Håperpånr3 lufter litt tanker

Høres ikke noe særlig ut. Håper de blir litt mer oppmerksomme jo mer du nærmer deg. ❤
Ja forumet her er gull verdt noen ganger. :)

Nei, er jo litt rart, samtidig er jeg stort sett den som tar kontakt og spør hvordan det går med folk rundt meg. Kunne nok vært flinkere på det selv også. Fikk faktisk sms av mamma for en halvtime siden - har ikke hørt fra henne på ukevis! Merkelig:bored: Har vært veldig trist i dag og trukket meg tilbake på rommet den siste timen (barna er hos pappan sin), så tenkte kanskje mannen har sendt noe til henne. Er litt påfallende. Men han har aldri gjort sånn tidligere, så tviler..

Det er det absolutt! :love7

36+3

Har hatt veldig med nedpress og kynnere i går kveld/natt og i dag. Lurer på om det kan ha noe med at vi hadde sex i går og at det satte igang litt aktivitet i livmoren. Ut i fra hva jeg har lest kan fleregangsfødende gå med dette i ukevis, så jeg har ingen tro på at det betyr nærstående fødsel. Allikevel fikk det meg til å pakke deler av fødebagen i dag, så det er klart til mannen, lillebror og litt snacks :joyful: Mangler litt klær til meg ettersom jeg ikke har all verden som passer akkurat nå, men må jo ha med meg noe hvertfall.

Har pakket dette:

Snacks (det meste her er pakket ned til barsel, ikke selve fødselen):
1 boks med pringles
Noe sjokolade
1 pose nøtter
3 halvlitere med sukkerfri drikke
3 halvlitere med energidrikk til mannen
Drops til mannen (han er så glad i det:joyful:)
2 poser med energipulver til selve fødselen tilsvarende dette til å blande ut i vann (kjøpt på XXL)

Er "livredd" for å være sulten mens jeg er der, så vurderer å ta med en pakke knekkebrød og smøreost så jeg har noe hvertfall. Husker ikke om det er "fri tilgang" på brødmat der de setter frem maten? Eller serverer de kun på rommene nå under covid-19?

Lillebror:
2 bodyer og 2 bukser i str 50
1 body og 1 bukse i str 56
Sokker
Ullsett til å ha på når han skal hjem (lik Lillelam + votter, lue og booties)
Smokk (jeg vet hva ekspertene sier om det, men godt å ha med synes jeg)

Mannen (regner egentlig ikke med at han overnatter, men får se om vi er heldige og får et enerom):
1 shirt
1 boxer
Sokkker
Tannbørse
Deo

Meg selv (pakker for to dager, men med nr.2 var jeg der kun 1 døgn, så håper vi er friske og raske så vi kan reise hjem tidlig):
2 truser
1 ammebh + innlegg i ull og bomull
2 kosebukser (svarte, av åpenbare grunner...)
1 par varme sokker
2 par vanlige sokker
Shampoo/balsam
Deo
Toalettmappe
1 lang cardigan
1 ammesinglet
1 ammegenser

Gjenstår å pakke til meg:
Mobillader
AirPods
Hårbørste
Linser/briller
Innesko til dusjen (tenker å låne crocsene til det ene barnet)

Si gjerne fra dersom det er noe dere mener jeg burde huske på :)

36+3

Har hatt veldig med nedpress og kynnere i går kveld/natt og i dag. Lurer på om det kan ha noe med at vi hadde sex i går og at det satte igang litt aktivitet i livmoren. Ut i fra hva jeg har lest kan fleregangsfødende gå med dette i ukevis, så jeg har ingen tro på at det betyr nærstående fødsel. Allikevel fikk det meg til å pakke deler av fødebagen i dag, så det er klart til mannen, lillebror og litt snacks :joyful: Mangler litt klær til meg ettersom jeg ikke har all verden som passer akkurat nå, men må jo ha med meg noe hvertfall.

