Håperpånr3 lufter litt tanker

Siste innspurt nå :D

Nå kommer han snart :):)
Siste innspurt nå :D

Ja, definitivt siste innspurt og så er han her :) Er ingen tegn på fødsel nå i helgen, men har endel nedpress og masse bevegelser i magen. Ingen blødninger (hadde ikke det i det hele tatt de andre gangene heller) eller noen andre forsvarsler om at han har tenkt seg ut. Gjør litt vondt i korsryggen av og til, men har sovet godt til å være høygravid og gått opp 30 kg :rolleyes:

Dersom symfysemålet ikke følger sin egen kurve på undersøkelsen på mandag heller, kommer jeg til å insistere på kontroll på sykehuset. Han har hele tiden ligget midt på streken og fulgt sin egen kurve, men for to uker siden lå han under kurven og hadde ikke vokst så mye. Hvis det ikke kun var et avvik og han ikke vokser så mye synes jeg det er helt innafor og be om en kontroll slik at de kan sjekke at alt fungerer som det skal med morkake og næring. Merker jeg tenker mye på dette, så skal bli godt å sjekke på mandag.

Endelig snart februar! :love7 Håper alle som er innom har en super helg og koser dere med familien :love7

Krysser fingrene for at jordmor kan sjekke deg
Så spennende at det nærmer seg slutten. :woot:
Om noen av kjerringrådene funker må du si ifra for jeg vil heller ikke gå over termin :joyful:

Krysser fingrene for at jordmor kan sjekke deg
Så spennende at det nærmer seg slutten. :woot:
Om noen av kjerringrådene funker må du si ifra for jeg vil heller ikke gå over termin :joyful:

Tusen takk for det :hug003 Det er jo ingen hast enda og jeg nyter hver dag hvor han er på innsiden fordi jeg vet det blir skikkelig slitsomt når han kommer ut og da er det lenge til jeg kan hvile meg på denne måten igjen, men så er det frykten som tar litt overhånd av og til. Denne helgen er det utrolig deilig at han ikke er her, for i dag har jeg både hatt spa med stedatteren min (hjemmespa med ansiktsmaske og neglelakk), samt kost meg med litt barnetv med datteren min. Skikkelig jentedag! :love7 Guttene er så opptatt med gaming for tiden, så de ser vi knapt noe til hvis ikke vi tvinger de med på ting :joyful: I morgen er planen at datteren min på 7 år skal lære meg å fingerhekle - det er forhåpentligvis en aktivitet jeg klarer og orker uten å bli altfor slten :p

Skal gi full rapport om noe fungerer :D Har ikke troen på annet enn evt bryststimulering og sex, men førstnevnte har jeg ikke begynt med enda. Venter til 1. februar, så får vi se om jeg orker eller får det til :joyful: :angelic:

Tusen takk for det :hug003 Det er jo ingen hast enda og jeg nyter hver dag hvor han er på innsiden fordi jeg vet det blir skikkelig slitsomt når han kommer ut og da er det lenge til jeg kan hvile meg på denne måten igjen, men så er det frykten som tar litt overhånd av og til. Denne helgen er det utrolig deilig at han ikke er her, for i dag har jeg både hatt spa med stedatteren min (hjemmespa med ansiktsmaske og neglelakk), samt kost meg med litt barnetv med datteren min. Skikkelig jentedag! :love7 Guttene er så opptatt med gaming for tiden, så de ser vi knapt noe til hvis ikke vi tvinger de med på ting :joyful: I morgen er planen at datteren min på 7 år skal lære meg å fingerhekle - det er forhåpentligvis en aktivitet jeg klarer og orker uten å bli altfor slten :p

Skal gi full rapport om noe fungerer :D Har ikke troen på annet enn evt bryststimulering og sex, men førstnevnte har jeg ikke begynt med enda. Venter til 1. februar, så får vi se om jeg orker eller får det til :joyful: :angelic:
Det er bra at du har dager hvor du nyter at han fortsatt er på innsiden da. :)
Herlig med jentedag :) fingerhekling er ikke så slitsomt så det skal nok gå bra. :)
Hehe ja har hørt om de to. Jeg vet jeg skal holde meg unna spicy mat, men har hørt at gåturer kan hjelpe. Men om du kommer på noe annet let me know. :P

38+0

Jordmor sjekket ikke modning på kontrollen i dag. Hun sa det var for tidlig. Forrige gang sa hun at hun muligens kunne sjekke i dag, men javel. Nå sier hun at hun kan gjøre det neste gang, men tror det ikke før jeg får se det. Lyser nok gjennom denne teksten at jeg har en dårlig dag hvor jeg er skikkelig lei.

