Håpet om kjærlighetsbarnet ❤

Å nei! Håper de finner en forklaring og at du føler deg bedre snart :Heartred Hva har legen sagt?
Jeg har time hos legen i morgen tidlig. Håper bare det går bra og at de ikke stenger legekontoret i morgen. Det er meldt et forferdelig uvær i morgen. Har ikke fått tatt blodprøver eller noe enda. Så nå er jeg fryktelig spent på morgendagen. Denne har jeg ventet fælt på.

Jeg er så utrolig dårlig at jeg tviler på at jeg får gjennomført innsett i Mars. Da må jeg isåfall bli mirakuløst fort bra igjen.

Spent på dette uværet altså. Håper ikke det blir alt for mye ødeleggelser av hus og ting.

Jeg har time hos legen i morgen tidlig. Håper bare det går bra og at de ikke stenger legekontoret i morgen. Det er meldt et forferdelig uvær i morgen. Har ikke fått tatt blodprøver eller noe enda. Så nå er jeg fryktelig spent på morgendagen. Denne har jeg ventet fælt på.

Jeg er så utrolig dårlig at jeg tviler på at jeg får gjennomført innsett i Mars. Da må jeg isåfall bli mirakuløst fort bra igjen.

Spent på dette uværet altså. Håper ikke det blir alt for mye ødeleggelser av hus og ting.
Å ja, du bor nordover. Det uværet ser forferdelig ut :Heartred Håper det går bra, og at du kommer deg til kontroll. Og så håper jeg at Ingunn ikke blir så ille som fryktet:Heartred

Fortsatt ikke fått noe svar på blodprøver. Men ut i fra hva legen sa så hadde han ikke tro på at det her er stoffskiftet som er på skogen. Mer sannsynlig at jeg har en kraftig jernmangel. Jeg har prøvd fortvilet å ta tabletter, men jeg blir altså så dårlig av dem. Jeg løper på do og begynner å bli sår baki... må jo begynne å lure på om det ikke bare gjør vondt verre når alt kommer rett ut igjen. Tar man opp noe når magen blir sånn? Krysser fingrene for det, for nå er jeg dritt lei.

Jeg har ikke testet for eggløsning denne syklusen, men jeg har utvilsomt noe på gang. Kroppen skriker eggløsning lang vei. Det gjør vondt faktisk. Så enten skjer den nå i kveld eller så er det i morgen. Jeg holder en knapp på i morgen og da er jeg inne i en 27 dagers syklus. Det betyr at jeg treffer ganske så nøyaktig på planen jeg lagde med St.Olavs. Nå går det fort mot innsett igjen. Håper bare jeg har fått opp jern nivå og alt som trengs for å kunne bli gravid. Folat og d-vitamin tar jeg også. Så da skal det være klart snart.

Jeg er lik på de jerntablettene. Må få tak i noe mer rolig for magen enn de jeg har fått. Blir både kvalm og... løpende på do.

Har du prøvd aminojern tabletter (rød pakke)? De skal være snillere mot magen (jeg fikk likevel litt mørkere avføring da) og tas opp lettere av kroppen. + c-vitamin og jernrike matvarer. Håper ting går bra fremover :smiley-angelic001

Har du prøvd aminojern tabletter (rød pakke)? De skal være snillere mot magen (jeg fikk likevel litt mørkere avføring da) og tas opp lettere av kroppen. + c-vitamin og jernrike matvarer. Håper ting går bra fremover :smiley-angelic001
Tror jeg har prøvd omtrent alt som finnes av jerntilskudd. Jeg tar meg pause i behandlingen og lar stakkars baken min få gro litt før jeg prøver en ny runde tabletter. Jeg blir syk av alt som er av sånne tabletter tydeligvis. Det trigger vel sikkert IBS. Jeg har en ustabil mage fra før av, så det skal ikke mye til før jeg blir dårlig.

Jeg får gumle leverpostei og blodpølse. :laughing002

Strever fortsatt med å få i meg nok jern. Sist blodprøve viste at jeg har nesten ikke økt noe på jern etter et par måneder med tilskudd. Det bør ligge innafor 30 egentlig og jeg har langt under 20. Jeg har lav blodprosent og det forklarer en hel del i forhold til formen min. Hjertet strever hardt og jeg blir andpusten av ingenting. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå altså. Må nesten bare holde ut magetrøbbel og måke innpå med tabletter.

Strever fortsatt med å få i meg nok jern. Sist blodprøve viste at jeg har nesten ikke økt noe på jern etter et par måneder med tilskudd. Det bør ligge innafor 30 egentlig og jeg har langt under 20. Jeg har lav blodprosent og det forklarer en hel del i forhold til formen min. Hjertet strever hardt og jeg blir andpusten av ingenting. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå altså. Må nesten bare holde ut magetrøbbel og måke innpå med tabletter.
Jeg får også magetrøbbel av nye jern-tilskudd. Beste for meg er å ta de på kvelden før jeg skal sove med et glass appelsinjuice. Bruker du de som er fra nycoplus?

Jeg hadde 13 forrige svangerskap og husker det var godt da det krøp opp. Lå vel på 18 nå sist. Så greit med litt påfyll. Men dumt at kroppen ikke tar opp helt. Håper det snart løser seg.

Jeg får også magetrøbbel av nye jern-tilskudd. Beste for meg er å ta de på kvelden før jeg skal sove med et glass appelsinjuice. Bruker du de som er fra nycoplus?
Har brukt collett Jern med c-vitamin. De er ikke høy dose jern i, men det er de eneste jeg har tålt sånn noenlunde uten å bli alvorlig syk av. Jeg fikk tips av svigermor om at det går an å få sprøyter med jerntilskudd om man ikke greier tabletter. De gjør vondt å sette, men jeg tenker kjør på. Jeg skal spørre legen om det. Jeg tåler en sprøyte eller tre. Herregud så masse sprøyter som har blitt satt i løpet av årene med IVF. Nei litt sprøyte er ikke skummelt nå. Jeg trenger jern om jeg skal bli gravid.

