Januar 2025

Egguttak i morgen. Livets første. Liker så dårlig når man ikke vet hva man går til. Så mye grubling på smerter, om de får ut noen egg osv. skulle egentlig ønske jeg kunne sove fra nå og til etter et evt. insett:dead:
Masse lykke til! Jeg hadde mitt første egguttak på mandag, ble så overrasket over at det ikke var vondt og jeg hadde heller ikke vondt etterpå! Hjalp veldig å slappe av i kroppen og beina:D

Egguttak i morgen. Livets første. Liker så dårlig når man ikke vet hva man går til. Så mye grubling på smerter, om de får ut noen egg osv. skulle egentlig ønske jeg kunne sove fra nå og til etter et evt. insett:dead:
Masse lykketil imorgen❤️Forstår veldig godt følelsene og grublingene. Hadde akkurat det samme selv. Jeg la meg tidlig hver dag og håpte på en ny dag fortest mulig:D
Krysser fingerene for gode nyheter for dere begge i morgen @Chansey og @Amalie2024 :Heartpink :smiley-angelic001

Og masse lykke til med egguttaket for deg @Overtenker40 :Heartpink:Heartpink
Tusen takk skjønne deg❤️Håper det går for oss alle❤️

Det går nok bra :Heartred ta det fra ei som fikk altfor mye beroligende og dermed ikke vet at jeg har gjennomført et egguttak tidligere, det er bedre å være til stede og "eie" det og få mestringen etterpå på at du har gjennomført det. Om du skulle måtte gjøre det igjen, så vet du hva du går til. Jeg må gjennom det en gang til og syns det er skikkelig ubehagelig å vite at jeg egentlig har gjort det. Men husker ingenting. Vet ikke hvem som var der, hvem som har inni meg, hvordan jeg hadde det, hvordan jeg følte meg etterpå eller noe som helst.

Jeg blir alltid så usikker på om jeg har hatt "nok" mensen i dag til å starte på sprøytene i morra :wacky: jeg har hatt frisk blod i dag, men i veldig små mengder. Men menser er jo "i gang", men bare ikke skikkelig i gang. Ville dere tatt i dag som dag 1?

Jeg blir alltid så usikker på om jeg har hatt "nok" mensen i dag til å starte på sprøytene i morra :wacky: jeg har hatt frisk blod i dag, men i veldig små mengder. Men menser er jo "i gang", men bare ikke skikkelig i gang. Ville dere tatt i dag som dag 1?
Jeg hadde ikke tatt det som dag 1 siden jeg gjorde det samme selv og tenkte å starte på sprøyten dagen derpå. Heldigvis meldte jeg inn til sykehuset og fikk beskjed å starte 1 dag senere enn det jeg trodde med sprøyten:) Håper det hjelper❤️Lykketil med sprøytestart❤️Synd å høre din opplevelse med egguttaket:(

@Daisybloom og dere andre som tar Q10; hvor kjøper dere fra og hvilken dose tar dere?
Jeg kjøper Pharma nord sin bioactive ubiquonol. Tar 600 mg daglig før i ca tre måneder før uttak, 300 mg daglig ellers. Det er svindyrt og særlig på så høy dose, men hva gjør man ikke i håpet på bedre eggkvalitet.. Det er mye billigere i utlandet så prøver alltid å huske å kjøpe med meg så mye jeg kan når jeg reiser. Men nå er jeg akkurat tom for pakkene fra England og må bestille nye herfra.

Jeg kjøper Pharma nord sin bioactive ubiquonol. Tar 600 mg daglig før i ca tre måneder før uttak, 300 mg daglig ellers. Det er svindyrt og særlig på så høy dose, men hva gjør man ikke i håpet på bedre eggkvalitet.. Det er mye billigere i utlandet så prøver alltid å huske å kjøpe med meg så mye jeg kan når jeg reiser. Men nå er jeg akkurat tom for pakkene fra England og må bestille nye herfra.
Takk for tips! Da er det vel liten vits for meg å reise 3mil i morgen for å kjøpe om jeg skal starte ny runde med stimulering allerede om 14 dager? Bør vel ha tatt det flere uker i forkant?

