Håpet om kjærlighetsbarnet ❤

HappyMom86

Elsker forumet
Assistert-jentene
Jeg føler meg ikke helt vel med å melde meg inn i tråder og er litt forsiktig av meg. Så jeg starter like godt min egen dagbok der jeg kan skrive litt hva jeg tenker på og hva som skjer.

Jeg er en tobarnsmor som er skilt og har funnet den store kjærligheten etter at jeg ble alene. Det var full klaff på alle mulige måter og jeg er nesten lei meg for at vi ikke møttes for mange år siden. Ønsket om et felles barn dukket opp ganske fort, men vi har brukt tid på å diskutere og bli trygg på at vi begge er på samme sted i denne prosessen. Vi forsto etterhvert at vi måtte søke ivf behandling.

Vi har spart opp sammen og skaffet oss trygt sted å bo sammen. Alt ligger nå tilrettelagt for at vi skal kunne gi et barn en trygg og god oppvekst. Så nå mangler det i grunn bare å starte opp.

Vi har fått time hos Hausken og venter spent på hvordan veien videre blir. Jeg har håp om å få startet allerede nå neste syklus, men det avhenger av kapasitet på klinikken og om jeg rekker å få politiattest. Jeg søkte den 21. Mai og var så dum at jeg ikke opprettet digipost først. Så her har jeg nok mistet verdifull tid. Samboeren fikk sin attest rett etter å ha søkt. Så han er iallefall klarert og klar for oppstart.

Det er en kabal som skal gå opp med jobb og de to barna jeg har fra før. Samboeren har en jobb der han ikke bare kan ta seg fri uten videre. Det må planlegges litt i forkant. Så må si jeg er spent på hvordan vi skal balansere alt dette og få det til. Vi har litt reisevei til klinikken, så vi er avhengige av hjelp fra familie til å sitte barnevakt. Vi har ikke fortalt familien at vi skal gjennom ivf så det kan jo bli vrient å finne på unnskyldning for å reise. Korona gjør det jo ikke enklere.

Men vi er to optimister. Vi kan ikke gi opp før vi har prøvd. Så vi er spent på timen hos Hausken og håper at alt ordner seg for oss.
 
Nå kjenner jeg at jeg har eggløsning. Syklusen min er stabil som bare det. Så skal ikke stå på det iallefall. Kun hatt en sånn kjempelang der kroppen min tulla litt. Da var det en sånn 38 dager lang syklus. Da testa jeg som en gal og kjente jeg nesten fikk litt håp om å ha blitt gravid på egenhånd. Men det skal nok godt gjøres. Nå har vi holdt på uten prevensjon i 3 år uten at det har vært antydning til noe. :arghh:

Timen hos Hausken er nå neste uke. Kan vi rekke å starte noe når jeg får mensen igjen tro? Det sto noe om 3 uker ventetid for å få politiattest mener jeg at jeg husker. De vil vel neppe skrive ut medisin og starte forsøk uten at attest er i orden. :wtf:
 
Åh hurraaaaaa! Fikk i digipost i dag. Så da er attest i orden! Nå kan vi bare glede oss til tur til Hausken og vente spent på hva de finner ut der. Jeg er så glad og lettet!
 
Takk.

Tankene spinner. Hvis jeg får lov å starte opp med medisiner og det blir kort protokoll sånn som jeg håper på så kan første forsøk bli allerede om noen uker bare. Jeg lurer veldig på de blodprøvene vi har blitt bedt om å ta. Ser de tester oss for både HIV og alt mulig. Må de ha fått svar på dem før vi får startet?

Om vi får starte når jeg håper på, så passer det helt perfekt med ferie og fri fra jobb. Det hadde løst mye av kabalen vi prøver å få til her.

Ting ble plutselig så virkelig og dette har altså blitt litt altoppslukende. Jeg leser alt jeg kan finne av info.
 
Takk.

Tankene spinner. Hvis jeg får lov å starte opp med medisiner og det blir kort protokoll sånn som jeg håper på så kan første forsøk bli allerede om noen uker bare. Jeg lurer veldig på de blodprøvene vi har blitt bedt om å ta. Ser de tester oss for både HIV og alt mulig. Må de ha fått svar på dem før vi får startet?

