Hvem gjenstår? TUL

Føler alle skal på tidlig ul, er det bare jeg som kun har ordinær? Har lyst og dra til legen og gråte meg til en, men er liksom ingen grund, annen enn nyskjerrighet da :bookworm:
Jeg betaler selv også :) skulle egentlig fått ul på St. Olavs pga ivf, men siden de har så mye å gjøre etter corona og sommerstengt så kunne de ikke tilby det denne gangen.

Føler alle skal på tidlig ul, er det bare jeg som kun har ordinær? Har lyst og dra til legen og gråte meg til en, men er liksom ingen grund, annen enn nyskjerrighet da :bookworm:

Jeg betaler for det selv, fordi vi begge har lyst å se at alt er ok der inne :) Har ikke bestilt før i uke 12, sist var jeg akkurat 13 uker og da så de kjønn.
Kan hende jeg får henvisning siden termin er usikker, men tror egentlig ikke det siden det ikke er mer enn 3 ukers variasjon? (Tok ut spiral 3.juni og positiv test 29.juni)

Jeg er 8+0 (eller 8+2 i følge gyn) og var i dag på privat UL. Pga blødninger den siste uken har jeg vært veldig redd for at det var noe galt. UL viste en liten sak med god hjertelyd❤️ For en lykke!!

Føler meg så heldig som ble gravid med IVF på første forsøk. Jeg har lav AMH, 37 år og dermed lavere sjanser for å bli gravid. Det var bare ett befruktet egg som klarte seg til blastocyst, og det ble satt inn i slutten juni. Og nå vokser lille mirakelet akkurat som det skal❤️

Jeg ble dyttet 3 uker frem forrige svangerskap, så derfor vil jeg ha en tidligere ultralyd denne gangen. Jeg tar det privat da, så samtidig så bruker jeg det som en ekstra motivasjon til å slutte å røyke. For klarer jeg ikke det, så blir ultralyd avlyst :dead:

Tenker å dra om ca tre uker, da vil jeg være omtrent 11 uker. Betaler selv og vil bare sjekke at det ikke ligger to inni der. Er ikke noen tvillinger i min familie, men føler at alle symptomene er så mye tidligere og sterkere enn forrige svangerskap, så blir litt ekstra stressa. I tillegg er mannen veldig opptatt av å få se noe. Hadde alt vært som sist hadde jeg nok ikke dratt på noen TUL.

Jeg skal ikke på tul før uke 12, altså 11.september. Men skal til jordmor før det og håper å høre hjertet :Heartpink

Så lenge alt går som normalt blir det ikke noe før den ordinære ultralyden. Kunne tenkt meg å se om alt er bra inni der nå. Lenge å vente til slutten av oktober

Jeg har TUL den 19.aug, da er jeg i uke 9.
Tviler på tvillinger, selv om samboer prøver å skremme meg med at "eldre damer lettere får tvillinger fordi celleveggen er skjørere." Noen som har hørt noe lignende???
Ikke føler jeg meg som en "eldre dame" heller, men barnløs på 33år, er vel litt sent ute...

Naturlig unnfangelse, og ingen familiehistorie med tvillinger.

Jeg har TUL den 19.aug, da er jeg i uke 9.
Tviler på tvillinger, selv om samboer prøver å skremme meg med at "eldre damer lettere får tvillinger fordi celleveggen er skjørere." Noen som har hørt noe lignende???
Ikke føler jeg meg som en "eldre dame" heller, men barnløs på 33år, er vel litt sent ute...

Naturlig unnfangelse, og ingen familiehistorie med tvillinger.

Sjansen for tvillinger øker etter fylte 30 år og stiger t.o.m. det året man fyller 39. Ikke fordi "celleveggen blir skjørere" (o_O), men fordi reguleringsmekanismen ved eggløsningen blir litt "slappere" så det er større sjans for å slippe to egg i stedet for ett :)

Sjansen for tvillinger øker etter fylte 30 år og stiger t.o.m. det året man fyller 39. Ikke fordi "celleveggen blir skjørere" (o_O), men fordi reguleringsmekanismen ved eggløsningen blir litt "slappere" så det er større sjans for å slippe to egg i stedet for ett :)
Jeg har fire barn fra før, sist jeg var gravid var det sluppet to egg og begge hadde begynt å utvikle seg, men ene stoppa opp tidlig (mista begge to) . Er 37 år.

Jeg har fire barn fra før, sist jeg var gravid var det sluppet to egg og begge hadde begynt å utvikle seg, men ene stoppa opp tidlig (mista begge to) . Er 37 år.

Så trist å høre at du mista begge spirene ❤ Er du gravid på nytt? Tilhører du marsgruppa? ❤

Var på TUL idag. 9+1 og alt var bra med den lille. Hjertet banket fint og den beveget seg. Målene stemte akkurat utifra mine beregninger med el. Dette må gå veien :Heartred:Heartred:Heartred

Vedlegg

• 20200805_095453.jpg
    20200805_095453.jpg
    28,5 KB · Visninger: 38
Var på TUL idag. 9+1 og alt var bra med den lille. Hjertet banket fint og den beveget seg. Målene stemte akkurat utifra mine beregninger med el. Dette må gå veien :Heartred:Heartred:Heartred
Gratulerer! :Heartred

Skal på tidlig ul neste tirsdag... Da er jeg 11+4, får pga alder.. 38 år ved termin. Skummelt

Jeg var på tul tidlig denne gangen, mest for å se hvor langt jeg var på vei. Var dessverre litt kortere på vei enn jeg håpet, så vi så ikke så mye annet enn en fostersekk og plommesekk.
Dette er noen uker siden nå og jeg er fortsatt gravid, så da venter jeg nok heller til jeg får time til oul.

Back
Topp