IKM Uke 48 <3

Heldigvis har ikke mine gitt uttrykk for at det er flaut enda, de vil helst ha oss med hele tiden.. Men det klarer vi ikke.. :whacky011
Ser den, man rekker ikke over alt, hele tiden.
:)
 
Snart_vår_tur_igjen - 32 - pp3 - b2 - el 20-11 - ikm 5/12

Venter fortsatt på TR, men med blanke tester så langt øyet kan se, «psyker» jeg meg opp for pp3 ☺️
 
Bare sånn for å få noe annet å tenke på, mens jeg sitter her alene og venter på at mannen min skal komme hjem.
Han dro i går, tenåringen dro til kjæresten sin i stad, og katta har sovna.
:singing:
Hvilke hobbyer har dere, som dere liker å pusle/ styre med, for å få tiden til å gå?
Selv er jeg for tiden ikke i jobb, så jeg har mye tid til overs.
Jeg skriver bøker (ikke utgitt noen ennå, men jobber mot det forhåpentligvis), strikker litt (har allerede strikket mange plagg til lille, som ikke er dyrket ennå... så har gledet meg til å starte prøvingen i hvert fall i et år) og spiller tverrfløyte i et veterankorps.
Ikke at jeg er veteran, men pappa er... og de hadde INGEN fløyter.
Så hey, da fikk han overtalt meg for ikke lenge siden, til å bli med.
Og det er faktisk veldig hyggelig.
:Heartred

Og noen ganger synes jeg det er skikkelig avslappende å finne frem 1000 brikkers puslespill som jeg har på sånn rulle-sammen-matte, tenner lys, drikker te og hører på Enya.

Dere, da?
:smiley-bounce012

Jeg liker å holde på med hund og hest, for tiden blir det kun hund da småbarnstid ikke er forenlig med å ha hest:) ellers liker jeg å være aktiv, pusle med interiør og begynt å strikke siste året. Blir minimalt med tid til hobbyer med en ettåring, men småbarnstiden har sin sjarm den og:)
 
Ser den, man rekker ikke over alt, hele tiden.
:)
Nei.. og det har de bare godt av og:happy6 være litt selvstendig :dance011

nå har jeg krøpet under dyna.. Håper på en goood natt med søvn, nå som tannverken er så godt som over.. 12 timersvakt i morgen før helg. Ungene har fri fredag :dance018
 
Jeg liker å holde på med hund og hest, for tiden blir det kun hund da småbarnstid ikke er forenlig med å ha hest:) ellers liker jeg å være aktiv, pusle med interiør og begynt å strikke siste året. Blir minimalt med tid til hobbyer med en ettåring, men småbarnstiden har sin sjarm den og:)

Åh, så koselig! :Heartred Har et enormt hjerte for dyr, selv (veganer).
Så ja, alle dyr. Har katt, selv. Føler ikke vi kan gi en hund det den trenger.
Hester er så vakre, men jeg har veldig lite greie på dem, må jeg innrømme.

Ettåringer ... sukk. For en herlig tid!
Den savner jeg, kjenner jeg. Og jeg gleder meg til å få oppleve det igjen.
:Heartred
Har nemlig bestemt at det kommer til å skje.
 
Nei.. og det har de bare godt av og:happy6 være litt selvstendig :dance011

nå har jeg krøpet under dyna.. Håper på en goood natt med søvn, nå som tannverken er så godt som over.. 12 timersvakt i morgen før helg. Ungene har fri fredag :dance018

Helt enig! :dance011De vokser veldig på det!

Da ønsker jeg deg en god, smertefri natt! :Heartred Ingenting er som lettelsen i det smerter slipper taket.
 
