Jeg kan prøve å svare på noe av dette iallfall
. Det første spørsmålet er jeg usikker på om jeg forsto,men CD står jo for syklusdag,og første dag av syklusen er første dag med blødning (ikke spotting),så da kan du begynne å teste 10.dag med blødning.
Jeg måler tempen under tunga,til samme tid hver morgen,før jeg i det hele tatt har åpnet øynene
. Poenget er at man skal ha like betingelser for tempingen hver gang,for å kunne sammenlikne. Noen måler vaginalt eller analt,og det gir ennå mer reliable målinger. For min del synes jeg det er lettere å måle i munnen,og jeg synes jeg får jevne og gode resultater. Jeg legger inn temp i fertilityfriend.
Ved hjelp av tempingen kan man se når el har vært. Man ser det altså først i etterkant. Appene vil lage et lite kryss når gj.snittstempen for de 3 siste dagene er høyere enn gj.snittstempen for de foregående 6 dagene.
Når du får en positiv eggløsningstest,vil el mest sannsynlig inntreffe etter 12-48 timer. Det hender likevel at kroppen kan forsøke å slippe egget,uten at det skjer. Derfor er det mange som fortsetter å teste etter positiv test. Hvis man tar bilde av testene og legger de inn i Premom,vil appen tolke testene og gi de verdi etter styrke. Peak betyr rett å slett det sterkeste utslaget du har fått på en test,og vil derfor ikke vises før testene igjen begynner å bli svakere. Man kan anta at el kommer dagen etter peak.
Puh..håper d ble riktig