Januar 2022

Neeeii... har du mista? :smiley-angry017
Klinikken og fsstlegevikaren var så positive til stigningen, jeg har siste tiden vært så forstoppet pga cyclogest og i dag måtte jeg virkelig presse ut og ble litt blodig da jeg tørket meg ( beklager detaljer) etter det var jeg på do og tissa 4 ganger, første 3 gangene var det svakt lyserosa og siste gang, prikkete gammelt blod, veldig sår foran og bak, tror heller ikke cyclogest er årsaken :(
 
Klinikken og fsstlegevikaren var så positive til stigningen, jeg har siste tiden vært så forstoppet pga cyclogest og i dag måtte jeg virkelig presse ut og ble litt blodig da jeg tørket meg ( beklager detaljer) etter det var jeg på do og tissa 4 ganger, første 3 gangene var det svakt lyserosa og siste gang, prikkete gammelt blod, veldig sår foran og bak, tror heller ikke cyclogest er årsaken :(

Uff.. men selv om det er blod så er ikke alt håp ute altså. Jeg flytta deg på lista, men flytter deg mer enn gjerne tilbake til gravid om dette skulle gå bra. ❤
 
Klinikken og fsstlegevikaren var så positive til stigningen, jeg har siste tiden vært så forstoppet pga cyclogest og i dag måtte jeg virkelig presse ut og ble litt blodig da jeg tørket meg ( beklager detaljer) etter det var jeg på do og tissa 4 ganger, første 3 gangene var det svakt lyserosa og siste gang, prikkete gammelt blod, veldig sår foran og bak, tror heller ikke cyclogest er årsaken :(

Jeg hadde rosa i går og var sikker på at håpet var ute, flere som opplever blødninger i starten ❤️❤️
 
Er det stor forskjell på disse? Den rosa tok jeg for 15 min siden og den fersken farget på morgenen i går
 

Vedlegg

  • IMG_20220203_201531.jpg
    IMG_20220203_201531.jpg
    1,9 MB · Visninger: 62
Synes ikke det var noe voldsomt til forskjell altså. Er ikke så lett å se siden den ene er tørka.
 
Er det stor forskjell på disse? Den rosa tok jeg for 15 min siden og den fersken farget på morgenen i går

Vil bare dele min erfaring med deg!

Jeg ble gravid, og målte hcg på 17dpo som var 75. To dager senere var den 126. Legen sa at all stigning er bra, men at den hadde steget litt lite i forhold til normalen. Målte igjen to dager senere (21dpo) og hcg hadde da sunket til 41, og kroppen ordnet opp selv noen dager etterpå. Hele veien hadde jeg streker på testene som verken ble sterkere eller så mye svakere før en stund etter blødningen startet.

Vet hvor ekkelt det er å gå rundt i uvisshet på den måten, det er helt grusomt! Hvis jeg var deg ville jeg målt hcg en gang til for å se om den fortsatt stiger eller synker - så får du ihvertfall vite! Lykke til!

PS: Ble gravid på mitt 6. innsett og er i dag 16+0, så ikke gi opp! :Heartred
 
Vil bare dele min erfaring med deg!

Jeg ble gravid, og målte hcg på 17dpo som var 75. To dager senere var den 126. Legen sa at all stigning er bra, men at den hadde steget litt lite i forhold til normalen. Målte igjen to dager senere (21dpo) og hcg hadde da sunket til 41, og kroppen ordnet opp selv noen dager etterpå. Hele veien hadde jeg streker på testene som verken ble sterkere eller så mye svakere før en stund etter blødningen startet.

Vet hvor ekkelt det er å gå rundt i uvisshet på den måten, det er helt grusomt! Hvis jeg var deg ville jeg målt hcg en gang til for å se om den fortsatt stiger eller synker - så får du ihvertfall vite! Lykke til!

PS: Ble gravid på mitt 6. innsett og er i dag 16+0, så ikke gi opp! :Heartred
Tusen takk ❤️❤️ skal til gynokologen og ta hcg der i morgen ❤️
 
Burde man teste mer enn en gang? :oops: Altså for å være sikker? Jeg har bare tatt en test jeg :rolleyes:
Jeg testet tirsdag pga fikk positiv svar på hcg prøve på mandag så litt moro å se positiv for aller første gang, tok også en tredje i dag siden jeg fikk blødninger for å se om den var svakere
 
Med de to eldste barna tok jeg kun en test som bekreftet at jeg var gravid og da tok jeg ikke flere tester etter det. Så jeg tenker at det må man gjøre akkurat som man føler for. Har du ikke noe behov for å se det flere ganger så er det like greit å holde seg til den ene positive testen og bare vente og se hvordan det går. Tror det kan være en vel så grei måte å gjøre det på. Jeg vet at dette mest sannsynlig er siste barnet mitt og jeg er så redd for å miste at jeg har liksom måtte få bekreftet at testene blir sterkere og at det ikke blir borte. Dette er nok like individuelt som med mye annet og det er ingen fasit som sier at du bør eller skal gjøre som alle andre. Viktigste er at du gjør det du føler deg vel med. ❤
 
Må le litt av meg selv når det kommer til testingen :happy: På første forsøk testet jeg lydig på klinikkens testdag...... på forsøk 7 har jeg blitt skikkelig testetøs og begynner og teste etter en uke, flere ganger om dagen :hilarious::hilarious: håpløst. Er hvertfall 14 dager siden uttak og jeg kan settes på gravid, Hurra!!!! 20220204_041329.jpg 20220204_041434.jpg
 
Fortsatt positive tester, den ene tatt i går og den andre i dag, fortsatt brunt blod på papiret
 

Vedlegg

  • IMG_20220204_081848.jpg
    IMG_20220204_081848.jpg
    2,7 MB · Visninger: 56
Anslår jeg er ca 9DPO (10 dager siden IUI). Helt blenda på vanlig strimmel, altså ikke tidlig. Så da er alt som normalt og blir vel neppe gravid denne runden heller…
 
Med de to eldste barna tok jeg kun en test som bekreftet at jeg var gravid og da tok jeg ikke flere tester etter det. Så jeg tenker at det må man gjøre akkurat som man føler for. Har du ikke noe behov for å se det flere ganger så er det like greit å holde seg til den ene positive testen og bare vente og se hvordan det går. Tror det kan være en vel så grei måte å gjøre det på. Jeg vet at dette mest sannsynlig er siste barnet mitt og jeg er så redd for å miste at jeg har liksom måtte få bekreftet at testene blir sterkere og at det ikke blir borte. Dette er nok like individuelt som med mye annet og det er ingen fasit som sier at du bør eller skal gjøre som alle andre. Viktigste er at du gjør det du føler deg vel med. ❤

Måtte ta to tester til og det er ikke noe tvil der, teststreken er like sterk(nesten sterkere) som kontrollstreken ❤️ Så det var litt gøy å se ❤️❤️
 
Back
Topp