Januar 2025

Da var ultralyden gjennomført. Og syklusen var litt tidlig ute (som jeg mistenkte) så skal sette otrivelle i kveld :oops: Og støttebehandling fra søndag.. i morgen skal vi feirer bursdagen til midterste barnet, så kommer til å bli vanskelig å late som ingen ting. For ingen vet at vi prøver å få barn :happy8
Spennende. Det nærmer seg! :dance011 :Heartred

Jeg skal på ultralyd på mandag for å sjekke ståa, hvor raskt pleier det være egguttak etter første ultralyd? Eller er det veldig individuelt? Jeg er på syklusdag 9 på mandag, startet med Fyremadel i går.

Jeg skal på ultralyd på mandag for å sjekke ståa, hvor raskt pleier det være egguttak etter første ultralyd? Eller er det veldig individuelt? Jeg er på syklusdag 9 på mandag, startet med Fyremadel i går.
Veldig ulikt. Vanligvis blir det egguttak etter noen dager eller en ny ultralyd. Jeg var på ultralyd en fredag, dag 7 eller 8 i syklusen tror jeg det var, fikk beskjed om at de ikke var store nok og at jeg måtte booke ny ultralyd på mandagen. På mandagen ble det bestemt at eggene skulle ut på onsdag :-)

Først ønsker jeg alle et godt nyttår ❤️Tusen takk for alle som har delt. Setter stor pris på dere. Jeg fikk beskjed å starte på Gonal F ikveld. Så er veldig spent hvordan det skal gå. TR kom natt til 2.jan. Det eneste vi glemte å spørre om er samleie. Eller mest hvor lenge skal mannen spare sperm? Vi har ikke hatt noe samleie siden 28.des pga vente på at egget skal sette seg, men det ble TR istedet. Noen som vet? Når gonal F settes så blir det iallefall ingen samleie. Skal ta 6 dager med gonal f, siste 2 dager med fyrmadel og blodprøve 9.jan for så UL senere på dagen. Noen som vil dele erfaringer og tips på dette? På forhånd takk❤️

Først ønsker jeg alle et godt nyttår ❤️Tusen takk for alle som har delt. Setter stor pris på dere. Jeg fikk beskjed å starte på Gonal F ikveld. Så er veldig spent hvordan det skal gå. TR kom natt til 2.jan. Det eneste vi glemte å spørre om er samleie. Eller mest hvor lenge skal mannen spare sperm? Vi har ikke hatt noe samleie siden 28.des pga vente på at egget skal sette seg, men det ble TR istedet. Noen som vet? Når gonal F settes så blir det iallefall ingen samleie. Skal ta 6 dager med gonal f, siste 2 dager med fyrmadel og blodprøve 9.jan for så UL senere på dagen. Noen som vil dele erfaringer og tips på dette? På forhånd takk❤️
Til oss sa de at mannen bør ha hatt utløsning mellom 2-5 dager før uttaksdagen. Tror 2-3 er det ideelle. Og du bør ikke ha samleie etter uttaket pga infeksjonsfare, tror det var 11 dager.

Til oss sa de at mannen bør ha hatt utløsning mellom 2-5 dager før uttaksdagen. Tror 2-3 er det ideelle. Og du bør ikke ha samleie etter uttaket pga infeksjonsfare, tror det var 11 dager.
Tusen takk for svar❤️Skal holde til 3dager:) Unngår samleie til spiren er satt og alle ukers fare er overstått.

Når jeg har vært på UL så tidlig i syklusen så har jeg måtte gå på en ny ultralyd 2-3 dager senere. Men det er veldig individuelt :happy:
Så spennende med ultralyd!

Godt nytt år til deg også! Så spennende å være i gang med stimulering :happy: Vi fikk beskjed om at han burde ha utløsning 2-3 dager før egguttak. Hos både Hausken og Porsgrunn mener jeg.

Jeg tar disse, og tar 12 dråper som tilsvarer 240mg da det står bak på flasken anbefalt døgndose inntil 12 dråper per dag - men ser på nett nå at de anbefaler 5 dråper.. Assa what? :confused004 Hvor mye tar du?
Jeg tar 300mg et par dager i uken (som kapsler), men har lest et sted at det er absolutt maks dose daglig så jeg «tør» ikke ta det hver dag. De andre dagene tar jeg tilskudd på rundt 30mg.

Jeg må redigere litt her: Det er anbefalt kun 10 mg daglig, og alt over 200mg kan ha en blodfortynnende effekt. Jeg ville forhørt meg med lege før jeg tok så mye i tilfelle det kræsjer med andre medisiner.

