Huleboer!'s dagbok

Det er no bra da, man vil ikke ha det mange ganger

Så teit da, kunne vært engangs det også!
Brennkopper på dansk heter det børnesår og på svensk heter det svinkoppor. Synes jo egentlig det danske ordet er mer beskrivende. Det er rett og slett at staflykokker(oftes i Norge) setter seg i et sår dem har og sprer seg. Skjer oftere med barn fordi dem har drårligere immunforsvar enn voksne. Dette er altså ikke et virus...

Brennkopper på dansk heter det børnesår og på svensk heter det svinkoppor. Synes jo egentlig det danske ordet er mer beskrivende. Det er rett og slett at staflykokker(oftes i Norge) setter seg i et sår dem har og sprer seg. Skjer oftere med barn fordi dem har drårligere immunforsvar enn voksne. Dette er altså ikke et virus...
Brenkopper og hånd, fot, munnsyke går i vår barnehage også!!

28+5
Var hos jordmor i dag. Frøkna har en puls på 150. Blodtrykket mitt var 100/60. Jeg hadde utslag på urinprøven, så den blir sendt til dyrkning (L3+). 0-1 på ødem. Har gått opp 5,1 kg fra start til nå.
Nå er det nøyaktig 14 dager til jeg skal tilbake til samtale på sykehuset. Jordmor vil at jeg skal foreslå KS 19.desember, da vil jeg være 38+1...
Oj, du kan kanskje sitte med en liten baby på julaften! :o Er utrolig spent på dine vegne om du får innvilget KS!

Blir mest sannsynlig desember baby på deg da :D Så spennende :) Hvordan er formen din?

Oj, du kan kanskje sitte med en liten baby på julaften! :o Er utrolig spent på dine vegne om du får innvilget KS!
Ja, da er det bare 9 uker og 1 dag ingen om det blir den datoen. :eek: har ikke bestilt vogn enda engang:rolleyes:

Blir mest sannsynlig desember baby på deg da :D Så spennende :) Hvordan er formen din?
Formen, ja... Hva skal vi si om den? Kvalm, spyr ikke, bekkenløsning, spira har blitt sterk, tror kanskje det er sparkene hennes som gjør meg uvel. Ellers går det egentlig bra. I dag strøk frøkna meg på magen samtidig som hun sa bebe... Hihi:D har prøvd siden i går å fortelle henne at det er en baby inni der, så var litt søtt da hun kom av seg selv og gjorde dette i dag :D

Last edited:
29+3
I dag har jeg følt meg sliten og har kastet opp i munnen ved to anledninger på dagen, sånn at jeg må gå å spytte det ut. I kveld kastet jeg også opp på den vanlige måten. Bekkenløsningen er der enda, men i helgen har jeg i tillegg hatt en slags strekk i magen. Den kom da jeg løftet opp ungen av sengen og ble sittende i et helt døgn. Har også hatt mye ligamentsmerter på venstre side. Kynnere har jeg bortimot konstant.
Ellers hadde vi noen timer barnevakt på lørdag kveld, så vi kunne ta oss en tur til et vennepar som hadde innflytningsfest. Var hjemme igjen til 23.30, og hadde en time å kjøre, så det var en veldig kort visit. Veldig gøy med litt sosial omgang med folk, har blitt lite av det i det siste;)

Last edited:
29+5
I går kjente jeg på gangsperre for første gang. Trasket rundt på coop bygg for å bestille første runde med matreialer til oppussingen. Svei av ikke mindre enn kr 50.200,- Gikk heldigvis litt over etter fysiotimen min, men i dag har jeg tatt det med ro.
Fikk rapporten fra takstmannen i dag og den er sendt til advokaten. Hun igjen sendte meg Mail om at hun skal få lest igjennom den og få sendt den videre til Protector så for som mulig. Merker jeg blir litt stressa, vi kan jo ikke starte på kjøkkenet eller utbedringene før vi får svar fra Protector og det kan ta tid. Leveringstid på kjøkkenet er 5 uker og ungen kommer trolig om 8 uker.

Håper dere får svar fort, så dere får kjøkkenet fortest mulig! Tenk bare 8 uker til dere skal møte frøkena deres :D <3

30+2
I dag har vi kjøpt søskenvogn. Det ble emmaljunga dobbel viking 2015 modell med lufthjul. En sportsdel til frøkna på 15 mnd og en dypdel til spira. Kjøpte også en vognpose i samme merke. Bruker nok bare saueskinn og dyne med stormtrekk over til den aller minste om vi skal ut en tur i starten.
ImageUploadedByBV Forum1414267283.741677.jpg
Denne vognposen. Digger fargen;)
ImageUploadedByBV Forum1414267303.888856.jpg
Kjøpte også to regntrekk og sånn greie som kan henge på styret til å vannflaske og nøkler i. Vi fikk med en svart stelleveske med noe skinndetaljer på i samme merke, men den er litt liten...

Så fin vogn :D Hvilken vogn hadde du til første?

Så fin vogn :D Hvilken vogn hadde du til første?
Da hadde vi en teutonia kombi 2005 modell som vi arvet. Tung som bare det, men siden det var sommer så tenkte vi st det skulle gå. Kjøpte en babyjogger city mini med 4 hjul så fort snøen var borte. Nå har vi teutoniavognen i barnehagen og city mini'n hjemme. Planen var to tette før vi fikk nr 1, så har prøvd å tenke fremover hele veien.

Da hadde vi en teutonia kombi 2005 modell som vi arvet. Tung som bare det, men siden det var sommer så tenkte vi st det skulle gå. Kjøpte en babyjogger city mini med 4 hjul så fort snøen var borte. Nå har vi teutoniavognen i barnehagen og city mini'n hjemme. Planen var to tette før vi fikk nr 1, så har prøvd å tenke fremover hele veien.
Den første har jeg ikke hørt om. Må Googles :)

Den første har jeg ikke hørt om. Må Googles :)
Det jeg digger mest med teutonia er at man kan ta håndtaket over på andre siden, sånn at man slipper å snu sittedelen. Om du er på tur og ungen har sovnet og sola står rett inn i vogna så flytter du håndtaket over på ett sekund. Såååå digg:D

30+2
I dag har vi kjøpt søskenvogn. Det ble emmaljunga dobbel viking 2015 modell med lufthjul. En sportsdel til frøkna på 15 mnd og en dypdel til spira. Kjøpte også en vognpose i samme merke. Bruker nok bare saueskinn og dyne med stormtrekk over til den aller minste om vi skal ut en tur i starten.
Vis vedlegget 84748
Denne vognposen. Digger fargen;)
Vis vedlegget 84749
Kjøpte også to regntrekk og sånn greie som kan henge på styret til å vannflaske og nøkler i. Vi fikk med en svart stelleveske med noe skinndetaljer på i samme merke, men den er litt liten...
Hvor mye ga dere for vogn, sittedel og bag? Var i butikken og hørte på pris på det, og den lå vel på rett over 8000kr.

Hvor mye ga dere for vogn, sittedel og bag? Var i butikken og hørte på pris på det, og den lå vel på rett over 8000kr.
Stemmer det. Den koster det samme overalt. 8200,-
Understell 3600,-
Bag 2300,-
Sportsdel 2300,-
Vi kjøpte den på kattis i Strømstad og betale 8200 sek, så da får vi kursen som er bedre enn den norske i tillegg til at vi fikk med stelleveske på kjøpet og den koster vanligvis ca kr 1000,-
Regntrekk koster 349 kroner, men fikk 10% på de siden jeg kjøpte to. Betalte 628 sek for regntrekkene.

Back
Topp