Har pakket dette:

Snacks (det meste her er pakket ned til barsel, ikke selve fødselen):
1 boks med pringles
Noe sjokolade
1 pose nøtter
3 halvlitere med sukkerfri drikke
3 halvlitere med energidrikk til mannen
Drops til mannen (han er så glad i det:joyful:)
2 poser med energipulver til selve fødselen tilsvarende dette til å blande ut i vann (kjøpt på XXL)

Er "livredd" for å være sulten mens jeg er der, så vurderer å ta med en pakke knekkebrød og smøreost så jeg har noe hvertfall. Husker ikke om det er "fri tilgang" på brødmat der de setter frem maten? Eller serverer de kun på rommene nå under covid-19?

Lillebror:
2 bodyer og 2 bukser i str 50
1 body og 1 bukse i str 56
Sokker
Ullsett til å ha på når han skal hjem (lik Lillelam + votter, lue og booties)
Smokk (jeg vet hva ekspertene sier om det, men godt å ha med synes jeg)

Mannen (regner egentlig ikke med at han overnatter, men får se om vi er heldige og får et enerom):
1 shirt
1 boxer
Sokkker
Tannbørse
Deo

Meg selv (pakker for to dager, men med nr.2 var jeg der kun 1 døgn, så håper vi er friske og raske så vi kan reise hjem tidlig):
2 truser
1 ammebh + innlegg i ull og bomull
2 kosebukser (svarte, av åpenbare grunner...)
1 par varme sokker
2 par vanlige sokker
Shampoo/balsam
Deo
Toalettmappe
1 lang cardigan
1 ammesinglet
1 ammegenser

Gjenstår å pakke til meg:
Mobillader
AirPods
Hårbørste
Linser/briller
Innesko til dusjen (tenker å låne crocsene til det ene barnet)

Si gjerne fra dersom det er noe dere mener jeg burde huske på :)
For en fin liste :) :) Kopierer den til senere :P :P
Nå fikk jeg så lyst på pringles at jeg må ta meg en tur i butikken og kjøpe det til NÅ! :) :) :P
kanskje et par innesko til å ha på selve sykehuset også? ikke bare til dusj :)

Så utrolig spennende med datotipping! :woot: Helt enig i at tiden har gått raskt etter jul. Julaften var jo for snart 1 måned siden :eek:

Foreløpig tippeliste på fødsel :dummy:

Vanillaflower: 7.feb
Villblomsten: 16.feb
Brooke: 19.feb
Meg selv: 21.feb kanskje..?

Dette blir skikkelig spennende! :joyful:

Jeg vil også være med! Har troa på 12. februar:D

Og, når det kommer til at de ikke tar kontakt; forstår så veldig godt at det må være sårt! Kan ikke se det for meg engang. Samtidig, som du sier, så går sikkert tiden litt ekstra sakte for deg, og ikke de rundt. Men likevel så burde de sende deg noen tanker. Kanskje det blir bedre når det nærmer seg termin:Heartred Vi er i hvert fall mange her inne som tenker på deg og heier deg frem:wav

Å så gøy med liste allerede. :) du vet du ikke er langt unna når du starter å pakke :D spennende! Gleder meg til den milepælen. :)

For en fin liste :) :) Kopierer den til senere :p :p
Nå fikk jeg så lyst på pringles at jeg må ta meg en tur i butikken og kjøpe det til NÅ! :) :) :p
kanskje et par innesko til å ha på selve sykehuset også? ikke bare til dusj :)

Takk for innspill :) Pringles stod ikke på listen, men så det i kjøkkenskapet etter jeg hadde pakket ned andre ting, så vipps havnet den oppi fødebagen gitt... ;) Det er jo så godt og lettvint! Har tenkt på det nemlig (sko til å ha på sykehuset), men så strøk jeg det var listen fordi jeg satser på at jeg ikke skal være der så lenge og sparer den plassen.. Bruker aldri crocs til vanlig eller her hjemme, men har noen sandaler som kan funke (ikke i dusjen), så tenkte at crocs kan fungere det døgnet jeg satser på å være på sykehuset.. Men hadde jeg skulle vært lenger hadde jeg tatt det med :) Man vet jo aldri selvfølgelig, men krysser fingrene for at vi begge er friske etter fødsel og kan reise hjem raskt :)

Jeg vil også være med! Har troa på 12. februar:D

Og, når det kommer til at de ikke tar kontakt; forstår så veldig godt at det må være sårt! Kan ikke se det for meg engang. Samtidig, som du sier, så går sikkert tiden litt ekstra sakte for deg, og ikke de rundt. Men likevel så burde de sende deg noen tanker. Kanskje det blir bedre når det nærmer seg termin:Heartred Vi er i hvert fall mange her inne som tenker på deg og heier deg frem:wav

Så koselig at du vil være med Sol.i.hjertet :love7 Jeg skal føre deg opp!

