Hvem gjenstår? TUL

Jeg bor i Danmark og her får alle tilbud om TUL rundt uke 12. Jeg skal den 24. og er veldig spent på om alt er som det skal der inne.
 
TUL i morgen! :smiley-bounce016 Veldig spent og håper alt ser bra ut med lille!
 
Tidlig ultralyd på fredag, fremskyndet fra mandag.
 
Oi! Så tidlig! Sist gang jeg var fikk jeg beskjed om det først var mulig å se fra uke 14.
Måtte sjekke papirene frå sist nå. Ser eg har skrive feil.
Når eg var på ultralyd med første var eg 10+5. Då sa han som utførte ultralyden at han kunne sjå kjønnet, men at det ikkje var lov å informera om det før etter 12veker. Slik at ingen skulle velge abort pga «feil» kjønn. Var på ny ultralyd til ein anna gyn med samme barnet i veke 13. Då fekk han ikkje sett mellom beina på barnet, men kunne nesten garantere at det var ein gut pga hjernen til guttefoster opptar mindre plass inni skallen enn det gjer hos jentefostera. (Eg tulle ikkje altså)

På nr 2 fekk vi vite kjønn 11+2. Han lurte på om vi ville vite, og kva vi trudde. Vi sa vi hadde fått insinuert gutt tidlegare, og då sa han blankt nei. Det var 100% jente. Var ikkje vanskeleg å sjå på bildet han viste på skjermen heller.
 
Måtte sjekke papirene frå sist nå. Ser eg har skrive feil.
Når eg var på ultralyd med første var eg 10+5. Då sa han som utførte ultralyden at han kunne sjå kjønnet, men at det ikkje var lov å informera om det før etter 12veker. Slik at ingen skulle velge abort pga «feil» kjønn. Var på ny ultralyd til ein anna gyn med samme barnet i veke 13. Då fekk han ikkje sett mellom beina på barnet, men kunne nesten garantere at det var ein gut pga hjernen til guttefoster opptar mindre plass inni skallen enn det gjer hos jentefostera. (Eg tulle ikkje altså)

På nr 2 fekk vi vite kjønn 11+2. Han lurte på om vi ville vite, og kva vi trudde. Vi sa vi hadde fått insinuert gutt tidlegare, og då sa han blankt nei. Det var 100% jente. Var ikkje vanskeleg å sjå på bildet han viste på skjermen heller.
De som er gode på det ser det sikkert tidlig, stas å få vite såpass tidlig da :)
Han jeg har gått hos sa helst vent til minst 15 uker så det er lettere å se kjønn, men at noen ganger kunne de se det allerede rundt 12 uker :) Med sønnen fikk vi vite når jeg var 16+noe.
 
Skal til TUL hos jordmorklinikk uke 12+3, men var hos min nye fastlege i dag som har ultralydapparat og kunne vise vårt kirsebærstore avkom i bevegelse med et bankende hjerte. For en lykke!
 
Vurderer sterkt å forsøke å overtale mannen til at vi skal ta ul på lørdag! Men da vil jeg ha en til senere i uke 12.. Så det blir jo doble kostnader.. Jeg bare har et veldig behov for å se liv der inne nå! Fastlegen forsøkte seg på UL på timen min på mandagen, men det var så dårlig at det var akkurat slik at vi så en oppklaring (livmor) med noe inni. Men det var ikke noe bevegelse som jeg kunne se... Enn hvis det ikke er liv der inne?!:(
 
Skal på tirsdag, er 9+3 da:) er rimelig engstelig på grunn av MA sist:sorry:
 
Vurderer sterkt å forsøke å overtale mannen til at vi skal ta ul på lørdag! Men da vil jeg ha en til senere i uke 12.. Så det blir jo doble kostnader.. Jeg bare har et veldig behov for å se liv der inne nå! Fastlegen forsøkte seg på UL på timen min på mandagen, men det var så dårlig at det var akkurat slik at vi så en oppklaring (livmor) med noe inni. Men det var ikke noe bevegelse som jeg kunne se... Enn hvis det ikke er liv der inne?!:(

Er nok ikke lett å se så godt utvendig enda! Krysser fingrene for at alt er bra med lille:HeartredJeg klarer ikke vente lengre til tul jeg, bestilte meg tul til tirsdag for en uke siden, er 9+3 da. Men tenker egentlig å ta en i uke 12 også. Ikke lett å ikke vite:sorry:
 
Last edited:
Vurderer sterkt å forsøke å overtale mannen til at vi skal ta ul på lørdag! Men da vil jeg ha en til senere i uke 12.. Så det blir jo doble kostnader.. Jeg bare har et veldig behov for å se liv der inne nå! Fastlegen forsøkte seg på UL på timen min på mandagen, men det var så dårlig at det var akkurat slik at vi så en oppklaring (livmor) med noe inni. Men det var ikke noe bevegelse som jeg kunne se... Enn hvis det ikke er liv der inne?!:(
Kan være vanskelig å se på utvendig ul såpass tidlig. Så en annen tråd der de kun så en fostersekk utenpå, men alt var helt perfekt forde. Krysser fingrene for alt er bra. Hvor langt er du på vei nå?
 
Kan være vanskelig å se på utvendig ul såpass tidlig. Så en annen tråd der de kun så en fostersekk utenpå, men alt var helt perfekt forde. Krysser fingrene for alt er bra. Hvor langt er du på vei nå?

Jeg skal være omtrent 9+5 idag, så vil være 10+0 på lørdag om jeg tar ul da.. Har egentlig time torsdag (10+5), men det føles uendelig langt unna akkurat nå..
 
Da er det gjort! Timen er fremskyndet fra torsdag til lørdag! Da er det plutselig bare halvannet døgn igjen til TUL! ❤
 
Da er det gjort! Timen er fremskyndet fra torsdag til lørdag! Da er det plutselig bare halvannet døgn igjen til TUL! ❤

Spent på dine vegne! Går garantert bra :love017
 
Har vært på to stk. Har ett risikofylt svangerskap:confused: er 10+5 idag å masse liv og bevegelse inni magen:angelic: om 2 uker skal jeg på gen test... å det gruer jeg meg voldsomt til.. ønsker så gjerne at den lille er frisk.
Ps: vet ikke kjønn enda.
 
Back
Topp