Ned er ned og alt hjelper på Nå aner jeg ikke hvor overvektig du er, men en del forskning viser at hvis man kommer seg ned til typ BMI 27-28 så øker det fertiliteten. BMI på 25 eller under 25 gir ikke økt fertilitet, men likestilles med 27-28. Så fertilitetsmessig så trenger man ikke å komme helt ned til normalvektSnart 5 kg i minus. Herregud... 1 kg på en måned ja. Fortsetter det like sakte videre også så vil jeg måtte bruke et par år på å komme ned i normal vekt. Er det virkelig normalt at det går så ufattelig sakte? Kroppen min tviholder på absolutt alt. Jeg er 100% sikker på at jeg ikke spiser mer enn jeg skal. Jeg registrerer hver eneste smule jeg putter i munnen. Jeg går masse på tredemølle og ute i naturen.
I kveld er jeg bare lei meg. En venninne av meg som vet at jeg så desperat vil ha barn, hun sitter nå og klager over hvor livredd hun er for å ha blitt gravid. Kjenner at det var ikke spesielt greit, men jeg orker ikke å si noe til henne. Sosiale antenner er vel ikke helt på plass for å si det sånn.
Har brukt og bruker spis deg fri som metode selv, og synes det fungerer supert. Mye råvarer, grønnsaker og frukt i kostholdet. Anbefales hvis du vil prøve noe nytt
For en ufølsom venninne. Hvis hun faktisk er klar over at du har prøvd på barn i flere år nå, og likevel skal snakke med deg om dette, så er det ufattelig ufølsomt. Varme tanker din vei Tror jeg hadde ignorert/prøvd å komme meg ut av samtalen hvis det var en ikke så nær venninne, men sagt ifra hvis hun var nær.