IKM uke 4 ❤

Testet Premom for første gang forrige mnd., og da var det som du sier, den endret fra high til peak da den så at strekene ble svakere igjen :happy: Jeg hadde tolket den testen der positiv. Happy humping ;)
Positiv denne ja :)

Takk for input, jenter! Tok en ny test nå akkurat og den ble enda mer positiv (om man kan kalle det det :p) Betyr dette at jeg har litt mer tid å gå på før egget slipper? Fortsetter å teste til jeg får «low» igjen. Premom gjør ting litt enklere, altså!

Bildet viser dagens tester. Den øverste fra i dag tidlig og den nederste fra i ettermiddag. Spennende det her altså!

Vedlegg

• 892F3770-C472-4D4A-93D4-5E6244E291D5.jpeg
    892F3770-C472-4D4A-93D4-5E6244E291D5.jpeg
    26,9 KB · Visninger: 79
Takk for input, jenter! Tok en ny test nå akkurat og den ble enda mer positiv (om man kan kalle det det :p) Betyr dette at jeg har litt mer tid å gå på før egget slipper? Fortsetter å teste til jeg får «low» igjen. Premom gjør ting litt enklere, altså!

Bildet viser dagens tester. Den øverste fra i dag tidlig og den nederste fra i ettermiddag. Spennende det her altså!

Den er i alle fall positiv :D Vil tro egget slipper om innen 36 (max 48) timer fra den siste der ble tatt :woot: Jeg ville tenkt at EL er i morgen med den der. Hvis ikke du får en som er enda mer positiv enn dette da :hilarious: Men jeg er ikke noen ekspert på dette altså. Men det er vel bare å kjøre på med aksjer i dag da :p

Den er i alle fall positiv :D Vil tro egget slipper om innen 36 (max 48) timer fra den siste der ble tatt :woot: Jeg ville tenkt at EL er i morgen med den der. Hvis ikke du får en som er enda mer positiv enn dette da :hilarious: Men jeg er ikke noen ekspert på dette altså. Men det er vel bare å kjøre på med aksjer i dag da :p

Haha, takk. Her blir det action i kveld :joyful:

Nå rett før EL skal til igjen så begynner jeg å tenke... Hvordan vil det bli å gå gravid og få baby i 2021? Altså i pandemitiden? Når vi er gravide kan vi jo ikke ta vaksinen heller og vil være helt avhengig av herd immunity med vaksinen. Personlig syns jeg det høres litt skummelt ut, spesielt siden jeg har fatigue som jeg pådro meg etter at jeg fikk en variant av svineinfluensa for 2 år siden. Ellers er jeg vel ikke spesielt i risikogruppa men er gravide det? Jeg må inn til Trondheim for alle undersøkelser og blir helt svimmel når jeg tenker på hvor mange ansatte ved St. Olavs som er smittet nå! Flere som er bekymret eller noen som har noen støttende og gode tanker rundt dette? :Heartred

Nå rett før EL skal til igjen så begynner jeg å tenke... Hvordan vil det bli å gå gravid og få baby i 2021? Altså i pandemitiden? Når vi er gravide kan vi jo ikke ta vaksinen heller og vil være helt avhengig av herd immunity med vaksinen. Personlig syns jeg det høres litt skummelt ut, spesielt siden jeg har fatigue som jeg pådro meg etter at jeg fikk en variant av svineinfluensa for 2 år siden. Ellers er jeg vel ikke spesielt i risikogruppa men er gravide det? Jeg må inn til Trondheim for alle undersøkelser og blir helt svimmel når jeg tenker på hvor mange ansatte ved St. Olavs som er smittet nå! Flere som er bekymret eller noen som har noen støttende og gode tanker rundt dette? :Heartred

Jeg har også tenkt at det virker ekstra skummelt å skulle være gravid under en pandemi. Nå er jeg generelt sett redd for graviditet (selvdiagnostisert med tokofobi - ekstrem angst for graviditet og fødsel), og en del av meg skjønner ikke hvorfor ikke fler er skeptiske.

Men det skal sies, at etter å ha vært medlem her i ett par måneder, har jeg skjønt at barn er sterkt ønsket og er velkomment når og hvor som helst. Om prøving kan planlegges er det nok lurt å tenke litt ekstra... Selv er jeg i tvil om jeg skal gå inn for å prøve denne måneden, jeg tror at det kan hjelpe en god del å komme inn i 2022 før fødselen står for tur, så mulig aktiv prøving settes på vent. («Øvelse» med regnfrakk er dog ikke like digg, så jeg får diskutere litt til med meg selv. Mannen er lite bekymret).

