IKM Uke 48 <3

Tror mannen syns det var godt med en pause i går også, selv om ikke jeg heller tror han lider noen nød rundt EL :P Var litt dårlig timing med EL midt oppi levering av et ganske stort prosjekt på jobben hans, så det er stress og overtid i tillegg til at jeg forventer at han skal levere varene til meg.

Tempen var ganske lik i går og i dag, hadde forventet enda mer stigning egentlig, men EL-testen sank enda mer og streken er nesten ikke synlig lenger. Håper egget klarte å slippe..får håpe temperaturen stiger enda mer i morgen så jeg kan slappe litt mer av! Kanskje legge inn noen aksjer i kveld just in case..hvis jeg får med mannen da :P

I morgen er det årets første julebord, og jeg hadde jo tenkt at jeg skal drikke vin siden det er så tett opptil EL (2-3 dpo), men kjenner det er noe som holder meg igjen. Tror jeg dropper spriten hvertfall, og holder meg til noen få glass! Hva tenker dere om alkohol (og annen "forbudt for gravide-mat") så tidlig i DPO-land? Neste helg skal vi i julebord til mannen sin jobb, og da tenkte jeg å ta en test først for å se an alkoholinntaket, men det er jo alt for tidlig for det i morgen..

Tror mannen syns det var godt med en pause i går også, selv om ikke jeg heller tror han lider noen nød rundt EL :p Var litt dårlig timing med EL midt oppi levering av et ganske stort prosjekt på jobben hans, så det er stress og overtid i tillegg til at jeg forventer at han skal levere varene til meg.

Tempen var ganske lik i går og i dag, hadde forventet enda mer stigning egentlig, men EL-testen sank enda mer og streken er nesten ikke synlig lenger. Håper egget klarte å slippe..får håpe temperaturen stiger enda mer i morgen så jeg kan slappe litt mer av! Kanskje legge inn noen aksjer i kveld just in case..hvis jeg får med mannen da :p

I morgen er det årets første julebord, og jeg hadde jo tenkt at jeg skal drikke vin siden det er så tett opptil EL (2-3 dpo), men kjenner det er noe som holder meg igjen. Tror jeg dropper spriten hvertfall, og holder meg til noen få glass! Hva tenker dere om alkohol (og annen "forbudt for gravide-mat") så tidlig i DPO-land? Neste helg skal vi i julebord til mannen sin jobb, og da tenkte jeg å ta en test først for å se an alkoholinntaket, men det er jo alt for tidlig for det i morgen..
Jeg er 5 DPO i dag og drar på hyttetur med svigers, jeg kommer ikke til å drikke noe så litt usikker på hvilken unnskyldning jeg kommer med:D Jeg drikker ikke alkohol og holder meg unna «nei» mat mellom EL og TR. Nå er jeg såppas tidlig i prøvingen enda at dette går helt fint, men skulle vi bli prøvere i flere år så forstår jeg godt at mange ikke lever som gravid før positiv test

Ja er ikke lett med disse unnskyldningene! Jeg har liksom tenkt jeg skal leve noenlunde normalt mellom EL og IKM, men det er ikke lett..

Leste denne på nhi.no da:
5-6 dager etter befruktningen oppløser skallet seg - “egget klekkes”. Nå kan egget feste seg til slimhinnen på livmorveggen. Der får det næring og kan vokse seg større.

Så da tolker jeg det som at før da kan ikke egget få noe næring fra utsiden (altså mitt inntak av mat og drikke) før det har festet seg etter 5-6 dager. Håper bare at dersom det blir klaff denne runden så viser testen en liten strek neste fredag, for det er litt kjipt å måtte styre på med unnskyldninger osv for å ikke drikke alkohol hvis man uansett ikke er gravid. Styr med denne prøvingen! Skulle vært sånn at man aktiverte prøvemodus og da ble man gravid med en gang! :hilarious:

Hei!
Ser at FF har satt eggløsning til 15.november som er første dag med stigning. Etter å ha lest her så trodde jeg at eggløsningen allerede har vært når tempen stiger?