Skjønner det er mye jeg ikke kan om dette. Hva betyr 4AB?
Det beskriver kvaliteten på embryo :)

Tallene 1-6 beskriver utviklingsstadiet, altså hvor langt embryo er kommet i celledelingen. 1 er første stadiet og 6 er siste de eventuelt dyrker til før det fryses eller settes inn (tror jeg), men blasto fryses/settes vel ofte inn på stadie 4-5, da det har minst like god om ikke bedre 'kvalitet'/suksessrate.
En blastocyst består av 2 cellelag, et ytre og et indre. Disse graderes i grad A, B eller C avhengig av kvaliteten på cellene. Embryologen ser på cellene i mikroskop, og er det fint og tett med celler får det grad A, litt mer ujevnt/sparsomt får grad B, og ennå mindre får grad C. Ytre og indre cellelag graderes separat, og du får derfor en 'kvalitetsvurdering' på embryo som f.eks 4AB.

Garanterer ikke at alt dette stemmer helt 100%, men slik jeg har forstått det i alle fall :)

Tallene 1-6 beskriver utviklingsstadiet, altså hvor langt embryo er kommet i celledelingen. 1 er første stadiet og 6 er siste de eventuelt dyrker til før det fryses eller settes inn (tror jeg), men blasto fryses/settes vel ofte inn på stadie 4-5, da det har minst like god om ikke bedre 'kvalitet'/suksessrate.
En blastocyst består av 2 cellelag, et ytre og et indre. Disse graderes i grad A, B eller C avhengig av kvaliteten på cellene. Embryologen ser på cellene i mikroskop, og er det fint og tett med celler får det grad A, litt mer ujevnt/sparsomt får grad B, og ennå mindre får grad C. Ytre og indre cellelag graderes separat, og du får derfor en 'kvalitetsvurdering' på embryo som f.eks 4AB.

Garanterer ikke at alt dette stemmer helt 100%, men slik jeg har forstått det i alle fall :)
Det stemmer på en prikk! Og et mye bedre og mer informativt svar en jeg kom med :facepalm:

Det går nok bra :Heartred ta det fra ei som fikk altfor mye beroligende og dermed ikke vet at jeg har gjennomført et egguttak tidligere, det er bedre å være til stede og "eie" det og få mestringen etterpå på at du har gjennomført det. Om du skulle måtte gjøre det igjen, så vet du hva du går til. Jeg må gjennom det en gang til og syns det er skikkelig ubehagelig å vite at jeg egentlig har gjort det. Men husker ingenting. Vet ikke hvem som var der, hvem som har inni meg, hvordan jeg hadde det, hvordan jeg følte meg etterpå eller noe som helst.
Uff, det hørtes ekkelt ut ja! Det er vel ikke veldig langvarige greier, og man klarer jo å ha vondt i slike settinger hvor man må. Får bare puste og si til meg selv at jeg har klart å føde, så da får jeg jammen klare det her. Det varer hvertfall kortere:angelic::)

Er det noen som har erfaring fra klinikk Hausken i Oslo? Jeg har egentlig lyst til at de skal bruke ICSI i morgen, i stedet for IVF, til tross for bra spermkvalitet. Har også noen tanker rundt eventuelt tillegg av støtte medisin videre. Har hatt kort lutealfase i naturlige forsøk, så det er en annen ting jeg uroer meg for. Lista begynner å bli lang nå, hehe. Egentlig helt flaut. Det jeg lurer på er vel egentlig om de er lydhøre for innspill fra pasienten:bookworm:
Jeg sitter med en opplevelse av litt dårlig info rund de valgene som gjøres, og synes det er litt vanskelig. Og ja, jeg er helt klar over at sykepleiere er de verste pasientene, men likevel:angelic:

Jeg lurer også på om flere har opplevd å bli veldig kvalme av gonal-f og eller Fyremadel?

Takk for utfyllende svar. Dette var jo interessant! Pleier man å få opplyst dette?

Back
Topp