Huleboer!'s dagbok

8+0
Ny milepæl er nådd!
En del kvalm, men bare hvis jeg blir sulten og sliten. Spesielt dagen etter jeg har holdt på mye.. Den urene huden har blitt litt bedre..

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

8+3
I dag har jeg vært på trening, knust iphonen i flisene på badet og kjøpt hus! For en daaaag :D kjøpte for 80.000 under takst :p

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

8+3
I dag har jeg vært på trening, knust iphonen i flisene på badet og kjøpt hus! For en daaaag :D kjøpte for 80.000 under takst :p

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤
Woho gratulerer SÅ mye vennen :D Er det i nærheten av der dere bor nå? :) Deilig med hus da :D

Woho gratulerer SÅ mye vennen :D Er det i nærheten av der dere bor nå? :) Deilig med hus da :D
Ja, det er ganske nærme egentlig, men likevel utenfor fylket :D
Hulerboermannen har 7 minutter til jobb i dag og ender med å få 14, så det er innenfor;)

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Her er planløsningen. Vil altså rive den veggen som kjøkkenet er på nå, beholde føra inn til vaskerommet, tette døra ut mot der de har tv og bygge kjøkken på den veggen og hele vindusveggen og heller ha spisebordet der dem har sofa avdelingen. Med å ta ned veggen får vi bedre plass til å ha stoooor spisestue. Alt på ett plan :D ImageUploadedByBV Forum1400879964.048675.jpg

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

8+3

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤
Gratulerer med huskjøp:). Kjipt med iphonen da:(

Termin: 14.januar 2015?❤️

9+1
Din forventede termin er 5 Januar 2015
Antatt befruktning: 12 April 2014
Første dag i siste menstruasjon: 25 Mars 2014
Svangerskapet regnes fra siste menstruasjons første dag og varer i gjennomsnittlig 40 uker, og ikke ni måneder.
Eggløsning: 12 April 2014
Hvis du har regelmessige menstruasjoner, vil du i løpet av denne uken ha eggløsning. Egget fanges opp av egglederen, hvor sammentrekninger fører det nedover mot livmoren din. Passasjen gjennom egglederen tar fra noen timer til fire dager. I denne perioden er sjansen størst for å bli gravid.
Det lille hjertet slår: 7 Mai 2014
Embryoet er ca. 2 millimeter langt.
Bevegelse: 31 Mai 2014
Denne uken vil embryoet begynne å røre på seg, men det er en stund til du kan kjenne bevegelser i magen. Den lille er nå på størrelsen med et jordbær.
2. trimester: 21 Juni 2014
Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet.
Tid for ultralyd: 26 Juli 2014
Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten.
Du kjenner bevegelser: 3 August 2014
Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret.
Søvnmønster: 17 August 2014
Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten.
Hører deg: 7 September 2014
Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder.
Trimester: 11 Oktober 2014
Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag.
Liten plass: 15 November 2014
Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen.
Svangerskapspermisjonstart: 15 Desember 2014
Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt.
Termin: 5 Januar 2015
Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Ojojoj, 9 uker allerede! Tiden flyr!

Fra mobil.

Last edited:
Flotte magen!
Har dere sagt det til alle rundt dere, eller vil du prøve å skjule det litt lenger ved å gå med store klær?

Fra mobil.
Vel, du ser jo hvor "stor" denne genseren er... Har hatt på den i hele dag mens jeg har malt gjerdet. De fleste rundt vet det, og om noen som ikke trenger å vite det er frekk nok til å spørre kommer jeg til å svare: "hæ, kaller du meg feit?!" Også ler jeg litt og snakker videre om andre ting.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

10+0
Kvalmen kommer og går. I går var den virkelig der så jeg kastet opp i vasken da jeg pusset tenner på kvelden. Slik var det sist også. Eller sist var jeg mye værre. Da var jeg kvalm 24 timer i døgnet fra uke 6-21 og kastet ikke opp før i uke 12. Jeg har vanskelig for å kaste opp og mye oftere brekker jeg meg skikkelig. Spyr luft på en måte. Forferdelig. Heldigvis lettet det litt på trykket i går og i dag er jeg bra igjen.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