Bare sånn for å få noe annet å tenke på, mens jeg sitter her alene og venter på at mannen min skal komme hjem.
Han dro i går, tenåringen dro til kjæresten sin i stad, og katta har sovna.
:singing:
Hvilke hobbyer har dere, som dere liker å pusle/ styre med, for å få tiden til å gå?
Selv er jeg for tiden ikke i jobb, så jeg har mye tid til overs.
Jeg skriver bøker (ikke utgitt noen ennå, men jobber mot det forhåpentligvis), strikker litt (har allerede strikket mange plagg til lille, som ikke er dyrket ennå... så har gledet meg til å starte prøvingen i hvert fall i et år) og spiller tverrfløyte i et veterankorps.
Ikke at jeg er veteran, men pappa er... og de hadde INGEN fløyter.
Så hey, da fikk han overtalt meg for ikke lenge siden, til å bli med.
Og det er faktisk veldig hyggelig.
:Heartred

Og noen ganger synes jeg det er skikkelig avslappende å finne frem 1000 brikkers puslespill som jeg har på sånn rulle-sammen-matte, tenner lys, drikker te og hører på Enya.

Dere, da?
:smiley-bounce012
Jeg vil også bli forfatter! Min «hemmelige» drøm gjennom mange år. Skriver litt nå og da,men dessverre sliter jeg litt med at kreativiteten forsvinner litt i selvkritiske tanker:shy:. De beste ideene kommer når jeg nesten er i drømmeland,men fortsatt er våken:happy:. Ellers liker jeg også å pusle-det er så meditativt. Om høsten liker jeg å plukke sopp og bær, både fordi det gir ro,men også er litt som skattejakt. Nå som jenta mi har blitt såpass stor,har jeg begynt å lese igjen.

Ellers synes jeg det er vanskelig å fonne overskudd i hverdagen etter en lang dag i en krevende jobb. Trenger liksom tiden på kvelden bare til å lande,om det gir mening? Elsker å være med folk,men suger også til meg alt av inntrykk og historier, og blir nok ganske sliten av det. :Heartbigred
 
Jeg vil også bli forfatter! Min «hemmelige» drøm gjennom mange år. Skriver litt nå og da,men dessverre sliter jeg litt med at kreativiteten forsvinner litt i selvkritiske tanker:shy:. De beste ideene kommer når jeg nesten er i drømmeland,men fortsatt er våken:happy:. Ellers liker jeg også å pusle-det er så meditativt. Om høsten liker jeg å plukke sopp og bær, både fordi det gir ro,men også er litt som skattejakt. Nå som jenta mi har blitt såpass stor,har jeg begynt å lese igjen.

Ellers synes jeg det er vanskelig å fonne overskudd i hverdagen etter en lang dag i en krevende jobb. Trenger liksom tiden på kvelden bare til å lande,om det gir mening? Elsker å være med folk,men suger også til meg alt av inntrykk og historier, og blir nok ganske sliten av det. :Heartbigred

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og det er nok sånn vi må fungere, skal vi skrive bøker.
Jeg går Kreativ skriving ved Høyskolen Kristiania om dagen, eksamen i januar.
Det er veldig lærerikt.

Bare la det flyte... ikke døm deg selv, før du har skrevet en hel masse.
Det er noe med de skriveprosessene. Skal ikke skrive for mye her, men har du hørt om de musene innen skriving?
VELDIG interressant.
Begynn uansett med å skrive hemninsløst og fritt. La "samleren" raske til seg alt som er, så kan "ordneren" og "analytikeren" komme og rydde senere. Ikke la noen ting stå i veien for deg, når du skriver. Skriv helst intuitivt.
Mulig du vet alt dette fra før, men ville bare dele litt av det jeg driver med.

