Januar 2025

Æsj… fikk masse murringer i går og mista ALL trua på at det har gått, akkurat på samme tid som jeg vanligvis får når det ikke har gått på en vanlig syklus…:arghh: noen som vet om murringer er vanlig også under IVF?

@fix ja vi betalte «bare» 5000 ekstra, så fikk vi ICSI :Heartred Ikke samme klinikk, men går utifra at det er ca likt på hele fjøla!

Det er mange som har negativ 10dpo, så jeg har fortsatt troa :Heartpink
Sniker
Jeg hadde helt blenda test 10 dpo, så positiv 11 dpo. Var innsett av tredagers. Ikke gi opp helt enda :Heartpink
Takk for det:happy:

Nå var den også negativ i dag, så da er jeg innstilt på at det ikke gikk denne gangen heller.

Nå tar vi en pause til vi får undersøkt ting her, noe må være galt. Jeg har fast syklus og ingenting funnet hos noen av oss, men er nå 2 år prøving og 3 innsett av blasto uten en eneste positiv test.

I dag er jeg 13 dop og planen var å teste. Våknet til de mest sinnsyke menssmertene :oops: Tester men selvsagt negativ.. og jeg er bitte litt frustrert. Så sinnsykt mye symptomer (vært skikkelig kvalm blant annet) men null resultat :dontknow
Hei! Jeg hadde også sykt mye murringer og stikk, og ble forvirra av det. Jeg pleier å ha murringer, men disse var mer intense på et vis. Nå har de plutselig forsvunnet, og jeg er forvirret over det også.

Jeg har landet på at det er progesteronet som er en skikkelig mindfuck, og at nok alle symptomene kommer derfra, for testene er negative, og da kan man ikke ha graviditetssymptomer. Skjønner veldig godt at dette er tøft og frustrerende :Heartred

Tusen takk for at du deler dette. Det gir veldig mening. Vet du hvordan prisen blir for å endre fra ivf til icsi hos Medicus? Legger de "bare" til 5500kr ? Håper det vil hjelpe og er den endringen som skal til.. er spent på hva de sier ang hva neste steg blir når de ringer på mandag..
Ja, det tror jeg de gjør ;) Det var ikke noe problem for meg å endre nå sist forsøk, jeg fikk regning nå på 5500 ved oppstart av stimulering.

Takk for det:happy:

Nå var den også negativ i dag, så da er jeg innstilt på at det ikke gikk denne gangen heller.

Nå tar vi en pause til vi får undersøkt ting her, noe må være galt. Jeg har fast syklus og ingenting funnet hos noen av oss, men er nå 2 år prøving og 3 innsett av blasto uten en eneste positiv test.
Har du tatt en biopsi av livmora?

Vi har heller ikke noe galt med hverken egg eller sæd. Hadde fem inseminasjoner, fire uttak og ni innsett offentlig over tre år. Da vi hadde brukt opp forsøkene våre offentlig så gikk vi til Hausken Stavanger. De sa at 9 blastoer hvorav ingen fester seg ikke er normalt, da er det oftest noe i livmora. Tok en biopsi av livmora før vi tok uttak der. Fikk svar etter en mnd at det var tegn på infeksjon på prøven. Jeg fikk en antibiotikakur og Vipps så ble jeg gravid og behold på første innsettet etter kur.
Har vært spent nå på søskenforsøk om det skulle bli like lang tid, men så ble jeg jaggu gravid første innsetter, så da er jeg sikker på at det var den infeksjonen som gjorde at ingenting festet seg. Gravid på 2/2 etter kur, med såååå dårlig resultat før kur

Har du tatt en biopsi av livmora?

Vi har heller ikke noe galt med hverken egg eller sæd. Hadde fem inseminasjoner, fire uttak og ni innsett offentlig over tre år. Da vi hadde brukt opp forsøkene våre offentlig så gikk vi til Hausken Stavanger. De sa at 9 blastoer hvorav ingen fester seg ikke er normalt, da er det oftest noe i livmora. Tok en biopsi av livmora før vi tok uttak der. Fikk svar etter en mnd at det var tegn på infeksjon på prøven. Jeg fikk en antibiotikakur og Vipps så ble jeg gravid og behold på første innsettet etter kur.
Har vært spent nå på søskenforsøk om det skulle bli like lang tid, men så ble jeg jaggu gravid første innsetter, så da er jeg sikker på at det var den infeksjonen som gjorde at ingenting festet seg. Gravid på 2/2 etter kur, med såååå dårlig resultat før kur
Hei, takk for svar! Har lest historien din før her inne, og den gir håp samtidig som at det er elendig av det offentlige at det ikke ble oppdaga før. Det er faktisk helt sjukt. Glad for at du fant ut av det til slutt!

Og det er det som står på agendaen nå, ja. Mannen skal ta COMET-test, og jeg skal sjekke livmor for betennelse og NK-celler. Som jeg forstår det er det endometrietest på Aleris Frogner som er det beste alternativ der..? Eller noen som vet om de gjør det på offentlige sykehus?

Om ikke lurer jeg også på hva sykehusene faktisk kan sjekke for, om noen har tips :Heartred

Hei, takk for svar! Har lest historien din før her inne, og den gir håp samtidig som at det er elendig av det offentlige at det ikke ble oppdaga før. Det er faktisk helt sjukt. Glad for at du fant ut av det til slutt!

