Håpet om kjærlighetsbarnet ❤

7 egg ut og selve uttaket gikk fint. Jeg kjente at lydene ble metalliske og lengre vekk og forsto at nå var jeg i ferd med å svime av. Ba om kald klut på panna. Fikk den og ting normaliserte seg litt mer igjen.

Så begynner ventetiden på å få svar på hvor mye som overlever. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Jeg får jo uansett ikke gjort noe til eller fra.

Jeg fikk faktisk spurt hva gradering på de to vi har på frys er. Da fikk jeg vite at den ene ble frosset på dag 5 og hadde 3 ett eller annet. Den neste ble frosset dagen etter fordi den brukte litt mer tid på å bli til blasto. Den fikk grad 4. De mener at begge er gode nok til å kunne bli baby og at de to hadde utmerket seg fra starten sammenlignet med de andre.

Hun sa at de ville gjerne ha noen på frys sånn at vi kunne få søsken om vi vil det senere. Altså da er de bra selvsikker på at det her vil kunne gå bra. :biggrin Jeg svarte at jeg ikke nødvendigvis er så opptatt av å få til søsken. Men at det er betryggende å ha noen å ta av sånn siden vi vet at innsett ikke alltid betyr baby uansett hvor godt embryo vi får satt inn.

Nå har jeg hovna opp i en fot og greier. Tror jeg kanskje har sittet for mye i ro. Håper det roer seg litt til i morgen. En del ubehag og spreng i buken. Kjenner at det har hovna opp litt ja. Så jeg er i grunnen fornøyd med at det ikke blir noe innsett nå. Jeg er nok ikke sånn ordentlig overstimulert, men kroppen min liker ikke det den har vært gjennom. Så en pause vil nok gi et bedre utgangspunkt for en graviditet. Jeg krysser fingrene for at vi nå får mange nok på frys sånn at vi får innsett i August. ❤️

Da får jeg jo kanskje termin i Mai om alt faktisk skulle klaffe. Det er lov å håpe tenker jeg. :biggrin

Jeg er fortsatt temmelig opphovnet og jeg veide 5 kg mer enn normalen i går kveld. Jeg har løpt på do og tissa sikkert 10 ganger på kort tid, så det er på riktig vei nå da heldigvis. Gikk ned 1 kg fra i går kveld og til formiddagen i dag. Det sprenger så forferdelig i eggstokken på venstre side, så nå tok jeg tilslutt en paracet i håp om at det roer det ned litt iallefall. Kan ikke huske at det var så vondt i flere dager sist gang. Men nå fikk jeg jo en vesentlig høyere dose hormoner. Så selv om jeg ikke fikk ut noe mer egg av dette her, så har nok kroppen fått en reaksjon.

Sykemeldingen min gikk ut i går og jeg jobber bare deltid, så innen jeg skal på vakt igjen så er det forhåpentligvis bra. Jeg liker ikke å styre med sykemelding. Det var heldigvis veldig enkelt og greit laget til inne på nav sin side da. Tror det må være første gang jeg er fornøyd med hvor enkelt de har ordnet noe. Vanligvis er det jo totalt uforståelig og så innfløkt at man helst skal være advokat for å kunne tolke hva de egentlig mener.

Der har jeg begynt å blø. Håper det ikke blir så vondt denne gangen. Må si jeg er spent på hva St olavs sier nå når jeg skal ha ny plan. Jeg håper på innsett. Jeg tror ikke jeg orker mer uttak på en stund om vi ikke må. Vi har 3 fine blastoer på frys. En av de må da være god nok til å kunne bli baby vel? Hmm.. må man gå en syklus uten noe før man får innsett? Hvis ikke så hadde jeg vel kunne nådd et innsett nå rett før de stenger for sommeren? Tvilsomt. Er vel best å vente til de åpner igjen i August.

Der har jeg begynt å blø. Håper det ikke blir så vondt denne gangen. Må si jeg er spent på hva St olavs sier nå når jeg skal ha ny plan. Jeg håper på innsett. Jeg tror ikke jeg orker mer uttak på en stund om vi ikke må. Vi har 3 fine blastoer på frys. En av de må da være god nok til å kunne bli baby vel? Hmm.. må man gå en syklus uten noe før man får innsett? Hvis ikke så hadde jeg vel kunne nådd et innsett nå rett før de stenger for sommeren? Tvilsomt. Er vel best å vente til de åpner igjen i August.
Jeg måtte vente en syklus etter uttak hos dem

Nå nærmer det seg med stormskritt. Om en uke skal jeg på ultralyd. Så er det å vente på eggløsning. Er takknemlig for naturlig syklus sånn at jeg slipper å gå på medisiner som gjør meg dårlig. Lutinus er hentet ut og jeg er klar. Har et lass med tester liggende. Er så rart å ikke skulle ha uttak. Nå er det ingenting å grue seg til.