Litt protein i urinen for første gang.
Ødem på 2 - er helt ødelagt i fingre og føtter. Har en kul mellom bukse og sokker hvor det samler seg vann. Deilig..!
Hodet til lillebror fortsatt knapt festet.
Jeg har gått opp nesten 33 kg frem til nå.
Målt det høyeste blodtrykket jeg noen ganger har hatt siden de to andre fødslene: 125/75. Hun målte flere ganger og fikk først 130/80. Har generelt lavt blodtrykk, så hun var fornøyd med dette.
Lillebror følger fint kurven sin og det gjør meg fornøyd hvertfall. Forrige gang var han under streken som han har pleid, så godt å se at han vokser uansett.

I går hadde jeg en skikkelig vanskelig dag. Alt var vondt. Det var vanskelig å puste, sitte, ligge, stå, gå på do, tørke meg, kle på meg, bøye meg. Til og med det å sitte rett opp og ned og fingerhekle med datteren min var så ubehagelig at jeg lurte på om jeg skulle kaste opp. Har hatt hard mage hele forrige uke og ikke klart å gå på do mer enn et par ganger hele uken. Jeg avsluttet kvelden med å ha kynnere med sterke tak i korsryggen i halvannen time. Måtte puste meg litt gjennom flere av de.

Nå sa jordmor at det jeg skal gjøre fremover er å fokusere på at jeg skal klare å gå på do, samt ha sex og bryststimulere. Hun mente alt jeg har hatt av kynnere, nedpress osv er med på å modne, så jeg må fokusere på det når det er sånn. Jeg vil mye heller at jeg har masse kynnere / tak på forhånd slik at selve fødselen blir lettere, hvis jeg skulle valgt. Modning før fødsel trenger jo ikke bety lettere fødsel, men at det nærmer seg og jeg kanskje slipper å bli satt igang.

Måtte bare få ut litt irritasjon og frustrasjon. Håper alle som er innom får en fin mandag :Heartred

38+0

Jordmor sjekket ikke modning på kontrollen i dag. Hun sa det var for tidlig. Forrige gang sa hun at hun muligens kunne sjekke i dag, men javel. Nå sier hun at hun kan gjøre det neste gang, men tror det ikke før jeg får se det. Lyser nok gjennom denne teksten at jeg har en dårlig dag hvor jeg er skikkelig lei.

Litt protein i urinen for første gang.
Ødem på 2 - er helt ødelagt i fingre og føtter. Har en kul mellom bukse og sokker hvor det samler seg vann. Deilig..!
Hodet til lillebror fortsatt knapt festet.
Jeg har gått opp nesten 33 kg frem til nå.
Målt det høyeste blodtrykket jeg noen ganger har hatt siden de to andre fødslene: 125/75. Hun målte flere ganger og fikk først 130/80. Har generelt lavt blodtrykk, så hun var fornøyd med dette.
Lillebror følger fint kurven sin og det gjør meg fornøyd hvertfall. Forrige gang var han under streken som han har pleid, så godt å se at han vokser uansett.

I går hadde jeg en skikkelig vanskelig dag. Alt var vondt. Det var vanskelig å puste, sitte, ligge, stå, gå på do, tørke meg, kle på meg, bøye meg. Til og med det å sitte rett opp og ned og fingerhekle med datteren min var så ubehagelig at jeg lurte på om jeg skulle kaste opp. Har hatt hard mage hele forrige uke og ikke klart å gå på do mer enn et par ganger hele uken. Jeg avsluttet kvelden med å ha kynnere med sterke tak i korsryggen i halvannen time. Måtte puste meg litt gjennom flere av de.

Nå sa jordmor at det jeg skal gjøre fremover er å fokusere på at jeg skal klare å gå på do, samt ha sex og bryststimulere. Hun mente alt jeg har hatt av kynnere, nedpress osv er med på å modne, så jeg må fokusere på det når det er sånn. Jeg vil mye heller at jeg har masse kynnere / tak på forhånd slik at selve fødselen blir lettere, hvis jeg skulle valgt. Modning før fødsel trenger jo ikke bety lettere fødsel, men at det nærmer seg og jeg kanskje slipper å bli satt igang.

Måtte bare få ut litt irritasjon og frustrasjon. Håper alle som er innom får en fin mandag :Heartred
Høres ut som dagene er litt tunge for deg, heldigvis kommer han veldig snart :) (i teorien når som helst :) :) )
Trolig er mye av disse tankene glemt når han er kommet :) :) :)
Sender over en klem til deg og litt "på tide å bli født støv" :P

Fortalte forresten akkurat den ene søsteren min at jeg har vært skuffet og lei meg i det siste fordi det ikke ble babyshower som jeg hadde håpet på og ønsket meg. Har aldri hatt det før, så de vet at det var noe jeg gledet meg til. Hun svarte bare at det var typisk at det var så strenge coronatiltak når jeg endelig kunne ha det. Ikke noe mer om den saken. Blir lei meg av at de ikke tenker kreativt og har digital gjennomføring eller gjør det på en annen måte. Har lest om så mange som har fått gjennomført det nå på andre måter pga covid-19, så er litt skuffet over at de ikke strekker seg bittelitt ekstra :(

