Håperpånr3 lufter litt tanker

39+2

Jeg trodde det var igang hos meg i natt, men har stoppet opp. Var veldig sterke kynnere/ modningsrier med topper. Ble vekket av de mange ganger, men var så trøtt at jeg ikke tok tiden eller så på klokken. Stod opp 04 for å tisse og hadde litt problemer med å sovne etter det pga kynnerne. Våknet til vanlig tid i morges for å få barna på skolen og etter det har jeg ikke hatt vonde kynnere, kun litt løs mage (endelig, har jo vært hard i magen i ukevis) og vondt i korsryggen.

Termin om 8 dager. Skal snart legge meg litt og håpe jeg får litt søvn, er helt utslitt nå:goodnight

Åååå nå er det spennende!! Plutselig så skjer det! :woot:
Håper du får deg litt søvn. Pass på å få i deg nok mat også tilfelle tilfelle :happy:

Åååå nå er det spennende!! Plutselig så skjer det! :woot:
Håper du får deg litt søvn. Pass på å få i deg nok mat også tilfelle tilfelle :happy:

Ja, men dette er ikke første natten med slikt, så spørs. Men nå har jeg en ok mage og bittelitt av slimproppen har gått og nærmere termin, så er uansett nærmere denne gangen enn tidligere :) Er sulten hele tiden omtrent, så skal spise litt før jeg legger meg. Har allikevel en følelse på at vi nærmer oss, så det er jo veldig spennende :)

Ja, men dette er ikke første natten med slikt, så spørs. Men nå har jeg en ok mage og bittelitt av slimproppen har gått og nærmere termin, så er uansett nærmere denne gangen enn tidligere :) Er sulten hele tiden omtrent, så skal spise litt før jeg legger meg. Har allikevel en følelse på at vi nærmer oss, så det er jo veldig spennende :)

Det er jo litt av spenningen da (og frustrasjonsgrunnlag) at alt kan bety alt og ingenting i denne fasen. :woot:

Håper og tror det skjer moe snart da :)
DEtte er så spennende!!:nailbiting::angel8
Det er jo litt av spenningen da (og frustrasjonsgrunnlag) at alt kan bety alt og ingenting i denne fasen. :woot:

Ja, det er skikkelig spennende! :woot: Tenker at jeg umulig kan gå med dette i lang tid, samtidig som det kan dabbe helt av og ikke starte før neste uke igjen :yuck: Verker litt nedentil og i korsryggen og nederst i magen, men det kan være han bare presser litt nedover og er borti nerver.
Det er akkurat det - dette kan bety at det er starten på fødselen, eller så kan det være at det er «sånn det er» og at fødselen ikke er så kort unna som jeg håper.. Liiiitt frustrerende. Men kjenner jeg er fryktelig spent på kvelden / natten nå :confused005

Så spennende!! Jeg har veldig troa på at han kommer snart :D:Heartred
Masse lykke til når det måtte skje!:Heartred

Tusen takk! :Heartblue Har sovet litt heldigvis, men ble kun en halvtimes tid. Hadde noen modningsrier / kynnere i stad, som presser veldig på urinblæra, for kan være derfor det føles mer intenst om natten også. Gleder meg til å legge meg i kveld, er utrolig trøtt :facepalm: Har en bitteliten følelse på fredag eller søndag, men gjør står jo å se.. :) Er vel kanskje mer ønsketenkning :joyful:

Nå er spenningen virkelig i gang! Jeg ble skikkelig løs i magen dagen før fødselen med nummer to startet, sånn at hele systemet var tømt og klart før fødsel:joyful: Håper du slipper å gå lenge nå♥️

Oyoyoy som alle andre her inne sier, nå blir det spennende. Blir like spent hver gang jeg sjekker dagboka di nå hehe. :)

Ut fra andre dagbøker her inne så blir det ofte mye oppdateringer like før og rundt termin, så blir det plutselig stille i noen dager før de endelig oppdaterer med at lille har kommet. :)

Sender deg mange klemmer! Siste tiden er så utrolig slitsom, så du har all min sympati. Tenker det viktigste for det er å forberede deg til at fødselen kan starte når som helst. Så det du skal bruke tiden på er å spise, sove/hvile, bæsje og tisse.

Så håper jeg lillebror melder sin ankomst snart ❤️

Nå er spenningen virkelig i gang! Jeg ble skikkelig løs i magen dagen før fødselen med nummer to startet, sånn at hele systemet var tømt og klart før fødsel:joyful: Håper du slipper å gå lenge nå♥️
Oyoyoy som alle andre her inne sier, nå blir det spennende. Blir like spent hver gang jeg sjekker dagboka di nå hehe. :)

Ut fra andre dagbøker her inne så blir det ofte mye oppdateringer like før og rundt termin, så blir det plutselig stille i noen dager før de endelig oppdaterer med at lille har kommet. :)
Sender deg mange klemmer! Siste tiden er så utrolig slitsom, så du har all min sympati. Tenker det viktigste for det er å forberede deg til at fødselen kan starte når som helst. Så det du skal bruke tiden på er å spise, sove/hvile, bæsje og tisse.

