hvordan står det til med vekta??

Er 24+2 nå og har gått opp 4 kg. Men dette med vekt i svangerskapet kan være noe villedende, så håper ikke folk sitter og sammenligner med andre her. Jeg har gått fra å trene 5 dager i uken til så og si 0 nå pga komplikasjoner i svangerskapet. Så selv om vekta sier et tall sier fettprosenten min noe annet nå da jeg nok har mistet en del muskelmasse og merker store forandringer på kroppen. Kjærlighetshåndtakene i siden som jeg hadde klart å trene bort er kommet tilbake og det samme har lårene :) :) . Syns folk legger for mye fokus på antall kilo på vekten. Det som betyr noe er sunn helse, sunt kosthold og trening hvis en har mulighet.


Det er helt sant! Selv har jeg gått opp 4 kg, var overvektig før jeg ble gravid men trente masse og hadde et helt annet kosthold. Men det er kun magen min som har blitt større, og startet med vann i beina.

Men jeg har ikke vekt hjemme av den grunn at jeg syntes det er alt for stort fokus på vekt fremfor kosthold og livsstil. Jeg vet veldig godt at jeg er ikke lykkelig når vekta mi sier 56 kg og hoftebein og ribb beina stikker ut. Men gud å fint jeg hadde det når kostholdet mitt var bra for meg, noen kg for mye og jeg trente nesten daglig :)
 
27+5 (snaart 3.trimester, yey!!) og 8 kg opp. Veide 56,5 kg før graviditeten og er 168 cm høy. Etter mye kvalme i 1.trimester føler jeg vekten har gått opp i rekordfart de siste 8 ukene :wideyed::rolleyes:
 
Back
Topp