IKM uke 47♥

Jeg føler også at jeg får dårlig oppfølging hos offentlig gyn. Var der i vår og hun sa alt var fint, men ga meg Letrozol og Provera da jeg ikke hadde hatt mens på 8 måneder ettersom jeg slutta på pilla. Var tilbake på dag21 og så at jeg hadde hatt EL. Og hun sa alt var fint. Fikk beskjed om å ikke ha samleie i den perioden da det kunne gi misdannelser hos fosteret. Så viser det seg at Letrozol styrker EL Hos folk og folk blir gravide på dette!! Og det fant jeg ut etter jeg meldte meg inn her i august og vi starta og prøve og jakte på EL. jeg skal denne syklusen ta Letrozol og håpe på at det gir resultater.

Kjenner meg såå igjen på det du skriver med dårlig oppfølging.
Ja, letrozol stimulerer eggløsning, du tar det fra dag 3-7 i syklusen slik jeg har forstått det. Jeg fikk kun provera for å få mens, skulle ta en pille i ti dager. Ble/blir hormonell som fy, mannen har heldigvis lært å trå varsomt. Han blir varslet i forkant

Har du hørt noe fra gyn siden i vår? På meg virker det som det er kun en time hver sjette måned, med unntak av den gangen vi fikk partime tre mnd etter min siste alenetime.

Noen som har erfaring med kjemisk graviditet?
Jeg hadde en sterk magefølelse og en del symptomer på at jeg var gravid i forrige uke. Men testet neg. tirs-torsdag. Sent torsdag kveld begynte jeg å blø, og hadde kraftig blødning dagen etter. Men resten av helgen har jeg kun hatt litt sporadisk blødning. (IKM etter mine beregninger var lørdag) Jeg har følt at det var noe rart og unormalt hele helgen, og i dag tok jeg en test bare for å se.
Litt dårlige bilder, men ser en tydelig svak svak strek, så lurer på om det kan ha vært en kjemisk?
Hei! Jeg hadde også en kjemisk sist PP men da fikk jeg tydelig positive tester også digital i en uke, hvis det er RFSU strips du bruker så er det mange som opplever skygger på disse:oops: Men det kan absolutt være en kjemisk også ut fra det jeg har forstått

Hei! Jeg hadde også en kjemisk sist PP men da fikk jeg tydelig positive tester også digital i en uke, hvis det er RFSU strips du bruker så er det mange som opplever skygger på disse:oops: Men det kan absolutt være en kjemisk også ut fra det jeg har forstått
Var rfsu test ja, har lest litt nå at disse kan gi skygger så er mulig det bare er det også.

Har egentlig ikke telt før nå i sommer. Fikk påvist pcos i slutten av 2018, etter fem mnd uten mens. Sluttet vel med prevensjon høsten 2018, så kanskje man kan si tre år? Går til off gyn for oppfølging, men utenom metformin og kommentarer om at jeg må ned i vekt er det lite hjelp å få. Jeg mangler 8kg før BMI'en er innenfor grenseverdier, da kan jeg få ny søknad om IVF og forhåpentligvis litt medisiner for å stimulere mens vi venter. Er absolutt ikke fornøyd med oppfølging, har blitt løyet til da jeg spurte rett ut om det ikke fans medisin kunne få.
Ahaa, jeg fikk også diagnosen pcos etter et år uten mensen. Fikk god hjelp av Pergotime da og ble gravid etter bare et halvt år aktiv prøving. Etter fødsel har jeg hatt stabil syklus, så har eggløsninger, men har ikke blitt noe på over ett år enda, så nå prøver jeg Letrozol. Andre runde på det nå.

Ja, letrozol stimulerer eggløsning, du tar det fra dag 3-7 i syklusen slik jeg har forstått det. Jeg fikk kun provera for å få mens, skulle ta en pille i ti dager. Ble/blir hormonell som fy, mannen har heldigvis lært å trå varsomt. Han blir varslet i forkant

Har du hørt noe fra gyn siden i vår? På meg virker det som det er kun en time hver sjette måned, med unntak av den gangen vi fikk partime tre mnd etter min siste alenetime.
Ja har hørt det skal enten stimulere til EL eller booste. Jeg skal nå ta den og håper den blir boosta :rolleyes: Har ikke hørt fra Gyn siden i vår. Legen sa jeg måtte bli henvist på nytt så jeg har nå bestilt legetime. Tar sikkert 100 år og bli henvist. Er dyrt med privat gyn. Har jeg hørt så vi er ikke heeelt der enda. Men kanskje om noen uker.
Haha jeg husker jeg var veldig hormonella når jeg tok dette sist :laughing025 men er ganske sur om dagen fra før så han merker sikkert ingen forskjell denne gangen :laughing025:laughing025

