IKM uke 4 ❤

Spørsmål angående el! Jeg har alltid to dager med positive tester.

Cd11: Positiv test
Cd12: Peak positiv test
Cd13: Er dette El, eller dagen før? (Regnes EL som første dag etter positiv test, eller dag etter peak test?)
Cd14: Tempen går så og si alltid opp to dager etter peak positiv.

Jeg har alltid regnet El som dagen etter peak/dagen før temp går opp. Men nå lurer jeg for denne gangen hadde jeg skikkelig ille el smerter på samme dag som peak, cd12, altså i går. Men i dag, cd13, så er tempen fremdeles lav. Burde jeg derfor anta el er i dag, eller kan det være at tempen min stiger litt senere?

Beklager om dette ble super forvirrende skrevet :hungover:

Positiv test: sterkere strek enn kontrollstreken
Peak positiv: streken blir minst dobbelt så sterk som kontrollstreken

Her ser det ut som at el er i morgen siden testene øker enda:hilarious:

Vedlegg

• Screenshot_20210111_173847.jpg
    Screenshot_20210111_173847.jpg
    16,6 KB · Visninger: 43
Spørsmål angående el! Jeg har alltid to dager med positive tester.

Cd11: Positiv test
Cd12: Peak positiv test
Cd13: Er dette El, eller dagen før? (Regnes EL som første dag etter positiv test, eller dag etter peak test?)
Cd14: Tempen går så og si alltid opp to dager etter peak positiv.

Jeg har alltid regnet El som dagen etter peak/dagen før temp går opp. Men nå lurer jeg for denne gangen hadde jeg skikkelig ille el smerter på samme dag som peak, cd12, altså i går. Men i dag, cd13, så er tempen fremdeles lav. Burde jeg derfor anta el er i dag, eller kan det være at tempen min stiger litt senere?

Beklager om dette ble super forvirrende skrevet :hungover:

Positiv test: sterkere strek enn kontrollstreken
Peak positiv: streken blir minst dobbelt så sterk som kontrollstreken

Eg er ikkje kjent med temping. Men min EL er alltid samme dag som "peak". Får sterk test på mårningen, murrer på kvelden og termin blir alltid rekna tilbake til denne dagen på UL. Så om eg har peak på CD12 er eg 1DPO på CD13. Dette er jo kjempe individuelt. Eg temper denne PP for å se ka tempen sier, spennende syns eg :)

Men ja, ser du spør ka som er EL, slik eg har forstått det er det toppen, altså peak som er EL (som krever svakere test 12t etterpå) det ein rekner EL etter, altså etter den toppen (12-48t) slippes egget. Mitt slippes trulig innen 12t.

Kanskje nokre erfarne tempere kan fortelle meir erfaring rundt det andre spm ditt :)

Hei!

Jeg måtte ta biopsi av livmorhalsen sist jeg var gravid, da var jeg 12 uker på vei. Det gikk helt fint! Legen sa at man tar så lite vev at det ikke utgjør noen risiko for barnet:)

Hei :) Skal si jeg vurderer å prøve likevel. Har skikkelige tegn på eggløsning nå, og det er kjedelig og måtte stå over. Så mulig vi prøver likevel, går det så går det :)

Ja sant :happy: Blir litt stressa for at den første el jeg tok var da jeg hadde eggløsning. Men tenker det var så tidlig at det kan umulig ha vært da. Satser på positiv snart. Ja kan hende det skjer siden dem ikke er blitt negativ enda. Ikke så mye anna å gjøre en det nei :happy::happy:
Dei seier jo at det skal være lettere å bli gravid rett etter ein abort, så får krysse fingrene for at det gjelder i våre tilfeller:happy::happy:

Vil du oppdatere meg :happy: Testene mine fortsatte jo å øke i dag, så regner med El i morgen:hilarious:

Hopes21 - 34 - pp5 - B3 - EL ca 12.1 - Ikm 26.1

Holder meg både her og ikm uke 4.Vet ikke helt om ikm forflyttes siden el har det, siden syklusen min varierer:hilarious:

Cometkiddd - alder 27 - PP1 - B2 - ca 16/1 - IKM 27/1

Fødte for noen mnd siden og har hatt to 32 dagers sykluser, men sist syklus var på 45 dager. Dermed litt usikker, men dette er det Flo mener. Skal teste etter eggløsning.o_O

Sist prøvde vi i over ett år, vi håper på baby innen sommeren 2022, men gjerne før :angelic:

Eg er ikkje kjent med temping. Men min EL er alltid samme dag som "peak". Får sterk test på mårningen, murrer på kvelden og termin blir alltid rekna tilbake til denne dagen på UL. Så om eg har peak på CD12 er eg 1DPO på CD13. Dette er jo kjempe individuelt. Eg temper denne PP for å se ka tempen sier, spennende syns eg :)

Men ja, ser du spør ka som er EL, slik eg har forstått det er det toppen, altså peak som er EL (som krever svakere test 12t etterpå) det ein rekner EL etter, altså etter den toppen (12-48t) slippes egget. Mitt slippes trulig innen 12t.

