IKM Uke 48 <3

Kvalme som kom kasta på meg på morgenen i dag…. Stikker litt i magen innimellom, murringer i ryggen i flere dager. Men er jo bare 7 dpo, så tipper det er kroppen som lurer meg…. Innbilt svangerskap liksom :banghead::wacky: har sååååå lyst å være like flink som flere her og drøye testing, men vet virkelig ikke om jeg får det til…. Eneste jeg tenker på HELE TIDEN!!!! Blir gal! Hadde kjemisk forrige syklus og skulle egentlig ønske jeg hadde drøyd testing da, så hadde jeg sluppet å forholde meg til nok et nederlag. Med det frisk i minne bør jeg vente, meeeeeeen…… tipper jeg ryker på en test i morgen tidlig :nailbiting:
Vent vent vent. Jeg heier på deg!! Jeg skal også vente. Helt til søndag! Da er jeg 11 dpo. Jeg er så lei av å få håp av svake tester, granske testene til man nesten innbiller seg strek. Enten er det strek eller så er det ikke strek litt lengre uti.

Vent vent vent. Jeg heier på deg!! Jeg skal også vente. Helt til søndag! Da er jeg 11 dpo. Jeg er så lei av å få håp av svake tester, granske testene til man nesten innbiller seg strek. Enten er det strek eller så er det ikke strek litt lengre uti.
Enig!!!!! Da kan vi prøve å holde ut sammen! Da er jeg en dag bak deg….. innafor med test 10 dpo?!

Jeg tenker det er lurt, å i hvert fall vente til 10 dpo, sånn som du har gjort nå.
Håper jeg klarer å huske det jeg har erfart denne gangen til neste, så jeg og gjør det.

Da blir det Fertility Friend på meg også. :hilarious:
Skulle helst bare hatt en app å forholde meg til, kjenner jeg.
Så får bare ta en vurdering etterhvert, om det er en som kan gi meg alt jeg trenger.
I Flo kan jeg jo ikke legge inn tester, det kan jeg i hvert fall i Premom.
Kan man det i Fertility Friend?

Man kan legge inn testresultater i FF, men ikke bilder sånn som i premom. Jeg bruker premom for å tolke testene, så legger jeg inn High, Peak, Low osv i FF :) For min del får jeg mest ut av Premom tiden før EL og Fertility friend etter EL :P

Man kan legge inn testresultater i FF, men ikke bilder sånn som i premom. Jeg bruker premom for å tolke testene, så legger jeg inn High, Peak, Low osv i FF :) For min del får jeg mest ut av Premom tiden før EL og Fertility friend etter EL :p

Takk for tips, da skal jeg teste ut dette.
Når skal man begynne å tempe?
:happy:

Man kan legge inn testresultater i FF, men ikke bilder sånn som i premom. Jeg bruker premom for å tolke testene, så legger jeg inn High, Peak, Low osv i FF :) For min del får jeg mest ut av Premom tiden før EL og Fertility friend etter EL :p

Og hvor/ hvordan i alle dager legger man inn EL-tester i FF?!
Og etter hvert graviditetstester..?
Denne skjønte jeg ikke mye av.
:hilarious:
Hvis man får svak test, sterk test enten det er den ene eller andre typen, skjønner jeg ikke hvordan man skal få frem det.

Må man tempe fra CD1? Da rekker jeg ikke å bestille termometer fra babyplan, regner med CD1 enten er idag eller imorgen… fortsatt noe spotting og egentlig ingen tegn til mensen men regner med hun kommer som kasta på meg plutselig :hilarious:

Og hvor/ hvordan i alle dager legger man inn EL-tester i FF?!
Og etter hvert graviditetstester..?
Denne skjønte jeg ikke mye av.
:hilarious:
Hvis man får svak test, sterk test enten det er den ene eller andre typen, skjønner jeg ikke hvordan man skal få frem det.

Under fanen "Data" nederst på skjermen, så skroller du litt ned til "Tests and devices", der ligger de under "Monitor/advanced" :) og legger inn low/high/peak, så vises det som en egen rad i grafen

Du finner graviditetstester samme sted, og velger + eller -

Som sagt..lite brukervennlig grensesnitt. De hadde virkelig hatt behov for litt ux/ui-hjelp :hilarious:

Vedlegg

• Screenshot_20211125-103825.png
    Screenshot_20211125-103825.png
    172,3 KB · Visninger: 52
Må man tempe fra CD1? Da rekker jeg ikke å bestille termometer fra babyplan, regner med CD1 enten er idag eller imorgen… fortsatt noe spotting og egentlig ingen tegn til mensen men regner med hun kommer som kasta på meg plutselig :hilarious:

Ideelt sett ja, men jeg bruker ikke å tempe under mensen rett og slett fordi jeg mentalt trenger en pause fra tempinga ila syklusen. Første syklusen jeg tempa nå begynte jeg ikke før cd8, men FF klarte helt fint å finne eggløsning og så tydelig temphopp likevel.

