Håperpånr3 lufter litt tanker

Skjønner godt at du er lei nå, de siste ukene og dagene er virkelig tunge! Det er absolutt lov til å klage litt. Og selv om dagene nå virker uendelig lange så er det heldigvis ikke lenge igjen til han er her uansett. :love017

Anbefaler deg å kjøpe inn laktulose for magen, om du ikke får bruk for det før fødsel er det iallfall veldig fint å ha etter fødsel. :)

Masse lykke til med fødsel! Og håper du får hvilt og kost deg litt de siste ukene/dagene nå ❤️

Takk for gode ord:Heartred Jeg forstår henne jo, og vil veldig gjerne ha noen dager med total avslapning og lillebror kommer om kort tid uansett, men noen dager og øyeblikk føles kjipere enn andre. Føles litt bedre allerede heldigvis :) I morgen kan jeg sove lenge (mannen står opp 07:30 og har hjemmekontor på soverommet, så er ikke snakk om så fryktelig lenge, men uansett godt å ikke måtte lage frokost og levere på skolen), har iiiiingen planer bortsett fra å kose meg:thefinger
Åh da håper jeg du koser deg i mårra. :) :)

Åå, søte deg! Babyshower, kropp som ikke spiller på lag og jordmor som ikke sjekker når hun har forespeilet det - du, det er såå forståelig at det er tungt og tøft nå i innspurten og alt blir forsterket:Heartred Ikke at jeg har erfart det selv, men jeg har erfart følelsen av å være hormonstyrt, og det gjør ikke livet noe enklere:hilarious: Masse, masse lykke til med innspurten - håper den ikke blir altfor lang og kronglete:Heartred

38+4

Var hos fotpleier i dag, etter litt tips her inne. Var veldig godt. Hun utførte fotsoneterapi også. Har aldri vært hos fotpleier, men var deilig å bli tatt på på føttene - er ikke like lett for meg lenger:rolleyes:
Hun trykket på punktet for livmoren, så får vi se om det har noen effekt. Vært et litt annet nedpress siden jeg var der, men det kan like gjerne være tilfeldig.

Spiste sterk kebab til middag, så nå gjenstår det vel bare sex:angelic: Tror ikke mannen orker, for de vondtene han hadde under prøvingen i våres har vært av og på helt siden, og fikk nå påvist betennelse i prostata. Er visst veldig vondt stakkars:Heartred Og bryststimulering er ikke noe for meg, det orker jeg ikke. Aaaaltfor slitsomt:facepalm:

Lillebror har vært veldig rolig i går og i dag. Mye svakere kynnere de dagene også. I starten av uken var de kraftigere, hyppigere og vondere. I går var de som i andre trimester. Passer litt dårlig å føde neste uke egentlig, men fra 11. er det greit:joyful: *Sier jeg og føder i mars..*

38+4

Var hos fotpleier i dag, etter litt tips her inne. Var veldig godt. Hun utførte fotsoneterapi også. Har aldri vært hos fotpleier, men var deilig å bli tatt på på føttene - er ikke like lett for meg lenger:rolleyes:
Hun trykket på punktet for livmoren, så får vi se om det har noen effekt. Vært et litt annet nedpress siden jeg var der, men det kan like gjerne være tilfeldig.

Spiste sterk kebab til middag, så nå gjenstår det vel bare sex:angelic: Tror ikke mannen orker, for de vondtene han hadde under prøvingen i våres har vært av og på helt siden, og fikk nå påvist betennelse i prostata. Er visst veldig vondt stakkars:Heartred Og bryststimulering er ikke noe for meg, det orker jeg ikke. Aaaaltfor slitsomt:facepalm:

Lillebror har vært veldig rolig i går og i dag. Mye svakere kynnere de dagene også. I starten av uken var de kraftigere, hyppigere og vondere. I går var de som i andre trimester. Passer litt dårlig å føde neste uke egentlig, men fra 11. er det greit:joyful: *Sier jeg og føder i mars..*
Fotpleier høres digg ut :) :) Tror jeg og har lyst å prøve å gå til en slik :)
Hehe er sikker på at lillebror kommer nå snart :) :)

Du er godt i gang med kjerringrådene ja :joyful:
Hvis det er noen trøst så hjalp hverken stimulering av nipler eller sex for å få han ut her. :p

Høres veldig deilig ut med fotpleie! Godt du kan unne deg litt selvpleie nå :happy:

og så håper jeg du slipper å gå like lenge som meg da :rolleyes: Lykke til med innspurten! ❤️

38+5

I kveld ringte jeg føden / observasjonsposten for gravide pga lite liv de siste dagene. Fikk beskjed om å spise to brødskiver med noe søtt og drikke et glass med kaldt vann + 1 glass med saft. Så legge meg på venstre side og telle bevegelser i 1 time mens jeg skulle spille Livin’ on a prayer med Bon Jovi for babyen :singing: Kom til 45 bevegelser, så sykehuset var veldig fornøyde med det.

