Januar 2025

Ny blodprøve kom inn idag, og progesteronen har ikke rikket seg…! LH og østradiol fortsetter å synke. Jeg skjønner ingenting! Hvorfor fungerer det ikke på et hormon når de andre åpenbart synker? Og det er tøft å stå i nå, med alle symptomene… Jeg er så klar til å starte stimulering, men kroppen min er ikke det. Tydeligvis. Jeg er så utrolig skuffet. Nå avventer jeg telefon fra klinikken om veien videre…
Åhh så frustrerende! :banghead: Ser for meg at det føles som å virkelig stå fast i limbo.. krysser fingrene for at det løsner snart :Heartred

Nå er jeg tung og motløs... ujevn vekst og kun to follikler som vil bli klare til fredag. Det var 5 stk i utgangspunktet hvor en ville bli overmoden til fredag, 2 ville være klare og 2 for små. Vi måtte velge mellom
1; å sette inn disse to vi vet blir klare til fredag og kaaaanskje ha mulighet til at de to små også har tatt innpå nok. (Det siste var lite sannsynlig)
2; vente til mandag hvor de to største ville være overmodne, men de to for små ville mest sannsynlig være klare.
3; å avbryte.

Syns dette var vanskelig.. men vi ble enige med legen om at å gå for fredag og de to største var bittelitt bedre odds.. og å avbryte er kanskje bare unødvendig for det er ikke sikkert jeg får flere egg neste runde heller.. fikk jo bare ut 3 ved første forsøk også.

Jeg tenker veldig nå. Og tenker at om jeg hadde tatt høyere dose medisiner så kanskje vi hadde fått flere egg og at vi kanskje bør avbryte likevel for å ikke bruke opp et forsøk. Men igjen så tror jeg vel egentlig ikke at det vil hjelpe. Er litt i kjellern nå. Vi har jo bestemt sammen med legen at jeg setter ovitrelle i kveld og har egguttak på fredag..

Føler meg bare tung, tom, motløs og lei akkurat nå. Dét endrer seg nok snart, sånn erfaringsmessig.
Huff! Dette er tøffe prosesser :Heartred Jeg føler så utrolig mye med deg- det er så vondt å stå i så mye usikkerhet, og tvile på om man gjør det rette. Men jeg tror det beste er å
stå i de avgjørelsene man tar sammen med lege. Dette kan likevel gå:Heartred

Jeg ville også hørt med de om østrogen - prepping. Jeg skulle også ta progynova i forkant på dette forsøket- men så gikk vi på nedregulering og lang protokoll istedenfor. Jeg har også hatt utrolig ujevn follikel-vekst og fikk beskjed om at både østrogen-prepping og lang protokoll ville hjelpe med det. Jeg håper uansett veldig for deg! Ikke gi opp:Heartred

Det går virkelig opp og ned i IVF-verden! Jeg hadde en lang prat med klinikken idag, og de var mye mer optimistiske enn meg. Siden LH og Østradiol ser kjempebra ut (og de visstnok er de viktigste hormonene) skal jeg begynne stimulering imorgen allerede! Selvom progesteron fortsatt ligger på 5. Siden den er litt høy, har visstnok de vært mest opptatt av at den skal holde seg stabil og ikke gå opp. Og det har den ikke gjort. Så da er visst alt bra likevel:wideyed:

Jeg er litt i sjokk fra å gå fra total skuffelse til hyper-glede på noen få timer (husk, jeg er i super emosjonell overgangsalder om dagen:dead:). Men nå har jeg fått en plan på videre fremdrift og jeg er KLAR! Oppstart med Pergoveris og prednisolon imorgen og første UL allerede onsdag neste uke:hello2

Dette blir fryktelig spennende:nailbiting:

Det går virkelig opp og ned i IVF-verden! Jeg hadde en lang prat med klinikken idag, og de var mye mer optimistiske enn meg. Siden LH og Østradiol ser kjempebra ut (og de visstnok er de viktigste hormonene) skal jeg begynne stimulering imorgen allerede! Selvom progesteron fortsatt ligger på 5. Siden den er litt høy, har visstnok de vært mest opptatt av at den skal holde seg stabil og ikke gå opp. Og det har den ikke gjort. Så da er visst alt bra likevel:wideyed:

Jeg er litt i sjokk fra å gå fra total skuffelse til hyper-glede på noen få timer (husk, jeg er i super emosjonell overgangsalder om dagen:dead:). Men nå har jeg fått en plan på videre fremdrift og jeg er KLAR! Oppstart med Pergoveris og prednisolon imorgen og første UL allerede onsdag neste uke:hello2

Ååå, så spennende! Og se fint når det IVF verdenen gjør en positiv sving. Lykke til :D :D :Heartpink

