Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Nei, jeg har rett og slett ikke giddet å pakke det ut, så det ligger bare i den ene lomma på handlekurven som en reserve eller i tilfelle rottefelle. Er så mange som har sagt at det er stivt, ikke-pustende og uhåndterlig, så jeg kjøpte bare det andre når jeg kjøpte alt annet, for jeg fikk jo storhandelrabatt og tok da like godt med meg det jeg kunne i samme jafs.

Men kanskje Smor27 har prøvd det?

Ikke prøvd det, men det virker jo helt stivt og klamt. Kjøpt det fra tinkafu, ikke prøvd enda da vi ikke har trillet i regn enda :p
 
Etter flere dager på rad med øs pøs, må jeg bare inn her for å si at det regntrekket til Bugaboo som man må kjøpe, altså ikke det som følger med vognen, er helt supert. Absolutt å anbefale for de av dere som også har Bugaboo, men ikke har kjøpt slikt trekk enda. Gull!

Jeg har kjøpt det og er også veldig fornøyd[emoji847][emoji97]
 
Sånn har vi, men hva er egentlig greien nær det både regner og blåser? Da blåser det vel inn i vognen? :(

A961CFDE-BE06-49EA-9127-C7E22D89C94A.jpeg
 
Jeg har en som ligner, men den har blank regn/vindskjerm som kan vippes foran åpningen ved behov...

Men det er det som er greien, for det er ikke på disse.. Skikkelig irritende, spesielt når vi skal til Bergen :p
 
Har ikke Tinkafu et trekk som beskytter bedre i åpningen ved behov? Evt Emmaljunga? Mener det er et par av disse som har langt bedre skjerming av åpningen ifht vind og regn, enn det du viser bilde av, Victoria.
 
Ja tenkte høre om det ja :D Tror vi skal dit første uken i oktober :) Da er vel Rolf litt skjerpet og større også [emoji173]️

Perfekt! Vi har barnedåp 7. Oktober, men ellers er det vel høstferieuken, og foreløpig har vi lite planer.
 
Har ikke Tinkafu et trekk som beskytter bedre i åpningen ved behov? Evt Emmaljunga? Mener det er et par av disse som har langt bedre skjerming av åpningen ifht vind og regn, enn det du viser bilde av, Victoria.

Jo, bare irriterende at de selger den typen jeg kjøpte.. For Tinkafu er dyrt, spesielt når jeg allerede har betalt 300 for det trekket.
 
Takk for tips! Men har du prøvd og brukt det som fulgte med også? Jeg vil gi det en sjanse før jeg kjøper nytt. Irriterende hvis det ikke skal være bra nok synes jeg!

Sniker fra januar/ februar ( :hilarious: ) jeg brukte trekket som fulgte med til vinterbabyen min og det var veldig bra i den syke vinteren som var med masse snø og kald vind :)
 
Jo, bare irriterende at de selger den typen jeg kjøpte.. For Tinkafu er dyrt, spesielt når jeg allerede har betalt 300 for det trekket.

Ser den. Alt koster med baby og det er frustrerende når varer ikke leverer.
 
Når lisja blir stor nok til det, og skal over i sportsdel, ønsker vi å bytte ut emmaljunga vognen vår. Er det da et «must» med vendbar sittedel?
 
Kjøpte ei gammal Briovogn av en kollega. Viser seg at det ene hjulet er på vei til å falle av, så nå har vi egentlig bare bæresjal som transportmiddel!
 
Når lisja blir stor nok til det, og skal over i sportsdel, ønsker vi å bytte ut emmaljunga vognen vår. Er det da et «must» med vendbar sittedel?

Det kommer litt an på barnet, ikke minst når man går over, og litt hva foreldrene selv ønsker. Bytter man tidlig fordi man enten har et stort barn eller et utålmodig barn, anbefaler man jo at har en vogn vendt mot den som triller - det kan blir veldig mange sanseinntrykk og stimuli vendt den andre veien, noe de er bedre rustet for senere. Samtidig er det trygt å se mamma eller noen andre kjente som triller, og å kunne samhandle bedre. Altså litt individuelt ifht barnet selv og evt hva man foretrekker selv i tillegg.
 
Det kommer litt an på barnet, ikke minst når man går over, og litt hva foreldrene selv ønsker. Bytter man tidlig fordi man enten har et stort barn eller et utålmodig barn, anbefaler man jo at har en vogn vendt mot den som triller - det kan blir veldig mange sanseinntrykk og stimuli vendt den andre veien, noe de er bedre rustet for senere. Samtidig er det trygt å se mamma eller noen andre kjente som triller, og å kunne samhandle bedre. Altså litt individuelt ifht barnet selv og evt hva man foretrekker selv i tillegg.

Akkurat det jeg har tenkt litt på. Skal kike på en emmaljunga super viking tenkte jeg. Håper den har bedre understell enn det vi har nå.
 
Akkurat det jeg har tenkt litt på. Skal kike på en emmaljunga super viking tenkte jeg. Håper den har bedre understell enn det vi har nå.

På emmaljunga kan man bruke mange av understellene og sittedeler/bag om hverandre. Kanskje du kan bytte hjul/understell om det du har ikke fungerer.

Vi har super nitro og det er det beste understellet jeg har prøvd. Litt stort i bilen da!
 
Akkurat det jeg har tenkt litt på. Skal kike på en emmaljunga super viking tenkte jeg. Håper den har bedre understell enn det vi har nå.

Vet ikke hvilken vogn du har nå, men jeg er suuper fornøyd med min emmaljunga superviking:)

Synes den ikke er for stor og ikke for liten, god demping, deilige svingbare hjul. Liker også at bagdelen og sittedelen ikke er gigantiske og at sittedelen er vendbar:)

Lykke til med nytt vognvalg:)
 
Noen som har tips om en reisevogn som ser noe Lunde ok ut men som ikke har bag og som kan tas som håndbagasje?
 
Noen som har tips om en reisevogn som ser noe Lunde ok ut men som ikke har bag og som kan tas som håndbagasje?

Det er ikke mange som faktisk går som håndbagasje på fly. Babyzen YoYo er vel den beste, og dyreste, av dem. Quinny Zapp har ikke bra sovestilling.

Du får ta de flest triller til gaten og levere dem der, hvis det kan være et alternativ. Da er jo utvalget et helt annet. Mange gode triller på markedet.
 
Back
Topp