Jeg håper for oss begge at jeg får min sønn før du får din, så du slipper prematur og jeg slipper maks overtidKos deg med den siste tiden
![]()
Hvordan går det med deg, Vegasus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg håper for oss begge at jeg får min sønn før du får din, så du slipper prematur og jeg slipper maks overtidKos deg med den siste tiden
![]()
Så koselig at der kiler i magen når du tenker på å møte ham ❤ nærmer seg med stormskritt nå
Håper han kan komme en uke eller to tidligere som du håper på da.![]()
Håper alt er bra med deg? Hvordan går det med deg, Vegasus?![]()

Det går bra med meg.Har hatt en mental omstilling de siste par dagene. Jeg er litt overrasket over det, egentlig. Har hele tiden vært så redd for å gå over termin, og vært fast bestemt på at jeg vil prøve å bli satt i gang så fort som mulig når termindatoen er passert. Men de siste par dagene har jeg klart å forsone meg med at jeg kan gå over, til og med maks overtid har jeg klart å forsone meg med. Så det var litt uventet synes jeg. Nå er jeg plutselig mye roligere og tar hver dag som den kommer, ikke like skuffet om morgenen og jeg ikke har født enda. Så det er veldig deilig altså!
Hvordan går det med deg? Har du hatt noe mer vonde kynnere?
Det er godt å høre!Håper jeg får samme innstilling som deg om noen uker
Nei, har ikke det.. Hatt noe nedpress, men ikke sånn som forrige natten.. Så nå er det mer vanlig igjen![]()

Bra du slipper å gå med vonde kynnere så lenge da![]()

Teach me masterDet går bra med meg.Har hatt en mental omstilling de siste par dagene. Jeg er litt overrasket over det, egentlig. Har hele tiden vært så redd for å gå over termin, og vært fast bestemt på at jeg vil prøve å bli satt i gang så fort som mulig når termindatoen er passert. Men de siste par dagene har jeg klart å forsone meg med at jeg kan gå over, til og med maks overtid har jeg klart å forsone meg med. Så det var litt uventet synes jeg. Nå er jeg plutselig mye roligere og tar hver dag som den kommer, ikke like skuffet om morgenen og jeg ikke har født enda. Så det er veldig deilig altså!
Hvordan går det med deg? Har du hatt noe mer vonde kynnere?

Ja alt bra her bortsett fra normale småplagerDet nærmer seg ja, er veldig spent på han, fødsel og altHåper alt er bra med deg?
![]()
Ja alt bra her bortsett fra normale småplager![]()
Regner med svangerskapet høres mer idyllisk ut når jeg er ferdig med mitt 
Teach me master![]()
Jeg bare fikk en sånn ro over meg!Skulle gjerne hatt en oppskrift på det, men jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd selvJeg bare fikk en sånn ro over meg!

Det er helt sikkert da kroppen din setter igang![]()
Kanskje det, men hvis ikke så er det helt greit det også![]()

Synes det høres ut som du har en veldig sunn og fin tilnærming til det hele. Jeg tipper han kommer på tirsdag neste uke![]()

Tirsdag 19. januar er faktisk eggløsningsterminen minBlir spennende å se når han kommer nå!
![]()

Jeg har lest om en annen måte å sjekke fremgang på36+0
Vært på kontroll hos jordmor i dag. Lillebror har det veldig bra og hodet er «knapt festet». Han ligger litt under streken på symfysemål, men har ligget helt på gjennomsnittet hele veien.
Jeg har gått opp 30 kg nå og har 1-2 på ødem. Jordmor sier det er ingenting å tenke på mtp vektoppgang, selv om jeg aldri har veid så mye som jeg gjør nå. Per i dag er jeg 5 kg mer enn det jeg veide under fødsel med førstemann (gikk opp mer med han pga hyperemesis med nr.2).
Under sengekosen med mannen forrige uke kommenterte han at det var mykere nedentil, så jeg håper det betyr at jeg modnes litt og litt. Jordmor sjekker kanskje neste gang, men hun ville ikke love noe. Får se om jeg kanskje prøver litt kjerringråd om en uke eller to, men prøver å nyte de siste ukene uten baby
Har hatt vonde kynnere (modningsrier?) de siste dagene, sånn at jeg må puste litt gjennom. De tar skikkelig tak i korsryggen. JM kunne ikke si om det fører til modning eller ikke, ettersom hun ikke utførte underlivsundersøkelse. Får bare håpe det fører noe positivt med segSover dårlig for tiden, er så tungt å snu meg
Har handlet inn litt til fødebagen i dag, men er jo bare str S i butikken! Og det er så utrolig lite mammaklær/ammeklær i butikk. Hvor handler dere klær ifm svangerskap og/eller amming?
Må også legge til at jeg er skikkelig skuffet over venner og familie. Det er absolutt ingen som ringer eller sender mld og spør hvordan det går i svangerskapet. Hadde håpet det var litt interesse, men nei. Absolutt ingen spørsmål og sånn har det vært gjennom hele svangerskapet. Det kjenner jeg sårer![]()
Jeg gikk opp over 30 kg også med storesøster, men innen sommeren var over var 25 av de borte samme året (mye vann og det veier jo mye alt vannet og ødemene36+0
Vært på kontroll hos jordmor i dag. Lillebror har det veldig bra og hodet er «knapt festet». Han ligger litt under streken på symfysemål, men har ligget helt på gjennomsnittet hele veien.
Jeg har gått opp 30 kg nå og har 1-2 på ødem. Jordmor sier det er ingenting å tenke på mtp vektoppgang, selv om jeg aldri har veid så mye som jeg gjør nå. Per i dag er jeg 5 kg mer enn det jeg veide under fødsel med førstemann (gikk opp mer med han pga hyperemesis med nr.2).
Under sengekosen med mannen forrige uke kommenterte han at det var mykere nedentil, så jeg håper det betyr at jeg modnes litt og litt. Jordmor sjekker kanskje neste gang, men hun ville ikke love noe. Får se om jeg kanskje prøver litt kjerringråd om en uke eller to, men prøver å nyte de siste ukene uten baby
Har hatt vonde kynnere (modningsrier?) de siste dagene, sånn at jeg må puste litt gjennom. De tar skikkelig tak i korsryggen. JM kunne ikke si om det fører til modning eller ikke, ettersom hun ikke utførte underlivsundersøkelse. Får bare håpe det fører noe positivt med segSover dårlig for tiden, er så tungt å snu meg
Har handlet inn litt til fødebagen i dag, men er jo bare str S i butikken! Og det er så utrolig lite mammaklær/ammeklær i butikk. Hvor handler dere klær ifm svangerskap og/eller amming?
Må også legge til at jeg er skikkelig skuffet over venner og familie. Det er absolutt ingen som ringer eller sender mld og spør hvordan det går i svangerskapet. Hadde håpet det var litt interesse, men nei. Absolutt ingen spørsmål og sånn har det vært gjennom hele svangerskapet. Det kjenner jeg sårer![]()
Jeg har lest om en annen måte å sjekke fremgang påDen er litt snodig, men en måte man selv kan følge litt med på
https://www.babyverden.no/Fodsel/Fodselens-faser/Rumpa-forteller-om-fremgang-i-fodselen/
Ammeklær utvalget er skikkelig dårlig i butikk. Har handlet litt på boozt, men zalando har også greit med utvalgFinn kan også være er godt alternativ.
Skjønner det kan være sårt![]()
Det har jeg aldri hørt om 
Nå er du snart i mål, og får treffe lillebror36+0