JAA! :happy093

UL kontroll i dag, og for en lykke med slimhinne på over 8mm:smiley-bounce012 sist runde hadde jeg slimhinne på 6,4mm ved kontroll og er ganske sikker på den ikke var veldig mye tykkere når jeg hadde innsett. Skal fortsette og teste for EL, er den fortsatt negativ til fredag skal jeg melde fra til klinikken og de vil fremskynde EL med sprøyte. Så da ser det jammen ut til å bli innsett i løpet av neste uke :happy:

Så godt å høre❤️Dette blir spennende å følge med på:D wuhuu❤️

UL kontroll i dag, og for en lykke med slimhinne på over 8mm:smiley-bounce012 sist runde hadde jeg slimhinne på 6,4mm ved kontroll og er ganske sikker på den ikke var veldig mye tykkere når jeg hadde innsett. Skal fortsette og teste for EL, er den fortsatt negativ til fredag skal jeg melde fra til klinikken og de vil fremskynde EL med sprøyte. Så da ser det jammen ut til å bli innsett i løpet av neste uke :happy:
Masse lykketil❤️Krysser fingrene for deg❤️

For en helomvending!! Det er deg vel unt :Heartred

Sååå spennende! :Heartred Super slimhinne!

Huff skjønner at dette er kjipt altså! Men du har kjøpt 3-pakke eller? Sorry hvis du har skrevet om dette, har ikke lest meg tilbake i tråden. Har de noen plan for endring på eventuelle neste forsøk da? Jeg hørte forresten John hausken si at AMH på 10 er bra i vår alder, men jeg skjønner absolutt følelsen av at tiden renner ut! Jeg gjør også det hele tiden
Ja vi har kjøpt 3-pak :Heartpink ingenting å beklage! umulig å huske alt alle har skrevet :happy: Vi har ikke snakket noe om plan videre ennå, de var veldig opptatt av å fokusere på dette forsøket og det er jeg jo enig i. Selvom JEG selvfølgelig tenker på neste skritt om dette ikke går. Takk for forståelsen :Heartpink

Neei uff så kjedelig! Skjønner at du går litt i kjelleren:Heartred så vanskelig at du må bestemme sånt, når man i tillegg er hormonell og lei seg.

Jeg ville bare spille inn ideen om østrogen-prepping, i tilfelle du ikke har diskutert dette med legen din. I mitt tilfelle har jeg noe lav amh og ikke så mange egg, så jeg blir satt på Progynova fra én uke før mens, for å hindre at noen follikler «tyvstarter» veksten. Slik vokser de i jevnere tempo med jevnere vekst, slik at de blir likere i størrelse mot uttak. Det har iallfall fungert greit hos meg, så det kan være noe å ta opp med legen om det kan være aktuelt for deg og din situasjon.

Huff! Dette er tøffe prosesser :Heartred Jeg føler så utrolig mye med deg- det er så vondt å stå i så mye usikkerhet, og tvile på om man gjør det rette. Men jeg tror det beste er å
stå i de avgjørelsene man tar sammen med lege. Dette kan likevel gå:Heartred

Jeg ville også hørt med de om østrogen - prepping. Jeg skulle også ta progynova i forkant på dette forsøket- men så gikk vi på nedregulering og lang protokoll istedenfor. Jeg har også hatt utrolig ujevn follikel-vekst og fikk beskjed om at både østrogen-prepping og lang protokoll ville hjelpe med det. Jeg håper uansett veldig for deg! Ikke gi opp:Heartred
Tusen takk for omtanken og gode ord begge to :Heartpink Jeg skal definitivt ta opp østrogen-prepping i forkant av neste runde. Setter veldig pris på tipset og det høres veldig aktuelt ut for meg.

Jeg har landet litt i situasjonen nå og føler meg litt mindre pessimistisk. Mitt humør og min psyke har alltid høye topper og dype daler, men de dype dalene varer heldigvis mye kortere enn de høye toppene. Jeg skal gjøre så godt jeg kan med å holde på håpet. Det kan jo gå bra, tross alt :shy: :Heartpink

Dette var jammen en opptur å lese! :love017 :woot: Jeg heier så innmari på deg!!

Hei! Jeg skriver meg opp her jeg også, siden jeg nå jo er i gang med IVF. Veldig spent, men hjelper mye å lese det dere andre skriver her inne :Heartred

Eibhlin - 29 - B1 - Porsgrunn - 1. egguttak, totalfrys pga. risiko for OHSS - Menopur/Fyremadel/Gonapeptyl - Egguttak 14.01., får vite resultatet senest 20.01.

41 år - 1. barn - 2. forsøk - Synerala/Menopur/Ovitrelle/Cyclogest/Prednisolon - innsett 15/1.
Hei! Jeg skriver meg opp her jeg også, siden jeg nå jo er i gang med IVF. Veldig spent, men hjelper mye å lese det dere andre skriver her inne :Heartred

Eibhlin - 29 - B1 - Porsgrunn - 1. egguttak, totalfrys pga. risiko for OHSS - Menopur/Fyremadel/Gonapeptyl - Egguttak 14.01., får vite resultatet senest 20.01.
:welcome

Back
Topp