IKM Uke 48 <3

Hadde ikke hørt om det før jeg heller, men fant ut av det da jeg ble utredet mens vi prøvde på datteren min. Kan bli gravid i begge to ja, men sannsynligheten er like stor som for at en normal person slipper et egg fra hver eggstokk. Men gynekologen som fulgte meg opp hadde hatt en pasient som var gravid i hvert «horn» som hun kalte det.

Legger ved bilde av livmoren min fra da jeg var syv uker med datteren min. Jeg syns det er litt kult å se! Ting speiles på bildet, hun ligger i venstre livmor selv om det ser ut som den høyre på bildet. Så ser man en sort skillevegg i midten, og høyre livmor bortenfor den. Gynekologen sjekker slimhinnen min i begge livmorene når jeg er der. Haha

Vis vedlegget 370313
Oj, så spennende! Men hvordan går de to livmorene sammen ut til livmorhalsen? Er det liksom to hull ned dit da? Eller har du to livmortappen inni skjeden? Aldri hørt om dette heller!
 
Oj, så spennende! Men hvordan går de to livmorene sammen ut til livmorhalsen? Er det liksom to hull ned dit da? Eller har du to livmortappen inni skjeden? Aldri hørt om dette heller!
Jeg har én livmorhals, så de samles ned i samme livmorhals. Men det er noen som har én livmorhals per livmor også, og noen har faktisk to skjedeinnganger/en vegg i skjeden. Jeg har bare én livmorhals og en skjedeinngang ☺️
 
Hei alle :happy:

Etter mange positive tester, både digitale og vanlige, som ikke ble sterkere har jeg nå begynt å blø for fullt. Regner med en SA..:(

Så melder meg inn her:
Karogalaro - 33år - B3 - PP5 - EL 23.11 - IKM 03.12
 
Planleggingsdag for ungene, jeg har fri og mannen studerer hjemmmefra. Så langhelg på oss denne helgen.. Det er herlig og trengs sårt.. Vært mye de siste helgene med dugnader, kamper og arbeidshelg.. :gen053:gen026

Minsten er på guttehåndballdag i dag.. Jeg lurte på en tur til IKEA. har noen julegaver å handle:schocked028
 
Hei alle :happy:

Etter mange positive tester, både digitale og vanlige, som ikke ble sterkere har jeg nå begynt å blø for fullt. Regner med en SA..:(

Så melder meg inn her:
Karogalaro - 33år - B3 - PP5 - EL 23.11 - IKM 03.12

Jeg er så lei for å høre det, Karagalaro!
:sorry:
Men velkommen til oss.
Føler allerede at vi skal ta godt vare på hverandre, i denne tråden.
:Heartred
 
TR kom for fullt i går kveld, så da er vi på CD2 og PP3 offisielt i gang! :dance011

PP3, barn nr 3, alle gode ting er 3 osv - denne gangen må det jo klaffe!
 
I natt drømte jeg forresten at jeg fikk to skikkelig sterke graviditetstester! En vanlig strips og en cb med kryss der teststrekene var MYE sterkere enn kontrollstrekene! Skulle til å teste med en digital, men klarte ikke å åpne pakken, bare fikla kjempelenge med plasten :hilarious: Så kom mamma på besøk og jeg måtte skynde meg å gjemme testene så hun ikke skulle finne dem så jeg la de i vinduskarmen på badet og trakk for gardina, men ble superstressa da jeg kom på at da ville de jo bli synlig fra utsiden av vinduet :hilarious:

Tydeligvis ikke bare i gravid tilstand jeg drømmer rare ting..

Foreldrene mine kommer på bursdagsfeiring i kveld, så jeg må vel uansett gjemme vekk de ubrukte testene fra forrige pp som ligger slengt rundt omkring :p
 
Her kommer det en del klaging!

Sååå lei....
18.okt: trakk to visdomstenner, tannverk til 24 okt.
Natt til 25 oktober:falsk krupp på Frøkna -> forkjølelse
28 okt: jeg blir forkjøla, blir bedre 30, for så å få bronkitt 31 oktober...
Legebesøk 2.oktober, nye astmamedisin (hjelper, halleluja)
I dag: bihulebetennelse!!!!
 