Og ikke minst, tusen takk for at dere heier her inne, det setter jeg veldig stor pris på! :Heartpink Det er så godt å ha dere når jeg ikke føler jeg kan prate med folk rundt meg, andre enn mannen selvfølgelig. Jeg hadde jo mitt i fjor jeg også, men var allikevel flink til å sende de meldinger. Men så har jeg også vært flinkere til å gjøre sånn enn familien rundt meg, så det burde jo ikke komme som en overraskelse egentlig.. Men det kjennes jo litt mer sårt nå enn vanligvis fordi jeg skal ha barn. Men jeg vet jo at de er glad i meg og kommer til å synes det er hyggelig med lillebror også, jeg må bare ikke la det gå sånn inn på meg at jeg ikke hører noe. Så når det føles som kjipest skriver jeg det litt her inne og så føles det bedre :)

Å så gøy med liste allerede. :) du vet du ikke er langt unna når du starter å pakke :D spennende! Gleder meg til den milepælen. :)

Det er helt riktig! :eek: Jeg har ikke følt behov for å pakke helt enda, for da føler jeg at jeg "lurer meg selv" til å tenke at det er like før, også kommer han to uker etter termin.. Og det er jo fort 5-6 uker til jeg blir satt igang hvis det ender med det, noe som blir en stund å vente hvis man forventer fødsel til termin. Men samtidig betyr det endel for mannen at den er pakket, for da slapper han mer av. Og jordmor sa det var på tide, så da måtte jeg bare det :) Og det kjennes veldig godt, for nå er det viktigste på plass tror jeg :)

Takk for innspill :) Pringles stod ikke på listen, men så det i kjøkkenskapet etter jeg hadde pakket ned andre ting, så vipps havnet den oppi fødebagen gitt... ;) Det er jo så godt og lettvint! Har tenkt på det nemlig (sko til å ha på sykehuset), men så strøk jeg det var listen fordi jeg satser på at jeg ikke skal være der så lenge og sparer den plassen.. Bruker aldri crocs til vanlig eller her hjemme, men har noen sandaler som kan funke (ikke i dusjen), så tenkte at crocs kan fungere det døgnet jeg satser på å være på sykehuset.. Men hadde jeg skulle vært lenger hadde jeg tatt det med :) Man vet jo aldri selvfølgelig, men krysser fingrene for at vi begge er friske etter fødsel og kan reise hjem raskt :)
Håper også dere kan reise raskt hjem :) særlig når du ønsker det ja :) Håper jeg og kommer meg raskt hjem i Mai :) crocs funker jo i grunn til innesko også :)

Håper også dere kan reise raskt hjem :) særlig når du ønsker det ja :) Håper jeg og kommer meg raskt hjem i Mai :) crocs funker jo i grunn til innesko også :)

Jada, de gjør jo det :) Er ikke så glad i de, men det er en annen sak. De funker jo til det jeg trenger de til nå :)

Ettersom vi har 4 barn fra før tar jeg nok gjerne et litt lenger opphold på sykehuset, men det må være dersom jeg får eget rom. Jeg er ikke glad i overnattingsbesøk generelt og husker de to andre fødslene på barsel som fryktelig slitsomme fordi jeg delte rom begge gangene. Må man så må man, men nå skal jeg føde på et annet sykehus enn tidligere og der er det barselhotell som jeg håper vi får vært på :) Og så spørs det jo hvor lenge de ønsker å ha en tredjegangsfødende hengende på sykehuset da :rolleyes:

