Januar 2025

Off jeg stresser sånn mtp uttak i morgen... greier ikke å snu pessimismen til optimisme.. føler bare mer og mer at de ikke vil finne noen egg i det hele tatt. Og OM de gjør det så må vi ha flaks med enda tre faktorer; at det/de er modne, at det/de befruktes OG at det utvikles en blasto.. Det er liksom litt for mange ting som må klaffe for at jeg ser sannsynligheten i at det går bra. Og om alt det skulle gå bra, og vi får en blasto å sette inn, så er det enda et nytt kapittel med ting som må gå bra for at vi skal nå endemålet/håpet vårt.

Jeg vet at tankene mine har låst seg litt fast i et negativt mønster nå, men logikken min er jo også enig med følelsene om at dette er en longshot så det kjennes vanskelig å snu.

Måtte bare skrive her og få det ut av hodet, i håp om at jeg klarer å snu tankene litt likevel..

Off jeg stresser sånn mtp uttak i morgen... greier ikke å snu pessimismen til optimisme.. føler bare mer og mer at de ikke vil finne noen egg i det hele tatt. Og OM de gjør det så må vi ha flaks med enda tre faktorer; at det/de er modne, at det/de befruktes OG at det utvikles en blasto.. Det er liksom litt for mange ting som må klaffe for at jeg ser sannsynligheten i at det går bra. Og om alt det skulle gå bra, og vi får en blasto å sette inn, så er det enda et nytt kapittel med ting som må gå bra for at vi skal nå endemålet/håpet vårt.

Jeg vet at tankene mine har låst seg litt fast i et negativt mønster nå, men logikken min er jo også enig med følelsene om at dette er en longshot så det kjennes vanskelig å snu.

Måtte bare skrive her og få det ut av hodet, i håp om at jeg klarer å snu tankene litt likevel..

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Det er akkurat de samme tingene som surrer rundt i mitt hode.
Men, jeg tror det er en form for forsvarsmekanisme. Liksom psyke seg ned så man ikke skal bli så skuffet hvis det ikke går. Som jo er en ganske ubrukelig taktikk, for da ender man med å bekymre seg masse på forhånd, OG selvsagt bli akkurat like lei seg dersom det ikke går.
Det er uansett ikke noe du får gjort annerledes fra eller til. Og jeg tror ikke legene ville kjørt videre på dersom de ikke genuint trodde at det var mulig å kunne oppnå noe med forsøket.
Det blir veldig spennende å høre hvordan det går i morgen, og jeg håper og tror det går bedre enn du frykter :Heartbigred

Det er nok veldig normalt å kjenne på disse følelsene. Med hormoner, press og det ukjente så er det ikke rart man går gjennom noen tøffe runder. Jeg heier på deg :Heartred

Jeg skal teste i morra. Og jeg er LIVREDD! Vet jo at det ikke er noe å være redd for, men jeg har så mye symptomer av og på, så jeg går jo å nesten forventer en positiv test, samtidig som jeg tenker den er negativ pga symptomene ikke er der hele tiden.
Vi har ikke fler på frys, og det blir en stund til vi har økonomi til en ny runde.. og tid har vi lite av for jeg blir 43 ganske snart :dontknow

Jeg skal teste i morra. Og jeg er LIVREDD! Vet jo at det ikke er noe å være redd for, men jeg har så mye symptomer av og på, så jeg går jo å nesten forventer en positiv test, samtidig som jeg tenker den er negativ pga symptomene ikke er der hele tiden.
Vi har ikke fler på frys, og det blir en stund til vi har økonomi til en ny runde.. og tid har vi lite av for jeg blir 43 ganske snart :dontknow
Åh, det skjønner jeg er nervepirrende. Ignorance is bliss tross alt. Krysser både fingre og tør for 2 pene streker i morgen :Heartpink

Det er ikke enkelt i en slik prosess. Kjente på de samme følelsene før egguttak❤️ Nå er det andre følelser om innsett. Tenk om ingen overlever. Tenk om de ringer før søndag med dårlige nyheter. Eller jeg får dårlige nyheter ved innsett. Det er en berg og dalbane med scenarioer. Så føler med deg og heier på deg❤️Håper du føler deg bedre av å dele. Som @Ivf-prøver sier det er helt normalt:)

Forstår godt du er livredd! Det hadde jeg også vært. Det er blandende følelser. Krysser alt for at det går din vei❤️

Ja, jeg har absolutt vurdert det- men jeg har holdt litt igjen på grunn av det økonomiske. Jeg tar haugevis med tilskudd, og har sjekket for BV, kronisk betennelse, endometriose; you name it! Jeg må få unna en del av de regningene før jeg kan vurdere noe mer:shy: Har du prøvd? Jeg har lest om flere som mener det har hjulpet. Særlig med tanke på blodgjennomstrømming. Denne runden skal jeg prøve yoga ved innsett, for å hjelpe kroppen. Vet ikke om det virker, men når man er desperat:smiley-ashamed004
Ja, det blir fort mye penger:bored: Har hatt litt sen eggløsning og spotting ca 1 uke før mens, akupunktur hjalp mot det. Har også hatt nytte av akupunktur i andre sammenhenger. Var til behandling forrige uke og tenkte å booke time igjen før innsett hvis alt går bra i morgen.