Jeg har skrevet en hel bok jeg, bassert på en drøm. Så jeg kjenner til den der.
:Heartbigred
 
Som jeg skrev i ikm uke 45 så har TR fortsatt ikke meldt sin ankomst her men jeg spotter hele tiden, brunt og litt lyserosa hver gang jeg tørker meg, og friskt blod ifm og litt etter avføring. Temperaturen er under streken for andre dag på rad, og i forrige syklus kom mensen "i dag", så håper det tar seg opp snart så jeg får begynt å telle ned til ny IKM og begynne å drømme om augustbaby! :Heartred
 
Som jeg skrev i ikm uke 45 så har TR fortsatt ikke meldt sin ankomst her men jeg spotter hele tiden, brunt og litt lyserosa hver gang jeg tørker meg, og friskt blod ifm og litt etter avføring. Temperaturen er under streken for andre dag på rad, og i forrige syklus kom mensen "i dag", så håper det tar seg opp snart så jeg får begynt å telle ned til ny IKM og begynne å drømme om augustbaby! :Heartred

Det er så kjedelig å gå sånn og vente... min kom også forsinket, eller sikkert ikke med tanke på at jeg tok ut spiralen i september.
Men senere enn jeg forventet.
Trudde noen dager det var festeblødning.
Men neida.

Når hadde du EL?
 
Det er så kjedelig å gå sånn og vente... min kom også forsinket, eller sikkert ikke med tanke på at jeg tok ut spiralen i september.
Men senere enn jeg forventet.
Trudde noen dager det var festeblødning.
Men neida.

Når hadde du EL?

Ja akk, føles skikkelig som limbo her jeg går og venter og ingenting skjer!

Er 11dpo i dag, hadde EL 24. oktober. Legger ved tempekurva
 

Vedlegg

  • Screenshot_20211104-133613~2.png
    Screenshot_20211104-133613~2.png
    90,9 KB · Visninger: 41
Ja akk, føles skikkelig som limbo her jeg går og venter og ingenting skjer!

Er 11dpo i dag, hadde EL 24. oktober. Legger ved tempekurva

Håper ikke jeg sier noe galt nå... men kan det være festeblødning?
Jeg kan dessverre ingenting om temping, men har lest at de fleste ikke tester før det har gått noen dager etter festeblødning.
Hvis det er noen sjanser for at det er det.

Jeg leste nettopp dette på nett, limer inn derfra:
Festeblødning (engelsk: «Implantation bleeding») er en normal, mindre blødning, som kan oppstå når et egg fester seg til livmorens slimhinne 10-14 dager etter befruktning (1). Tidspunktet gjør at en eventuell blødning kan forveksles med neste menstruasjon, selv om en festeblødning normalt er en langt mindre blødning.

:Heartred
 
Hobbyer her er trening, byliv og ettåringen. Og den største for øyeblikket er vel kanskje prøving? Haha, føles som en hobby i hvert fall.

På dag to med dobbelt kur Femar nå, kjenner heldigvis ingen bivirkninger. Nå teller jeg ned til testingen etter EL begynner CD10 og til sjekk hos gynekologen CD15. Krysser fingrene for at EL kommer før CD33 slik som sist og at jeg ser et godt modent egg i venstre eggstokk hos gynekologen. Har nemlig dobbelt livmor, og begge graviditeter (ene endte i kjemisk) har vært på venstre side ❤️
 
Hobbyer her er trening, byliv og ettåringen. Og den største for øyeblikket er vel kanskje prøving? Haha, føles som en hobby i hvert fall.

På dag to med dobbelt kur Femar nå, kjenner heldigvis ingen bivirkninger. Nå teller jeg ned til testingen etter EL begynner CD10 og til sjekk hos gynekologen CD15. Krysser fingrene for at EL kommer før CD33 slik som sist og at jeg ser et godt modent egg i venstre eggstokk hos gynekologen. Har nemlig dobbelt livmor, og begge graviditeter (ene endte i kjemisk) har vært på venstre side ❤️


Er enig i det.. prøvingen tar mesteparten av fokuset, om dagen. :smiley-ashamed004

Jeg og tenkte å starte EL-testing CD10.
Dobbelt livmor... som i to livmødre?
Aldri hørt om.
Vil det si at du kan få tvillinger, som bor i hver sin livmor?
Håper du synes det er greit at jeg spør.
:Heartred
 
