Hvilke symptomer har dere? :)

Utrolig følsom... passer særs dårlig når vi har besøk fra England. I går måtte jeg gjemme meg under dyna og gråte en skvett fordi den ene gjesten vår hadde satt toalettmappa si der jeg pleier å legge fra meg ting på badet... endte med at jeg sa god natt klokka åtte... på vei til jobb i dag fikk jeg tårer i øynene fordi det var så isete og glatt at jeg måtte bremse mye med beinet når jeg kom til utforbakker med sparken...

Da har vi nok ulik migrene. Mine anfall varer en halv dag med medisin og opptil tre dager uten. Da ligger jeg på et mørkt rom og griner pga smertene. Må lukke øynene hvis jeg skal på do pga jeg tåler ikke noe lys. Hadde aldri i verden klart å dra på jobb! Klarer jo nesten ikke å gå på do ;) Men så varer mine anfall ikke så lenge som dine heldigvis :) bruker forresten Imigran. Hvis du ikke har prøvd den kan det jo være verdt et forsøk. Den tar toppen av anfallet og forkorter varigheten. Jeg har auramigrene, og det hjelper meg med å få tatt medisinen før selve anfallet begynner.
Med de verste anfallene gjør jeg det samme, da kjennes det ut som at noen har slått en lang spiker inn gjennom øyet. Da er det bare et mørkt, stille rom som hjelper :) heldigvis har jeg oftere mildere anfall :)

Men høres ikke greit ut å ha det sånn hver gang :o

Luktesansen er veldig gid, litt stikkning i puppene, vondt i korsryggen og litt eksrra med kviser har dukka opp er bare 4+3 i dag.

På vei til jobb i dag fikk jeg tårer i øynene fordi det var så isete og glatt at jeg måtte bremse mye med beinet når jeg kom til utforbakker med sparken...
Først og fremst: Så kult at du kan kjøre spark til jobb! Har ikke kjørt spark siden jeg var liten! Nå strør de så mye overalt at det ikke funker :-/
Men kanskje du ble redd fordi det var så glatt (redd pga babyen for at du skulle falle...). Kanskje derfor du fikk tårer i øynene? :) det skjønner jeg godt!

Med de verste anfallene gjør jeg det samme, da kjennes det ut som at noen har slått en lang spiker inn gjennom øyet. Da er det bare et mørkt, stille rom som hjelper :) heldigvis har jeg oftere mildere anfall :)

Men høres ikke greit ut å ha det sånn hver gang :o

Men jeg har det bare 5-6 ganger i året. Med medisin går det greit :)

Hei dere! Fikk supert tips fra naboen i går :) Hvis dere som meg er plaget med alle luktene rundt dere (f.eks. røyklukt på bussen) kan dere ha en tepose i lomma og ta den opp og lukte på den istedet! (Gjemme den inni hånda da...) ;) Sikkert lurt med en som lukter nøytralt...

Da har vi nok ulik migrene. Mine anfall varer en halv dag med medisin og opptil tre dager uten. Da ligger jeg på et mørkt rom og griner pga smertene. Må lukke øynene hvis jeg skal på do pga jeg tåler ikke noe lys. Hadde aldri i verden klart å dra på jobb! Klarer jo nesten ikke å gå på do ;) Men så varer mine anfall ikke så lenge som dine heldigvis :) bruker forresten Imigran. Hvis du ikke har prøvd den kan det jo være verdt et forsøk. Den tar toppen av anfallet og forkorter varigheten. Jeg har auramigrene, og det hjelper meg med å få tatt medisinen før selve anfallet begynner.

Denne formen for migrene har også jeg. Helt forferdelig og er ikke mulig å gå på jobb med. Sist svangerskap hadde jeg en periode fra uke 15 til 19 med kronisk hodepine. Og barseltiden... OH LORD... Håper virkelig vi slipper møte med migrene under svangerskapet og i barseltiden.. ;)

Her er det ømme pupper, litt vondt i korsryggen, trøtt, småkvalm, kviser og synes det er ubehagelig å sove på magen. Og jeg som bare vil sove på magen.

Først og fremst: Så kult at du kan kjøre spark til jobb! Har ikke kjørt spark siden jeg var liten! Nå strør de så mye overalt at det ikke funker :-/
Men kanskje du ble redd fordi det var så glatt (redd pga babyen for at du skulle falle...). Kanskje derfor du fikk tårer i øynene? :) det skjønner jeg godt!