Tror han har kommet litt lenger ned i bekkenet og blitt større ila uken, så kanskje ikke så rart bevegelsene er mer glidende og ikke like «skarpe» som tidligere. Og så har jeg gått på do kanskje 3 ganger denne uken totalt sett, så kanskje ikke helt optimale forhold for bevegelser heller..

Slo meg til ro med dette, men kommer til å følge med fremover selvfølgelig.

38+5

I kveld ringte jeg føden / observasjonsposten for gravide pga lite liv de siste dagene. Fikk beskjed om å spise to brødskiver med noe søtt og drikke et glass med kaldt vann + 1 glass med saft. Så legge meg på venstre side og telle bevegelser i 1 time mens jeg skulle spille Livin’ on a prayer med Bon Jovi for babyen :singing: Kom til 45 bevegelser, så sykehuset var veldig fornøyde med det.

Tror han har kommet litt lenger ned i bekkenet og blitt større ila uken, så kanskje ikke så rart bevegelsene er mer glidende og ikke like «skarpe» som tidligere. Og så har jeg gått på do kanskje 3 ganger denne uken totalt sett, så kanskje ikke helt optimale forhold for bevegelser heller..

Slo meg til ro med dette, men kommer til å følge med fremover selvfølgelig.
Jeg har jo gjettet at han kommer i morgen da :) :) Blir spennende om det blir å stemme nå da :) :)
god helg så lenge :) :)

Hehe, er ingen tegn til at han kommer i morgen dessverre:rolleyes: Men det får være greit. Prøøøøver så godt jeg kan å nyte dagene før han kommer (lettere sagt enn gjort når man er litt engstelig og har vondter) :Heartblue
Han kommer når han er klar :) :) :) Og når han kommer er de siste ukenes plager helt glemt :) :)
Mange klemmer :) :)

Det er så spennende med de dagene før fødselen...kommer han i dag, kommer han i morgen...:Heartblue:Heartblue

Kjempemasse lykke til :Heartred:Heartred

Han kommer når han er klar :) :) :) Og når han kommer er de siste ukenes plager helt glemt :) :)
Mange klemmer :) :)

Han kom dessverre ikke i dag :) Men du har heøt rett, når han først kommer er alt glemt. Det er det veldig fine med det :Heartblue Klem

Det er så spennende med de dagene før fødselen...kommer han i dag, kommer han i morgen...:Heartblue:Heartblue

Kjempemasse lykke til :Heartred:Heartred

Ja, skikkelig spennende rett og slett:love7 Tusen takk! Jeg er spent på jordmortimen i morgen og om hun sjekker modning.. :smiley-angelic001

39+0

Var på kontroll hos jordmor i dag. Hun sjekket modning denne gangen, men jeg forstår ikke helt hva det betyr. Jeg hadde kun 1 cm åpning og var myk, så hun fikk tøyd litt i livmormunnen. Den prøvde visst å gå litt oppover når hun forsøkte, men hun fikk det til allikevel. Hadde allikevel trodd jeg skulle ha større åpning, men hun virket fornøyd. Sa allikevel klart og tydelig fra at hun ikke trodde jeg kom til å gå i fødsel i dag eller de nærmeste dagene. Så jeg vet ikke helt hva dette betyr, jeg..

Hodet til lillebror er notert på helsekortet som festet, så det er jo bra til å være 3.gangsfødende og 10 dager til termin. Har ny time neste mandag hvor hun sjekker modning enda en gang og kan sammenligne. Hun tok på hodet hans, så det er jo litt spennende :)

Hvis noen av dere har innspill på dette med modningen setter jeg stor pris om dere legger igjen en kommentar, for jeg forstod ikke helt dette her..

39+0

Var på kontroll hos jordmor i dag. Hun sjekket modning denne gangen, men jeg forstår ikke helt hva det betyr. Jeg hadde kun 1 cm åpning og var myk, så hun fikk tøyd litt i livmormunnen. Den prøvde visst å gå litt oppover når hun forsøkte, men hun fikk det til allikevel. Hadde allikevel trodd jeg skulle ha større åpning, men hun virket fornøyd. Sa allikevel klart og tydelig fra at hun ikke trodde jeg kom til å gå i fødsel i dag eller de nærmeste dagene. Så jeg vet ikke helt hva dette betyr, jeg..

Hodet til lillebror er notert på helsekortet som festet, så det er jo bra til å være 3.gangsfødende og 10 dager til termin. Har ny time neste mandag hvor hun sjekker modning enda en gang og kan sammenligne. Hun tok på hodet hans, så det er jo litt spennende :)

Hvis noen av dere har innspill på dette med modningen setter jeg stor pris om dere legger igjen en kommentar, for jeg forstod ikke helt dette her..
Forstår ikke helt selv så mye av slikt :) :) men får håpe tøyingen hjelper litt på :) :)

39+0

Det som er så vanskelig med modning og åpning er at det ikke trenger å bety noe som helst!