Om vi får starte når jeg håper på, så passer det helt perfekt med ferie og fri fra jobb. Det hadde løst mye av kabalen vi prøver å få til her.

Ting ble plutselig så virkelig og dette har altså blitt litt altoppslukende. Jeg leser alt jeg kan finne av info.
De må nok gjerne ha svar på alle blodprøvene før du starter, for å vurdere riktig behandling. Det trenger ikke ta så lang tid for å få svarene ❤
 
Nå har vi iallefall greid å ordne oss barnevakt. Ikke bare bare. Eldste har litt ekstra utfordringer som gjør at jeg ikke bare kan la hvem som helst passe.

Jeg kjenner på nervene nå. Jo nærmere timen jo mer urolig blir jeg. Har lest masse her og på sidene til Hausken sånn at jeg tror jeg nå har noenlunde oversikt over hva som skal skje. Virkeligheten slo meg hardt og brutalt i trynet og jeg hadde lite sammenbrudd i dag. Tanker om at hvis dette feiler og hva vi kan gjøre da. Jeg tror jeg har vært litt naiv egentlig og ikke forstått egentlig hvor tøft dette her kan være.

Jeg prøver å holde motet oppe og har god støtte i samboeren min. Vi har pratet masse og gått tur sånn at vi fikk pratet uten ungene rundt oss. Vi skal komme oss gjennom det. Oss to mot verden. Kunne ikke hatt en bedre kjæreste og samboer. Uansett hva som skjer så har vi iallefall hverandre og det er trygt og godt i alt dette usikre vi nå skal i gang med.
 
Trøtt og lykkelig hjemme igjen etter time hos Hausken. Vi fikk gode prognoser for å kunne lykkes. Jeg var nervøs for om blodprøver og sånn ville ta tid. Men alt var i orden. Jeg har fått resept og hentet ut alt unntatt eggløsning sprøyta og medisin til etter uttak. De var positive til å starte opp nå allerede første syklusen! Herregud nå skjer det!

Jeg hadde ikke trodd det egentlig skulle gå så greit. Føles nesten som å snike i kø siden jeg ser mange som venter i evigheter på offentlige sykehus.

Gruer litt til å begynne med sprøyter, men skal fikse dette. Må jo bare gjennom det. Nå burde jeg nok prøve å få sovet noe. Har straks vært våken i ett døgn nå på grunn av den lange reiseveien. Helt smårar i hodet og finner ikke roen helt.
 
Trøtt og lykkelig hjemme igjen etter time hos Hausken. Vi fikk gode prognoser for å kunne lykkes. Jeg var nervøs for om blodprøver og sånn ville ta tid. Men alt var i orden. Jeg har fått resept og hentet ut alt unntatt eggløsning sprøyta og medisin til etter uttak. De var positive til å starte opp nå allerede første syklusen! Herregud nå skjer det!

Jeg hadde ikke trodd det egentlig skulle gå så greit. Føles nesten som å snike i kø siden jeg ser mange som venter i evigheter på offentlige sykehus.

Gruer litt til å begynne med sprøyter, men skal fikse dette. Må jo bare gjennom det. Nå burde jeg nok prøve å få sovet noe. Har straks vært våken i ett døgn nå på grunn av den lange reiseveien. Helt smårar i hodet og finner ikke roen helt.
Så hærlig! Det er så deilig når man endelig kommer igang! Hvilke medisiner skal du går på? Min opplevelse var at sprøytene er verst å grue seg til, ikke faktisk så ille å sette, så det går når bra!

Og tenker bare bra for dere med at dere kom til så fort! Det er enormt store forskjeller på ventetid, også innenfor det offentlige. Vi bor i Bergen, men har valgt st.Olavs siden de ikke har ventetid. Veldig glad for at jo gjorde det!
 