Takk :Heartpink Ja da har vi uttak samme dag også:Heartpink jeg er så spent på hvordan det går i morgen og om vi får ut noen i det hele tatt. Og så kommer nervene for om vi i det hele tatt får noe å sette inn. Det blir noen stressende dager fremover. For å ikke snakke om de neste to ukene før evt testdag, om vi skulle få noe å sette inn.
Ja, veldig spennende :Heartpink Jeg har begynt å se på Outlander. Trenger noe som kan distrahere meg i dagene fremover tror jeg. Masse lykke til i morgen :Heartpink

Kjenner på det samme, følte at jeg kjente mye mer stikking osv med stimuleringen jeg hadde før jul. Skulle egentlig ha et insemineringsforsøk først, men for mange var modne så det ble avbrutt. Nå kjenner jeg lite. Synes også mer medisin så ut til å "gå tapt" nå med Gonal-f enn forstimon som jeg tok før jul. Men vi har jo gjort så godt vi kunne :Heartbigred så nå er det vel bare å prøve å sove og håpe at det går fint i morgen. God klem til deg

Jeg klarte ikke motstå fristelsen og testet da jeg skulle legge meg. Helt hvit og negativ test.. med kveldsurin på 11 dop. Kan det være fordi jeg testet for tidlig, eller er håpet ute :dontknow Skikkelig lei meg selv om jeg vet jeg testet tidlig (men ser mange andre får positiv test såpass tidlig)

Jeg klarte ikke motstå fristelsen og testet da jeg skulle legge meg. Helt hvit og negativ test.. med kveldsurin på 11 dop. Kan det være fordi jeg testet for tidlig, eller er håpet ute :dontknow Skikkelig lei meg selv om jeg vet jeg testet tidlig (men ser mange andre får positiv test såpass tidlig)
Jeg fikk ikke positiv test før 12dpo og da søkte jeg mye og leste om veldig mange som ikke har fått positiv før 12, 13, 14 og 15dpo. (Hvor det endte bedre enn meg heldigvis) Så jeg hadde ikke gitt opp håpet ennå :Heartpink forstår godt at du er lei deg uansett. :sorry::Heartpink

Har ikke sjangs til å få sove jeg... hodet bare spinner igjennom alt som en slitsom nevrotisk karusell... prøver alt for å distrahere tankene og prøve å bli trøtt; sitter og strikker, hører på podcast og tømmer en pose nonstop.

Jeg ønsker uansett alle dere andre som også skal igjennom noe i morgen masse lykke til :Heartpink jeg krysser og heier for dere alle.

Har ikke sjangs til å få sove jeg... hodet bare spinner igjennom alt som en slitsom nevrotisk karusell... prøver alt for å distrahere tankene og prøve å bli trøtt; sitter og strikker, hører på podcast og tømmer en pose nonstop.

Jeg ønsker uansett alle dere andre som også skal igjennom noe i morgen masse lykke til :Heartpink jeg krysser og heier for dere alle.
Håper du klarte å hvile litt :Heartpink Heier på deg:Heartpink

Selv hadde jeg litt spotting nå til morgen.. pleier å ha det ved eggløsning så da regner jeg med at noen av posene har gått. Håper det er noen som overlever.

41 år - 1. barn - 2. forsøk - Synerala/Menopur/Ovitrelle/Cyclogest/Prednisolon - innsett 15/1.
Jeg skrev 2. forsøk, men det er 5. runde med medisiner, 2. egguttak og 1. innsett. Og nå er to veldig lange uker.. Får bare ett egg uansett kort/lang protokoll osv., så er avhengig av at det ene egget er superbra. Kombinert ikke så superbra sædprøve og min alder, så skal det vel ekstremt mye flaks til for at det skal gå bra, men man håper jo veldig. Hva er andres erfaring med ett egg, høy alder og mannlig faktor (som det kalles)?

Kjenner meg igjen i alt du skriver! Krysser alt jeg har for egguttaket ditt i dag :Heartred

Jeg fikk svaaaaaaaaaak strek IKM den ene gangen jeg har fått positiv test

Back
Topp