Hvor langt er du på vei?

Hva mener du med svakt utslag på el-test? At teststreken er svak? I så fall er den negativ. En el-test er positiv når teststreken er like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken.

Om jeg skulle synse tror jeg blødningen din bare er en mellomblødning, og at du har hatt el nærmere første gang dere hadde sex uten beskyttelse. :)

Edit: sorry, jeg blingsa på datoene dine. Men jeg tror fremdeles el har vært noe tidligere. Noen får jo også blødning ved el. :confused005
Svakt utslag på el test, ca like sterk som min vedlagte graviditets, bare at det var el test såklart. Antar det var på vei ned siden det var svakt utslag kl 12 og ingen, altså helt blank, på kvelden.

Mensen var fryktelig rar, lite og kortere enn vanlig.

Skjønner lite, vurderer å booke time til privat gynekolog men skal la legen få gjøre som han vil ut uka. Har legetime til fredag.
Om jeg ikke er klokere etter det blir det nok gynekolog eller no’ for å finne ut av ting. Blir gaaaal av å ikke vite! Er jo enn så lenge positive tester, positiv Cb med uker i dag som sa «gravid 1-2».

Bildet av dagens strips test (morgen), ca så sterk var EL test-strek.

Vedlegg

• 7C57785E-62F6-4BE1-A605-8D52FEADEEE7.jpeg
    7C57785E-62F6-4BE1-A605-8D52FEADEEE7.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 14
Jeg antar EL var 24 eller 25 juli fordi:
Mensen var 16-19 juli. Tok en tilfeldig EL test 26 juli. Kl 12 var det svaaakt utslag og kl 20 var den negativ. Så antar derfor det må ha skjedd rett før det.

Men har du andre forslag til hvordan dette logisk går opp så hører jeg gjerne dine forslag :)

I tidligere sykluser har EL vært mellom syklusdag 13-15 men de to siste syklusene har vært tullete. Har -vanligvis- syklus på 27-28 dager.

Tull i mai pga kjemisk gravid i slutten av måneden, syklus da 28 dager. Tull i juni pga begynte på p-pille og sluttet etter 8 dager, syklus da 22 dager. Syklus i juli var 27 dager.
Er enig i det @FrøkenMG skriver! Tror nok at el har vært tidligere enn 24. En slik svak el test som du beskriver kan man få uansett tidspunkt i syklusen, da LH nivået svinger veldig. Kan og variere bare ut fra konsentrasjon på urin. Så ville egentlig sett helt bort ifra denne el-testen når du prøver å finne ut dag. Du beskriver jo også mye kluss i syklus. Mener å ha lest dere hadde ubeskyttet sex rundt den 20? Vil anta at el har skjedd rundt det tidspunktet, kanskje noen dager senere. Og med sykluskluss så kan blødningen fra den 16. og ha vært mellomblødning.

Ville kanskje tenkt 22. ca som mulig befruktningstidspunkt? Basert på når dere hadde ubeskyttet sex, samt når graviditetstesten slo ut. Med liten, rar og kort blødning vil jeg og tenke dette må ha vært en mellomblødning
Svakt utslag på el test, ca like sterk som min vedlagte graviditets, bare at det var el test såklart. Antar det var på vei ned siden det var svakt utslag kl 12 og ingen, altså helt blank, på kvelden.

Mensen var fryktelig rar, lite og kortere enn vanlig.

Skjønner lite, vurderer å booke time til privat gynekolog men skal la legen få gjøre som han vil ut uka. Har legetime til fredag.
Om jeg ikke er klokere etter det blir det nok gynekolog eller no’ for å finne ut av ting. Blir gaaaal av å ikke vite! Er jo enn så lenge positive tester, positiv Cb med uker i dag som sa «gravid 1-2».

Bildet av dagens strips test (morgen), ca så sterk var EL test-strek.

Er enig i det @FrøkenMG skriver! Tror nok at el har vært tidligere enn 24. En slik svak el test som du beskriver kan man få uansett tidspunkt i syklusen, da LH nivået svinger veldig. Kan og variere bare ut fra konsentrasjon på urin. Så ville egentlig sett helt bort ifra denne el-testen når du prøver å finne ut dag. Du beskriver jo også mye kluss i syklus. Mener å ha lest dere hadde ubeskyttet sex rundt den 20? Vil anta at el har skjedd rundt det tidspunktet, kanskje noen dager senere. Og med sykluskluss så kan blødningen fra den 16. og ha vært mellomblødning.
Han kom inni meg 20 og 26 juli ja. Ikke umulig det kan ha vært mellomblødning. Godt det er mange erfarne, reflekterte hoder her :)

Han kom inni meg 20 og 26 juli ja. Ikke umulig det kan ha vært mellomblødning. Godt det er mange erfarne, reflekterte hoder her :)
Det er jo uansett bare et par dager fra eller til. Med testene dine ville jeg kanskje tenkt ca 12 dpo, det passer i så fall med at el kanskje var 22. juli.

5+4 i dag. Snart må jeg vel fortelle det til fastlegen…

Back
Topp