Og det er det som står på agendaen nå, ja. Mannen skal ta COMET-test, og jeg skal sjekke livmor for betennelse og NK-celler. Som jeg forstår det er det endometrietest på Aleris Frogner som er det beste alternativ der..? Eller noen som vet om de gjør det på offentlige sykehus?

Om ikke lurer jeg også på hva sykehusene faktisk kan sjekke for, om noen har tips :Heartred
De tar biopsi av livmor på offentlige sykehus og andre steder privat. Men det er ikke den samme testen de tar på Aleris. Det er såvidt jeg vet kun Hausken og Aleris som tar den prøven. De har litt andre referanseverdier og sender prøven til Tyskland. I tillegg tester de jo for NK-celler som de ikke gjør på vanlig biopsi i Norge. Jeg vet om en som fikk ingen utslag på biopsi tatt offentlig, men utslag på både betennelse og NK-celler på testen hos Aleris. Men det koster jo litt, så det er jo en avveiing man må ta.

Sykehusene kan ta hysteroskopi, det er det flere som har fått sjekket (sjekke innsiden av livmor for polypper, cyster, arr etc).

Utenom det ville jeg også sjekket for bakteriell vaginose (det kan du gjøre hos vanlig lege). Det er flere som ikke har symptomer når de har det (det er en ubalanse i skjeden forårsaket av bakteriefloraen din).

De tar biopsi av livmor på offentlige sykehus og andre steder privat. Men det er ikke den samme testen de tar på Aleris. Det er såvidt jeg vet kun Hausken og Aleris som tar den prøven. De har litt andre referanseverdier og sender prøven til Tyskland. I tillegg tester de jo for NK-celler som de ikke gjør på vanlig biopsi i Norge. Jeg vet om en som fikk ingen utslag på biopsi tatt offentlig, men utslag på både betennelse og NK-celler på testen hos Aleris. Men det koster jo litt, så det er jo en avveiing man må ta.

Sykehusene kan ta hysteroskopi, det er det flere som har fått sjekket (sjekke innsiden av livmor for polypper, cyster, arr etc).

Utenom det ville jeg også sjekket for bakteriell vaginose (det kan du gjøre hos vanlig lege). Det er flere som ikke har symptomer når de har det (det er en ubalanse i skjeden forårsaket av bakteriefloraen din).
Takk for svar! Det er veldig nyttig:Heartred

BV har jeg sjekket for, og tatt kur med både donaxyl og dalacin sånn ‘i tilfelle’, men det har ikke hjulpet her iallefall.

Takk for svar! Det er veldig nyttig:Heartred

BV har jeg sjekket for, og tatt kur med både donaxyl og dalacin sånn ‘i tilfelle’, men det har ikke hjulpet her iallefall.
Nei, det er ikke alltid så lett å vite hva det er , dessverre… Og det er jo dessverre sånn at det som oftest er eggene våre som ikke er helt høy-kvalitet. Jeg har sjekket for det meste (ikke tatt hysteroskopi, men «alt» annet) og jeg har ikke hatt utslag som forklarer noe. Jeg har kanskje mild endometriose (men det er ikke sikkert) og jeg er litt i øvre sjiktet av NK celler (men innenfor normalverdier). I tillegg har jeg ganske ujevn vekst på follikler. Fordi jeg hadde behov for å gjøre noe annet (og heldigvis var klinikken enig!) så prøver vi nå lang protokoll og jeg går på lav dose med prednisolon (immundempende). Men jeg har nok landet mer og mer på at det er eggene mine som sliter, så jeg har gjort en rekke grep for å forbedre eggkvalitet. Håper alt dette fungerer denne gangen :Heartred Men det er jo helt umulig å si hva som eventuelt vil ha hjulpet mest.

For meg var det likevel veldig riktig å sjekke ut alt dette, så jeg vet om det er noe helt konkret som gjør dette vanskelig. Det har gitt meg mer ro, faktisk. Selvom vi ikke har funnet et tydelig svar. Hvis du ikke allerede har gjort det så vil jeg anbefale å snakke med embryologene på klinikken din og høre hva de sier om befruktning og utvikling. Det var en veldig fin samtale for min del:Heartred

Hvis du har tatt noen antibiotika kurer, har du også tatt probiotika? Antibiotika tar jo ut en rekke bakterier fra kroppen (også de gode!) og hvis man ikke fyller på etterpå kan man få en ubalanse. Jeg tviler på at det er utslagsgivende, men uansett greit å tenke på. Jeg gikk inn i min første utbrenthet to år etter et par antibiotika-kurer som hadde skapt heftig ubalanse i kroppen min. Ikke eneste grunnen til utbrentheten, men absolutt medvirkende!

Dere er så gode å ha :Heartpink takk for alle forståelse.

Vet dere om jeg bør/må vente en ekstra syklus før jeg kan starte på nytt, eller kan man begynne på medisiner igjen allerede ved neste mens om ca 14 dager?
Kan starte på nytt ved første syklus når det ikke har vært innsett. Det har i hvert fall jeg gjort. Jeg har også få egg, så kjenner følelsen. Håper det går bra!

Back
Topp