IKM uke 4 ❤

Da er tr over og monitoren ville ha sin første test. Tenker å gå all in med kjerringråd denne mnd, har begynt med bidronninggele og i dag kjøpte jeg Grapefruktjuice, hostesaft og ingefærte:hilarious: skal også droppe alkohol helt denne pp, da jeg kom over en studie der det sto at kvinner som drikker mer enn fem alkoholenheter i uken, reduserer sjansen til å bli gravid med førti prosent. Var så optimistisk sist mnd, så det var sårt når det ikke klaffet. Skal prøve å tenke litt annerledes denne mnd:)

Spennende! I starten lo jeg litt for meg selv av alle slike kjerringråd, men ettersom PP-ene går, vurderer jeg sterkt både det ene og det andre her også gitt :D

Men tenker å prøve å ha litt ekstra fokus på å spise sunt og næringsrikt i første omgang her. Spent på å høre om du merker noe forskjell, du må oppdatere oss da :happy:

Da har el-tester kommet i posten! :p Syklusdag 10 i morra, så starter nok testingen da eller på torsdag. Siste PP kuttet jeg ut el-tester da jeg ikke orket så mye styr og stress rett før jul. Ironisk nok endte det opp med litt stress likevel da mens ble 4 dager forsinket og kun negative tester. Så da var el forsinket også. Hadde jeg testet for EL hadde jeg jo unngått det :yuck: Så, da er jeg tilbake på teste-kjøret.

Hva er deres erfaringer? Mer eller mindre stress ved å teste etter EL? Selve prosessen, for å si det sånn, føltes mer naturlig uten å vite helt når el var (bortsett fra å tolke kroppen så klart), så det var jo et pluss. Men så kjedelig å bygge opp forventninger, så er det bare forskjøvet syklus :( Kanskje er det bedre å vite litt mer sikkert?

Da har el-tester kommet i posten! :p Syklusdag 10 i morra, så starter nok testingen da eller på torsdag. Siste PP kuttet jeg ut el-tester da jeg ikke orket så mye styr og stress rett før jul. Ironisk nok endte det opp med litt stress likevel da mens ble 4 dager forsinket og kun negative tester. Så da var el forsinket også. Hadde jeg testet for EL hadde jeg jo unngått det :yuck: Så, da er jeg tilbake på teste-kjøret.

Hva er deres erfaringer? Mer eller mindre stress ved å teste etter EL? Selve prosessen, for å si det sånn, føltes mer naturlig uten å vite helt når el var (bortsett fra å tolke kroppen så klart), så det var jo et pluss. Men så kjedelig å bygge opp forventninger, så er det bare forskjøvet syklus :( Kanskje er det bedre å vite litt mer sikkert?

Jeg stresser mindre når jeg tar EL-tester, liker å ha litt kontroll:happy:

Melder meg forsiktig inn her :)

Snorkfrøken95 - 25 - PP8 - B1 - EL 14.01 - IKM 28.01

Er litt usikker på om vi kommer til å prøve denne PP, da jeg skal ta en biopsi av livmorhalsnen pga celleforandringer. Denne timen er 19.01, altså 5 dager etter EL. Er redd for at det kan påvirke en evt spire som holder på/skal til å feste seg.

Er det noen av dere som har erfaring med å ta en biopsi av livmorhals? Og evt vet om det kan være skadelig for en spire?
Vil tro at det ikke er det, de skal jo ikke inn i livmora. Jeg måtte ta en biopsi når jeg var gravid med nr3, og det gikk helt fint. Men det var tidlig i svangerskapet da. Var vell 7-8uker på vei mener jeg å huske

Spent21 - 26 år - B2 - EL 10.01 - IKM 26.01
Hører muligens til her etter SA i slutten av desember. Hvis man kan regne mens og eggløsning etter første dag av SA blir det ca slik

Hører muligens til her etter SA i slutten av desember. Hvis man kan regne mens og eggløsning etter første dag av SA blir det ca slik

Velkommen hit :) det varierer veldig fra kvinne til kvinne, nåken går rett tilbake til normal syklus, men for andre tar det tid :) ska du testa etter EL?

