Huleboer!'s dagbok

17 dager...
I dag har jeg vært på 18 mnd kontroll med eldstejenta. Har helt glemt hva dem egentlig sa om hun, fokuset var mest på ferskingen.
Hun legger bra på seg og ble undersøkt av fysioterapauten. Hun har kolikk! Det var ikke tvil i hennes sjel. Det var så mye luft i den stakkars lille tarmen. Hun har heldigvis ikke låsninger i rygg og nakke eller noen favorittside. Føler det er litt lettere å takle når jeg vet hva som plager henne.
 
Nå har jeg hatt mitt første sammenbrudd. Jeg er så umenneskelig sliten av for lite søvn de siste 11 dagene. Jeg har vel i gjennomsnitt hatt 3 timer i døgnet og det har ikke vært 3 timer sammenhengende en eneste gang. Nå satt vi og hylte sammen så huleboermannen kom og tok over, men jeg hører dem, så det hjelper ikke stort. Uansett hva jeg gjør eller hvordan jeg holder henne så hyler hun så man skulle tro jeg mishandlet henne. Hun gråt til og med på puppen nå...
 
Off sender deg en klem ❤️ kan ikke forestille meg hvor sliten du er! Stakkars lille som har vondt i magen sin :(
 
Høres ikke ut som om dere har det noe lett nå! Sender deg en stor klem! Søvnmangel kan ødelegge selv den beste. Får dere noe hjelp på helsestasjonen for kolikken hennes?
 
Har du prøvd minifom? Har roet ned værste mageknipene her! Sover maks 3 timer i døgnet jeg og, usammenhengende:/
 
Ja, man skal ikke undervurdere søvn.
Gir henne minifom, men har ikke sett noen virkning enda. Funket ikke på storesøster heller... Prøver ammete fra apoteket også, siden det står på at det kanhjelpe om mor drikker mellom måltidene om diebarn har tarmplager.
 
3 uker i dag.
Nå er klokka 22.30 og hun har sovet 30 minutter til sammen siden Kl 12 på dagen i dag. Vi har virkelig prøvd alt!
 
Tenker masse på deg om dagen! Huff, du må være utslitt. Har dere vudert og gå til noen? Vet flere venninner gikk til noen men nå husker jeg jo ikke hva de gikk til! Hun ene skreik jo like mye som din og etter 4 uker med en behandling i uka hjalp det veldig.
 
Uff tenker mye på deg vennen! Klarer ikke å sette meg inn i hvordan du har det, her er han våken i 3 t i døgne. Hva med en osteopat(eller hva det heter) kan det hjelpe?
 
Har vært hos fysioterapaut og hun mener vi ikke skal gå til kiropraktor fordi hun er myk og fin i kroppen og har ingen låsninger. Jeg snakket med en kiropraktor som er ekspert på spebarn i forrige uke og han ville ikke ha henne inn enda, han ville se ann en uke til siden vi hadde startet med ammete og minifom og ville se virkningen av det først. Nå tror jeg det begynner å virke. I natt har jeg sovet to timer, to ganger. I tillegg har hun vært flink til å sove på dagen i dag. Urolig fra ettermiddagen og nå i kveld, men bedre enn på lenge. Jeg drikker 3-4 kopper ammete, og i går gå vi noen ml ammete til hun også. I tillegg gir vi som nevn minifom. I dag har vi også gitt probiotika som skal hjelpe tarmfloraen i balanse. Hun je fått ammete 4 fanger i dag. Bare man ikke gir seg så går det meste bra. Takk for at dere er så snille og søte:)
 
Men det høres bra ut! Håper det virker enda bedre framover nå så du og hun får sove<3
 
Det virker ikke. Hun har sovet kun45 minutter pr gang i natt og da har hun vært våken en times tid for hver gang hun har våknet. Jeg har altså vært oppe ørtogførti ganger i natt. Virker som hun sover bedre jo mer bråk det er. I går var storjenta hjemme og hun sovnet så fort store sto opp i dag tidlig da hun begynte å skravle rundt og bråke med leker. Nå har jeg funnet frem elektrisk uro med lys, bevegelse og rolig musikk. Kanskje hun klarer å ligge litt lenger. Nå skal jeg prøve å sove litt til. Savner sammenhengende søvn.
Edit: jeg rakk ikke legge ned telefonen før hun våknet etter å ha postet dette innlegget....
 
