Hvilken vogn skal augustbabyen ha?

Kjøpte en brukt Brio Happy vogn av en kollega. Fikk den til 1000 kr og var såååå fornøyd. Så på vår første trilletur finner vi ut at ene hjulet er herpa og reservedeler skal være vanskelig å få tak i. Så nå har vi vært på butikken og kjøpt Stokke Trailz :pompus:
 
Kjøpte en brukt Brio Happy vogn av en kollega. Fikk den til 1000 kr og var såååå fornøyd. Så på vår første trilletur finner vi ut at ene hjulet er herpa og reservedeler skal være vanskelig å få tak i. Så nå har vi vært på butikken og kjøpt Stokke Trailz :pompus:
Synd med Briovogna, men Trailz er veldig fin da. :) Hvilken farge?
 
Vet ikke hvilken vogn du har nå, men jeg er suuper fornøyd med min emmaljunga superviking:)

Synes den ikke er for stor og ikke for liten, god demping, deilige svingbare hjul. Liker også at bagdelen og sittedelen ikke er gigantiske og at sittedelen er vendbar:)

Lykke til med nytt vognvalg:)

Akkurat den jeg sikler litt på. Har Edge duo nå. Litt skeptisk på hvordan super viking er på vinteren eneste.
 
På emmaljunga kan man bruke mange av understellene og sittedeler/bag om hverandre. Kanskje du kan bytte hjul/understell om det du har ikke fungerer.

Vi har super nitro og det er det beste understellet jeg har prøvd. Litt stort i bilen da!

Lurer veldig på å kjøpe superviking med kun sportsdel, og bruke bagen fra edgen på den, hvis det går.
 
Akkurat den jeg sikler litt på. Har Edge duo nå. Litt skeptisk på hvordan super viking er på vinteren eneste.

Har ikke fått testet den på vinter selv enda, men før jeg kjøpte denne var jeg litt skeptisk på dette selv siden jeg bor litt landlig til;-) her er mye snø på vinteren og det er ikke altid superbra brøytet.

Men etter å ha lest og hørt om mange andres erfaringer som fortalte at den var veldig god på vinter føre så slo jeg til å kjøpte den når den var på tilbud:) tror ikke jeg kommer til å angre på det:)
 
Har ikke fått testet den på vinter selv enda, men før jeg kjøpte denne var jeg litt skeptisk på dette selv siden jeg bor litt landlig til;-) her er mye snø på vinteren og det er ikke altid superbra brøytet.

Men etter å ha lest og hørt om mange andres erfaringer som fortalte at den var veldig god på vinter føre så slo jeg til å kjøpte den når den var på tilbud:) tror ikke jeg kommer til å angre på det:)

Høres nesten ut som om vi bor på samme plass [emoji28]

Hvilket understell har du på din?
 
Høres nesten ut som om vi bor på samme plass [emoji28]

Hvilket understell har du på din?

Jeg har lounge understellet (kjøpte på en baby butikk som skulle legges ned så det var det de hadde inne på tilbud. Tenkte jeg skulle prøve med det først og eventuelt bestille outdoor hjulpakke om vi ser det trengs:)

Skulle jeg bestillt ny fra fabrikk hadde jeg nok bare bestillt outdoor med en gang:)
 
Jeg har lounge understellet (kjøpte på en baby butikk som skulle legges ned så det var det de hadde inne på tilbud. Tenkte jeg skulle prøve med det først og eventuelt bestille outdoor hjulpakke om vi ser det trengs:)

Skulle jeg bestillt ny fra fabrikk hadde jeg nok bare bestillt outdoor med en gang:)

Igjen sitter vi i samme situasjon med at det er lounge som er på tilbud pga nedlegging [emoji28] så går nok for det, og heller bytte hjul om vi ser det trengs. Er første barn så tenker å ha vognen en stund.
 
Igjen sitter vi i samme situasjon med at det er lounge som er på tilbud pga nedlegging [emoji28] så går nok for det, og heller bytte hjul om vi ser det trengs. Er første barn så tenker å ha vognen en stund.