Du får bare kjøre på med sex og slikt og prøve alle føderådene som finnes :) :) :)
Jeg har fortsatt troen på at han er her om noen dager :) :)

Mannen har sagt at han synes det er litt vanskelig med sex for tiden, men tror han er minst like motivert som meg for at han skal komme ut, så vi får se om vi får det til i løpet av de nærmeste dagene. Jeg håper du har rett :Heartblue Jeg må prøve å finne litt ting daglig som gjør at det ikke haster med å få han ut. Jeg er så redd for dødfødsel, at det skal skje han noe, så det er mest der utålmodigheten min stammer fra. Er veldig slitsomt å gå rundt sånn, det kjenner du jo til (frykt og redsel i svangerskapet). :Heartred

Ønsker deg kjempemasse lykke til med innspurten og fødsel :Heartred

Har lest litt her igjen nå, og må bare si at jeg føler med deg! Er virkelig tungt på slutten, og ikke gøy med alle bekymringer etc selv om det oftest ikke bunner i noe spesielt:Heartred Snart er han iaf her! Nå vet jeg ikke hele forhistorien din, men jeg har iaf forstått at man må ‘stå på krava’ for å bli hørt i helsevesenet, selv som flergangsfødende.. Burde ikke vært sånn! Dvs mors ve&vel skal også bli tatt i betraktning, ikke kun det medisinske. Jeg ble igangsatt med nr.4 og nr.5, mest pga bekymring og at jeg hadde gått med slitsomme ‘lure-rier’ i ukesvis, men ble ikke hørt med det første.. Måtte krangle litt, men det gikk min vei til slutt:Heartred Nr.5 ble jeg satt igang med 2,5uker før termin, og det var virkelig deilig å få ham på utsiden, så er glad jeg (og mannen) stod på vårt :)

Ønsker deg masse lykke til med innspurten, og husk at nurket ditt et her veldig snart uansett- selv om det ikke føles sånn akkurat nå:Heartred Ta var på degselv! :joyful:

Har lest litt her igjen nå, og må bare si at jeg føler med deg! Er virkelig tungt på slutten, og ikke gøy med alle bekymringer etc selv om det oftest ikke bunner i noe spesielt:Heartred Snart er han iaf her! Nå vet jeg ikke hele forhistorien din, men jeg har iaf forstått at man må ‘stå på krava’ for å bli hørt i helsevesenet, selv som flergangsfødende.. Burde ikke vært sånn! Dvs mors ve&vel skal også bli tatt i betraktning, ikke kun det medisinske. Jeg ble igangsatt med nr.4 og nr.5, mest pga bekymring og at jeg hadde gått med slitsomme ‘lure-rier’ i ukesvis, men ble ikke hørt med det første.. Måtte krangle litt, men det gikk min vei til slutt:Heartred Nr.5 ble jeg satt igang med 2,5uker før termin, og det var virkelig deilig å få ham på utsiden, så er glad jeg (og mannen) stod på vårt :)

Ønsker deg masse lykke til med innspurten, og husk at nurket ditt et her veldig snart uansett- selv om det ikke føles sånn akkurat nå:Heartred Ta var på degselv! :joyful:

Tusen takk for veldig koselige ord, Mamacita :Heartred Jeg skal i utgangspunktet ikke klage, for jeg har hatt et veldig lett og fint svangerskap sammenlignet med de andre to og sammenlignet med veldig mange andre. Men allikevel er det dager som de siste dagene, hvor mesteparten har vært tungt fysisk og psykisk, og da er det lettere for meg å kjenne på bekymringer og tanker jeg har rundt dette med fødsel. Og noen dager er bare kjipe, uansett om man er gravid eller ei. Jeg har hatt mange fine dager før det med mye energi og fått gjort masse, men veldig mange av oss har jo en lei tendens til å fokusere på det negative fremfor det positive:rolleyes:
Kan jeg spørre hva slags bekymringer du hadde som gjorde at du ble satt igang? Jeg føler i utgangspunktet ikke at jeg trenger å bli satt igang nå, for jeg synes virkelig det er deilig at han ikke er her enda - det er nok med de fire andre nå som jeg er gravid - men det skal bli så godt å ikke tenke på bekymringene og kjenne at jeg kan puste skikkelig igjen :Heartblue

Skjønner godt at du er frustrert, også på jordmor når hun ikke sjekket deg når hun sa hun kanskje skulle.
Og så fælt at du har så mange plager. Håper det er like før nå så du slipper å gå alt for mye lengre med plagene. ❤