Last edited:
Høres ikke helt mennesklig ut for deg :( håper du finner noe som kan hjelpe♡
Om du har lyst på besøk, kan jeg komme i morgen eller fredag :)
 
Høres ikke helt mennesklig ut for deg :( håper du finner noe som kan hjelpe♡
Om du har lyst på besøk, kan jeg komme i morgen eller fredag :)
I morgen skal vi i åpen barnehage med naboen og triller hjemover Kl 12. Så kommer noen fra kommunen Kl 13 for å gi oss hjelp 2 timer en av dagene som eldste ikke har barnehage for å avlaste og ta hun med på lekeplass eller noe sånn som har vært umulig for meg når mini skriker, for hun sovner ikke i vogn... På det tidspunktet regner jeg med eldste sover, men kommer nok til å slite fra Kl 14 til hulerboermannen kommer hjem ca 16.45... siden middag må lages og sånn.
Fredag har jeg bare hun nye skrikerbøtta her og hele dagen er jeg hjemme. Mulig elektrikeren kommer, så kunne masset fint med en bærehjelp på mini;)
 
I morgen skal vi i åpen barnehage med naboen og triller hjemover Kl 12. Så kommer noen fra kommunen Kl 13 for å gi oss hjelp 2 timer en av dagene som eldste ikke har barnehage for å avlaste og ta hun med på lekeplass eller noe sånn som har vært umulig for meg når mini skriker, for hun sovner ikke i vogn... På det tidspunktet regner jeg med eldste sover, men kommer nok til å slite fra Kl 14 til hulerboermannen kommer hjem ca 16.45... siden middag må lages og sånn.
Fredag har jeg bare hun nye skrikerbøtta her og hele dagen er jeg hjemme. Mulig elektrikeren kommer, så kunne masset fint med en bærehjelp på mini;)

Da blir det muligens litt stress i morgen da siden jeg også må lage middag før jeg skal på styremøte kl1730. Men jeg kommer gjerne på fredag etter kl 10 :)
 
Stakkars deg! Ser for meg at det kan bli slik her i heimen også. Godt du får litt avlastning på eldste hvertfall. Storebror sov mye bedre med lyd rundt seg, sov best når vi gikk rundt i Oslos gater. Nå bor vi jo ikke der lenger da. Men om du har en elektrisk vifte så kan kanskje det hjelpe? Eller så finnes det sånne apper som lager viftelyd, bølgelyd, bildur etc. Ønsker deg lykke lykke til!
 
Stakkars deg! Ser for meg at det kan bli slik her i heimen også. Godt du får litt avlastning på eldste hvertfall. Storebror sov mye bedre med lyd rundt seg, sov best når vi gikk rundt i Oslos gater. Nå bor vi jo ikke der lenger da. Men om du har en elektrisk vifte så kan kanskje det hjelpe? Eller så finnes det sånne apper som lager viftelyd, bølgelyd, bildur etc. Ønsker deg lykke lykke til!
Nå har hun sovet en stund faktisk. Ligger i lekegrinden og hører på Kardemommeby på lydbok. Har elektrisk uro og det funker ikke, men det funker å skravle. Sånn monoton kijip skravling med andre voksne eller i telefonen. Det funker dårlig midt på natta... Problemet er jo ikke at hun ikke sovner, problemet er at hun våkner når jeg legger henne fra meg. Jeg har prøvd å pakke henne inn i teppet før hun sovner på meg slik at temperaturen ikke blir så anderledes når hun blir lagt ned, men hun våkner likevel... Noen ganger med en gang og andre ganger innen et kvarter.
 
Back
Topp