Kanskje nokre erfarne tempere kan fortelle meir erfaring rundt det andre spm ditt :)

Takk for svar!

Tenker jeg teller 1dpo fra i morgen av da, så får jeg i verste fall være en dag lengre enn jeg tror :D

Uansett er jeg veldig glad, for har slitt med lange sykluser etter jeg tok ut spiral! De siste to månedene har el vært på cd13 :happy093
lengste syklus var ikke el før cd25.. såå kjedelig å vente på!!

Jeg fikk positiv eggløsningstest søndag og mandag og negativ i dag, vil det si at EL er i dag? Kjente tydelige EL smerter i går så trodde kanskje EL var da. Så enten er jeg DPO 1 i dag eller så er EL dagen i dag :) Da begynner ventetiden til testing :)

Jeg fikk positiv eggløsningstest søndag og mandag og negativ i dag, vil det si at EL er i dag? Kjente tydelige EL smerter i går så trodde kanskje EL var da. Så enten er jeg DPO 1 i dag eller så er EL dagen i dag :) Da begynner ventetiden til testing :)

Det er jo veldig individuelt, så egentlig berre du som sjøl må kjenna på ka som blir rett for deg :) spennande veker foran oss nå! :D

Det er sant, tror EL var i går så da regner jeg denne dagen som DPO1. Ja, veldig spennende! :happy119
Jeg er med! El i dag tror jeg, utifra test og temp. OG etter beregningene mine utifra i symptomer og sykluslengde:smiley-angelic001

Så gøy! Da er vi ganske så likt i forløpet! :) Skal du teste før IKM eller venter du til mensen eventuelt ikke kommer?
Jeg prøver å ikke teste før mens, men tester som regel en gang hver syklus, da på dag 26:shy:
Har egentlig frem til pp9 bare hatt regelmessig sex, især fra syklus dag 7 til syklus dag 21. men etter det har jeg begynt å registrere ting, teste osv. føler vi aldri blir gravide.. pp11 nå og føler hele hverdagen min dreier som å bli gravid. Vil så gjerne!
Enn du? :happy:Veldig mange her inne er jo testegale, og man blir jo litt påvirka når man er her inne. Derfor jeg ikke kom inn her før nå såpass sent i prøvinga. Har liksom orøvd å tatt ting med ro:yuck:

Jeg prøver å ikke teste før mens, men tester som regel en gang hver syklus, da på dag 26:shy:
Har egentlig frem til pp9 bare hatt regelmessig sex, især fra syklus dag 7 til syklus dag 21. men etter det har jeg begynt å registrere ting, teste osv. føler vi aldri blir gravide.. pp11 nå og føler hele hverdagen min dreier som å bli gravid. Vil så gjerne!
Enn du? :happy:Veldig mange her inne er jo testegale, og man blir jo litt påvirka når man er her inne. Derfor jeg ikke kom inn her før nå såpass sent i prøvinga. Har liksom orøvd å tatt ting med ro:yuck:

Må bare si at jeg også er bitt av testebasillen :hilarious: I løpet av de 9 første PP-ene testet jeg faktisk bare én eneste gang :wideyed: Men nå måtte jeg plutselig kjøpe plenty påfyll av både EL-tester og tidligtester gitt :D

Var så greit i starten da vi faktisk klarte å slappe helt av og bare tok det som det kom. Men etter SA-en kjenner jeg at dette tar fryktelig mye fokus, blir jo helt tullerusk :facepalm: Og da går tiden så sakte også!

Må bare si at jeg også er bitt av testebasillen :hilarious: I løpet av de 9 første PP-ene testet jeg faktisk bare én eneste gang :wideyed: Men nå måtte jeg plutselig kjøpe plenty påfyll av både EL-tester og tidligtester gitt :D

Var så greit i starten da vi faktisk klarte å slappe helt av og bare tok det som det kom. Men etter SA-en kjenner jeg at dette tar fryktelig mye fokus, blir jo helt tullerusk :facepalm: Og da går tiden så sakte også!

Eg e ganske enig, har alltid testa etter el, 1 test på morgenurin og ferdig med det, og så testa rett rundt IKM, positiv eller negativ og ferdig med det.
Nå er det plutselig apper og bilder og temping og fleire el-tester til dagen og testing etter hCG på 8 DPO o_O:rolleyes::hilarious: men igjen så kose eg meg med det, tida går verken saktere eller fortere, men det gir meir meining og spenning i det som skjer. For min del trenge eg det nå, etter alt, trenger meir kontroll og meir glede og spenning rundt babymaking ❤ eg trur den dagen det ikkje gir glede, tar tid og gjer meg tullerusk så droppe eg alt, uten å blunka. Livet her og nå er for viktig ❤

Da skjønner jeg godt at dere begynner å bli utålmodige, krysser fingrene for at denne måneden blir din måned til å bli gravid! :) Husker fra sist gang vi prøvde at jeg tenkte jeg ikke skulle teste og bare vente til mensen kom, men jeg endte opp med å teste hver måned allikevel fra 10 DPO :D Kommer vel til å gjøre det nå også, men først må jeg kjøpe noen graviditetstester:)

Back
Topp