Har helt ville eggløsningssmerter. Jeg holder altså på å rable. Nesten så jeg lurer på om det er noe galt. Det er mye sterkere enn det pleier å være. Fikk knall positiv test på ettermiddagen nå. Sendte melding til St.Olavs og venter spent på svar.

Forstår fortsatt ikke noe av hvordan det regnes ut i forhold til antall dager det nå skal gå til innsett. Ikke husker jeg når jeg skal starte på Cyclogest heller. Så nå håper jeg de svarer kjapt og gir info selv om jeg har hatt noen runder allerede. Jeg likte så godt Hausken for de ga tydelig instruks uansett hvor mange runder jeg hadde vært gjennom hos dem. Klar og tydelig kommunikasjon og godt med info. Tenker Medicus er vel ikke noe dårligere, så jeg gleder meg til å få komme dit og bli ferdig med sykehuset. Takknemlig for at vi fikk prøve, men skal bli godt å få gå videre.

Positiv el test søndag kveld.
Tirsdag og oppstart av Cyclogest.
Innsett på fredag.

Skriver det ned sånn at jeg ser neste innsett hvordan ting var denne gangen. Jeg har bladd meg bakover i dagboka, men har ikke skrevet ting ordentlig ned.

Gleder meg ikke til bivirkningene av Cyclogest begynner å ta av.. jeg vet jeg kommer til å være kvalm og få ubehag av sterke lukter. Må bare holde ut.

Jeg vedder på at St.Olavs gir meg test dato 22. Mars. Innen den tid har jeg nok fått mensen. Men jeg skal prøve å la være å teste tidlig denne gangen. Målet er å bare vente på mensen og å late som om alt er normalt sånn at jeg ikke girer meg opp og bygger noe håp. Kommer ikke mensen så kan jeg ta test, men skal prøve å bare vente og ikke stresse med det og la kroppen gjøre sitt. Jeg får ikke forandret noe til eller fra uansett.

Snikende kvalme. Smått ømme pupper og forsterket luktesans. Okay, da kan jeg iallefall trygt si at det er virkning av Cyclogest. Jeg må bare holde ut. 2 uker med dette her nå, så er jeg ferdig.

Dumme Cyclogest. Det murrer noe veldig nedi livmora. Men det er jo helt typisk meg på Cyclogest det. Litt vanskelig å late som ingenting når jeg gradvis får mer og mer plager. Prøver å holde meg opptatt med andre ting da. Begynt å spille spill sammen med eldste ungdommen i huset. Vi har det ordentlig gøy sammen. Det hjelper iallefall på humøret.

Du har satt inn siste egget nå?
Kvalme er slitsomt :Heartred

Du har satt inn siste egget nå?
Kvalme er slitsomt :Heartred
Ja siste embryo vi hadde nå. Et 6-dagers fra første uttaket vi hadde hos St.Olavs. Jeg begynner å kjenne på teste trang enda jeg sa at jeg ikke skulle. :laughing002 Men prøver å vente litt til.

Jeg er usikker på hvordan jeg skal regne dpo nå som jeg har fått inn 6-dagers. Den ble satt inn på 5 dpo ut i fra syklusen min. Så hvis jeg regner fra syklusen er jeg 8 dpo i dag. Regner vi fra alder på embryo så er jeg 9 dpo. Jeg tror jeg skal gå ut fra syklusen min. Det vil jo stemme best i forhold til når jeg venter mensen også.

De gangene jeg har blitt gravid har jeg fått svak strek 9 dpo. Jeg tror det er greit å vente litt mer så jeg slipper å myse og fundere på om det er sterkt nok. Får tydligere svar nærmere 14 dpo uansett. Er jo ikke mange dagene nå om å gjøre. Så må prøve å distrahere meg selv litt tror jeg.

Ja siste embryo vi hadde nå. Et 6-dagers fra første uttaket vi hadde hos St.Olavs. Jeg begynner å kjenne på teste trang enda jeg sa at jeg ikke skulle. :laughing002 Men prøver å vente litt til.

Jeg er usikker på hvordan jeg skal regne dpo nå som jeg har fått inn 6-dagers. Den ble satt inn på 5 dpo ut i fra syklusen min. Så hvis jeg regner fra syklusen er jeg 8 dpo i dag. Regner vi fra alder på embryo så er jeg 9 dpo. Jeg tror jeg skal gå ut fra syklusen min. Det vil jo stemme best i forhold til når jeg venter mensen også.

De gangene jeg har blitt gravid har jeg fått svak strek 9 dpo. Jeg tror det er greit å vente litt mer så jeg slipper å myse og fundere på om det er sterkt nok. Får tydligere svar nærmere 14 dpo uansett. Er jo ikke mange dagene nå om å gjøre. Så må prøve å distrahere meg selv litt tror jeg.
Jeg tror man regner en 6-dagers blastocyst som 5 dpo siden den fortsatt er på utviklingsdag 5. Så jeg tenker også at du er 8 dpo idag. Det med testing er vanskelig altså, jeg prøver å vente til minst 10 dpo (har også sett "noe" 9dpo) men som du sier blir det jo tydeligere jo lengre en venter... Håper du finner noe å distrahere deg med! Jeg skal prøve på det samme senere i uken.

Jeg krysser jeg altså!
Men jeg skjønner deg sååå godt.

Men veldig spennende da :Heartred :nailbiting:

Back
Topp