Ahaa, jeg fikk også diagnosen pcos etter et år uten mensen. Fikk god hjelp av Pergotime da og ble gravid etter bare et halvt år aktiv prøving. Etter fødsel har jeg hatt stabil syklus, så har eggløsninger, men har ikke blitt noe på over ett år enda, så nå prøver jeg Letrozol. Andre runde på det nå.
Masse lykke til!
Har hørt mye bra om letrozol! Jeg håper å starte på det så snart jeg blir kvitt de siste kilo

Ja har hørt det skal enten stimulere til EL eller booste. Jeg skal nå ta den og håper den blir boosta :rolleyes: Har ikke hørt fra Gyn siden i vår. Legen sa jeg måtte bli henvist på nytt så jeg har nå bestilt legetime. Tar sikkert 100 år og bli henvist. Er dyrt med privat gyn. Har jeg hørt så vi er ikke heeelt der enda. Men kanskje om noen uker.
Haha jeg husker jeg var veldig hormonella når jeg tok dette sist :laughing025 men er ganske sur om dagen fra før så han merker sikkert ingen forskjell denne gangen :laughing025:laughing025
Første henvisning for meg tok vel ca et halvt år. Helt utrolig at det skal ta så lang tid i gode Norge. Greit nok at dette er et "luksusproblem" og de med alvorlige sykdommer er viktigere enn oss, men når man står midt oppi det er det alt livet dreier seg om.

Privat er dyyyyyrt ja! Jeg begynner å vurdere det, da de er litt mer lemplig på kravene, men kostnaden kan ikke forsvares akkurat nå.

Dere som kjenner på tappen: hvordan er den etter mens? Er på CD6 og tappen er høy, bakovervendt og mykere enn den var før mens? Nokså lukket.. dette er første dag etter en nokså kraftig mens vil jeg si.

Noen som har erfaring med kjemisk graviditet?
Jeg hadde en sterk magefølelse og en del symptomer på at jeg var gravid i forrige uke. Men testet neg. tirs-torsdag. Sent torsdag kveld begynte jeg å blø, og hadde kraftig blødning dagen etter. Men resten av helgen har jeg kun hatt litt sporadisk blødning. (IKM etter mine beregninger var lørdag) Jeg har følt at det var noe rart og unormalt hele helgen, og i dag tok jeg en test bare for å se.
Litt dårlige bilder, men ser en tydelig svak svak strek, så lurer på om det kan ha vært en kjemisk?
Kan kanskje skimte noe ja! Jeg er så dårlig på å se streker. Det tar jo tid før hcg bygger seg opp, og de sier vel at veldig mange ikke merker kjemiske graviditeter fordi de tror blødningen er mens.

Kan kanskje skimte noe ja! Jeg er så dårlig på å se streker. Det tar jo tid før hcg bygger seg opp, og de sier vel at veldig mange ikke merker kjemiske graviditeter fordi de tror blødningen er mens.
Ja streken var såvidt synlig, måtte konsentrere meg veldig for å se den. Kan ha vært kun skyggestrek også, men umulig å vite. Fikk ihvertfall blendahvit test i dag.

Bestilte ikke fra babyplan for jeg skulle jo ikke teste denne pp.. :hilarious: viljestyrke er noe jeg desverre ikke har fått utdelt :hilarious:

Jeg bestilte fra babyplan i går. De var så raske med levering sist, så satser på at de dukker opp straks :joyful:

Tenker forøvrig å melde meg inn her straks, må bare sjekke datoene igjen. Syklusen min er jo ikke helt stabil siden graviditeten og ammingen, så er nok en gang med en fot i hver leir (i dette tilfellet leir = uke 47 og uke 48) :hilarious:

Da har jeg begynt med EL testing i dag:D Satser på at den kommer om ca 4 dager hvis den ikke blir forsinket av SA..:oops:

Jeg bestilte fra babyplan i går. De var så raske med levering sist, så satser på at de dukker opp straks :joyful:

Tenker forøvrig å melde meg inn her straks, må bare sjekke datoene igjen. Syklusen min er jo ikke helt stabil siden graviditeten og ammingen, så er nok en gang med en fot i hver leir (i dette tilfellet leir = uke 47 og uke 48) :hilarious:

Var ikke raske sist jeg bestilte så orket ikke det igjen :hilarious:
Men du dæven normal sine var ikke så mye å skryte over.. :hilarious: satser på temping gir mer tydelig svar :rolleyes:

Når bør man teste for el? Usikker på om jeg skal orke å teste denne runden, skal på hotell og dele rommet kolleger i totalt 3 netter nå frem til forventet el.

Fikk blinkende smiley på clearblue digital EL test i dag, så da er det vell bare noen få dager igjen til EL:rolleyes:

Back
Topp