Er enig i det.. prøvingen tar mesteparten av fokuset, om dagen. :smiley-ashamed004

Jeg og tenkte å starte EL-testing CD10.
Dobbelt livmor... som i to livmødre?
Aldri hørt om.
Vil det si at du kan få tvillinger, som bor i hver sin livmor?
Håper du synes det er greit at jeg spør.
:Heartred
Hadde ikke hørt om det før jeg heller, men fant ut av det da jeg ble utredet mens vi prøvde på datteren min. Kan bli gravid i begge to ja, men sannsynligheten er like stor som for at en normal person slipper et egg fra hver eggstokk. Men gynekologen som fulgte meg opp hadde hatt en pasient som var gravid i hvert «horn» som hun kalte det.

Legger ved bilde av livmoren min fra da jeg var syv uker med datteren min. Jeg syns det er litt kult å se! Ting speiles på bildet, hun ligger i venstre livmor selv om det ser ut som den høyre på bildet. Så ser man en sort skillevegg i midten, og høyre livmor bortenfor den. Gynekologen sjekker slimhinnen min i begge livmorene når jeg er der. Haha

AF4DC514-A620-4ED4-9D00-837EA02D9655.jpeg
 
Hadde ikke hørt om det før jeg heller, men fant ut av det da jeg ble utredet mens vi prøvde på datteren min. Kan bli gravid i begge to ja, men sannsynligheten er like stor som for at en normal person slipper et egg fra hver eggstokk. Men gynekologen som fulgte meg opp hadde hatt en pasient som var gravid i hvert «horn» som hun kalte det.

Legger ved bilde av livmoren min fra da jeg var syv uker med datteren min. Jeg syns det er litt kult å se! Ting speiles på bildet, hun ligger i venstre livmor selv om det ser ut som den høyre på bildet. Så ser man en sort skillevegg i midten, og høyre livmor bortenfor den. Gynekologen sjekker slimhinnen min i begge livmorene når jeg er der. Haha

Vis vedlegget 370313

Det er VELDIG interessant å se!
Spennende å lære noe nytt.
Takk for at du deler.
:Heartred
Også så herlig å se den bittelille datteren din i magehybelen sin!
 
Håper ikke jeg sier noe galt nå... men kan det være festeblødning?
Jeg kan dessverre ingenting om temping, men har lest at de fleste ikke tester før det har gått noen dager etter festeblødning.
Hvis det er noen sjanser for at det er det.

Jeg leste nettopp dette på nett, limer inn derfra:
Festeblødning (engelsk: «Implantation bleeding») er en normal, mindre blødning, som kan oppstå når et egg fester seg til livmorens slimhinne 10-14 dager etter befruktning (1). Tidspunktet gjør at en eventuell blødning kan forveksles med neste menstruasjon, selv om en festeblødning normalt er en langt mindre blødning.

:Heartred

Ingenting galt :) Jeg har jo tenkt tanken, men jeg har aldri hatt festeblødning før og jeg spotta før mens kom i forrige syklus også, dermed tenker jeg heller at det er det denne gangen og. Temperaturen er jo fortsatt lav, og tviler på at det er en festedip (implantation dip), da denne ikke varer mer enn en dag såvidt jeg har googlet meg frem til :p Innstiller meg hvertfall på det, så får jeg heller ta ny test om mensen ikke kommer for fullt om noen dager! Slitsomt mentalt å se de negative testene syns jeg, så prøver å unngå det når jeg mest sannsynlig bare har litt tullete TR som sniker rundt hjørnet men ikke helt har kommet seg i hus.
 
