Januar 2025

Velkommen i gruppa! :Heartpink Hvordan opplever du Danmark ifht her hjemme hvis du har prøvd begge deler?
Takk for velkomst :Heartred Vi vurderte IVF i Norge, men vi bestemte oss for å dra til Danmark på grunn av mulighetenen for PGT-a testing av blastocyster der. Har hatt flere MA og SA og ønsket å forsøke å redusere risikoen for nye spontanaborter. De er mindre risiko for kromosomavvik med PGT-a. Men jeg måtte likevel ta en senabort etter første innsett på grunn av alvorlig avvik som ikke var relatert til antall kromosomer.

Du er tøff, det kan ikke bare være lett når livet plutselig tar et krumspring som det!:Heartpink Jeg er også alene-prøver, men jeg har vært singel en stund så jeg var forberedt på å gjøre det alene fra start.

Når skal du starte opp?
Takk❤️ Du er også tøff❤️
Jeg hadde håpet ville bli, men slik ble det ikke. Synes tanken på å jakte etter ny mann nå med en klokke som tikker føles enda vanskeligere enn å prøve selv. Jeg satt første sprøyte med GonalF i dag :)

Går privat ja :happy: Offentlig har så innmari lang ventetid og jeg føler jeg har så lite kontroll da, så vi bestemte oss for å ta kostnaden selv! Føler meg veldig privilegert som har muligheten :Heartred
Enig :Heartpink Jeg føler meg også heldig som har muligheten til å prøve privat. Offentlig var aldri et alternativ på grunn av alder (og ventetid!).

Takk for velkomst :Heartred Vi vurderte IVF i Norge, men vi bestemte oss for å dra til Danmark på grunn av mulighetenen for PGT-a testing av blastocyster der. Har hatt flere MA og SA og ønsket å forsøke å redusere risikoen for nye spontanaborter. De er mindre risiko for kromosomavvik med PGT-a. Men jeg måtte likevel ta en senabort etter første innsett på grunn av alvorlig avvik som ikke var relatert til antall kromosomer.
Huff! Det høres ut som dere har vært gjennom tøffe prosesser :Heartpink Jeg vurderer også Danmark på grunn av samme ting (hvis det ikke går denne gangen). Jeg har fjerde uttak i Norge nå, hatt fire innsett og kun en kjemisk graviditet.

Nå er vi endelig i gang igjen:Heartred:happy: Har hatt ufrivillig pause i desember grunnet julestengt:wacky: har dag 3 i syklus og startet på letrozol. Skal ta det frem te fredagen, og så på UL uka etter for å sjekke ståa. Håper på flaks denne runden og, så vi ikke må vente enda en syklus:happy:
Spennende å være i gang igjen!! Er det fryse forsøk du har?

Takk❤️ Du er også tøff❤️
Jeg hadde håpet ville bli, men slik ble det ikke. Synes tanken på å jakte etter ny mann nå med en klokke som tikker føles enda vanskeligere enn å prøve selv. Jeg satt første sprøyte med GonalF i dag :)
Så spennende å være i gang! Hvordan synes du det gikk? Min første sprøyte var ganske nervepirrende, husker jeg. Jeg turte ikke sette den selv en gang!:nailbiting:

Jeg forstår deg så godt! Jeg ønsket meg også en mann å dele alt dette med (og kanskje også slippe IVF!). Men når tiden gikk og det ikke ble sånn har jeg jo funnet ut at hvis jeg ønsker meg barn så er det dette som er muligheten for meg. Og jeg vil jo ha barn:Heartpink Jeg trodde det skulle gå litt enklere for å være helt ærlig, og at den største beslutningen ville være å sette i gang. Men 1,5 år etter og fire innsett så er det altså ingen bebis enda! Så jeg tenker som så at hvis man ønsker barn, og har muligheten så bør man bare sette i gang. Det er absolutt ingenting som tyder på at ting er vanskelig for meg bortsett fra alder- så det er ingenting å vente på:flower

Ja, jeg går også hos Medicus Oslo. Pergoveris fungerte bedre for meg enn Gonal F. Noe med at det var litt andre virkestoff som kunne virke bedre når msn var litt eldre:hilarious: Jeg skal ta 250 Pergoveris. Tror den er litt oppjustert nå fordi jeg er nedregulert? Det er i allfall litt mer enn jeg har tatt tidligere. Men ja, den er dyr! Forrige gang hjalp det at jeg hadde færre stimuleringsdager- så da ble det litt billigere.