Noen kan gå med 2-3 cm åpning og modne forhold lenge, og så har du sånne som meg som går fra 1-2 cm åpning og "litt myk" til å ha født et barn på 6 timer. :-)

39+0

Tror det er slik som flere skriver her, at det er veldig individuelt.. Flergangsfødende kan gå med 3-4cm i ukesvis, og allikevel føde etter termindato, mens andre har helt lukket og umoden tapp på kontroll med føder raskt etterpå allikevel:rolleyes: Jeg har født fem ganger, men hos meg skjer denne modningen veldig brått&raskt. Har med flere av mine fødsler blitt skuffet på kontroll pga lite modning, men har endt opp med å føde raskt etterpå likevel:) Håper det er noe i gjære for deg snart!:joyful: Har du testet modningsakupunktur forresten? Er en del jordmødre som har tatt kurs i dette, så jeg har gjort det ukene før fødslene både hos jordmor på helsestasjonen og privat hos akupunktør. Verdt er forsøk hvis du har mulighet iaf:) Masse lykke til med den nært forestående fødselen:Heartred

Hei
Sjelden jeg legger igjen kommentar, men er inne å leser og følger med i spenning :D

Dessverre trenger ikke 1 cm bety noe som helst. Hvert fall ikke som flergangs. Mange flergangsfødende som går med 2-3 cm i flere uker før de faktisk føder. Jeg hadde 1 cm som førstegangs i 2 uker så jeg ville ikke lagt noe særlig i akkurat det. Desverre!

Håper han kommer snart. Jeg tipper 17. feb. Ikke like optimistisk som andre her inne :P

Forstår ikke helt selv så mye av slikt :) :) men får håpe tøyingen hjelper litt på :) :)

Hehe, nei det er vanskelig å forstå seg på de greiene der.. Føler ikke at jeg har født to ganger før - blir jo like oppsøkende for informasjon og alt selv om det er nummer tre.. :)

Det som er så vanskelig med modning og åpning er at det ikke trenger å bety noe som helst!

Noen kan gå med 2-3 cm åpning og modne forhold lenge, og så har du sånne som meg som går fra 1-2 cm åpning og "litt myk" til å ha født et barn på 6 timer. :)

Det er sikkert veldig rett det du skriver.. Jeg hadde bare forventet at jeg skulle være mer moden og hatt en følelse av å føde før termin, men så ble jeg litt skuffet bare. Er jo fortsatt 9 dager til termin og de to andre ble født etter termin, så skjønner ikke hvorfor jeg maser sånn rundt det :yuck:

Tror det er slik som flere skriver her, at det er veldig individuelt.. Flergangsfødende kan gå med 3-4cm i ukesvis, og allikevel føde etter termindato, mens andre har helt lukket og umoden tapp på kontroll med føder raskt etterpå allikevel:rolleyes: Jeg har født fem ganger, men hos meg skjer denne modningen veldig brått&raskt. Har med flere av mine fødsler blitt skuffet på kontroll pga lite modning, men har endt opp med å føde raskt etterpå likevel:) Håper det er noe i gjære for deg snart!:joyful: Har du testet modningsakupunktur forresten? Er en del jordmødre som har tatt kurs i dette, så jeg har gjort det ukene før fødslene både hos jordmor på helsestasjonen og privat hos akupunktør. Verdt er forsøk hvis du har mulighet iaf:) Masse lykke til med den nært forestående fødselen:Heartred

Ja, gikk til modningsakupunktur i noen uker før forrige fødsel. Fødte 9 dager på overtid. Tror ikke jordmor sjekket modning da, så vet jo ikke om det hadde noen effekt. Men det kommer jeg ikke til å bruke penger på denne gangen kjenner jeg, fordi jeg ikke følte det hadde noe for seg. Men det kan det jo ha gjort uten at jeg helt tenker på det ettersom hun ble født etter termin. Kom inn på sykehuset med 3 cm åpning og det tok lenger tid enn med førstemann, så var ikke særlig imponert over den modningsakupunkturen gitt :joyful: Skal sies at epiduralen fungerte under denne fødselen, så de sa at det forlenget fødselen. Men det var det verdt :D

Hei
Sjelden jeg legger igjen kommentar, men er inne å leser og følger med i spenning :D

Dessverre trenger ikke 1 cm bety noe som helst. Hvert fall ikke som flergangs. Mange flergangsfødende som går med 2-3 cm i flere uker før de faktisk føder. Jeg hadde 1 cm som førstegangs i 2 uker så jeg ville ikke lagt noe særlig i akkurat det. Desverre!

Håper han kommer snart. Jeg tipper 17. feb. Ikke like optimistisk som andre her inne :p

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen hos meg! :) Veldig hyggelig at du både tipper dato og følger med i spenning - det setter jeg stor pris på :) Moro å ha litt tippekonkurranse, det gjør jo dagene fort litt mer spennende :) Har lest at fleregangsfødende kan gå med åpning i flere uker jeg også, så derfor hadde jeg forventet litt mer, ikke kun 1 cm. Synes det var litt lite :p Men får håpe at modningen er på plass om ikke altfor lenge og at han bestemmer seg for å komme ut før det bikker over til mars :nailbiting:

Biiiittelitt av slimproppen kom i dag. Tror den startet å komme 3 uker før fødsel med førstemann, så selv om det er spennende tar jeg ikke det så alvorlig :rolleyes:

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp