Huleboer!'s dagbok

I dag har jeg bestilt time til kiropraktor til vesla. Selv om fysio sier hun er myk i kroppen og ikke trenger kiropraktor for plagene sine, så mener kiropraktoren at han kan hjelpe, så vi prøver. Fikk time onsdag om en uke.
 
I dag har jeg bestilt time til kiropraktor til vesla. Selv om fysio sier hun er myk i kroppen og ikke trenger kiropraktor for plagene sine, så mener kiropraktoren at han kan hjelpe, så vi prøver. Fikk time onsdag om en uke.

Er jo verdt et forsøk :)
Håper det hjelper da♡
 
Absolutt verd et forsøk, håper det hjelper!
 
Er jo verdt et forsøk :)
Håper det hjelper da♡
Absolutt verd et forsøk, håper det hjelper!
Krysser virkelig fingrene for det. Nå har jeg nettopp klart å legge henne fra meg uten at hun våknet, så krysser fingrene for at det gjelder mer enn bare et kvarter. Jeg er allerede i seng hvertfall. Kanskje jeg er heldig og får 1,5 t;)
 
Hvordan gikk det i natt? :)
 
Hvordan gikk det i natt? :)
Hun hadde en lang økt, altså fra 02-04, men eldste våknet 03, så det ga ikke meg noe særlig med sammenhengende søvn... Også var hun vesla våken fra 04-06.20 og eldste skulle stå opp 06.30 i dag...
 
Håper du legger deg ned på dagtid sånn at du får blundet litt! 2 timer med søvn, der kun en av dem er gode, kan umulig være nok :eek:
 
Håper du legger deg ned på dagtid sånn at du får blundet litt! 2 timer med søvn, der kun en av dem er gode, kan umulig være nok :eek:
Det er virkelig ikke nok, men jeg får sjelden tid på dagen. To av dagene er den andre ungen hjemme og de sover aldri samtidig. Tror dem allerede har rottet seg sammen;)
 
Jeg veide meg for første gang etter KS i går. Jeg veier 0,7 kg mindre enn jeg gjorde før svangerskapet. Dette går jammen veien. Har altså gått ned 9 kg på litt over 3 uker:D
 
Last edited:
Halleluja!!:D Hun har tatt ny rekord! Hun har sovet 3 timer sammenhengende og JEG har også sovet 3 timer sammenhengende. Ettåringen har hatt en tendens til å våkne da hun andre sover, men det "glemte" hun i natt. Føler meg utvilt før første gang siden vi kom hjem 1. Juledag.
 
Det ble tre timer søvn den ene gangen...

Nå har hun vært våken siden Kl 16, altså i 5 timer! Hun blir fire uker i morgen. Jeg blir småsprø av at hun ikke sovner. Startet med at hun våknet og fikk ny bleie og pupp fra begge sider. Hun slapp puppen selv, men var super urolig og bare viftet og sprellet... Om jeg legger henne ned når hun er våken går det fra å være urolig til ramaskrik. Tiden gikk og hun roet seg ikke noe særlig. Tid for ny pupp og by bleie og massere ut luft... Nok en gang ville hun ikke sovne etter mat. Fortsatt urolig.... Noen ganger var hun i ferd med å sovne, men kvekker til som om hun har tvangstanker. "Oi, nå var det nesten så jeg sovnet, det kan vi ikke ha noe av! Vååååken!!"
Ga henne et bad for å se om hun ble sliten og trøtt av det, fikk pupp etter badet for å ha noe å sovne til... Sovnet ikke... Etter noen mil trasking i stua så sovnet hun(ferdig pakket inn i et lite teppe for at ikke temperaturen skal bli anderledes når jeg legger henne fra meg). Jeg la henne i senga og gikk på badet. Skulle bare pusse tenner og tisse. Det rakk jeg ikke før hun våknet igjen. Nye mil ble trasket i stua og hun sovnet igjen. Da jeg la henne ned sperret hun opp øynene. Jeg slapp aldri jenta, fortsatte å vugge på henne mens hun lå i sengen... Og gjett hva... Øynene ble smalere og smalere! Jeg hadde et håp om at jeg endelig skulle få slappet av litt. Da bæsjet hun. Mye. Ut å bytte bleie. Lys våken. Super urolig og ammer igjen. Hun slapp puppen etter 18 minutter, super grinete og klagete, tilbake på puppen nå..Sånne runder har jeg hvertfall to ganger i døgnet og de andre rundene er fra 1-3 timer fra hun våkner til hun sovner igjen. Lurer på hvor lang tid hun skal bruke nå. Bør jo nærme seg. Rart at hun orker å holde på slik selv!
Edit:
Sovnet etter 5,5 timer. Våknet etter 30 minutter så nå er det på'n igjen!
 
Last edited:
Herregud! Jeg hadde dødd...blir jo sliten av å gjennomgå scenarioet du skriver. Skjønner ikke hvor du henter styrken fra! Har dessverre ingen gode råd, men jeg heier på deg!!
 
Har du snakket med helsestasjonen ang. søvnen? Det kan vel ikke være bra for babyen å ikke sove heller?
 
Herregud! Jeg hadde dødd...blir jo sliten av å gjennomgå scenarioet du skriver. Skjønner ikke hvor du henter styrken fra! Har dessverre ingen gode råd, men jeg heier på deg!!
Har ikke noe styrke igjen:(
spebarnstiden blir ikke kos.
 
Har du snakket med helsestasjonen ang. søvnen? Det kan vel ikke være bra for babyen å ikke sove heller?
Jeg får hjelp av "Home start" 2-4 timer i uka en av de to dagene som eldste ikke har barnehageplass. Da får jeg hvertfall litt avlastning. Hun har jo kolikk og det er ikke mye å gjøre med etter man har prøvd alt det vi har gjort. Nå skal vi til kiropraktor til onsdag, håper ting blir bedre etter det. Føler ting har blitt en smule bedre etter vi begynte å gi probiotika. Nå kan hun finne på å sove en økt på et par timer iløpet av et døgn, det er bedring...
 
Spent på dagene etter kiropraktor!
 
Det er virkelig jeg også! Nå nærmer det seg termin for deg, det er også veldig spennende:)
Ja, jeg er faktisk 37+0 i skrivende øyeblikk :D Håper det skjer noe om ikke altfor lenge .. :)
 
Ja, jeg er faktisk 37+0 i skrivende øyeblikk :D Håper det skjer noe om ikke altfor lenge .. :)
Woop woop! Kan skje når som helst da, men hun må bli en uke til hvertfall ;) Jeg sitter i stillestående kø inn til Oslo. Hun gråter når det står stille og holder fred når bilen beveger seg.
 
Back
Topp