Vi har ca 40-45 min èn vei til sykehuset, så det hadde jo vært deilig å få tatt de prøvene de skal ta av han mens vi er der. Så for å summere raskt (unnskyld for et litt unødvendig langt innlegg på en så enkel ting), så vil det nok haste mer for meg å komme hjem fra sykehuset om de to andre barna mine er der, så ikke den ene uken jeg har de går bort til 2-3 dager på sykehuset uten å se de / være sammen med de. Er de hos pappan sin er det nok ikke fullt så farlig for meg å haste hjem etter få timer / et døgn :)

Jada, de gjør jo det :) Er ikke så glad i de, men det er en annen sak. De funker jo til det jeg trenger de til nå :)

Ettersom vi har 4 barn fra før tar jeg nok gjerne et litt lenger opphold på sykehuset, men det må være dersom jeg får eget rom. Jeg er ikke glad i overnattingsbesøk generelt og husker de to andre fødslene på barsel som fryktelig slitsomme fordi jeg delte rom begge gangene. Må man så må man, men nå skal jeg føde på et annet sykehus enn tidligere og der er det barselhotell som jeg håper vi får vært på :) Og så spørs det jo hvor lenge de ønsker å ha en tredjegangsfødende hengende på sykehuset da :rolleyes:

Vi har ca 40-45 min èn vei til sykehuset, så det hadde jo vært deilig å få tatt de prøvene de skal ta av han mens vi er der. Så for å summere raskt (unnskyld for et litt unødvendig langt innlegg på en så enkel ting), så vil det nok haste mer for meg å komme hjem fra sykehuset om de to andre barna mine er der, så ikke den ene uken jeg har de går bort til 2-3 dager på sykehuset uten å se de / være sammen med de. Er de hos pappan sin er det nok ikke fullt så farlig for meg å haste hjem etter få timer / et døgn :)
Hehe, skriv så langt eller kort du bare vil du :) :) :)
Synes det er fint at du har tenkt gjennom hvordan du håper og ønsker det blir men samtidig vet at planer ikke alltid blir som man vil :)
Skjønner absolutt den delen med å dele rom ja i avdelingen, men som du sier høres jo barselhotell fint ut :)
I Tromsø har de også barselhotell. Men siden jeg fikk frøkna i 2013 med keisersnitt så måtte jeg ligge i avdelingen og måtte dele rom med noen da ja.
Med neste sjekket jeg aldri inn, men dro bare hjem noen timer etter det var overstått. (Hun som kom i uke 21)
Men dro tilbake dagen etter for samtale og sjekk også.
Bor bare 5-10 min unna sykehuset da :) :)

Om korona lar meg få lov drar jeg nok rett hjem etter fødselen i Mai, men pakker som om det blir 2-3 døgn der da :)

Det har du helt rett i - det blir jo ofte ikke slik man planlegger for. Så vi får se rett og slett. Mannen tenker ikke så mye på barseloppholdet tror jeg, han er mer "bekymret" over hvordan fødselen starter og når. Har vi alle barna? Får vi tak i svigers som kan komme på kort tid? Har forsåvidt ikke tenkt på om de står over alkohol i helgene for at de muligens skal kjøre 1 times tid for å passe barna.. Så får vel ta en prat med mannen om dette etterpå :)

Blir veldig spennende å se hvordan covid-19 utvikler seg fremover. Heldigvis for din del er ikke mai høysesong for forkjølelser og det er mer utetid, så jeg tror de kommer til å slippe opp litt utover våren/mot sommeren som de gjorde i fjor. Men på tross av vaksine tror jeg vi har en form for ny normal og at vi ikke kan forvente at vi har 100% frihet i løpet av våren (som før covid-19).

