Huleboer!'s dagbok

Huleboer!

Juli 2013 og desember 2014❤
Juli13-jentene
Januarskatter 2015
VIP
Forteller litt fra starten først. Sluttet på p-pillen i mai 2012 for at vi skulle prøve på maibarn 2013. Ble selvfølgelig ivrig ved pilleslutt, så vi telte dager og prøvde så godt vi kunne å treffe el. Vi fikk det ikke til på pp1 og ikke på pp2. Jeg ble stresset og lurte på hvorfor alle vennene mine hadde fått det til på pp1 eller 2 og ikke jeg. Var jo hos gyn i mars 2012 for å se at alt lå til rette og alt så fint ut. Jeg kjøpte el tester og vi gjorde jobben vår da testen ble positiv og vi fikk termin i mai. Lykken var så stor :D uheldigvis var lykken kortvarig og jeg mistet med SA i uke 6. Jeg gråt og gråt og hadde det ikke noe bra. Jeg tok innvendig ul så fort blødningen var ferdig og alt så bra ut. Jeg følte meg nesten desperat, jeg skulle ha barn NÅ! Jeg brukte el tester på nytt og fikk positiv el test 14 dager etter første blødningsdag, og på nytt kunne jeg lese av en g test og fikk en herlig datter i juli 2013 :D
Før jeg dro hjem fra sykehuset måtte jeg ta rubellavaksine(røde hunder) fordi jeg ikke var beskyttet lenger og legen satt meg på cerazette fordi jeg ikke fikk lov til å bli gravid på 6 mnd etter den var tatt. Den skulle jeg aldri ha startet på. Det tok 4,5 mnd før vi hadde sex etter fødselen fordi jeg hadde så mye plager etter å ha revnet masse utvendig og innvendig og ble klipt opp. Sluttet på cerazette 11. Des 2013, fikk tr 12. Des som tydeligvis var en hormonbasert tr. Vi tenkte ikke noe over at jeg var pillefri denne perioden og koste oss når vi hadde lyst og tenkte ikke noe over når el evt skulle komme.
PP1:
Syklus på 40 dager
Viser seg i ettertid at vi hadde sex ved el, fordi jeg vet hvor lang lutealfase jeg har. Den er på 13 dager og i følge pink pad appen hadde vi sex både dagen før el, på el og dagen etter når jeg teller meg tilbake fra da tr kom.
El kom tydeligvis på CD 27.
PP2:
Syklus på 34 dager
Startet med el teser på CD 9. El kom på CD 20ImageUploadedByBV Forum1397394851.107580.jpg
Som dere ser var den nesten blendahvit på CD 19 og positiv på CD 20.
Jeg var veldig uheldig denne perioden og ble smittet av en kraftig virussykdom den uka el kom og vi fikk først hatt sex på dpo 1, så kanskje ikke så rart at det ikke gikk denne gangen.
PP3:
Syklus på 29 dager.
El kom på CD 16, el testene steg gjevnt og trutt og jeg trodde at syklusen endelig var fin etter cerazetteslutt. Appen trodde også el skulle komme på CD 16. Vi gjorde jobben vår utenom dagen etter el for da var jeg i veldig dårlig form. Ble liggende med influensasymptomer og omgangssyke i en hel uke :(
PP4:
Trodde el skulle komme på CD 16 som sist, men den kom på CD 19. Testen ble ikke knallsterk, men med de elsmertene som bare ble værre og værre utover ettermiddagen på venstre side og elslimet og at den var lysere igjen på CD 20, så er jeg ikke i tvil egentlig. Vi hadde sex på CD 14-15-16-18-og to ganger på CD 19, en gang på morgningen og en gang natt til CD 20.
ImageUploadedByBV Forum1397395567.432525.jpgImageUploadedByBV Forum1397395588.715470.jpg
Så, CD 20 kan vi nå gjøre om til
dpo 1: øm i magen. Fortsatt litt el slim. Sex på kvelden.



Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Last edited:
2 dpo: trøtt, men det kan skyldes at vi la oss sent og tidlig opp. Gjespet hele dagen noe jeg sjelden gjør. Ungen våknet kun for smokk og dyne i natt, heldigvis ikke noe mer enn det.
Litt egg white utflod på morgningen, kan være litt av hulerboermannens rester...
Ikke øm i magen lenger.
Masse å gjøre hele dagen og ble litt gretten/amper på ettermiddagen. Fin støtte fra hulerboermannen, så det gikk fort over.



Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Last edited:
3 dpo: Mini holdt meg våken hvertfall et par timer i natt.
Fikk besøk av en venninne og hennes sønn på 1 år og 4 mnd. De var hos meg med mini mens jeg dro til fysioterapauten. Gikk et par turer og mini sov dårlig på begge sovingene sine på dagen. Jeg dro i butikken etter middag for å handle til påske og var ikke hjemme før ungen sov.
Litt hvit creamy utflod på kvelden.

Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Last edited:
4 dpo. Hipp hurra! Ungen sov i hele natt. Mistet ikke smokken engang! Fantastisk deilig :) man skal ikke undervurdere søvn :D
Edit: vært på trening i dag, 60 minutter intervall spinning. Jeg var døden nær etter første sangen, men gjennomførte! Super stolt:D
Watery utflod på dagen i dag.
Brukte en kjøkkenstol for å hente noe på øverste hylle i skapet og magen ble lent hardt inn mot stolryggen, kjente at jeg var skikkelig øm inni magen da. Merker ikke noe ellers.
Økt snørrproduskjon. I dag har jeg vært nødt til å snyte meg flere ganger, noe jeg aldri pleier å måtte gjøre.


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Last edited:
4 dpo. Hipp hurra! Ungen sov i hele natt. Mistet ikke smokken engang! Fantastisk deilig :) man skal ikke undervurdere søvn :D


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
4dpo allerede. Dagene går fort i påsken! Det er deilig. Snart tid for at egget skal feste seg ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
5 dpo: Sov meg gjennom en våken unge i natt. Deilig at hulerboermannen kan ta henne når han først har fri. Liker bedre å sove på natten og heller være den som står opp tidlig med henne.
Da jeg tisset på morgningen kjente jeg at magen var øm på venstre side. Mulig det kan ha med at jeg ikke har tisset siden i går.. Hm...
Litt slimete i halsen og nesa. Måtte harke...
I dag har jeg bakt brød og vi har vært på tur til akvariet i Drøbak. Da vi kom hjem støvsugde jeg og skrubet gulvene. Altså sånn variant hvor du krabber og får med deg alt fra kriker og kroker.
Da jeg gjorde dette fikk jeg masse sure oppstøt... Aldri vært plaget av det før annet enn i forrige svangerskap.. Men da hadde jeg det mest på slutten.
Sovnet på sofaen Kl 21.30. Flyttet meg til senga Kl 01.30
Utfolden har vært en blanding av creamy and watery i dag. Ikke hvit, ikke gul, men en blanding. Ikke mye. Lett og tørke bort.


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Last edited:
6 dpo: våknet av frøken Kl 6. Huleboermannen ga smokk og dyne, hun sov videre til 7, jeg lå på mobilen og sovnet litt av og på.
Dro på trening Kl 10, dobbeltime med puls og styrke. Vi fikk en påskegave, 10 minutter ekstra trening. Aldri vært så sliten noen gang.
Etterpå skal vi en tur i skogen. Etter det skal vi spise middag hos min mor.

Oppdaterer mer når vi er hjemme igjen etter middagen...

Edit: Da har vi fått lam hos mor og is til dessert :D
Tok meg en høneblund fra kl 14-15 fordi jeg var så sykt trøtt. Kan ikke huske sist eg sov på dagen. Da vi var på tur i skogen plukket jeg hvitveis. Nok en gang fikk jeg sure oppstøt av å lene meg fremover og og plukke disse blomstene. Sist var det når jeg vasket. Hva er det som skjer?!
Uendelig trøtt Kl 22! Jeg har jo sovet på dagen, burde holde litt lenger på kvelden da?!
Mye luft i magen på kvelden.
Mellomting av watery og hvit creamy utflod i dag. Ikke mye.



Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Last edited:
6 dpo: våknet av frøken Kl 6. Huleboermannen ga smokk og dyne, hun sov videre til 7, jeg lå på mobilen og sovnet litt av og på.
Dro på trening Kl 10, dobbeltime med puls og styrke. Vi fikk en påskegave, 10 minutter ekstra trening. Aldri vært så sliten noen gang.
Etterpå skal vi en tur i skogen. Etter det skal vi spise middag hos min mor.