Jeg skal ha Bemfola, så Fyremadel, Otrivelle og så tilslutt Cyclogest. Alt dette er nytt for meg, så jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal forvente. Jeg leste nøye de instruksene til Fyremadel og syntes det virka komplisert. Er redd for å stikke feil og da ødelegge sprøyte og da måtte bestille på nytt hos apotek. De hadde ikke sånt utenom bestilling, så det er jo da dumt om jeg ikke rekker å få medisin i tide. Jeg er ikke så urolig for selve stikket, mer at jeg er så redd for å gjøre noe feil.

Jeg turte endelig å fortelle svigermor hva vi driver med. Hun ble ordentlig glad og tilbød seg å hjelpe til med sprøyter om det ble vanskelig for meg. Hun jobber i helsevesenet og har da litt erfaring med sprøyter og kan få det til.

Det er en lettelse å ha sagt det til noen faktisk. Jeg trodde kanskje jeg skulle holde det hemmelig, men fant ut det var like greit å fortelle sånn at hun forstår hva som skjer.

Alt av dokumenter og kontrakt er innsendt til klinikken og nå er det bare å vente på mensen og klarsignal fra klinikken til å starte med Bemfola. Den så ikke så vanskelig ut å sette. Så den tror jeg skal gå fint.
 
Jeg skal ha Bemfola, så Fyremadel, Otrivelle og så tilslutt Cyclogest. Alt dette er nytt for meg, så jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal forvente. Jeg leste nøye de instruksene til Fyremadel og syntes det virka komplisert. Er redd for å stikke feil og da ødelegge sprøyte og da måtte bestille på nytt hos apotek. De hadde ikke sånt utenom bestilling, så det er jo da dumt om jeg ikke rekker å få medisin i tide. Jeg er ikke så urolig for selve stikket, mer at jeg er så redd for å gjøre noe feil.

Jeg turte endelig å fortelle svigermor hva vi driver med. Hun ble ordentlig glad og tilbød seg å hjelpe til med sprøyter om det ble vanskelig for meg. Hun jobber i helsevesenet og har da litt erfaring med sprøyter og kan få det til.

Det er en lettelse å ha sagt det til noen faktisk. Jeg trodde kanskje jeg skulle holde det hemmelig, men fant ut det var like greit å fortelle sånn at hun forstår hva som skjer.

Alt av dokumenter og kontrakt er innsendt til klinikken og nå er det bare å vente på mensen og klarsignal fra klinikken til å starte med Bemfola. Den så ikke så vanskelig ut å sette. Så den tror jeg skal gå fint.
Så spennende at du snart skal i gang! :D Jeg gikk også på Bemfola og Fyremadel og det er ikke noe problem, det er vanskelig å gjøre noe feil. Jeg synes det var mest stressende å sette Ovitrelle fordi jeg bare hadde én sprøyte som måtte settes til et spesielt tidspunkt. Hadde jo ikke rukket å få tak i ny dersom jeg gjorde feil. Men det gikk veldig fint det også altså!
 
Ååhhh... nå har jeg begynt å få menssmerter. Betyr det kanskje at jeg har kortere syklus denne gangen? Ikke noe blod enda, men det kommer nok snart da. Jeg vil ikke starte opp enda! Neeeii... da bommer det med alt av planer. Haha.. Vent litt til da tante rød. Du kan komme neste uke sånn som du skal. o_O
 
Nå har jeg begynt å spotte. Forhåpentligvis betyr det full blødning i morgen og da sprøytestart på tirsdag. Jeg er fortsatt nervøs for å sette Fyremadel, men må jo bare finne ut av det. Bemfola ser veldig enkelt ut og den er jeg ikke redd for.

Jeg har glemt hva sykepleier sa om de andre medisinene, så det må jeg huske på å spørre om når det nærmer seg. Angrer på at jeg ikke hadde med penn og skriveblokk. Det var altså så mye info at jeg burde notert ned.
 
Det tok lang tid før det starta å blø ordentlig synes jeg, men er vel kanskje normalt. I dag har jeg utvilsomt mensen. Jeg har så smerter at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg sendte melding til Hausken om at jeg er i gang. Ikke fått noe svar. Burde jeg ringe dem?
 