Så håper jeg lillebror melder sin ankomst snart ❤️

Tusen takk for veldig koselige ord fra dere alle tre :Heartblue Det varmer at dere tar dere tid til å legge igjen en kommentar, så tusen takk!
Oppdaterer i nytt innlegg under :)

39+3

Fysisk
Ingen modningsrier i natt. Har sovet helt greit, bedre enn forrige natten hvertfall. Nå er det veldig ubehagelig å snu meg i sengen, det er så tungt og vondt i bekkenet (som et stramt belte på en måte). Blir spennende på mandag om jordmor kan kjenne noe forskjell på modningen eller ikke. Mandag er siste kontroll før termin, så er det trivselskontroll på sykehuset etter det.
Hard i magen i går kveld, men løs i morges.

Mentalt
Da jeg våknet i dag kjente jeg umiddelbart at jeg har en tung dag. Ikke fordi jeg ikke har født enda, for det kjennes helt greit ut akkurat nå, men for en så banal ting som at mannen min ikke har tatt initiativ til å ha sex siden forrige uke. Vi pleier å være intime et par ganger i uken, men nå har det gått en hel uke uten at han har hintet frempå eller vist interesse. Jeg forstår at det ikke er bare-bare å tenne på en høygravid kone som både beveger seg og ser ut som en hval. Det er heller ikke til å stikke under en stol at babyen er i magen og dermed litt for nær under slike omstendigheter. Allikevel lar jeg det påvirke meg negativt og synes det er tungt at han ikke tenner på meg nå. Jeg kommer jo ikke akkurat til å føle meg fresh etter fødsel heller. Jeg vet at han er like glad i meg, men jeg sliter allikevel med disse tankene på tunge dager.

39+3

Fysisk
Ingen modningsrier i natt. Har sovet helt greit, bedre enn forrige natten hvertfall. Nå er det veldig ubehagelig å snu meg i sengen, det er så tungt og vondt i bekkenet (som et stramt belte på en måte). Blir spennende på mandag om jordmor kan kjenne noe forskjell på modningen eller ikke. Mandag er siste kontroll før termin, så er det trivselskontroll på sykehuset etter det.
Hard i magen i går kveld, men løs i morges.

Mentalt
Da jeg våknet i dag kjente jeg umiddelbart at jeg har en tung dag. Ikke fordi jeg ikke har født enda, for det kjennes helt greit ut akkurat nå, men for en så banal ting som at mannen min ikke har tatt initiativ til å ha sex siden forrige uke. Vi pleier å være intime et par ganger i uken, men nå har det gått en hel uke uten at han har hintet frempå eller vist interesse. Jeg forstår at det ikke er bare-bare å tenne på en høygravid kone som både beveger seg og ser ut som en hval. Det er heller ikke til å stikke under en stol at babyen er i magen og dermed litt for nær under slike omstendigheter. Allikevel lar jeg det påvirke meg negativt og synes det er tungt at han ikke tenner på meg nå. Jeg kommer jo ikke akkurat til å føle meg fresh etter fødsel heller. Jeg vet at han er like glad i meg, men jeg sliter allikevel med disse tankene på tunge dager.
Huff, så trist at du har en tung dag:Heartred Er det ikke best å prate med mannen din om følelsene dine? Jeg synes iaf alltid det er bedre selv, enn å sitte alene med tankene mine:Heartred Det kan jo tenkes han antar at du er for sliten/trett/ubekvem nå mot slutten, og derfor ikke tar initiativ? Håper ting blir lysere, og at dagene frem mot fødsel blir gode for deg- snart er dagen her jo!:joyful:

Huff, så trist at du har en tung dag:Heartred Er det ikke best å prate med mannen din om følelsene dine? Jeg synes iaf alltid det er bedre selv, enn å sitte alene med tankene mine:Heartred Det kan jo tenkes han antar at du er for sliten/trett/ubekvem nå mot slutten, og derfor ikke tar initiativ? Håper ting blir lysere, og at dagene frem mot fødsel blir gode for deg- snart er dagen her jo!:joyful:

Tusen takk for gode ord :Heartred Du kan absolutt ha rett i det du skriver. Jeg har pratet med mannen mange ganger om dette både før og under svangerskapet, så han vet hvor viktig det er for meg at han viser at han tenner på meg. Tror derfor han ville spurt om jeg orker. Jeg nevnte nettopp at jeg ikke føler meg så fresh og han sa at han ikke bryr seg om det. Jeg vet jo at han er like glad i meg uansett om jeg er stor eller liten, men det er også veldig viktig for meg at han ser på meg og er stolt over at jeg er kona hans både basert på hvordan jeg er som person og at han synes jeg er flott. Jeg synes jo han er den fineste mannen i verden og er så glad for at jeg er kona hans, så jeg vil gjerne at han også skal ha de samme tankene :Heartred