Jeg starter både med prednisolon og fragmin på stimuleringsdag 1. Men jeg skal gå på veldig lav dose prednisolon. Jeg får endelig beskjed om jeg er nedregulert idag, og da skal vi sette en tid for oppstart. Mest sannsynlig blir det på lørdag. Nå gleder jeg meg bare til å komme i gang og bli litt ferdig med alle disse sprøytene og hormonene. Jeg håper virkelig at dette uttaket er det siste:dead:
Ja pergoveris har to hormoner og ikke bare ett som de fleste andre medisinene, sånn jeg forsto det. (LH i tillegg til FSH) Sykepleieren sa at de valgte den i håp om at det var det lille ekstra som skulle til :smiley-angelic001 Jeg fikk mensen i dag og starter stimulering i morgen. UL på mandag (syns det var tidlig? Eller er det vanlig hos privatklinikk kanskje?). Jeg har så menssmerter og er så sykt sur og grinete i dag :facepalm::bored: kjenner det blir spennende med enda mer hormoner :laughing005

Jeg håper progesteronen din har sunket nok så du får starte på lørdag. Og JA til at dette er uttaket er det siste og at dette blir ditt år :Heartpink Jeg heier sånn på deg.

Ja pergoveris har to hormoner og ikke bare ett som de fleste andre medisinene, sånn jeg forsto det. (LH i tillegg til FSH) Sykepleieren sa at de valgte den i håp om at det var det lille ekstra som skulle til :smiley-angelic001 Jeg fikk mensen i dag og starter stimulering i morgen. UL på mandag (syns det var tidlig? Eller er det vanlig hos privatklinikk kanskje?). Jeg har så menssmerter og er så sykt sur og grinete i dag :facepalm::bored: kjenner det blir spennende med enda mer hormoner :laughing005

Jeg håper progesteronen din har sunket nok så du får starte på lørdag. Og JA til at dette er uttaket er det siste og at dette blir ditt år :Heartpink Jeg heier sånn på deg.
Tusen takk :Heartred Det er rart med det, men det betyr skikkelig mye at man har en heia-gjeng:hello2 Det er sånn jeg blir skikkelig rørt av i disse dager. Sykepleier hadde troa, så da må jo jeg også ha det. Det var visst ikke så uvanlig at det kunne ta noen dager ekstra før alt var nede, men det blir litt spennende. Jeg skal iallfall kjøpe alle medisiner imorgen så alt er klart! Jeg merker at jeg har en uro i kroppen, så det er tydelig at jeg kjenner på bekymring og indre uro:hilarious:

De vil sikkert bare ha litt kontroll på utviklingen og mulighet for å tilpasse noe hvis nødvendig. Jeg har pleid å ha første UL rundt syklusdag 9/10. Jeg tenker det bare er positivt at de har satt opp litt tidligere;)

Tusen takk :Heartred Det er rart med det, men det betyr skikkelig mye at man har en heia-gjeng:hello2 Det er sånn jeg blir skikkelig rørt av i disse dager. Sykepleier hadde troa, så da må jo jeg også ha det. Det var visst ikke så uvanlig at det kunne ta noen dager ekstra før alt var nede, men det blir litt spennende. Jeg skal iallfall kjøpe alle medisiner imorgen så alt er klart! Jeg merker at jeg har en uro i kroppen, så det er tydelig at jeg kjenner på bekymring og indre uro:hilarious:

De vil sikkert bare ha litt kontroll på utviklingen og mulighet for å tilpasse noe hvis nødvendig. Jeg har pleid å ha første UL rundt syklusdag 9/10. Jeg tenker det bare er positivt at de har satt opp litt tidligere;)
Ja du må nesten det ja!! Og når du mister den litt så husk på at vi er flere som har troa for deg i mens :Heartpink :love7
Jeg kjenner jeg må kjempe mer for å holde meg optimistisk denne gangen selv.. Kjenner på det samme som du skriver; bekymring og indre uro. Men sånn blir det når man føler man har så mye på spill.

Ja det er jo det.. den andre UL-kontrollen er satt opp på syklusdag 8, bare to dager etter. Håper det betyr at de tror jeg ikke trenger å stimulere så lenge :)

Back
Topp