Oh.. der fikk jeg svar. Start på sprøyte i kveld. :eek::eek:
De hadde tydeligvis ikke notert at jeg skulle ta ultralyd på lokale sykehuset og satt meg opp på time neste uke i Bergen. Håper jeg kan få time hos lokale sykehuset på så kort varsel nå da. Må ringe dem iallefall. :nailbiting: Herregud nå er vi i gang!
 
Sprøyte nr 2 satt. Det gikk bedre enn i går iallefall. I går fikk jeg jo ikke trykka inn all medisin før jeg tok ut sprøyta. Jeg stakk på nytt og skrapa meg på nåla da jeg dro den ut. Herregud for et styr. Tok på plaster etter å ha rensa det godt. Så i dag var jeg bestemt på å fikse det bedre. Passet på å snu sprøyta sånn at jeg kunne se doserings-streken og følge med på at jeg fikk inn alt.

Er litt overrasket over hvor lett selve stikket går, og hvor tungt det er å sprøyte inn medisinen. Trodde ikke man måtte trykke så hardt på den staven for å få i meg medisinen.

Jeg kjenner en sånn rar bobling i magen. Kjente det litt i går også, men trodde kanskje det var innbilning. Men nå kjenner jeg det jobber inni der. Trodde ikke jeg skulle reagere så kjapt. Håper ikke det betyr at jeg vil bli overstimulert. :eek: Jeg har jo ikke peiling.. må vel bare stole på at de vet hva som skal til og at dette går bra.
 
Sprøyte nr 2 satt. Det gikk bedre enn i går iallefall. I går fikk jeg jo ikke trykka inn all medisin før jeg tok ut sprøyta. Jeg stakk på nytt og skrapa meg på nåla da jeg dro den ut. Herregud for et styr. Tok på plaster etter å ha rensa det godt. Så i dag var jeg bestemt på å fikse det bedre. Passet på å snu sprøyta sånn at jeg kunne se doserings-streken og følge med på at jeg fikk inn alt.

Er litt overrasket over hvor lett selve stikket går, og hvor tungt det er å sprøyte inn medisinen. Trodde ikke man måtte trykke så hardt på den staven for å få i meg medisinen.

Jeg kjenner en sånn rar bobling i magen. Kjente det litt i går også, men trodde kanskje det var innbilning. Men nå kjenner jeg det jobber inni der. Trodde ikke jeg skulle reagere så kjapt. Håper ikke det betyr at jeg vil bli overstimulert. :eek: Jeg har jo ikke peiling.. må vel bare stole på at de vet hva som skal til og at dette går bra.
Så bra sprøyte nummer 2 gikk bedre! Snart er du rutinert og da går det på autopilot :) Husker jeg tenkte akkurat det samme som deg! Overraskende lett å stikke inn, men hardt å trykke inn medisinen. Jeg pleier å trykke med tommelen, synes det er det letteste!
 
I dag er jeg småkvalm. Om det er sammenheng med medisin eller ikke det vet jeg ikke. Men er uvel rett og slett. Nå kan det jo ha litt med stress å gjøre også. Magen min har en greie med å bli litt rar når jeg blir stresset. Vi skal på en kort ferietur oppi det hele. Den var planlagt for en god stund siden, så vi tenker å gjennomføre. Det burde gå bra. Vi skal sove noen netter på campingplass. Jeg skal ha med meg rense servietter og plaster sånn at jeg holder stikk-sted rent etter hver sprøyte. På søndag skal jeg starte med Fyremadel. Det stikket er kanskje større enn Bemfola, så da vil jeg ha plaster på. Tror jeg vil kjøpe meg en pakke med hello kitty plaster som trøst. :p
 
Jupp. Nå begynner jeg å få til dette her. Stilte meg opp foran speilet og stakk bestemt inn sprøyta og trøkka på med tommelen. Nå gikk det nesten litt for fort for det begynte å svi litt. :laughing002 Jeg stoppa og venta litt da jeg kjente det. Da gikk det bra å trøkke inn det siste. Nå var jeg helt tydelig mer stødig på hånden også. De forrige stikkene er fortsatt synlige, men dette ble omtrent usynlig og jeg måtte lete etter det etterpå.
 
Back
Topp