*IKM uke 4* 2020

Håper egentlig at testene skal bli negative snart! Skulle visst vare lenge den toppen her :wideyed: Hadde regna EL til i dag, men da ser det ikke ut som det blir før tidligst i morgen...
Merker du forskjell på lengden av syklus de gangene du går lengre tid med positive tester?

Spør fordi jeg snublet over denne studien i søken etter svar på hvorfor jeg får topp på el-test etter temperaturøkningen. Den sier at begynnelsen av oppgangen i LH kan være bedre indikasjon på når el er enn selve toppen, og at noen har stigning i LH etter el :happy:
Skal også sies at dine sterkeste tester er nesten dobbelt så sterk som mine, men jeg får el likevel. Så kanskje eggstokkene dine har tatt beskjeden allerede?:joyful:

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1471-0528.2001.00194.x

Merker du forskjell på lengden av syklus de gangene du går lengre tid med positive tester?

Spør fordi jeg snublet over denne studien i søken etter svar på hvorfor jeg får topp på el-test etter temperaturøkningen. Den sier at begynnelsen av oppgangen i LH kan være bedre indikasjon på når el er enn selve toppen, og at noen har stigning i LH etter el :happy:
Skal også sies at dine sterkeste tester er nesten dobbelt så sterk som mine, men jeg får el likevel. Så kanskje eggstokkene dine har tatt beskjeden allerede?:joyful:

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1471-0528.2001.00194.x
Har ikke testet så mye etter EL før de siste syklusene. De to første gangene starta jeg litt sent, så traff positiv test med en gang, så usikker på om toppen varte over flere dager eller ikke da. Har heller aldri fått så positive tester før, så mulig det tar lengre tid å få negativ når dem er så sterke..?

Er så vanskelig å si hvilken dag EL er med positiv flere dager, men den er på vei nedover nå i alle fall! I dag tidlig var testen kun like sterk som kontrollstrek, så håper på negativ i kveld :angelic:

Du er vel over i dpo land nå? :)

Har ikke testet så mye etter EL før de siste syklusene. De to første gangene starta jeg litt sent, så traff positiv test med en gang, så usikker på om toppen varte over flere dager eller ikke da. Har heller aldri fått så positive tester før, så mulig det tar lengre tid å få negativ når dem er så sterke..?

Er så vanskelig å si hvilken dag EL er med positiv flere dager, men den er på vei nedover nå i alle fall! I dag tidlig var testen kun like sterk som kontrollstrek, så håper på negativ i kveld :angelic:

Du er vel over i dpo land nå? :)

Så lenge man blir gravid har det gjerne ikke så mye å si likevel :joyful:

Jeg er en eller to dager inn i dpo-land nå. Krysser fingrene for oss alle sammen!

Jeg som skulle ta det litt som det kom denne PP røyk på en EL test i dag :banghead: den var positiv og heldigvis ble det aksjer mandag og i går.

dersom jeg har hatt positiv test i går og i dag, og får negativ i morgen. Når vil det si EL var? Ser så mye forskjellig om positive tester og EL.
Burde vi i utganspunktet ha aksjer på plass i dag og i morgen også? Kanskje bare i morgen?

denne perioden skulle jo ikke påvirkes av annet en lyst:banghead::facepalm: huff

Jeg som skulle ta det litt som det kom denne PP røyk på en EL test i dag :banghead: den var positiv og heldigvis ble det aksjer mandag og i går.

dersom jeg har hatt positiv test i går og i dag, og får negativ i morgen. Når vil det si EL var? Ser så mye forskjellig om positive tester og EL.
Burde vi i utganspunktet ha aksjer på plass i dag og i morgen også? Kanskje bare i morgen?

denne perioden skulle jo ikke påvirkes av annet en lyst:banghead::facepalm: huff
EL er mellom 12-48 timer etter positiv test. Ville ha lagt inn aksjer i morgen også.

Spm til med ananas: det er den tørre og harde kjernen som er viktig å spise?

Litt funny (/urettferdig) at folk blir gravid etter one night stand, og så holder vi her på med El-testing og massevis av aksjelegging. Jeg er strålende fornøyd med å ha kommet meg hjem etter jobbreise uten at El ser ut til å ha vært. Kjennes veldig ut som noe er på gang i dag, skal ta test om 3 timer hvis jeg klarer å holde meg så lenge.