Det har du helt rett i - det blir jo ofte ikke slik man planlegger for. Så vi får se rett og slett. Mannen tenker ikke så mye på barseloppholdet tror jeg, han er mer "bekymret" over hvordan fødselen starter og når. Har vi alle barna? Får vi tak i svigers som kan komme på kort tid? Har forsåvidt ikke tenkt på om de står over alkohol i helgene for at de muligens skal kjøre 1 times tid for å passe barna.. Så får vel ta en prat med mannen om dette etterpå :)

Blir veldig spennende å se hvordan covid-19 utvikler seg fremover. Heldigvis for din del er ikke mai høysesong for forkjølelser og det er mer utetid, så jeg tror de kommer til å slippe opp litt utover våren/mot sommeren som de gjorde i fjor. Men på tross av vaksine tror jeg vi har en form for ny normal og at vi ikke kan forvente at vi har 100% frihet i løpet av våren (som før covid-19).
Det med svigers og en time unna hadde nok småbekymra meg og litt :)
Sikkert greit å snakke med mannen og legge en plan :) har dere noen andre dere og kan ha i bakhånd?
Ja blir spennende og se hvordan ting utvikler seg fremover, håper vaksineringen kan gjøre at vi alle sammen kan ha en litt mer normal sommer i Norge i år :) :)

Det med svigers og en time unna hadde nok småbekymra meg og litt :)
Sikkert greit å snakke med mannen og legge en plan :) har dere noen andre dere og kan ha i bakhånd?
Ja blir spennende og se hvordan ting utvikler seg fremover, håper vaksineringen kan gjøre at vi alle sammen kan ha en litt mer normal sommer i Norge i år :) :)

En av søstrene mine har sagt hun kan komme dersom hun ikke jobber (hun jobber skift), men da skal det jo passe at hun er ferdig med skiftet og kan være hos barna til vi kommer hjem, noe jeg tviler sterkt på passer. Men får snakke litt med mannen i dag. Ellers har faktisk moren min sagt hun kan komme, men hun kjører ikke, så for henne vil det ta nærmere 2 timer èn vei + at vi sikkert må kjøre henne hjem igjen etter fødsel - og det orker jeg ikke forholde meg til kjenner jeg :bored: Tanken på at mannen skal kjøre henne hjem og så hjem til oss igjen når vi har kommet hjem fra sykehuset orker jeg rett og slett ikke.. Så da får vi krysse alt vi har for at svigers kan og så får det heller ta den timen det tar. Skjer det på morgenen har de jo god tid ettersom vi helt sikkert får levert på skolen først. Fysj, mye logistikk med dine og mine barn i hverdagen generelt, og enda mer styrete midt oppi corona og fødsel.. :angelic:

En av søstrene mine har sagt hun kan komme dersom hun ikke jobber (hun jobber skift), men da skal det jo passe at hun er ferdig med skiftet og kan være hos barna til vi kommer hjem, noe jeg tviler sterkt på passer. Men får snakke litt med mannen i dag. Ellers har faktisk moren min sagt hun kan komme, men hun kjører ikke, så for henne vil det ta nærmere 2 timer èn vei + at vi sikkert må kjøre henne hjem igjen etter fødsel - og det orker jeg ikke forholde meg til kjenner jeg :bored: Tanken på at mannen skal kjøre henne hjem og så hjem til oss igjen når vi har kommet hjem fra sykehuset orker jeg rett og slett ikke.. Så da får vi krysse alt vi har for at svigers kan og så får det heller ta den timen det tar. Skjer det på morgenen har de jo god tid ettersom vi helt sikkert får levert på skolen først. Fysj, mye logistikk med dine og mine barn i hverdagen generelt, og enda mer styrete midt oppi corona og fødsel.. :angelic:
Det går seg nok i boks på et vis skal du se :) :)
Kanskje noen av barnas gode venners foreldre kan være tilgjengelige om helt krise?
Her bor vi rett ved en koselig eldre dame som mannen har hjulpet med plenklipp og snømåking, så hun har sagt det bare er å vekke henne døgnet rundt om vi trenger barnevakt akutt. Ellers har vi masse familie i nærområdet, men er nok lettere ja å plassere 1 barn hos noen enn flere. Kjenner mange med mine/dine og våre og ser absolutt at det kan by på noen utfordringer innimellom ja :)