Hehe, artig:)

Jeg snakket med andre som hadde lounge hjul dog på annet emmaljunga understell, men de sa at de klarte å ta seg veldig greit frem med vognen med det. Så jeg satser egentlig på at det ikke blir noe problem:)
 
Innsett Stokke Scoot ikke vil fungere som vintervogn når vognposen må brukes. Etter jul med bilstolpose går det, men noe mer blir bare klumpete og rart. Så da utgår planen om å kvitte meg med babyjogger’n. Ny plan blir da å bruke Stokke med bilstolpose i vinter om vi bytter fra bag til sportsdel, bruke den videre frem til neste høst og så gå over til å bruke babyjogger stort sett. Heller da ha Scoot i bilen til bruk på senteret, småturer (hvor hun kan ha på vinterdress) og lignende :)
 
Nå som alle har fått testet vognene sine, er dere fornøyde? :)

Jeg har britax smile 2.
Jeg er fornøyd med hvordan vogna er å trille (uten å ha noe å sammenligne med). Er fornøyd med fargen på sittedelen. :p
Får ikke vogna inn i bilen, så det er dumt selvsagt... Liten størrelse sammenlagt var tross alt en stor grunn til at jeg valgte denne.
Synes mange av grepene man må gjøre for å slå opp kalesje, ta av bagen, slå sammen osv, er veldig knotete. Jeg føler alltid jeg burde hatt flere hender eller lengre armer eller vært sterkere. Har ikke noe å sammenligne med her heller, så vet ikke om det er vanlig at det er litt sånn.
Jeg liker ikke at trekket over fotenden festes med borrelås, fordi det er vanskelig å strekke det slik at det blir festet i hele tatt, og løsningen er upraktisk.
 
Last edited:
Jeg er fortsatt fornøyd med min gamle traver av en emmaljunga. Ekstra fornøyd med at bilen er så stor at vognen går inn i bagasjerommet uten å slås sammen [emoji1303]
 
Vi gikk først på en smell ved å kjøpe basson grande. Den gikk slettes ikke inn i bagasjerommet på passaten vår. Kjøpte den brukt for 2000kr.

Så gikk vi for en emmaljunga edge duo, 5000kr brukt. Den er også ganske stor, og går på en måte akkurat inn i bagasjerommet, men vi må ta bagdelen av og sette den på siden av understellet. Hjulene er punkteringsfrie, og ikke lufthjul, så det rister godt i vogna ute på tur. Ellers er det svingbare hjul foran, noe som gjør den smidig inne på kjøpesenter og cafe, etc.
Er fornøyd med vogna, men har ingenting å sammenligne med siden dette er vår første :)
 
Meget fornøyd med vår Bugaboo Fox. Den rister overraskende lite på ulendt underlag (var forberedt på at det ikke er den beste skrivinga) og triller utrolig lett på asfalt ol. Joda, den egner seg ikke for rubb og stubb, men det gjør egentlig ingen vogner spør du meg - kommer man til så humpete underlag er det et mareritt å trille uansett og noe jeg ikke gjør. Grus, brostein ol. funker vel så godt som noe. God å jogge med også, forøvrig.

Med bag tar den ikke sååå liten plass i bilen, men den er nett og lett. God å håndtere, handlekurven rommer mye og solskjermingen er helt super! Bagen er også god og romslig på størrelsen.

Ønsker meg dog en mer robust og stor vogn som sovevogn i bhg og har tenkt på Emmaljunga til det formål, men jeg synes generelt det ofte er blodpriser på vogn på bruktmarkedet.
 
Fortsatt veldig fornøyd med stokke trailz.
Den er veldig god å trille selv på våre humpete grusveier, og helt nydelig på asfalt. :)
 
Veldig fornøyd med Tfk Joggster Adventure! Triller veldig bra på grus og humpete veier, som var grunnen til at vi gikk for den. Enormt lett å klappe sammen og går fint inn i bagasjerommet vårt på bilen, som tross alt er ganske lite. Gruer meg litt til å ha mini vendt fra meg når vi må gå over til sportsdelen, men det går seg nok til :)
 
Veldig fornøyd med babyjogger city mini GT med bagdelen. Triller godt over alt, god plass og generelt bare super :) Men sportsdelen ødelegger litt. Så vurderer selge den etter jul og kjøpe BJ city premier. Kjøpte også en Stokke Scoot, men vurderer selge.
 
Back
Topp