Januar 2025

5 dager etter innsett av 5-dagers, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå når jeg føler forsøket ikke var vellykket og jeg må vente helt til testdato for å bekrefte, for så å vente på mensen… og jeg VET jo at det kan ha gått helt fint, men har så mye murringer at det umulig kan være et godt tegn…

Hva gjør dere i den forferdelige ventetiden? ❤️
Ventetiden er bare kjip. Har ikke funnet ut mer å gjøre enn å spise det jeg trenger og hvile mest mulig frem til blodprøven. Er lei podcaster og litt lei scrolling på mobil. Legger meg tidlig hver dag så neste dag går fortere❤️
Da var det gjort. Overraskende lite vondt. Man legen sa at dersom man har født før, så er det ofte mindre vondt. Fikk kun ut tre egg. Jeg er egentlig allerede i hodet mitt i planleggingen av neste forsøk og veldig forberedt på at ingen blir befruktet. Evig pessimist.
Så godt at det er gjort nå❤️3 egg er bedre en ingen. Man trenger at en overlever til innsett.
Bare 1 overlevde til innsett hos meg. (Fikk beskjed idag at resten klarte seg ikke) Vi er optimister med erfaringer føler jeg. Forstår godt tankene for jeg planlegger også mitt neste uttak mens jeg håper at spiren klorer seg fast nå. Krysser fingrene for at det går bra med dem❤️Sender en god klem

Ang. kvalitet på embryo. Delt i fem velkommen på dag 2, det er bra / sånn det skal være, ikke sant? Noen som kan noe om fragmenteringsprosent?

Så godt at det er gjort nå❤️3 egg er bedre en ingen. Man trenger at en overlever til innsett.
Bare 1 overlevde til innsett hos meg. (Fikk beskjed idag at resten klarte seg ikke) Vi er optimister med erfaringer føler jeg. Forstår godt tankene for jeg planlegger også mitt neste uttak mens jeg håper at spiren klorer seg fast nå. Krysser fingrene for at det går bra med dem❤️Sender en god klem
Tusen takk for det :Heartpink krysser virkelig fingre og tær for at spiren sitter nå:)

jeg tror det er tanken på hvor mange naturlige sykluser vi har forsøkt naturlig som gjør at jeg ikke helt klarer å tenke at et av de tre vi fikk ut skal la seg befrukte. Hvorfor skulle de det på en måte. Jeg er veldig annerledes til sinns i kveld enn jeg trodde jeg skulle være. Mer nedfor. Men men. Får jo ikke gjort noe med hva som skjer videre, som jo både er litt vondt og litt godt.

Takk for svar. Legene mine sier at det tyder på god eggkvalitet at jeg har høy befruktningsrate og andel som blir blastocyster, så jeg er ikke helt klar for å tenke at det er eggkvaliteten det går på her enda. Jeg tar q10, men vil utelukke andre faktorer før jeg tenker i de banene. Jeg mistenker at det er immunologisk eller forhold i livmor, siden de utvikler seg fint til blasto, men aldri fester seg.

Jeg tar også probiotika noen dager i uken:happy:
Absolutt! Har du høy andel blasto•er så er jo det et veldig godt tegn! :Heartred Det har ikke jeg! Høy befruktningsrate, men da mange som faller av underveis. Håper du finner ut av det:Heartred

@Daisybloom og dere andre som tar Q10; hvor kjøper dere fra og hvilken dose tar dere?
Jeg bruker Uniquinol fra Nord Pharma! Kjøpes på Sunkost. Tar mellom 200-400mg hver dag :Heartred

Det beste er nok at man har gått på det minst 4 uker før at det skal være noe særlig effekt, men det kan ikke skade? Jeg tror jeg ville gjort det uansett :Heartred Men det vil altså muligens ikke ha så mye å si for neste uttak…

Last edited:
Er det noen som har erfaring fra klinikk Hausken i Oslo? Jeg har egentlig lyst til at de skal bruke ICSI i morgen, i stedet for IVF, til tross for bra spermkvalitet. Har også noen tanker rundt eventuelt tillegg av støtte medisin videre. Har hatt kort lutealfase i naturlige forsøk, så det er en annen ting jeg uroer meg for. Lista begynner å bli lang nå, hehe. Egentlig helt flaut. Det jeg lurer på er vel egentlig om de er lydhøre for innspill fra pasienten:bookworm:
Jeg sitter med en opplevelse av litt dårlig info rund de valgene som gjøres, og synes det er litt vanskelig. Og ja, jeg er helt klar over at sykepleiere er de verste pasientene, men likevel:angelic:

Jeg lurer også på om flere har opplevd å bli veldig kvalme av gonal-f og eller Fyremadel?
Jeg har ikke erfaring fra Hausken, men min opplevelse er at de på min klinikk ble mer lydhøre når jeg hadde mot nok til å stille spørsmålene. Det igjen ble veldig mye enklere når jeg hadde lest meg opp litt, for da opplevde jeg at de skjønte at det var viktig for meg å få informasjon rundt valgene. Det gikk tre forsøk før jeg følte meg komfortabel nok til å utfordre dem, da. Så mitt råd er å spørre i vei! Og forvente å få svar på hvorfor de tenker det er best ;)

.Jeg har ikke erfaring fra Hausken, men min opplevelse er at de på min klinikk ble mer lydhøre når jeg hadde mot nok til å stille spørsmålene. Det igjen ble veldig mye enklere når jeg hadde lest meg opp litt, for da opplevde jeg at de skjønte at det var viktig for meg å få informasjon rundt valgene. Det gikk tre forsøk før jeg følte meg komfortabel nok til å utfordre dem, da. Så mitt råd er å spørre i vei! Og forvente å få svar på hvorfor de tenker det er best ;)
Hehe, jeg begynte å spørre allerede i dag:angelic: Psyket meg godt opp, og hadde sendt en lang melding med spørsmål i forkant. Både om ICSI framfor IVF til tross for god spermkvalitet ( noe han ikke ville siden jeg er blitt gravid 2 ganger naturlig, og at han mente vi burde forsøke IVF først. Greit nok), og om evt. tillegg av støttemedisiner i tillegg til Cyclogest, hvorpå jeg fikk både Albyl-e og prednisolon, selv om legen mente det ikke var evidensbasert at dette kunne hjelpe. Men jeg poengterte at det heller ikke kunne skade, og det var han jo enig i:)

Så jeg er egentlig veldig fornøyd med den samtalen. Har fått fram mitt behov for å vite hvorfor de vurderer som de gjør, og rasjonale for valg av medisiner osv. Greit å ha etablert den forståelsen før et evt. neste forsøk :)

5 dager etter innsett av 5-dagers, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå når jeg føler forsøket ikke var vellykket og jeg må vente helt til testdato for å bekrefte, for så å vente på mensen… og jeg VET jo at det kan ha gått helt fint, men har så mye murringer at det umulig kan være et godt tegn…

Hva gjør dere i den forferdelige ventetiden? :Heartred
Begge gangene jeg har vært gravid har jeg hatt mye murringer av og på fra ca7 dpo til uke11.

Jeg er rimelig utålmodig nå. Venter på mens for å komme i gang med fryseforsøk, men etter stimulering +total frys i nov/desember er denne pausesyklusen helt ute å kjører. Forventet mens i uke 2, så nå er jeg rimelig lei.
Vet at syklusen min etter stimulering pleier å være lenger, men ikke så lang som nå .

Er ikke noe å gjøre med, men veldig frustrerende!

Paradokset er jo komplett med at jeg venter på mens for å gå over i en ny periode med mye venting! Dette er real waiting game

Back
Topp