Under fanen "Data" nederst på skjermen, så skroller du litt ned til "Tests and devices", der ligger de under "Monitor/advanced" :) og legger inn low/high/peak, så vises det som en egen rad i grafen

Du finner graviditetstester samme sted, og velger + eller -

Som sagt..lite brukervennlig grensesnitt. De hadde virkelig hatt behov for litt ux/ui-hjelp :hilarious:

Er det noen spesiell type termometer man må bruke, eller er det noen som anbefales?
Har sett på noen som er ment for dette, men de er så sabla dyre.
:wideyed:

Må bare spørre, temperaturen måles i baken, frøkna eller under tunga? Kjenner det frister lite å værken tempe i hu eller baken ass:hilarious:

Last edited:
Fotballfrua95 - 26 - pp8 - B1 - EL 20/11 - IKM 2/12

Jeg melder meg inn her, da jeg troor jeg kanskje hadde EL 20/11. Fikk 0.6 dagen før og var dum nok til å ikke teste før ett døgn etterpå :angelic:

Er det noen spesiell type termometer man må bruke, eller er det noen som anbefales?

Jeg har dette
https://www.farmasiet.no/catalog/fe...MIpof-8cOz9AIVD9UYCh1XWQ1CEAQYASABEgLWOPD_BwE

Syns av og til det kan bugge litt og viser default-temperaturen (36,5) hele tiden, så dersom dette drar ut tror jeg jeg skal kjøpe babyplan sitt termometer. Savner også lys i displayet så jeg slipper å skru på lyset på nattbordet for å lese av temperaturen (jeg vil ikke ta det med ut av soverommet for da glemmer jeg det bare på badet..) Men det funker helt greit størsteparten av tiden heldigvis. Ellers er det lurt med to desimaler så man får litt mer korrekte målinger.

Må bare spørre, temperaturen måles i baken, frøkna eller under tunga? Kjenner det frister lite å værken tempe i hu eller baken ass:hilarious:

Jeg måler i munnen, under tunga på ca samme sted, men vet at mange andre måler vaginalt eler rektalt. Jeg syns det blir litt styr, og jeg er litt sløv med å desinfisere det osv, så da har jeg ikke lyst å putte det inn der nede :P Visstnok får man mer nøyaktige målinger der nede da, men for min del er de nøyaktige nok så lenge jeg klarer å lese ut når EL har vært :)

Kjøpte forøvrig det termometeret på salg for noen mnd siden, da kosta det 70 kr, syns ikke det var så ille egentlig :cool:

Her skulle jeg helst hatt en wow-reaksjon å trykke på... :wideyed: hjelpes.
Første syklusen etter at jeg fjernet spiralen var på 33 dager, og det var liksom nok, syntes jeg.
Neste var 27, og den som brått tok slutt i går var på 23.

Så jeg får nok begynne rett etter mens, ja.
Ja så SYKT plagsomt med lang syklus:hungover: ønsker meg 28:smiley-bounce022 23 var jo veldig kort da! Hvordan er lutefasen din da?

Min syklus er mellom 23-25 dager, er nesten litt kjipt når den havner på 23 for føler jeg har mensen hele tiden:hilarious:

Viktig å bruke ett som viser to desimaler, 36,34 F.eks å ikke bare 36.3. Det har visst litt å si. Jeg bruker ett fra babyplan, det har minne å husker den siste målingen.. da gjør det likksom ikke noe om jeg sovner:p prøvde en stund å måle i munnen men følte det ble så store forskjeller. Har termometeret på nattbordet å måler vaginalt. Viktig å ikke være i for mye bevegelse før tempingen, helst med en gang klokka ringer

Enig!!!!! Da kan vi prøve å holde ut sammen! Da er jeg en dag bak deg….. innafor med test 10 dpo?!
Jaaa!! Det er innafor altså! Jeg tenkte å teste 10 dpo, men venter sammen med *husker ikke nick, noe med Pieseti*, så da ble det søndag og 11 dpo. Kjenner at jeg har veldig lyst å ryke på en test i morgen, men jeg skal klare å vente til søndag, når vi er flere!

Ja så SYKT plagsomt med lang syklus:hungover: ønsker meg 28:smiley-bounce022 23 var jo veldig kort da! Hvordan er lutefasen din da?
Innbiller meg at det var pga kjemisk... At TR kom fortere pga det.
Luteal, er den fra EL til TR?
Vet egentlig ikke... Ca 2 uker, oror jeg
:wacky:

Innbiller meg at det var pga kjemisk... At TR kom fortere pga det.
Luteal, er den fra EL til TR?
Vet egentlig ikke... Ca 2 uker, oror jeg
:wacky:
Lutealfase er fasen i dpo land:shy: min forrige syklus var den bare på 10 dager, optimalt er den 12-16 dager etter hva jeg har forstått :anyone

Back
Topp