Endelig begynner vekta å komme ned på tall som er litt mer hyggelig å se på. Det går fortsatt forferdelig sakte ned. Jeg har altså brukt måneder bare på 4 kg ned. Ser folk sier det skal gå an å gå ned et kg i uka. Det får ikke jeg til uansett hva jeg prøver på. Her bruker jeg nok gjerne en måned på ett stakkars kg.
Har kjøpt meg tredemølle og den brukes flittig når det ikke er fristende å ta tur ute. Jeg har blitt betydelig mer sprek enn jeg var. Så selv om vekta omtrent ikke rører seg, så føler jeg meg helt annerledes enn det jeg var da jeg startet. Nå kan jeg jogge deler av turen og jeg kommer meg opp fjellstien uten å ta pauser. Det er så utrolig godt å kjenne på mestring på det iallefall. Så dette fortsetter jeg med. Målet er å bli i ordentlig god form og så holde meg der. Trimme minimum 5 dager i uka. Ofte har det blitt hver eneste dag nå.
Jeg ønsker å trene litt styrke også, men må finne på noe lurt siden jeg ikke har råd til så mye treningsutstyr enda. Har løftet på alt mulig rart i huset og ikke noe system på det. Har funnet meg en stol og stått og løftet på den til jeg har blitt sliten i armene. Så har jeg tatt litt knebøy og situps.
Hadde folk sett meg så hadde de vel trodd jeg har rablet fullstendig. Jeg liker å tenke at det er kanskje ikke seriøs og systematisk trening, men at alt er bedre enn ingenting.