Når det kommer til fødsel er jeg faktisk helt fornøyd med at det ikke tok seg opp i går (i skrivende stund hvertfall) :) Nå fikk jeg sove litt bedre og det er godt å slappe av nå. I tillegg håper jeg vi får helgen sammen med alle barna før lillebror kommer, for det blir ganske sikkert siste helg alle oss ettersom de skal til de andre foreldrene sine neste helg. Har forhåpentligvis ork til å bake boller så vi kan ha litt fastelavn og kose oss :) Er jo både fastelavn, valentines og morsdag på søndag (spent på om mannen husker morsdagen eller om den har gått i glemmeboken mtp termin og alt som skjer) o_O

Kjenner meg veldig igjen i den følelsen når mannen ikke tar initiativ på slutten av svangerskapet. Man føler seg virkelig ikke fin da. Her var årsaken at mannen ville ta hensyn til meg, og derfor lot være å ta initiativ. Men full av hormoner, kombinert med at man allerede føler seg som en hval så ble det jo bare helt feil for meg. Så det ville vært bedre for meg om jeg heller kunne takket nei da :-)

Høres ut som det ville passet ganske perfekt hvis lillebror kommer på mandag eller tirsdag da. Da får du helgen med alle barna som ønsket, og du slipper å gå sånn alt for lenge til :D

Nei, man føler seg ikke superfresh akkurat.. Hjelper ikke at jeg ser at jeg er hoven i hele kroppen, hendene verker og sovner av alt vannet, jeg klarer ikke å kle på meg uten å stønne usjarmerende og jeg føler alt dreier seg om babyen og ekstra vekt. Og masse hormoner ja - det kan umulig være lett å forholde seg til for partner :rolleyes:

Ja, jeg tenker egentlig at det hadde vært fint å drøye til neste uke.. Jeg har jo selv tippet 22. feb, så det er fortsatt en stund til. Det er utrolig godt å bare sitte i sengen med laptopen og musikk på øret. Det vet jeg kommer til å bli nedprioritert når lillebror kommer :)
Håper alt er bra med deg og baby :Heartblue

Tusen takk for gode ord :Heartred Du kan absolutt ha rett i det du skriver. Jeg har pratet med mannen mange ganger om dette både før og under svangerskapet, så han vet hvor viktig det er for meg at han viser at han tenner på meg. Tror derfor han ville spurt om jeg orker. Jeg nevnte nettopp at jeg ikke føler meg så fresh og han sa at han ikke bryr seg om det. Jeg vet jo at han er like glad i meg uansett om jeg er stor eller liten, men det er også veldig viktig for meg at han ser på meg og er stolt over at jeg er kona hans både basert på hvordan jeg er som person og at han synes jeg er flott. Jeg synes jo han er den fineste mannen i verden og er så glad for at jeg er kona hans, så jeg vil gjerne at han også skal ha de samme tankene :Heartred

Når det kommer til fødsel er jeg faktisk helt fornøyd med at det ikke tok seg opp i går (i skrivende stund hvertfall) :) Nå fikk jeg sove litt bedre og det er godt å slappe av nå. I tillegg håper jeg vi får helgen sammen med alle barna før lillebror kommer, for det blir ganske sikkert siste helg alle oss ettersom de skal til de andre foreldrene sine neste helg. Har forhåpentligvis ork til å bake boller så vi kan ha litt fastelavn og kose oss :) Er jo både fastelavn, valentines og morsdag på søndag (spent på om mannen husker morsdagen eller om den har gått i glemmeboken mtp termin og alt som skjer) o_O
Bare hyggelig- kjenner meg jo igjen:Heartred Her har vi faktisk endt opp med å ha ganske mye sex på slutten, for å prøve å stimulerer til fødsel, men har vel vært mer en ‘oppgave’ som har vært litt humoristisk enn ‘hel-tenning’ fra begges side:hilarious: Jeg har vært ganske hormonell på slutten, og det er jo helt naturlig det du skriver, men det føles jo like stort for den som er oppi det uansett! Jeg har sagt det til mannen min flere ganger- at det å ‘skylde på hormoner’ for emosjonelle utbrudd og følelser er bare dårlig gjort, for det føles jo like ekte for den det gjelder uansett! Synes du skriver så fint da- det er jo fantastisk at du synes han er den fineste manne av de alle! Han kan vel ikke unngå å bli sjarmert av det:Heartred Håper dere får en fin helg med barna, og noen koselige romantiske dager sammen før minsten melder sin ankomst:Heartred Jeg har tatt fotpleie og massasje op slutten av svangerskapene- det er virkelig fantastisk når man ikke når rundt omkring selv! Kanskje du kan det? Og hva med å avtale litt koselige stunder med mannen fremover? Et koselig bad sammen med stearinlys og musikk etc? Eller massere hverandre en kveld? Evt å si rett ut at det eneste rådet for å sette igang fødel faktisk er sex- rådet både leger og jordmødre gir, så er det lurt å gjøre det daglig fremover mot fødsel? :rolleyes: Masse lykke til, kjære deg! :Heartred

Back
Topp