Her kommer det en del klaging!

Sååå lei....
18.okt: trakk to visdomstenner, tannverk til 24 okt.
Natt til 25 oktober:falsk krupp på Frøkna -> forkjølelse
28 okt: jeg blir forkjøla, blir bedre 30, for så å få bronkitt 31 oktober...
Legebesøk 2.oktober, nye astmamedisin (hjelper, halleluja)
I dag: bihulebetennelse!!!!

Men kjære vene, da... så mye du har fått på en gang!
Det er lov å klage, da.
Masse god bedring!
:Heartred
 
I natt drømte jeg forresten at jeg fikk to skikkelig sterke graviditetstester! En vanlig strips og en cb med kryss der teststrekene var MYE sterkere enn kontrollstrekene! Skulle til å teste med en digital, men klarte ikke å åpne pakken, bare fikla kjempelenge med plasten :hilarious: Så kom mamma på besøk og jeg måtte skynde meg å gjemme testene så hun ikke skulle finne dem så jeg la de i vinduskarmen på badet og trakk for gardina, men ble superstressa da jeg kom på at da ville de jo bli synlig fra utsiden av vinduet :hilarious:

Tydeligvis ikke bare i gravid tilstand jeg drømmer rare ting..

Foreldrene mine kommer på bursdagsfeiring i kveld, så jeg må vel uansett gjemme vekk de ubrukte testene fra forrige pp som ligger slengt rundt omkring :p

Kjenner meg igjen. Drømmer selv så vanvittig mye rart!
:hilarious:
Kanskje det var underbevisstheten din som minnet deg på at du må rydde unna alle spor?
I tillegg til at du selvfølgelig må være sanndrømt, for dette kommer jo til å skje snart!
:smiley-bounce012
Får bare satse på at du klarer å åpne forpakningene fremover.:laughing001

For meg er det en gjenganger å ikke klare å ringe... drømte for ikke lenge siden at noen ungdommer gikk gjennom isen og falt i vannet. Skulle ringe ambulanse.
Men hei, jeg klarer ALDRI å ringe, i drømmene mine.
:dead::hilarious:
 
Men kjære vene, da... så mye du har fått på en gang!
Det er lov å klage, da.
Masse god bedring!
:Heartred

Huff, ja det gjorde godt å få det ut :hilarious:

Fikk beskjed om å starte på antibiotika om det ikke ble bedre på 2-4 dager... Men jeg har ikke tenkt å ødelegge en PP med antibiotika og bihulebetennelse, så den kuren starter idag :angelic:
I tillegg til at jeg er DRITTLEI etter alt dette og ikke greier å ta meg av frøken fryd :playful:
 
I natt drømte jeg forresten at jeg fikk to skikkelig sterke graviditetstester! En vanlig strips og en cb med kryss der teststrekene var MYE sterkere enn kontrollstrekene! Skulle til å teste med en digital, men klarte ikke å åpne pakken, bare fikla kjempelenge med plasten :hilarious: Så kom mamma på besøk og jeg måtte skynde meg å gjemme testene så hun ikke skulle finne dem så jeg la de i vinduskarmen på badet og trakk for gardina, men ble superstressa da jeg kom på at da ville de jo bli synlig fra utsiden av vinduet :hilarious:

Tydeligvis ikke bare i gravid tilstand jeg drømmer rare ting..

Foreldrene mine kommer på bursdagsfeiring i kveld, så jeg må vel uansett gjemme vekk de ubrukte testene fra forrige pp som ligger slengt rundt omkring :p


Krysser fingrene for at du er litt sanndrømt :happy::joyful:
 
Jeg har noen spørsmål angående temping og EL-testing.

1.
Jeg vet ikke hvor lenge TR har tenkt å bli, denne gangen.
Sist varte besøket i 10 dager, så jeg ble rådet til å starte EL-testing på CD10.
Men hva om jeg ikke har mensen fra allerede i morgen... kan jeg fortsatt vente til CD10, eller bør jeg starte allerede i morgen?

2.
Temping... kan man ta sånn vanlig temp under tunga og skrive opp i Premom-appen?
Har lagt termometeret på nattbordet, for har skjønt det bør gjøres før man står opp.
Men MÅ det være til nøyaktig samme tid? Er ikke alltid jeg våkner til samme tid.

Og hvordan ser man egentlig ut ifra disse tingene at man har EL, eller får det snart?
Hva er denne peak jeg leser om til stadighet?

:anyone
 
Jeg har noen spørsmål angående temping og EL-testing.

1.
Jeg vet ikke hvor lenge TR har tenkt å bli, denne gangen.
Sist varte besøket i 10 dager, så jeg ble rådet til å starte EL-testing på CD10.
Men hva om jeg ikke har mensen fra allerede i morgen... kan jeg fortsatt vente til CD10, eller bør jeg starte allerede i morgen?

2.
Temping... kan man ta sånn vanlig temp under tunga og skrive opp i Premom-appen?
Har lagt termometeret på nattbordet, for har skjønt det bør gjøres før man står opp.
Men MÅ det være til nøyaktig samme tid? Er ikke alltid jeg våkner til samme tid.

Og hvordan ser man egentlig ut ifra disse tingene at man har EL, eller får det snart?
Hva er denne peak jeg leser om til stadighet?

:anyone
Jeg kan prøve å svare på noe av dette iallfall:happy:. Det første spørsmålet er jeg usikker på om jeg forsto,men CD står jo for syklusdag,og første dag av syklusen er første dag med blødning (ikke spotting),så da kan du begynne å teste 10.dag med blødning.

Jeg måler tempen under tunga,til samme tid hver morgen,før jeg i det hele tatt har åpnet øynene:hilarious:. Poenget er at man skal ha like betingelser for tempingen hver gang,for å kunne sammenlikne. Noen måler vaginalt eller analt,og det gir ennå mer reliable målinger. For min del synes jeg det er lettere å måle i munnen,og jeg synes jeg får jevne og gode resultater. Jeg legger inn temp i fertilityfriend.

Ved hjelp av tempingen kan man se når el har vært. Man ser det altså først i etterkant. Appene vil lage et lite kryss når gj.snittstempen for de 3 siste dagene er høyere enn gj.snittstempen for de foregående 6 dagene.

Når du får en positiv eggløsningstest,vil el mest sannsynlig inntreffe etter 12-48 timer. Det hender likevel at kroppen kan forsøke å slippe egget,uten at det skjer. Derfor er det mange som fortsetter å teste etter positiv test. Hvis man tar bilde av testene og legger de inn i Premom,vil appen tolke testene og gi de verdi etter styrke. Peak betyr rett å slett det sterkeste utslaget du har fått på en test,og vil derfor ikke vises før testene igjen begynner å bli svakere. Man kan anta at el kommer dagen etter peak.

Puh..håper d ble riktig :hilarious:
 
Jeg kan prøve å svare på noe av dette iallfall:happy:. Det første spørsmålet er jeg usikker på om jeg forsto,men CD står jo for syklusdag,og første dag av syklusen er første dag med blødning (ikke spotting),så da kan du begynne å teste 10.dag med blødning.

Jeg måler tempen under tunga,til samme tid hver morgen,før jeg i det hele tatt har åpnet øynene:hilarious:. Poenget er at man skal ha like betingelser for tempingen hver gang,for å kunne sammenlikne. Noen måler vaginalt eller analt,og det gir ennå mer reliable målinger. For min del synes jeg det er lettere å måle i munnen,og jeg synes jeg får jevne og gode resultater. Jeg legger inn temp i fertilityfriend.

Ved hjelp av tempingen kan man se når el har vært. Man ser det altså først i etterkant. Appene vil lage et lite kryss når gj.snittstempen for de 3 siste dagene er høyere enn gj.snittstempen for de foregående 6 dagene.