Ellers har jeg veeeldig lyst å bli gravid, men begynner å innse at naturen rår jeg ikke over. Det er jo egentlig et lite mirakel hver gang disse svimle sædcellene treffer eggcellen og alt det andre som skal klaffe klaffer. Eneste jeg kan gjøre er å prøve å slappe av (ikke så lett når 40 årsdagen nærmer seg med stormskritt) og legge masse aksjer, som jo er gøy da :smiley-bounce015 Og håpe at dette går min vei.

Litt funny (/urettferdig) at folk blir gravid etter one night stand, og så holder vi her på med El-testing og massevis av aksjelegging. Jeg er strålende fornøyd med å ha kommet meg hjem etter jobbreise uten at El ser ut til å ha vært. Kjennes veldig ut som noe er på gang i dag, skal ta test om 3 timer hvis jeg klarer å holde meg så lenge.

Ellers har jeg veeeldig lyst å bli gravid, men begynner å innse at naturen rår jeg ikke over. Det er jo egentlig et lite mirakel hver gang disse svimle sædcellene treffer eggcellen og alt det andre som skal klaffe klaffer. Eneste jeg kan gjøre er å prøve å slappe av (ikke så lett når 40 årsdagen nærmer seg med stormskritt) og legge masse aksjer, som jo er gøy da :smiley-bounce015 Og håpe at dette går min vei.
Og mens jeg skriver dette innlegget går sangen på radioen: "baby, if it's ment to be, it'll be." Treffende

Det er den harde kjernen i ananasen som er viktig, ja. Kan være greit å kjøpte ananasen litt på forhånd så kjernen får tid til å bli litt mykere. Da er den faktisk ikke så verst!

Krysser fingrene for at det blir din tur denne gangen! ❤

Last edited:

Jeg skjønner forvirringen!
I bruksanvisningen står det 12-48 timer etter positiv test. Men så har du de som sier det skjer dagen du får negativ. Og så igjen kan man lese i studiet jeg linket til tidligere i dag at det ikke alltid er tilfellet, og at den for noen blir positiv etter eggløsning.

Jeg tror rett og slett man må ta det med en liten klype salt og heller tenke at det skjer rundt tiden du får positiv, og kanskje også følge med på flere tegn for å se om man finner et mønster. Eventuelt bare ha sex ca annenhver dag og la det stå til.

Jeg har tempet og el-testet i to måneder (Så ikke så lenge...), men ser at jeg får første positive test samme dag som andre tegn viser el. Og så får jeg enda sterkere test dagen etter, når de andre tegnene tilsier 1 dpo. Min konklusjon er at jeg ikke trenger å bruke mer penger på el-testing.

Endelig er det økning på EL-testene :chicken: ..kjenner det murre bra også.
Blir aksjer hver dag nå, -med menskopp og prefert gel for å hjelpe svømmerne. Har aldri funnet noe EL slim.

:Heartred

Har dere prøvd lenge?

Er snart 39 år og er litt bekymret for at det ikke vil skje:meh:
Men trøster meg litt med at jeg har stabil syklus og positive el-tester hver måned..

Første pp med grapefruktkjerne ekstrakt (ga mye el slim faktisk) og litt ananas nå i dpo land. Spent!

Ønsker deg masse lykke til :Heartred

Fikk positiv test i går morges, la inn aksjer på ettermiddagen, prøvd i dag men er ikke lett å få tid med ei lita frøken som får tenner satser på at det holder med 1 runde. Er jo bare en sædcelle som skal til...og en hel masse flaks

Vi skulle også egentlig bare "ta det som det kommer" og ikke teste EL eller g-test før IKM.. Nå er vi i PP3 og forrige PP testet jeg ganske tidlig med g-tester og nå har vi begynte med EL tester også!! Er visst alt for spennende å teste. :hilarious:
Første PP for oss med EL testing da, så helt nytt for meg... Da lurer jeg på det samme, hadde positiv test CD 12 og 13, i dag (CD14) var den negativ. Så... Når har/hadde jeg EL og når er jeg i DPO land???

Back
Topp