Vedlegg

• Screenshot_20211118-094834_FF App.jpg
    Screenshot_20211118-094834_FF App.jpg
    226,1 KB · Visninger: 50
Jeg satt faktisk å knaska på ei gulrot da jeg leste dette innlegget i går :hilarious:

I dag skal jeg kjøpe ananas som jeg også hørte at skal hjelpe på ettellerannet i DPO-land!
Oooh... Det skal jeg google!
Ananas er jo så godt!
:woot:

Hei!
Ser at FF har satt eggløsning til 15.november som er første dag med stigning. Etter å ha lest her så trodde jeg at eggløsningen allerede har vært når tempen stiger?

Den tar utgangspunkt i gjennomsnittstemperatur før EL såvidt jeg har skjønt, så den setter ikke kryss/linje den 15 pga temperaturen den 16 fortsatt er lav/lik som tidligere i syklusen, mens den 17, 18 og 19 er alle temperaturene over linja. FF trenger 3 dager med høy temp før den setter krysset.

Men nå er ikke jeg noe ekspert da :p Det er sånn hos meg hvertfall!

Temper du til samme tid hver dag? Ser du har en del tomme sirkler i grafen (i motsetning til fylte sirkler/punkter), som indikerer at temperaturen ikke nødvendigvis er helt korrekt. Har du vært syk med feber feks? Dersom temperaturen på sirklene den 8. til 12. egentlig er lavere enn det som er registrert så vil jo det senke "snittemperaturen" før EL og da kan det jo faktisk stemme at EL var den 15.

upload_2021-11-18_11-36-28.png

5 DPO
Dagens brunsj.
All vegan grønnsakssuppe, rester fra i går.
Det stæsjet ved siden av kjenner dere.
ALT for at egget skal feste seg.
Koffeinfri kaffe.

Håper bare det egget er befruktet, da... har lagt inn aksjer hver eneste dag siden siste dag av TR, til og med i går.
Så dersom kroppen klarte å slippe egget den 13, noe testene tyder på, må det jo være gode sjanser.
Ble jo så fort gravid med de 3 andre.
Men så er det snart 11 år siden min yngste ble født, da.

Håper dere får en super dag!
:Heartbigred

Den tar utgangspunkt i gjennomsnittstemperatur før EL såvidt jeg har skjønt, så den setter ikke kryss/linje den 15 pga temperaturen den 16 fortsatt er lav/lik som tidligere i syklusen, mens den 17, 18 og 19 er alle temperaturene over linja. FF trenger 3 dager med høy temp før den setter krysset.

Men nå er ikke jeg noe ekspert da :p Det er sånn hos meg hvertfall!

Temper du til samme tid hver dag? Ser du har en del tomme sirkler i grafen (i motsetning til fylte sirkler/punkter), som indikerer at temperaturen ikke nødvendigvis er helt korrekt. Har du vært syk med feber feks? Dersom temperaturen på sirklene den 8. til 12. egentlig er lavere enn det som er registrert så vil jo det senke "snittemperaturen" før EL og da kan det jo faktisk stemme at EL var den 15.

Jeg var syk de dagene som sirklene er tomme. Hadde nok ikke feber men var gørr forkjøla og tett i hele systemet med halsbetennelse osv (ikke covid), så kan godt hende at tempen på de dagene er litt høyere enn de normalt sett ville vært.
Temper til samme tid hver morgen.

Tror mannen syns det var godt med en pause i går også, selv om ikke jeg heller tror han lider noen nød rundt EL :p Var litt dårlig timing med EL midt oppi levering av et ganske stort prosjekt på jobben hans, så det er stress og overtid i tillegg til at jeg forventer at han skal levere varene til meg.

Tempen var ganske lik i går og i dag, hadde forventet enda mer stigning egentlig, men EL-testen sank enda mer og streken er nesten ikke synlig lenger. Håper egget klarte å slippe..får håpe temperaturen stiger enda mer i morgen så jeg kan slappe litt mer av! Kanskje legge inn noen aksjer i kveld just in case..hvis jeg får med mannen da :p

Holder meg unna alkohol, men nå drikker jeg veldig lite til vanlig og. Men spiser all mat frem til positiv test. Hadde forresten tidenes fyllekule når jeg ble gravid med eldste for 7 år siden. Var ikke planlagt graviditet, men han har ikke tatt skade av det:)

Holder meg unna alkohol, men nå drikker jeg veldig lite til vanlig og. Men spiser all mat frem til positiv test. Hadde forresten tidenes fyllekule når jeg ble gravid med eldste for 7 år siden. Var ikke planlagt graviditet, men han har ikke tatt skade av det:)

Sånn tenker jeg og.
Bortsett fra at jeg hadde lett for å ta meg et glass vin før, nå tar jeg alkoholfritt mellom mens og mens.
Spiser vanlig, men er veganer, så det er vel ikke så mye jeg må unngå egentlig uansett.