Jeg er 300 gram unna vektmål og det svinger fra dag til dag. Så jeg tror ikke de ser om jeg bare trekker fra det bittelille jeg veier for mye. :laughing002 For alt jeg vet så er jeg faktisk innafor om en uke. Jeg har levd på streng diett hele sommeren og gått ned straks 8 kg. Tøft, men fornøyd med resultatet. Jeg merker ikke så mye på formen min, jeg har vært i like god form hele tiden, men klærne sitter løsere og finere på meg.

Fin opplevelse på ultralyd. Slimhinne på 9,1 mm og en tydelig ledende folikkel på høyre eggstokk. Han mente sånn par tre dager så skulle det bli eggløsning. Hadde en god samtale med han om hvordan jeg føler meg og hva jeg bekymret meg for. Han var god og hadde betryggende forklaringer på ting. Det gjorde ordentlig godt å snakke med han. Han lovte meg at jeg er velkommen dit til ultralyd om vi skulle lykkes nå. Jeg sa at dit vil jeg for å føde også. Ålesund sjukehus føles rett og slett trygt og godt. Bare fått god hjelp og omsorg hele tiden der.

Nå har jeg fått positiv eggløsningstest. Glad jeg tok den digitale. Den kom jo opp med smilefjes. Da jeg dro ut strimmelen så var faktisk ikke teststrek like sterk som kontrollstrek. Så om jeg skulle tolket streker så hadde jeg ikke tolket den som helt positiv. Tok da samtidig en strimmeltest for å se hvordan den så ut. Samme der også. Men helt klart sterkere strek enn det jeg har fått resten av dagene jeg har testet. Så da er den nok positiv og jeg ringte inn så fort ungene var levert på skolen.

De var ordentlig kjappe med å ringe meg tilbake denne gangen. På vei til jobb ringte de. Ble satt opp på innsett på mandag. Herregud nå skjer det faktisk! Jeg fikk forsikret meg om at de hadde mottatt samtykkeskjema og alt sånn. Det hadde de. Så nå er alt klart. Jeg begynner på Lutinus på fredag.

Jeg tør egentlig ikke håpe så mye, vet jo at det er ingen garantier i dette gamet her. Men jeg er så rolig denne gangen. Jeg har liksom en følelse av at nå skal det gå bra. Magefølelse er ingen fasit og vi må bare vente og se. Herreguuud så spennende dette her er!

Jeg vet hvilken lege du snakker om og han er virkelig en flott mann og en ekte bauta ❤️ veldig realt menneske
Ja er jo ikke så veldig vanskelig å gjette hvem jeg snakker om. :laughing002 :biggrin Har vært så godt å gå til han fast nå for hver kontroll i forbindelse med behandlingen. Et fast og trygt menneske som faktisk tar seg tid til å lese journal før timen. Nå håper jeg at jeg skal på ultralyd og se lite bankende hjerte neste gang jeg ser han. :Heartbigred

Rugedag 2. Progesteron stinker gjæret æsjebæsj. :laughing002
Luktesansen blir bare sterkere og sterkere. Må jo være Lutinus som gjør det. Det er litt slitsomt i grunn. Jeg har ganske så følsom luktesans fra før av.

Kjedelig å være kvalm..! Men kan jo håpe det er en liten spire inni som bidrar til det i så fall :D

Så spennende å følge med hvordan dette her går :love017 jeg bare lurer, og du trenger ikke svare om du ikke vil, men hvilket vektmål er det de har?

Snufsete og tett nese. Bittelitt blod i snørret. Hohoy.. jeg får virkelig alt av bivirkninger av progesteron jeg. :laughing002 Murring i livmor som kommer og går. Trøtt og slapp og energiløs. Blir bare verre for hver dag. Svaaaak skyggestrek på test. Ikke vits i å prøve å ta noe bilde av. Satser på at det blir positiv innen noen dager.

Spennende med svak strek! :D krysser fingrene!

Spent på å ta ny test nå utover kvelden. Det er stigning utvilsomt fra i går og til i dag. Når jeg sammenligner de tørka testene med de etter tvillingene så er de omtrent like. Jeg limte inn hele testrekka i dagboka mi og det er jeg glad for å ha tatt vare på. Har notert hvilken dpo osv. Jeg håper sånn at dette går bra. Akkurat nå er jeg faktisk gravid. :love017 Så tidlig så har man jo ingen garantier. Men jeg tar hvert positive øyeblikk jeg kan få. Er det noe jeg lærte av tvillingene så er det at de gode øyeblikkene er viktig å ta vare på. Det hjelper så lite å bekymre seg for alt som kan gå galt. Det er ting vi ikke styrer over.

Fortsatt veeeldig svak strek, men den er like bra som test på omtrent samme dag med tvillingene. ❤️ Bare håper det fortsetter å stige. Det har vi jo ingen garantier for. Så jeg venter litt med å slippe jubelen helt løs.
20230902_183112.jpg

Back
Topp