10+0
Kvalmen kommer og går. I går var den virkelig der så jeg kastet opp i vasken da jeg pusset tenner på kvelden. Slik var det sist også. Eller sist var jeg mye værre. Da var jeg kvalm 24 timer i døgnet fra uke 6-21 og kastet ikke opp før i uke 12. Jeg har vanskelig for å kaste opp og mye oftere brekker jeg meg skikkelig. Spyr luft på en måte. Forferdelig. Heldigvis lettet det litt på trykket i går og i dag er jeg bra igjen.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤
Hurra for 10 + 0, og buhu for kvalmen! Det liker vi ikke. Men godt at det er bedre enn sist, så håper jeg du slipper unna noe mer kvalme etter uke 12. Jeg føler også jeg har sluppet billig unna. Litt kvalm på morningene noen dager, noen dager helt fint. MEN om jeg ikke spiser før jobb.. som jeg lot være å gjøre når jeg hadde tidligvakt. Da ble jeg dårlig, å spydde luft som du sa. Det er det rarerste. Brakk meg tre ganger, men bare luft kom ut. Spiste, og var helt fin igjen :) Tenk at du går inn i din 11 uke snuppa :D

Hurra for 10 + 0, og buhu for kvalmen! Det liker vi ikke. Men godt at det er bedre enn sist, så håper jeg du slipper unna noe mer kvalme etter uke 12. Jeg føler også jeg har sluppet billig unna. Litt kvalm på morningene noen dager, noen dager helt fint. MEN om jeg ikke spiser før jobb.. som jeg lot være å gjøre når jeg hadde tidligvakt. Da ble jeg dårlig, å spydde luft som du sa. Det er det rarerste. Brakk meg tre ganger, men bare luft kom ut. Spiste, og var helt fin igjen :) Tenk at du går inn i din 11 uke snuppa :D
Ja, det er helt rart. Det har gått så mye fortere denne gangen, men kanskje ikke så rart når lille krever sitt.
Spy luft er skikkelig kjipt! Jeg føler jeg nok en gang er værre på kvelden, spesielt de dagene jeg har gjort mye og er veldig sliten.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Ja, det er helt rart. Det har gått så mye fortere denne gangen, men kanskje ikke så rart når lille krever sitt.
Spy luft er skikkelig kjipt! Jeg føler jeg nok en gang er værre på kvelden, spesielt de dagene jeg har gjort mye og er veldig sliten.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤
Ja ikke sant. Hos meg er det også varierende. Er jeg trøtt og sliten på kvelden, blir jeg som regel kvalm også. I dag er jeg 8 + 2, så nærmer meg jeg også. Men du ligger litt foran :D Når skulle du på tidlig ultralyd tenkte du? Uke 14?

Ja ikke sant. Hos meg er det også varierende. Er jeg trøtt og sliten på kvelden, blir jeg som regel kvalm også. I dag er jeg 8 + 2, så nærmer meg jeg også. Men du ligger litt foran :D Når skulle du på tidlig ultralyd tenkte du? Uke 14?
Ja, tar det når jeg er 14+3... Da blir jeg nok flyttet tilbake til 13+6. Fredag 4. Juli, dagen før 1 årsdagen til frøkna :D Kanskje vi kan informere i bursdagen hva vi venter. :)

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

10+1
Jobbet som en gal i dag for å bli ferdig til fotografen kommer i morgen. Heldigvis kommer hun på ettermiddagen, for jeg ble ikke helt ferdig. Formen min har vært ganske dårlig i dag og jeg avsluttet med å kaste opp i vasken igjen da jeg pusset tennene. Det kommer så brått at jeg ikke rekker å snu meg til do... Natta alle :)

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

11 uker i morgen :) Tiden flyr virkelig! Jeg syntes det var nettopp dette store flytterushet fra FS var :P
Hvordan gikk det med fotograferingen?

Back
Topp