Last edited:
Hvordan gjør dem dette angående helg? Hvis egguttak faller på lørdag f eks? Eller kan de styre dette ved bruk av medisinene?
De fleste klinikkene styrer dette og prøver å unngå det (noen gjør det aldri i helg). Det går som regel bra, men greit å være oppmerksom på at det ikke alltid er det som er mest optimalt for deg!

Nå har symptomene på lang protokoll begynt å melde seg. Jeg har milde hetetokter på natta, som oppleves irriterende - men ikke mer enn det. Men hodepinen er verst. Den meldte sin ankomst i går og ligger å lurer konstant. Noe som er uvanlig for meg. Jeg har migrene/spenningshodepine, men det kommer som anfall en dag eller en kveld. Og jeg har faktisk ikke hatt et anfall på over et år! Denne er her hele tiden, og selv når den forsvinner- trigges den plutselig å kommer tilbake. Jeg skal mest sannsynlig starte stimulering om 1 uke, og det betyr en hel uke med disse symptomene. Sukk. Da blir det ikke jobb neste uke, da en av mine triggere for migrene er støy og aktivitet…og jeg er lærer :hilarious:

Nå har symptomene på lang protokoll begynt å melde seg. Jeg har milde hetetokter på natta, som oppleves irriterende - men ikke mer enn det. Men hodepinen er verst. Den meldte sin ankomst i går og ligger å lurer konstant. Noe som er uvanlig for meg. Jeg har migrene/spenningshodepine, men det kommer som anfall en dag eller en kveld. Og jeg har faktisk ikke hatt et anfall på over et år! Denne er her hele tiden, og selv når den forsvinner- trigges den plutselig å kommer tilbake. Jeg skal mest sannsynlig starte stimulering om 1 uke, og det betyr en hel uke med disse symptomene. Sukk. Da blir det ikke jobb neste uke, da en av mine triggere for migrene er støy og aktivitet…og jeg er lærer :hilarious:
Usj, jeg sleit også mye med samme bivirkningene på lang protokoll. Og ei hel uke med hodepine kan bli tøft, ta vare på deg selv :Heartred

Hvordan gjør dem dette angående helg? Hvis egguttak faller på lørdag f eks? Eller kan de styre dette ved bruk av medisinene?
Jeg har opplevd to ganger at de har tatt egguttak på en fredag, med dårlig resultat. Er sikker på de som var ett hakk under også haddd blitt med om de hadde hatt helgeåpent.

Usj, jeg sleit også mye med samme bivirkningene på lang protokoll. Og ei hel uke med hodepine kan bli tøft, ta vare på deg selv :Heartred
Takk! «Godt» å høre at andre også har slitt med det samme. Det går heldigvis greit når jeg bare surrer på her hjemme, men kjenner trykket i hodet med en gang det skal skje noe. Jeg får bare ta en dag av gangen og tenke at det tross alt går over:flower

Legen sa at symptomene kom til å gi seg med en gang jeg starter på stimulering. Var det sånn for deg også?

Jeg har hatt egguttak på syklusdag 14 to ganger (og satt ovitrelle på syklusdag 12). Siden jeg har så ujevn vekst så har det vært gjort for å få med flest mulig egg. Sist gang satt jeg Ovitrelle syklusdag 10, og tok ut på dag 12. Jeg fikk ut færre egg, men de hadde vesentlig bedre kvalitet. Så det er individuelt, og kan også være forskjellig fra syklus til syklus. Jeg har hatt to UL’er ved hvert uttak. Den første er ofte kun for å sjekke og eventuelt gjøre justeringer (for min del!).

Det blir spennende for deg! Du får oppdatere oss på hvordan det har gått!:flower

Endring av medisiner for meg. Behandlingsplanen sier jeg skal ta Pregoveris, fyremadel, klexane, prednisolon, ovitrelle og cyclogest.
Da skal du ha nesten det samme som meg! Jeg skal ikke ta fyremadel (fordi jeg har lang protokoll) og fragmin istedenfor klexane. Hvor mye pergoveris skal du ta? Jeg tror de har oppjustert dosen min denne runden, jeg har gått på pergoveris 2 ganger tidligere og det har fungert veldig fint!

Til oss sa de at mannen måtte ha jevnlige utløsninger frem mot uttaket, helst annenhver dag, og ha utløsning siste gang rundt samme tid jeg tok triggeren. Funka bra:) Lykke til!

Back
Topp