Når du får en positiv eggløsningstest,vil el mest sannsynlig inntreffe etter 12-48 timer. Det hender likevel at kroppen kan forsøke å slippe egget,uten at det skjer. Derfor er det mange som fortsetter å teste etter positiv test. Hvis man tar bilde av testene og legger de inn i Premom,vil appen tolke testene og gi de verdi etter styrke. Peak betyr rett å slett det sterkeste utslaget du har fått på en test,og vil derfor ikke vises før testene igjen begynner å bli svakere. Man kan anta at el kommer dagen etter peak.

Puh..håper d ble riktig :hilarious:
Må rette litt..altså teste den 10.dagen fra blødningen startet. Håper jo ikke du blør i 10 dager :hilarious:
 
Jeg kan prøve å svare på noe av dette iallfall:happy:. Det første spørsmålet er jeg usikker på om jeg forsto,men CD står jo for syklusdag,og første dag av syklusen er første dag med blødning (ikke spotting),så da kan du begynne å teste 10.dag med blødning.

Jeg måler tempen under tunga,til samme tid hver morgen,før jeg i det hele tatt har åpnet øynene:hilarious:. Poenget er at man skal ha like betingelser for tempingen hver gang,for å kunne sammenlikne. Noen måler vaginalt eller analt,og det gir ennå mer reliable målinger. For min del synes jeg det er lettere å måle i munnen,og jeg synes jeg får jevne og gode resultater. Jeg legger inn temp i fertilityfriend.

Ved hjelp av tempingen kan man se når el har vært. Man ser det altså først i etterkant. Appene vil lage et lite kryss når gj.snittstempen for de 3 siste dagene er høyere enn gj.snittstempen for de foregående 6 dagene.

Når du får en positiv eggløsningstest,vil el mest sannsynlig inntreffe etter 12-48 timer. Det hender likevel at kroppen kan forsøke å slippe egget,uten at det skjer. Derfor er det mange som fortsetter å teste etter positiv test. Hvis man tar bilde av testene og legger de inn i Premom,vil appen tolke testene og gi de verdi etter styrke. Peak betyr rett å slett det sterkeste utslaget du har fått på en test,og vil derfor ikke vises før testene igjen begynner å bli svakere. Man kan anta at el kommer dagen etter peak.

Puh..håper d ble riktig :hilarious:

Ah... takk for hjelpen!
:happy:
 
God ettermiddag!:happy: Er det noen her inne som forbereder seg,eller følger noen kjerringråd/tips frem mot el,for å få mer/bedre el-slim,eller liknende? Jeg har aldri forsøkt noe annet enn å ta hostesaft-første gang jeg gjorde det,så satt spiren på første forsøkxsmile5. Har hørt at noen tar grapefruktekstrakt, men jeg er så skeptisk til alle helsekostprodukter:wacky:. Spennende å høre hva dere har prøvd tidligere,og hva som har fungert og ikke;)
 
God ettermiddag!:happy: Er det noen her inne som forbereder seg,eller følger noen kjerringråd/tips frem mot el,for å få mer/bedre el-slim,eller liknende? Jeg har aldri forsøkt noe annet enn å ta hostesaft-første gang jeg gjorde det,så satt spiren på første forsøkxsmile5. Har hørt at noen tar grapefruktekstrakt, men jeg er så skeptisk til alle helsekostprodukter:wacky:. Spennende å høre hva dere har prøvd tidligere,og hva som har fungert og ikke;)
Har aldri hørt om dette, jeg.
Når bør man i så fall ta hostesaft, hvor mye og hva slags?
Trur kanskje første dag uten mens for min del, ble i dag.
:woot:
 
Huff, ja det gjorde godt å få det ut :hilarious:

Fikk beskjed om å starte på antibiotika om det ikke ble bedre på 2-4 dager... Men jeg har ikke tenkt å ødelegge en PP med antibiotika og bihulebetennelse, så den kuren starter idag :angelic:
I tillegg til at jeg er DRITTLEI etter alt dette og ikke greier å ta meg av frøken fryd :playful:


Ødelegger en en pp med antibiotika da? Står på antibiotika selv gr bihulene nå, men hørt det er heller gjerne positivt:shy:
 
Back
Topp