Velkommen hit :) det varierer veldig fra kvinne til kvinne, nåken går rett tilbake til normal syklus, men for andre tar det tid :) ska du testa etter EL?
Ja det e sant, håpe på å gå rett tilbake :smiley-bounce012 Tok el test for 3 dager siden som viste positiv, så sikkert ikke enda gått helt tilbake. Tenkte å ta ny i morgen for å se

Høy på monitor:gen014 spent på om jeg klusser til syklus med bidronninggele, leser at noen får El senere av den. Men det ikke så farlig når El blir da:happy:

Da har jeg snakket med en sykepleier på gynekologisk avdeling på sykehuset jeg skal på. Fikk beskjed om vi godt kunne ta pause fra prøvingen til jeg har fått svar på prøvene jeg skal ta. Så da blir det ikke prøving denne EL, og kanskje ikke på neste heller. Så blir vel ikke baby på meg i 2021 :( Får satse på nyåret på 2022 :angelic:

Selv hadde jeg en SA i begynnelsen av desember. El kom på dag 18 (om man regner første blødningsdag som dag 1). Litt senere enn vanlig for meg, men ikke så mye :happy: Målte hcg, den var helt nede på 23 etter 8 dager. Så det kommer kanskje an på hvor fort det synker. Håper det går kjapt hos deg og ❤️ Brukte El-tester hver dag etter blødningene stoppet opp, føltes bra for å få litt kontroll igjen :happy:

Selv hadde jeg en SA i begynnelsen av desember. El kom på dag 18 (om man regner første blødningsdag som dag 1). Litt senere enn vanlig for meg, men ikke så mye :happy: Målte hcg, den var helt nede på 23 etter 8 dager. Så det kommer kanskje an på hvor fort det synker. Håper det går kjapt hos deg og ❤️ Brukte El-tester hver dag etter blødningene stoppet opp, føltes bra for å få litt kontroll igjen :happy:
Var hos legen i går og da var graviditetstesten negativ. De sa ikke noe om hcg. Sluttet helt å blø for 2 dager siden så satser på at eggløsningen den 10/12-01 etter gammel syklus :smiley-bounce012 Bestilte nye eggløsningstester forje uke men enda ikke kommet... Tok siste EL testen jeg hadde i går som viste helt negativ, så virker som ting er tilbake til normalt (EL testen viste enda positivt for 4 dager siden)

Var hos legen i går og da var graviditetstesten negativ. De sa ikke noe om hcg. Sluttet helt å blø for 2 dager siden så satser på at eggløsningen den 10/12-01 etter gammel syklus :smiley-bounce012 Bestilte nye eggløsningstester forje uke men enda ikke kommet... Tok siste EL testen jeg hadde i går som viste helt negativ, så virker som ting er tilbake til normalt (EL testen viste enda positivt for 4 dager siden)

Så bra da :woot: Da krysser vi fingrene for det og at det blir ny spire som holder hele veien :happy:

To dager til vi skal begynne og legge inn aksjene! Vi satser på annenhver dag fram til EL og håper bare at vi kan få ungene til å sove i sine egne senger så vi får muligheten! Haha

To dager til vi skal begynne og legge inn aksjene! Vi satser på annenhver dag fram til EL og håper bare at vi kan få ungene til å sove i sine egne senger så vi får muligheten! Haha

Lol, ligger her i VÅR seng med 5åringen som så absolutt skulle lære å sova i egen seng nå.. blir ikkje akjselegging i sengo sånn det ser ut foreløpig:wacky: forøvrig har både 5 og 7åringen komt inn til oss siden me mista Neriah, og etter Håp blei iallefall alt snudd på håve.. neste unger skal tidlig over i egne senger iallefall:hilarious:

God lørdag!

Her tester jeg ut Premom for første gang, og fikk «high» i morges. Vanligvis ville jeg tolket denne el-testen som positiv, men det er kanskje slik at premom trenger flere tester for å identifisere «peak»? Uansett, mini er hos besteforeldre i helga, så her blir det mye kvalitetstid ;) Ny el-test i ettermiddag. Håper jeg klarer å holde meg i noen timer. Synes det er så vanskelig å ikke drikke og ikke tisse.... o_O

Vedlegg

• 1EE3DC44-E210-4935-8D20-223451854771.jpeg
    1EE3DC44-E210-4935-8D20-223451854771.jpeg
    16,8 KB · Visninger: 66
God lørdag!

Her tester jeg ut Premom for første gang, og fikk «high» i morges. Vanligvis ville jeg tolket denne el-testen som positiv, men det er kanskje slik at premom trenger flere tester for å identifisere «peak»? Uansett, mini er hos besteforeldre i helga, så her blir det mye kvalitetstid ;) Ny el-test i ettermiddag. Håper jeg klarer å holde meg i noen timer. Synes det er så vanskelig å ikke drikke og ikke tisse.... o_O

Testet Premom for første gang forrige mnd., og da var det som du sier, den endret fra high til peak da den så at strekene ble svakere igjen :happy: Jeg hadde tolket den testen der positiv. Happy humping ;)

God lørdag!

Positiv denne ja :)

Back
Topp