Det går seg nok i boks på et vis skal du se :) :)
Kanskje noen av barnas gode venners foreldre kan være tilgjengelige om helt krise?
Her bor vi rett ved en koselig eldre dame som mannen har hjulpet med plenklipp og snømåking, så hun har sagt det bare er å vekke henne døgnet rundt om vi trenger barnevakt akutt. Ellers har vi masse familie i nærområdet, men er nok lettere ja å plassere 1 barn hos noen enn flere. Kjenner mange med mine/dine og våre og ser absolutt at det kan by på noen utfordringer innimellom ja :)

Det kan man jo undersøke selvfølgelig. Men da blir det 4 steder å koordinere med, så vi får se. Mest sannsynlig krisemaksimerer man på forhånd og så er det ikke noe problem når det først skjer :)

Så koselig av henne! Og selv om dere ikke benytter dere av tilbudet hennes, så er det jo veldig hyggelig og godt å vite at det er en mulighet :) Hun setter nok stor pris på hjelp av mannen din, så det er jo verdi i at hun bare tilbyr seg også :)

Det kan man jo undersøke selvfølgelig. Men da blir det 4 steder å koordinere med, så vi får se. Mest sannsynlig krisemaksimerer man på forhånd og så er det ikke noe problem når det først skjer :)

Så koselig av henne! Og selv om dere ikke benytter dere av tilbudet hennes, så er det jo veldig hyggelig og godt å vite at det er en mulighet :) Hun setter nok stor pris på hjelp av mannen din, så det er jo verdi i at hun bare tilbyr seg også :)
ja tror nok også alt år fint i boks :) :) Er godt med gode naboer ja :) :)
Hun er stadig over her med en pose boller, bakst, brød eller noe som "takk for hjelpen" :P :P

ja tror nok også alt år fint i boks :) :) Er godt med gode naboer ja :) :)
Hun er stadig over her med en pose boller, bakst, brød eller noe som "takk for hjelpen" :p :p

Så koselig! :)

Hørte akkurat at kommunen svigers bor i stenger ned alt, så spørs om vi vil at de kommer hit for å passe barna dersom hele kommunen er rød og vi kommer hjem med en nyfødt.. :nailbiting:

Så koselig! :)

Hørte akkurat at kommunen svigers bor i stenger ned alt, så spørs om vi vil at de kommer hit for å passe barna dersom hele kommunen er rød og vi kommer hjem med en nyfødt.. :nailbiting:
Oiii, forhåpentligvis kommer ikke mini riktig ennå :( Så ting i kommunen demmes har nok roet seg til da :) :) :)

37+4

Hadde sex med mannen i går og hadde kynnere uregelmessig i halvannen time etterpå. Kjent veldig nedpress i dag, men det kan være fordi jeg brukte 1.5 time på å vaske kjøleskapet etter levering på skolen i dag :rolleyes: Jeg klarer jo ikke å sitte stille...! Har vasket huset, bakt masse pizzasnurrer, vasket kjøleskapet og gjort mye annet i timesvis her hjemme på dagtid før jeg henter barna igjen. Jeg går veldig mellom å ha masse energi til å gjøre disse tingene, til å være helt utladet og sove i noen timer midt på dagen. Er vel kanskje ikke så unaturlig.

Har 38-ukers kontroll på mandag hos jordmor. Jeg håper hun vil sjekke modning, men er ikke sikkert på om hun kommer til å gjøre det. Forrige gang sa hun at det kommer an på hvordan de siste to ukene mine har vært, uten å si noe mer om det. Så jeg får bare fortelle om det og krysse fingrene for at det kvalifiserer til modningsjekk og muligens stripping :joyful:

Har ikke begynt med kjerringrådene for å sette igang fødsel, men når vi bikker 1.februar på mandag og jeg går inn i uke 38, så kan det være moro å gi en innsats :) Jeg vil virkelig ikke gå over termin, for jeg kjenner at jeg fortsatt er engstelig for at det skal skje noe. Det har satt en skikkelig støkk i meg det venninnen min gikk gjennom, så hvis jeg plutselig blir oppmerksom på at lillebror ikke beveger seg blir jeg skikkelig stresset. Dette har jeg jo snakket med jordmor om i flere måneder allerede, så det var hun som sa at vi muligens kan sjekke modning og strippe når vi går over i februar.

Back
Topp