Skjønner godt at du er frustrert, også på jordmor når hun ikke sjekket deg når hun sa hun kanskje skulle.
Og så fælt at du har så mange plager. Håper det er like før nå så du slipper å gå alt for mye lengre med plagene. ❤

Takk for gode ord:Heartred Jeg forstår henne jo, og vil veldig gjerne ha noen dager med total avslapning og lillebror kommer om kort tid uansett, men noen dager og øyeblikk føles kjipere enn andre. Føles litt bedre allerede heldigvis :) I morgen kan jeg sove lenge (mannen står opp 07:30 og har hjemmekontor på soverommet, så er ikke snakk om så fryktelig lenge, men uansett godt å ikke måtte lage frokost og levere på skolen), har iiiiingen planer bortsett fra å kose meg:thefinger

Tusen takk for veldig koselige ord, Mamacita :Heartred Jeg skal i utgangspunktet ikke klage, for jeg har hatt et veldig lett og fint svangerskap sammenlignet med de andre to og sammenlignet med veldig mange andre. Men allikevel er det dager som de siste dagene, hvor mesteparten har vært tungt fysisk og psykisk, og da er det lettere for meg å kjenne på bekymringer og tanker jeg har rundt dette med fødsel. Og noen dager er bare kjipe, uansett om man er gravid eller ei. Jeg har hatt mange fine dager før det med mye energi og fått gjort masse, men veldig mange av oss har jo en lei tendens til å fokusere på det negative fremfor det positive:rolleyes:
Kan jeg spørre hva slags bekymringer du hadde som gjorde at du ble satt igang? Jeg føler i utgangspunktet ikke at jeg trenger å bli satt igang nå, for jeg synes virkelig det er deilig at han ikke er her enda - det er nok med de fire andre nå som jeg er gravid - men det skal bli så godt å ikke tenke på bekymringene og kjenne at jeg kan puste skikkelig igjen :Heartblue

Det et alltid lov å klage litt mot slutten selv om ting har vært bra synes jeg:Heartred Man får jo litt ekstra tid til å tenke på ting sånn mot slutten også- på godt og vondt:rolleyes:

Med nr.4 hadde jeg kjent litt mindre liv enn vanlig en liten stund, selv om hun ifølge sykehuset var aktiv nok. De ble aldri helt sikre på at jeg ikke hadde lekket fostervann, for vannet var plutselig nesten helt borte på ultralyd, og med min bekymring i tillegg (selv om alle testene indikerte at hun hadde det fint), førte til at jeg ble igangsatt med vannkateter to dager etter termin. Da satt fødselen igang av seg selv, så trengte ikke mer drahjelp:) Med nr.5 hadde jeg termin midt på sommeren, og var rett og slett livredd for å føde spontant hjemme med alle barna tilstede siden jeg har veldig raske styrtfødsler og ikke skjønner forskjell på modningsrier/kynnere eller fødsels-rier før det er ‘for sent’. Alt hadde jo gått bra liksom, men den uroen holdt meg våken de siste ukene, så jeg ble igangsatt da jeg var 38 uker og 3 dager tror jeg? Alle mine fødsler har vært fine, men veldig raske bare:rolleyes: Poenget er vel bare at du har rett til å bli hørt dersom du ønsker en annen tilnærming nå mot slutten- være seg en sjekk av jordmor for å se om du er moden etc:) Det var jordmoren min som ringte føden på mine vegne og fikk avtalt igangsettelse sist:) Men prøv å ikke bekymre deg unødig- det er lettere å si enn å føle vet jeg, men prøv :Heartred Det å kjenne etter liv er jo det viktigste, i tillegg til å sjekke blodtrykk og urinprøve nå mot slutten, så hvis alt det er bra, bør du ikke bekymre deg:Heartred Men følg magefølelsen, og ‘krev’ å bli hørt dersom du ønsker det:love2 Ellers får du prøve å finne en fin serie, lydbok el som kan få tiden til å gå litt mens du slapper av?

Jeg har selv ‘stresset’ litt mtp rydding/vasking etc på slutten, for alt er jo aldri på stell når man har mange barn fra før, men så viser det seg hver gang at babyer trenger jo bare pupp/flaske og nærhet i starten, så de bryr seg ikke om man rakk å sortere boden (snakker av egen erfaring:hilarious:). Ta vare på degselv og kos deg så mye du klarer:Heartred

Skjønner du ble skuffa når du hadde sett for deg en modningssjekk.
Håper det ikke er lenge til lille kommer ut nå! Høres ut som det er veldig tungt for deg på slutten
:Heartred:Heartred:Heartred

Denne meldingen skrev jeg igår eller mandag, men har visst ikke blitt sendt :wacky:

Back
Topp