Jeg og hadde en skikkelig fyllekule før jeg fant ut at jeg var på vei med min yngste.
Helt i starten. Og det gikk fint, det.
Men nå er jeg jo skikkelig på prøver'n, så da føles det bedre å la vær.

:)

Sånn tenker jeg og.
Bortsett fra at jeg hadde lett for å ta meg et glass vin før, nå tar jeg alkoholfritt mellom mens og mens.
Spiser vanlig, men er veganer, så det er vel ikke så mye jeg må unngå egentlig uansett.

Jeg og hadde en skikkelig fyllekule før jeg fant ut at jeg var på vei med min yngste.
Helt i starten. Og det gikk fint, det.
Men nå er jeg jo skikkelig på prøver'n, så da føles det bedre å la vær.

:)
Ja når man prøver aktivt føles det naturlig å holde seg unna. Men du så deilig det var å bare bli gravid uten at det var planlagt og, fikk bare en veldig positiv overraskelse 3 dager etter forventet mens❤️

1 dpo! Juhuu! Nå er det bare å vente.... Spørs om det gikk da, siden mannen var bortreist akkurat de dagene vi så gjerne skulle ha laget barn! Vi får bare vente og se.

Ikke helt positiv enda, hvilken av de skal jeg legge i premom?:bag::angelic: Syns babyplan har begynt å variere så veldig. Fra to forskjellige pakker. Har klagd flere ganger å fått ny da digital har blitt positiv mens babyplan har holdt seg negativ fra en pakke, kjempepositiv fra en annen. Så plagsomt
557B07C2-C64F-45B2-A726-DD16CB5797DC.jpeg

Vis vedlegget 371484

5 DPO
Dagens brunsj.
All vegan grønnsakssuppe, rester fra i går.
Det stæsjet ved siden av kjenner dere.
ALT for at egget skal feste seg.
Koffeinfri kaffe.

Håper bare det egget er befruktet, da... har lagt inn aksjer hver eneste dag siden siste dag av TR, til og med i går.
Så dersom kroppen klarte å slippe egget den 13, noe testene tyder på, må det jo være gode sjanser.
Ble jo så fort gravid med de 3 andre.
Men så er det snart 11 år siden min yngste ble født, da.

Håper dere får en super dag!
:Heartbigred
Lunsjen ser veldig god ut da:love7

Ikke helt positiv enda, hvilken av de skal jeg legge i premom?:bag::angelic: Syns babyplan har begynt å variere så veldig. Fra to forskjellige pakker. Har klagd flere ganger å fått ny da digital har blitt positiv mens babyplan har holdt seg negativ fra en pakke, kjempepositiv fra en annen. Så plagsomt
Vis vedlegget 371496

Jeg er ikke akkurat pro, men jeg ville lagt inn den øverste.
Den nederste ser så hakkete og rar ut i kontrollstreken sin.
:confused005

Flere som er trøtt om da'n?
Jeg er så sykt trøtt i dag... sov lenge, men føler for å ta meg en dupp, allerede.
Sov greit i natt, har spist godt, tatt vitaminer en stund. Sånn vegansk samlevitamin-ting for prøvere og gravide.
I tillegg begynte jeg for snart en uke siden med D-vitamindråper og Jod.

Men likevel, stuptrøtt i dag.
:banghead:

Flere som er trøtt om da'n?
Jeg er så sykt trøtt i dag... sov lenge, men føler for å ta meg en dupp, allerede.
Sov greit i natt, har spist godt, tatt vitaminer en stund. Sånn vegansk samlevitamin-ting for prøvere og gravide.
I tillegg begynte jeg for snart en uke siden med D-vitamindråper og Jod.

Men likevel, stuptrøtt i dag.
:banghead:
Da er vi to, sover greit på natta, 7-8 timer men blir aldri uthvilt. Dumme vinter :grumpy:

Personlig lever jeg helt normalt frem til positiv test, Men så er jeg ikke ute så ofte heller, men kan fint drikke 2-3 vinglass med ei venninne. Tror min svakhet er oster å spekemat:hungry::smiley-bounce022 Det kommer jeg til å savne når testen blir pos

Back
Topp