Ser ut som jeg får eggløsning snart da min er høy i dag aldri hatt så høy før jeg og litt smerter i høyre side i dag heller ikke hatt før

God lørdag!

Her tester jeg ut Premom for første gang, og fikk «high» i morges. Vanligvis ville jeg tolket denne el-testen som positiv, men det er kanskje slik at premom trenger flere tester for å identifisere «peak»? Uansett, mini er hos besteforeldre i helga, så her blir det mye kvalitetstid ;) Ny el-test i ettermiddag. Håper jeg klarer å holde meg i noen timer. Synes det er så vanskelig å ikke drikke og ikke tisse.... o_O

Eg og prøvde premom første gang forrige syklus, og fekk peak etter svakere test. Har kort topp og klar over dette, det hjalp også på :) har forøvrig aldri testa etter positiv LH-test før, så den va jo ny :hilarious:
Deilig med aleinehelg! Eg har EL neste helg, og bursdag, så eg håpe eg kan senda jentene til gamlingane så me og får litt kvalitetstid, kjekkare å laga barn slik ❤:happy:

Eg blei gravid i Mars i fjor og gjekk 18 veker, blei så gravid i September og gjekk 14 veker, gjennom begge bølgene med andre ord. Merka aldri noko til det sånn helsemessig på sjukehusene eller hos legen. Var eit par UL mannen ikkje fekk vera med på, men det tok me veldig fint :)
Når det kommer til smitte så er ikkje gravide meir utsatt, det har dei god statestikk på. Nesten motsatt utifra det eg har lest, gravide får lite eller ingen symptomer for det meste, men det er nok like individuelt og landsdelt som alt anna. Vaksina er ikkje anbefalt for gravide nei, men eg trur ikkje nokon trenge å væra ekstra bekymra av den grunn, heila samfunnet deltar godt i å begrense smitte, og dette bekjempes i rett retning uansett.
Om det kan hjelpe deg ville eg satt meg ned å lest litt rundt korona i Norge, les statestikk fra FHI osv, eg er sikker på at det vil roe ned tankene rundt korona. Spesielt i forhold til dødlighet, seinskader osv. Media blusse opp ting mykje værre enn det er, så ofte kan det være godt å lese noko som ikkje er skrevet av ein journalist som jobber hardt for å øke lesertall.

Men, er du ung og ikkje har problemer med å vente 1år, så gjer du det om det gir deg meir trygghet :) men mitt generelle råd vil være å følge hjertet, og ikkje la frykt få spille ein mm rolle i slike valg ❤

Jeg har også tenkt at det virker ekstra skummelt å skulle være gravid under en pandemi. Nå er jeg generelt sett redd for graviditet (selvdiagnostisert med tokofobi - ekstrem angst for graviditet og fødsel), og en del av meg skjønner ikke hvorfor ikke fler er skeptiske.

Men det skal sies, at etter å ha vært medlem her i ett par måneder, har jeg skjønt at barn er sterkt ønsket og er velkomment når og hvor som helst. Om prøving kan planlegges er det nok lurt å tenke litt ekstra... Selv er jeg i tvil om jeg skal gå inn for å prøve denne måneden, jeg tror at det kan hjelpe en god del å komme inn i 2022 før fødselen står for tur, så mulig aktiv prøving settes på vent. («Øvelse» med regnfrakk er dog ikke like digg, så jeg får diskutere litt til med meg selv. Mannen er lite bekymret).
Jeg har tenkt en god del i samme baner som deg! Jeg har også alltid vært kjemperedd for fødsel, men ikke like redd for selve graviditeten. Synes det er så skummelt når jeg ikke aaaner hva jeg går til, eller hvordan kroppen skal takle det. Miste kontrollen og stå i smerter er jeg veldig dårlig på :nailbiting: så når da corona kom midt oppi alt dette ble det ikke spesielt bedre. Nå ble jeg ikke gravid i fjor heller (er snart på 4. året) så vet ikke hvor mye tro jeg har på 2021 heller forsåvidt... HELDIGVIS er det ikke så mye smitte hvor jeg bor, men er litt i ny og ned..

Min el er ennå på vei opp.. aldri hatt så høye på el test kansje det går denne gangen da

Last edited:
Premom mener El er i morgen, men fikk bare høy på monitor i dag. Var forberedt på lengre syklus på grunn av bidronninggele:happy: håper det kommer max innen noen dager:happy:

Ja, jeg skulle ønske vi visste mer og flere hadde vært vaksinert allerede. Det er vanskelig. Jeg har ikke helseangst, men jeg føler at hvis jeg blir gravid nå så kommer moren min til å bli helt fra seg, for HUN har ekstrem helseangst og hun syns vel egentlig ikke vi burde få flere...

