IKM uke 3

Fingrene*:hilarious:

Er det noen som skjønner hvorfor jeg ikke ser knappen til å redigere mine innlegg??o_O hadde det før...og ser andre redigerer sine..

Man føler seg liksom litt ubrukelig/ukvinnelig. Det var aller første gang i mitt 31 år lange liv at jeg har vært gravid så det ble veldig emosjonelt når det plutselig ikke gikk likevel. Først gleden over at det gikk bra så kort tid etter vi begynte å prøve og så bare ‘åja, man kan faktisk miste’. Tror ikke eg tenkte det var et tema en gang før det plutselig skjedde. Eg blir jo ikke akkurat yngre heller. Mine foreldre ender vel på pleiehjem før de får barnebarn i dette tempoet, haha.

Jaja, Krysser fingrene max for oss alle!
Nei man tenker gjerne litt sånn «det skjer ikke meg», men leser jo her at det faktisk er ganske vanlig. Med det mener jeg ikke at det gjør noe mindre vondt av den grunn! Så selv om jeg ikke har opplevd det selv føler jeg virkelig med deg.
Ja, jeg husker jeg fortalte en venninne i juli/august at nå begynte vi å prøve. «Gi det 6mnd, så er du garantert gravid», sa hun. Hun var da blitt gravid for tredje gang, alle gangene etter jeg fikk mitt første barn for snart 5 år siden, og alle gangene uten at de prøvde og siste nå var de vel egentlig ikke helt klar for - så i dårlige perioder kan man kjenne på følelse av urettferdighet merker jeg, som er en kjip følelse å ha, samtidig som jeg også er oppriktig glad på andres vegne. Men man ønsker jo så mye selv også - så er mange følelser å holde styr på :)

Hm... Jeg tror den pleiee å ligge ved siden av der hvor det står "rapporter".
Veldig greit å kunne redigere. Ser jeg skriver mange ganger for fort på tlf, så det blir sykt mye skrivefeil:hilarious:
Ja, det var jo sånn før. Men nå ser det bare ut slik som når jeg leser andres innlegg. Står når innlegget kom og rapporter til venstre, og svar til høyre:confused005

Kan man utvikle pcos over tid? Var hos gyn 23.11 og han sa ingenting om det. Men hadde en ufarlig cyste der da som han bare tok mål av og en blodprøve av meg. Fikk til svar noen dager senere at alt var fint og at det var gode sjanser.

Kan jo teoretisk sett vera at kroppen din slapp to egg då :) derav ti LH-topper..?

Har ventet på krysset som viser at el har vært i fertility friend-appen. Trodde det ville dukke opp dagen etter. Så det er to dager på rad vi ikke hadde oss fordi det ikke passet. Og i dag fikk jeg kryss og er plutselig 3 dpo, og el var dagen etter de to dagene vi ikke hadde oss. Aaargh! Håper det går bra likevel ... Jeg personlig tror el var i går, var da jeg følte jeg hadde mest symptomer. Men endelig i dpo-land hvert fall :D

Har ventet på krysset som viser at el har vært i fertility friend-appen. Trodde det ville dukke opp dagen etter. Så det er to dager på rad vi ikke hadde oss fordi det ikke passet. Og i dag fikk jeg kryss og er plutselig 3 dpo, og el var dagen etter de to dagene vi ikke hadde oss. Aaargh! Håper det går bra likevel ... Jeg personlig tror el var i går, var da jeg følte jeg hadde mest symptomer. Men endelig i dpo-land hvert fall :D
Vi krysser for at FF tar feil denne mnd og at det klaffer!:Heartred jeg har just begynt med FF og temping. Vet ikke om den vil skjønne min EL for jeg har bare rukket 3 temper og EL var i går. 1 DPO her!

Noen som skal finne på noe spennende i disse DPO dagene? Før jul var det så lett å holde seg opptatt med diverse, DPOland gikk nokså fort. Glemte ofte hvor mange DPO jeg var og sånn. Meeeen tror ikke jeg har nok å holde på med nå, må kanskke finne fram noe strikketøy eller noe:hilarious: skal komme i gang med treningen igjen etter en aaaaltfor lang pause

Ikke sant?!?!? Jula er jo den perfekte ventetiden sånn sett, for man har ofte så mye å gjøre. Nå må vi jo i tillegg bare holde oss hjemme også, kommer vel til å gå på veggen av galskap :hungover: Heldigvis har jeg to travle uker på jobb nå fremover, og kjenner jeg meg rett blir det vel litt jobbing hjemme på kveldstid også :P Jeg er kun 1 dpo i dag da, så jeg har en laaaaang ventetid foran meg :rolleyes: Hvor langt har du kommet?

Jeg hadde lovet meg selv å ikke ha store forhåpninger denne pp, ettersom det bare ble 1 aksjeleggingsrunde, og jeg faktisk ikke rakk å teste om jeg hadde EL da - men merker jeg allerede kjenner etter symptomer og tenker «kan det være..?» :hilarious: Merkelig det der:hilarious: Velger å tro at at jeg er 5dpo idag og krysser fingrene for at det er sant:p

Kan man utvikle pcos over tid? Var hos gyn 23.11 og han sa ingenting om det. Men hadde en ufarlig cyste der da som han bare tok mål av og en blodprøve av meg. Fikk til svar noen dager senere at alt var fint og at det var gode sjanser.

