hvordan står det til med vekta??

Er nå 21+4.. Jeg tror jeg gikk opp ca 12kg de første 12 ukene.. Litt usikker på startvakta, men sånn ca.. Men så har jeg gått opp 3 kg på 9 uker nå. Så ca totalt 15kg opp.. Føler at jeg ikke spiste eller endret aktivitetsnivået så veldig de første ukene, så jeg skjønte/skjønner ikke noe.. Men men, samma det.. Feit skal'n bli ;)
 
22+5 i dag. Gått opp 5,5 kg. Alt etter uke 16.
 
Er 24+2 å har lagt på meg rundt 4-5 kg. Er mitt 4 svangerskap å har variert veldig med tanke på hvor mange kg jeg har gått opp. Denne gangen har jeg ikke intatt så mye sukker og vært ganske aktiv siden formen har tillatt det. Er jo mange faktorer som spiller inn, men man skal ikke henge seg for mye opp i vekten. Ser det har vært mange debatter om akkurat det. Hadde en veninne som hadde noen kg ekstra, hun gikk bare opp 1 kg, men babyen var sunn og frisk mens en annen venninne av meg gikk op nesten 30 kg. Slapp av og nyt svangerskapet :) Vekten kan vi bekymre oss for etterpå ;)
 
Gikk opp 2 kg på en uke, men nå har jeg gått ned det ene kiloet igjen så går vell litt opp å ned.
 
Er 21+6 og har gått opp ca 4 kg.
 
Er 22+2 og har gått ned 4 kg. Men jeg var på -8kg etter hyperemesis, så er fornøyd med å ha klart å putte på 4kg igjen siden uke 14 :)
 
snart 22 uker, og er vel på 8-10 kg i økning. normalvektig før svangerskapet. Ekstreme bekkensmerter og lite mulig bevegelse (trente 3 ganger i uken før - ingenting nå) resulterer desverre i noen kg opp :( Men lite å gjøre med det. Kg kan tas av :) så lenge lille der inne har det fint. og så får jeg trøste meg med at samboer synes jeg fremdeles er superflott så ;) hehe
 
4 kilo på kontrollen ved 24+0. Neste veiing er kontroll når jeg er 28+5. Er blitt veldig kvalm igjen og begynt å spy.. Så det kommer kanskje til å vise igjen på neste kontroll. Time will show :) Er ikke så bekymra, siden ungen tar det den trenger uansett :)
 
5 kilo opp i uke 25+2:) men hvis man tar med at jeg gikk ned tre kilo, opp tre kilo og så ned igjen tre kilo når jeg var kvalm og syk så er det totalt 11 kilo opp!!
 
snart 22 uker, og er vel på 8-10 kg i økning. normalvektig før svangerskapet. Ekstreme bekkensmerter og lite mulig bevegelse (trente 3 ganger i uken før - ingenting nå) resulterer desverre i noen kg opp :( Men lite å gjøre med det. Kg kan tas av :) så lenge lille der inne har det fint. og så får jeg trøste meg med at samboer synes jeg fremdeles er superflott så ;) hehe


Var også flink til å trene før jeg ble gravid, men så stoppet det opp gitt. Har resultert i 11kg opp, noe jeg selv synes er litt vel mye.. Men har heldigvis også en samboer som ikke synes det har noe betydning :) Får heller bli flink på gåturer og på treningsfronten etterpå :)
 
Er nå 21+4.. Jeg tror jeg gikk opp ca 12kg de første 12 ukene.. Litt usikker på startvakta, men sånn ca.. Men så har jeg gått opp 3 kg på 9 uker nå. Så ca totalt 15kg opp.. Føler at jeg ikke spiste eller endret aktivitetsnivået så veldig de første ukene, så jeg skjønte/skjønner ikke noe.. Men men, samma det.. Feit skal'n bli ;)
Jeg har hatt samme kurve. La på meg 12 kilo på et blunk, så gikk det litt seinere. Er 21+2 nå og har gått opp 15,5 kg. Men jeg tror det meste kom fordi jeg sluttet med snus rett før jeg ble gravid. Så har spist godt, trent masse og ikke vært kvalm. Jeg får et skikkelig restaureringsprosjekt etter fødselen ja.
 
Jeg har hatt samme kurve. La på meg 12 kilo på et blunk, så gikk det litt seinere. Er 21+2 nå og har gått opp 15,5 kg. Men jeg tror det meste kom fordi jeg sluttet med snus rett før jeg ble gravid. Så har spist godt, trent masse og ikke vært kvalm. Jeg får et skikkelig restaureringsprosjekt etter fødselen ja.

Ja, jeg også sluttet med snus, så kan ha hatt noe med det å gjøre! Så bra du har vært flink til å trene og spise bra da.. Det har ikke jeg.. Lysten til å gjøre noe i det hele tatt har egentlig kommet de siste ukene :) haha, "restaureringsprosjekt".. Ja, samme her ;)
 
Back
Topp