Oppdaterer mer når vi er hjemme igjen etter middagen...


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
Du er SÅ FLINK. Eller vi er flinke begge to da, som gidder å trene i påska :D 6 dpo - håper egget fester seg godt nå!
 
Du er SÅ FLINK. Eller vi er flinke begge to da, som gidder å trene i påska :D 6 dpo - håper egget fester seg godt nå!
Vi er kjempe flinke! You and me, Molly! Vi skal til januar og jeg har en spire som må klore seg hardt fast og du har gode svømmere i sikte, så dette går veien :D


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Ooh-ooh-ooo! Jeg lukter spiiiireeee! :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ooh-ooh-ooo! Jeg lukter spiiiireeee! :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jeg også! Woop woop. Spent på testing :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
7dpo: våknet Kl 6.30 av frøken. Hun lå "alle veier" nedi senga og sovnet igjen da hun ble lagt riktig. Jeg var stiv i nakken og vond i ryggen, så jeg sto opp. Harkete og full skorpete nese på morgningen.
Vi har spilt maxiyatzy, vasket to maskiner som jeg har hengt ut, lagd lekekrok ute i skyggen til ungen, vært på tur i skogen og sett stålorm, grillet masse mat, stapp mett. Ungen reiste seg opp helt alene i dag ved å krabbe bort til gåstolen og reise seg opp. Vi begge fikk det med oss ❤
Da hun skulle legge seg gjorde hun det igjen! Nå blir det straks mer å gjøre :p
Jeg måtte ha kveldsmat, selv om jeg spiste masse mat til middag!
Hendene mine er sykt tørre.
Ungen våknet med hysterisk anfall i 21 tiden. Får så vondt i mammahjertet mitt når det skjer. Helt utrøstelig, heldigvis gikk det tilslutt over.


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Last edited:
Hvorfor?
:D håper :D


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
Sure oppstøt og veldig trøtt feks. Jeg har trua :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Sure oppstøt og veldig trøtt feks. Jeg har trua :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Men som Sara sier, er ikke sikkert egget er festet enda engang. Kroppen vet ikke at jeg evt er gravid og da kan man ikke stole på dette. Og at jeg er trøtt er kanskje ikke rart når jeg er tidlig opp med baby på 9 mnd? Jeg vil så gjerne, men!! Ååååååh!! :p


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Men som Sara sier, er ikke sikkert egget er festet enda engang. Kroppen vet ikke at jeg evt er gravid og da kan man ikke stole på dette. Og at jeg er trøtt er kanskje ikke rart når jeg er tidlig opp med baby på 9 mnd? Jeg vil så gjerne, men!! Ååååååh!! :p


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
Blablabla *holder for ørene, vil ikke høre på fornuftig prat* Knis :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Blablabla *holder for ørene, vil ikke høre på fornuftig prat* Knis :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Noen fyrer opp, noen prøver å slukke. På en måte litt fornuftig å være litt fornuftig? Beskytte seg selv? Skuffa blir jeg om jeg tror og håper eller ikke! Skulle ønske dagene kunne gå litt raskere akkurat nå!


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Noen fyrer opp, noen prøver å slukke. På en måte litt fornuftig å være litt fornuftig? Beskytte seg selv? Skuffa blir jeg om jeg tror og håper eller ikke! Skulle ønske dagene kunne gå litt raskere akkurat nå!


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
Jeg er sånn selv. Tror ikke på noen av de svake tegnene før jeg er HELT sikker. Dessverre er det jo mange som har graviditetssymptomer så det holder, uten å være gravide. Sannheten får vi ikke vite uansett før du sitter der med testen. Men trua er det lov å ha :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg er sånn selv. Tror ikke på noen av de svake tegnene før jeg er HELT sikker. Dessverre er det jo mange som har graviditetssymptomer så det holder, uten å være gravide. Sannheten får vi ikke vite uansett før du sitter der med testen. Men trua er det lov å ha :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Absolutt! Jeg tror jo litt på det egentlig. Jeg har aldri hatt sure oppstøt i dpoland før. De nettene jeg har frøkna alene natt etter natt så klarer jeg meg fint gjennom dagen. Nå har hulerboermannen tatt henne hver natt siden onsdag og jeg er trøtt hele tiden og har sovnet på dagen....


Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp4
 
Back
Topp