Hei!
Jeg har PCOS og det er medfødt og ikke noe man får over tid :) Så om du har vært hos gyn å sjekket eggstokkene uten å få beskjed da så har du nok ikke det :) Når det kommer til PCO/PCOS er det typisk å alltid ha positive tester eller aldri få det.

Masse lykke til videre med prøvingen!

Cd17, endelig en skikkelig økning:hilarious:
Da håper jeg at el ikke er så langt borte.

Vedlegg

• Screenshot_20210110_085940.jpg
    Screenshot_20210110_085940.jpg
    17,5 KB · Visninger: 40
Ikke sant?!?!? Jula er jo den perfekte ventetiden sånn sett, for man har ofte så mye å gjøre. Nå må vi jo i tillegg bare holde oss hjemme også, kommer vel til å gå på veggen av galskap :hungover: Heldigvis har jeg to travle uker på jobb nå fremover, og kjenner jeg meg rett blir det vel litt jobbing hjemme på kveldstid også :p Jeg er kun 1 dpo i dag da, så jeg har en laaaaang ventetid foran meg :rolleyes: Hvor langt har du kommet?
Jeg er også 1 DPO idag:nailbiting: har et par møter på kveldstid IKM uka, men uka som kommer er det "bare" jobb. Ungene har ikke noe fritids enn så lenge...så blir vel en del spillkvelder og sånn:hilarious:

Ifølge Premom er jeg 5dpo idag, føles som jeg har ventet en evighet allerede! Dere som har vært gravide før, hvor mange dager dpo testet dere positivt på G-test? Har allerede testet en gang (vet det er fysisk umulig så tidlig men jaja), og skal prøve å holde meg til det faktisk er en sjans. Vi får se hvordan det går :P

Har tempet ved siden av og ser at jeg fortsatt ligger 0,4 grader høyere en snittet mitt, så kanskje kroppen jobber litt ekstra med noe? Lov å håpe ihvertfall ☺️

Jeg bruker ikke den appen, hva er det en økning av? LH?
Jepp økning av LH ja.
Bruker den for å bekrefte det jeg ser på testene. Synes det kan være vanskelig noen ganger å se om det er mye forskjell i fargene eller ikke:hilarious: så den regner vel egentlig på fargeendringene på testene.
Så da kan jeg se når den øker, når den er på topp og når den er på vei ned igjen. :happy:

Ifølge Premom er jeg 5dpo idag, føles som jeg har ventet en evighet allerede! Dere som har vært gravide før, hvor mange dager dpo testet dere positivt på G-test? Har allerede testet en gang (vet det er fysisk umulig så tidlig men jaja), og skal prøve å holde meg til det faktisk er en sjans. Vi får se hvordan det går :p

Har tempet ved siden av og ser at jeg fortsatt ligger 0,4 grader høyere en snittet mitt, så kanskje kroppen jobber litt ekstra med noe? Lov å håpe ihvertfall ☺️
Jeg har testet positivt 9dpo både med kjeisk, sa og fullførte graviditeter:happy:

Jeg har vært gravid 4 ganger (3 SA i uke 6, 8 og 13), ett levende barn. Fått positiv graviditetstest mellom 8-10 dpo hver gang!

For min del viser fremdeles monitoren «høy», venter fremdeles på «maksimal». Ser at jeg fikk det CD21 sist syklus (er CD18 nå), så får bare smøre meg med tålmodighet. Synes det er rart å ha eggløsning så nærme mens (CD27), men jeg ammer jo fremdeles min 6 mnd gamle sønn. Kanskje derfor?

Ifølge Premom er jeg 5dpo idag, føles som jeg har ventet en evighet allerede! Dere som har vært gravide før, hvor mange dager dpo testet dere positivt på G-test? Har allerede testet en gang (vet det er fysisk umulig så tidlig men jaja), og skal prøve å holde meg til det faktisk er en sjans. Vi får se hvordan det går :p

Ligger flere ulike diskusjonstråder ute med spørsmål om hvor tidlig folk har testet positivt, om du vil bla litt nedover å se :) men har sett at svarene der har ligget på mellom 9-12 dpo, og at d har kunnet vært forskjellig fra svangerskap til svangerskap :)

Jeg er også 1 DPO idag:nailbiting: har et par møter på kveldstid IKM uka, men uka som kommer er det "bare" jobb. Ungene har ikke noe fritids enn så lenge...så blir vel en del spillkvelder og sånn:hilarious:

Oooh, da ligger vi jo ganske likt :woot: Når ryker første test for din del?

Når vi prøvde på førstemann fikk vi tiden til å gå med å vaske kjøkkenskap og sortere klær osv, går jo an å prøve seg på det selv om det er gørrkjedelig :hilarious: Hva som helst for å få tiden til å gå!

Back
Topp