Huleboer!'s dagbok

Har smakt bedre:p Julematen vi lager selv er bedre:D
Hvor skal du i dag?

Pleier ofte å være det ;)
Vi var his svigerinna mi. ferdig med å åpne gaver kl 0230 i natt :eek:
 
3 dager gammel, 1. Juledag

Nå sitter vi i bilen på vei hjem. Det var nesten så vi ikke fikk dra hjem. Lille vennen har gått ned nesten 13 % og de ønsker å følge opp de babyene som går ned mer enn 10%. Grunnen til at hun har gått ned så mye er nok fordi hun har vært så mye kvalm og da mister de matlysen. Hun har svelget mye fostervann og kaster opp dette. Så når hun først har vært våken har hun ammet litt, men ikke nok. Hun har et veldig godt sovehjerte og kan fint sove 6 timer før hun piper etter mat. Melka har likevel kommet for fult i dag og da jeg ammet henne før vi dro kastet hun opp gjennom nesa. Nå skal jeg pumpe ut litt etter ammingen og gi henne på kopp ved siden av også må vi tilbake på lørdag og veie henne på nytt. Skal nok få til å få henne opp i vekt. Hadde god tykk melk sist, så det er den nok nå også.
 
Last edited:
Gratulerer så mye med den fantastisk nydelige datteren din! ♥
 
5 dager gammel

I dag var vi tilbake på Ullevål for å veie henne siden hun hadde gått ned nesten 13%. Hun har lagt på seg 110 gram på to dager, så det var kjempe fint:) nå veier hun 2510 gram. Hun er ikke like mye kvalm som de første dagene, men har et par perioder iløpet av dagen hvor formen er litt dårligere enn resten av dagen.
 
Så hyggelig å se deg her inne! Tusen takk, hun er super nydelig:D

Det var på høy tid å snike rundt nå. Du hadde jo blitt mamma igjen og greier. ♥ Ja, det var lett å se på bildene. :)
 
10 dager gammel
I dag har hun ikke vært helt i form. Hun har bæsjet veldig mye og kastet opp fra både nese og munn. Hun ble i litt bedre form etter at vi badet henne. Ammingen vil jeg kategorisere som veletablert nå, så hun fikk prøve smokk for første gang. Hun har hatt større sugebehov de siste dagene uten at hun er sulten, så vi får øve litt på smokken fremover.
 
2 uker gammel baby i dag og eldstejenta fyller 1,5 år i dag!
1000 kroners spørsmålet, har vi fått kolikkunge igjen? Det er stort sett grining fra ca Kl 21-02 hver eneste kveld/natt. I natt våknet hun etter to timer, våken i 30 min, sov 40 min, våken 1 time... Så var det plutselig morgen allerede og eldste skal opp og huleboermannen skal på jobb. Hva vil det si å være utrøstelig? Hun holder fred et par minutter av gangen, men begynner igjen.. Prøvd å holde henne på ørten forskjellige måter, ingenting er bra nok. Hun henger stort sett på puppen, da gråter hun ikke, men så fort hun selv velger å slippe er det på'n igjen. Funker ikke å legge henne fra seg, ha høres det ut som hun blir mishandlet. Jeg spiser normalt, ikke sterk mat, ikke brus, ikke løk, erter eller kålprodukter... Jeg vil sove!
 
Prøvd knebøy? Høres meget spesielt ut, men det funket skikkelig bra på sønnen min hold bebis i armene dine sånn som du pleier/baby liker, og gjør knebøy :p bøy litt raskere enn du ville gjort hvis du er på trening. Man må gjerne holde på litt. På plussiden blir man sprek i lårene, hehe
 
2 uker alerede! Tenk det :) :) Uff.. håper bare det er en liten fase. Hvis ikke er det vel noe de kan få for kolikk? :) Håper det blir litt søvn på mammsen vertfall. :) Jeg gleder meg sånn til snuppa kommer!! Ingen tegn enda :/
 
Prøvd knebøy? Høres meget spesielt ut, men det funket skikkelig bra på sønnen min hold bebis i armene dine sånn som du pleier/baby liker, og gjør knebøy :p bøy litt raskere enn du ville gjort hvis du er på trening. Man må gjerne holde på litt. På plussiden blir man sprek i lårene, hehe
Takk for tips. Tok frem bæreselen i går og der sovner hun, men våkner etter 10 min etter jeg har lagt henne ned....
 
2 uker alerede! Tenk det :) :) Uff.. håper bare det er en liten fase. Hvis ikke er det vel noe de kan få for kolikk? :) Håper det blir litt søvn på mammsen vertfall. :) Jeg gleder meg sånn til snuppa kommer!! Ingen tegn enda :/
Gleder meg såååå masse til det er din tur. I dag er eldste hjemme og har vært skikkelig trassig. Vært sutrete i to timer og sier hun vil sove, men når jeg legger henne er det bare hyling og minstemor har heller ikke sovet og er egentlig sulten og med full bleie. Får ikke til å være to steder samtidig og jeg haaaater når begge hyler som om de skulle ha blitt mishandlet:eek:
 
Huff, hørtes ikke bra ut! Men te k at hun er 2 uker ♡ Håper det bare er en liten fase og at det roer seg så mammaen får sovet :D Kjenner jeg gleder meg til min egen kommer nå ♡
 
Gratulerer med den nydelige jenta! ♡♡♡ vurderte samme navnet på frøken Johnsen, men herr Johnsen fikk viljen sin :p Håper dere slipper kolikk!
 
Huff, hørtes ikke bra ut! Men te k at hun er 2 uker ♡ Håper det bare er en liten fase og at det roer seg så mammaen får sovet :D Kjenner jeg gleder meg til min egen kommer nå ♡
Ja, tiden flakser av sted. I dag var første dag hjemme alene med begge ungene og ingen av dem ville sove og begge var grinete og snittet gjorde vondt. Bevare meg vel. Gleder meg til eldste får full barnehageplass. Nå har hun bare tre dager. Gleder meg til det er din tur også. Det er jo magisk, selv om det er slitsomt :)
 
Gratulerer med den nydelige jenta! ♡♡♡ vurderte samme navnet på frøken Johnsen, men herr Johnsen fikk viljen sin :p Håper dere slipper kolikk!
Tusen takk fru Johnsen! Du har vi lik smak på navn da. Vil du si hva frøkna heter?
 
Hvordan går det med dere? Får dere sovet noe?

Bare å si fra om du orker noe besøk fremover ;)
 
Hvordan går det med dere? Får dere sovet noe?

Bare å si fra om du orker noe besøk fremover ;)
Hei. I natt fikk jeg 2,5 timer med søvn. Er alene med begge ungene i dag og jeg skal på helsestasjonen på 18 mnd kontroll med eldste. Minstemor vil jo ikke sove og hyler om jeg legger henne fra meg...
Prøvde å ringe deg... Du må gjerne komme i dag og hjelpe meg:D
 
Hei. I natt fikk jeg 2,5 timer med søvn. Er alene med begge ungene i dag og jeg skal på helsestasjonen på 18 mnd kontroll med eldste. Minstemor vil jo ikke sove og hyler om jeg legger henne fra meg...
Prøvde å ringe deg... Du må gjerne komme i dag og hjelpe meg:D

Takk for samtalen istad.
Mye å gjøre her før helga pga graderinger osv, men har du lyst på besøk på tirsdag? :)
 
Back
Topp