Men ja hobbyer ja.. Har liksom aldri vært så mye av en hobbyperson jeg, men jeg er veldig glad i å trene og gå turer i fjellet! Utrolig takknemlig for området jeg bor i og nærheten til marka og fjellene, selv om klimaet kanskje ikke er like bra som på øst og sørlandet :p Liker også å gå på teater og konserter, dra ut med venner på quiz osv. Elsker musikk, og har starta å spille mange ulike instrument oppgjennom, men aldri holdt ut så lenge at jeg har blitt spesielt god på noen av dem egentlig. Litt utålmodig kanskje? Liker også å sy, men det går veldig i bølger og jeg blir fort irritert når jeg ikke får det til og symaskina blir da pakket vekk igjen i mange måneder :hilarious: Har starta på mange strikkeprosjekt, men aldri helt blitt bitt av basillen der heller (har garn til en genser liggende i en pose ett eller annet sted på stua som jeg kjøpte under lockdown men ikke har begynt på ennå..) Mye av dagene går jo med på å følge opp unger, og har alltid minst ett oppussings/vedlikeholdsprosjekt på gang i huset siden huset er fra 60-tallet. Har lyst på et nytt hus som er litt nyere og krever mindre vedlikehold. Kan "se etter hus på finn.no" defineres som hobby? :p
 
Men ja hobbyer ja.. Har liksom aldri vært så mye av en hobbyperson jeg, men jeg er veldig glad i å trene og gå turer i fjellet! Utrolig takknemlig for området jeg bor i og nærheten til marka og fjellene, selv om klimaet kanskje ikke er like bra som på øst og sørlandet :p Liker også å gå på teater og konserter, dra ut med venner på quiz osv. Elsker musikk, og har starta å spille mange ulike instrument oppgjennom, men aldri holdt ut så lenge at jeg har blitt spesielt god på noen av dem egentlig. Litt utålmodig kanskje? Liker også å sy, men det går veldig i bølger og jeg blir fort irritert når jeg ikke får det til og symaskina blir da pakket vekk igjen i mange måneder :hilarious: Har starta på mange strikkeprosjekt, men aldri helt blitt bitt av basillen der heller (har garn til en genser liggende i en pose ett eller annet sted på stua som jeg kjøpte under lockdown men ikke har begynt på ennå..) Mye av dagene går jo med på å følge opp unger, og har alltid minst ett oppussings/vedlikeholdsprosjekt på gang i huset siden huset er fra 60-tallet. Har lyst på et nytt hus som er litt nyere og krever mindre vedlikehold. Kan "se etter hus på finn.no" defineres som hobby? :p

Her kjente jeg meg igjen i mye, gitt.
Jeg og kan litt på forskjellige instrumenter, men er få jeg kan si jeg mestrer. Samme som deg, tålmodigheten skorter.
:smiley-ashamed004

Så spennende å se etter et nytt hjem! Kaller det en slags hobby, vi. For det tar mye av tiden, sånt også. :hilarious:
 
Hadde ikke hørt om det før jeg heller, men fant ut av det da jeg ble utredet mens vi prøvde på datteren min. Kan bli gravid i begge to ja, men sannsynligheten er like stor som for at en normal person slipper et egg fra hver eggstokk. Men gynekologen som fulgte meg opp hadde hatt en pasient som var gravid i hvert «horn» som hun kalte det.

Legger ved bilde av livmoren min fra da jeg var syv uker med datteren min. Jeg syns det er litt kult å se! Ting speiles på bildet, hun ligger i venstre livmor selv om det ser ut som den høyre på bildet. Så ser man en sort skillevegg i midten, og høyre livmor bortenfor den. Gynekologen sjekker slimhinnen min i begge livmorene når jeg er der. Haha

Vis vedlegget 370313
Uterus didelphys sjeldent fenomen men så bra at du har et svangerskap bak deg allerede :)
Selv om egget fester seg i den ene delen dannes det slimhinner i den andre delen også under svangerskapet.
Veldig interessant fenomen. Finnes jo også de som har hjerteformet livmor. Menneskekroppen, spesielt kvinnelig reproduksjonssystem er en fascinerende mekanisme.
 
Back
Topp