Bor i fjellet så på vinteren lar jeg bilen stå og tar sparken fatt, er jo så koselig:) Den første biten til jobb slår jeg så og si alltid følge med 2-3 rådyr som trekker ut i veien når det ligger for mye snø i fjellsiden. Herlig :) Kan godt hende jeg var redd for å falle uten at jeg tenkte på det sånn 100 % bevisst, for i dag tidlig når jeg kom ut var det så glatt at jeg rett og slett valgte å ta sparken (i stedet for å gå uten) fordi jeg ville ha noe å støtte meg på så jeg ikke falt. Så ja, jeg er nok redd for å falle

Og der gikk det fra "antydning til vondt i puppene" til "jeg må ta på meg sportsbh for å holde dem på en plass".... og hva skjer med den fisinga da....lekkert :-P

Bor i fjellet så på vinteren lar jeg bilen stå og tar sparken fatt, er jo så koselig:) Den første biten til jobb slår jeg så og si alltid følge med 2-3 rådyr som trekker ut i veien når det ligger for mye snø i fjellsiden. Herlig :) Kan godt hende jeg var redd for å falle uten at jeg tenkte på det sånn 100 % bevisst, for i dag tidlig når jeg kom ut var det så glatt at jeg rett og slett valgte å ta sparken (i stedet for å gå uten) fordi jeg ville ha noe å støtte meg på så jeg ikke falt. Så ja, jeg er nok redd for å falle
Så fantastisk :) her jeg sitter i Oslo med mildvær og smeltende snø virker det fjernt å skulle kjøre spark ved siden av rådyr ;)

Håper du har brodder :)

Nytt symptom: Jeg er så varm! Har klaget i to dager på at det er så varmt hjemme, sambo var ikke enig. Da jeg kom på jobb i går skjønte jeg plutselig at det er meg det er noe "gæernt" med. Der pleier jeg å sitte med to gensere, ulljakke og skjerf og allikevel fryse. I går satt jeg i tskjorta! :-P Gleder meg over dette siden jeg alltid er så frøsen ;)

Ømme og til tider stikkende pupper, murringer, kvalme som kommer og går, trøtt/sliten, oppblåst (minst 6 måneder på vei på kvelden). Symptomene har roet seg litt de siste dagene, dette er kjent fra to tidligere svangerskap før de tar seg opp igjen. Spes puppene og kvalmen....hvis det skal ligne de andre svangerskapene da :P

Så fantastisk :) her jeg sitter i Oslo med mildvær og smeltende snø virker det fjernt å skulle kjøre spark ved siden av rådyr ;)

Håper du har brodder :)

Relativt mildt her de siste dagene. Temperaturene har svingt fra 30 minus til 2 pluss den siste uka. Brodder er på plass

Er så innmari stinn i magen og ryggen.. Sliter plutselig med å løfte treåringen. Kviser, ømme pupper, også kjennes det ut som noen røsker meg i lyskene..

Symptomene har roet seg litt de siste dagene, dette er kjent fra to tidligere svangerskap før de tar seg opp igjen.

Hvor langt på vei er du, Lambi83? Jeg har nemlig hatt færre symptomer i dag :) ikke trøtt og sliten og ikke stukket i livmora og ikke kvalm! Det er innmari deilig! Men så klarer jeg seff å bli bekymret over det også da :-P

Hvor langt på vei er du, Lambi83? Jeg har nemlig hatt færre symptomer i dag :) ikke trøtt og sliten og ikke stukket i livmora og ikke kvalm! Det er innmari deilig! Men så klarer jeg seff å bli bekymret over det også da :-P
Mine symptomer er veldig av og på. Blir veldig bekymret for det selv. Men håper og tror at alt er fint :)

Hvor langt på vei er du, Lambi83? Jeg har nemlig hatt færre symptomer i dag :) ikke trøtt og sliten og ikke stukket i livmora og ikke kvalm! Det er innmari deilig! Men så klarer jeg seff å bli bekymret over det også da :p

I dag er jeg 5+1 :) Det skjønner jeg og jeg stusset på dette første svangerskap også, men de kom tilbake og da angret jeg litt på at jeg hadde savnet de :P

Back
Topp