Eg blei gravid i Mars i fjor og gjekk 18 veker, blei så gravid i September og gjekk 14 veker, gjennom begge bølgene med andre ord. Merka aldri noko til det sånn helsemessig på sjukehusene eller hos legen. Var eit par UL mannen ikkje fekk vera med på, men det tok me veldig fint :)
Når det kommer til smitte så er ikkje gravide meir utsatt, det har dei god statestikk på. Nesten motsatt utifra det eg har lest, gravide får lite eller ingen symptomer for det meste, men det er nok like individuelt og landsdelt som alt anna. Vaksina er ikkje anbefalt for gravide nei, men eg trur ikkje nokon trenge å væra ekstra bekymra av den grunn, heila samfunnet deltar godt i å begrense smitte, og dette bekjempes i rett retning uansett.
Om det kan hjelpe deg ville eg satt meg ned å lest litt rundt korona i Norge, les statestikk fra FHI osv, eg er sikker på at det vil roe ned tankene rundt korona. Spesielt i forhold til dødlighet, seinskader osv. Media blusse opp ting mykje værre enn det er, så ofte kan det være godt å lese noko som ikkje er skrevet av ein journalist som jobber hardt for å øke lesertall.

Men, er du ung og ikkje har problemer med å vente 1år, så gjer du det om det gir deg meir trygghet :) men mitt generelle råd vil være å følge hjertet, og ikkje la frykt få spille ein mm rolle i slike valg ❤
Takk for gode ord:Heartred Jeg må tenke litt på det, ja. Mulig vi kjører en "hvis det ikke går denne pp så venter vi".

Hei!
Henger meg på her også, siden el er litt forsinket. Kommer til å henge både her og i ikm uke 3:happy:
Håper på mange positive tester i januar! :happy::happy:

Hopes21 - 34 - pp5 - B3 - EL ca 11.1 - IKM 25.1

Hei!
Henger meg på her også, siden el er litt forsinket. Kommer til å henge både her og i ikm uke 3:happy:

Velkommen skal du være :)

Hei!

Ååå, velkommen ❤️ Nå er det vår tur ❤️

Prøver meg i denne gruppa, sjølv om eg er usikker på ny IKM etter SA.

FruMilla90 - 30 - PP3 (SA i PP2) - B4 - usikker EL og IKM

Mista i SA i uke 6, første skikkelige blødningsdag 2. januar, så regner syklusdag fra da. Slutta å blø i går, og er klare for å prøve på nytt:Heartred Tok ein g-test og EL-test i dag, og begge var positive, så det er nok ein del hormoner igjen i kroppen fortsatt. Tester på nytt etter nokre dager, og håper på negative tester snart, så eg kan leite etter EL:happy:

Prøver meg i denne gruppa, sjølv om eg er usikker på ny IKM etter SA.

FruMilla90 - 30 - PP3 (SA i PP2) - B4 - usikker EL og IKM

Mista i SA i uke 6, første skikkelige blødningsdag 2. januar, så regner syklusdag fra da. Slutta å blø i går, og er klare for å prøve på nytt:Heartred Tok ein g-test og EL-test i dag, og begge var positive, så det er nok ein del hormoner igjen i kroppen fortsatt. Tester på nytt etter nokre dager, og håper på negative tester snart, så eg kan leite etter EL:happy:

Så trist at du mista❤ og velkommen hit :) håper du blir gravid igjen på første forsøk:love2

Millamin - 34 år - PP1 - B2 - EL 11.01 - IKM 26.01.

Henger meg på her! :) Vi har et barn fra før som nettopp fylte 2 år. Jeg fikk fast smiley på eggløsningstest fra clearblue i dag og kjenner godt at EL er rett rundt hjørnet, legger inn noen aksjer i kveld <3

Melder meg forsiktig inn her :)

Snorkfrøken95 - 25 - PP8 - B1 - EL 14.01 - IKM 28.01

Er litt usikker på om vi kommer til å prøve denne PP, da jeg skal ta en biopsi av livmorhalsnen pga celleforandringer. Denne timen er 19.01, altså 5 dager etter EL. Er redd for at det kan påvirke en evt spire som holder på/skal til å feste seg.

Er det noen av dere som har erfaring med å ta en biopsi av livmorhals? Og evt vet om det kan være skadelig for en spire?

Hei!

Jeg måtte ta biopsi av livmorhalsen sist jeg var gravid, da var jeg 12 uker på vei. Det gikk helt fint! Legen sa at man tar så lite vev at det ikke utgjør noen risiko for barnet:)

Back
Topp