Håperpånr3 lufter litt tanker

29+3

I går snudde lillebror seg fra hodeleie til seteleie, og tilbake til hodeleie. Var skikkelig ubehagelig da han snudde seg tilbake og måtte støtte meg på stolen fordi det kom så kraftige bevegelser. Kjente det godt på bevegelsene at han hadde snudd seg og hikkingen, som jeg vanligvis har kjent nedover, var plutselig helt oppe ved ribbena. Merkelig opplevelse! Jeg kan ikke huske at noe sånt skjedde med de andre to.

På kvelden i går var han helt vill i over 3 timer og hadde masse bevegelser på høyre side. Er det noe jeg burde være bekymret over? Han er fryktelig aktiv for tiden og har blitt så sterk, så jeg kjenner meg sår på høyre side der han sparker mest. Vet at bevegelser er normalt, men synes det var fryktelig lenge han holdt på i går. Han var masse aktiv på dagtid også. Han har ikke sovet så mye på dagen og kvelden de siste par dagene, og han er fortsatt veldig aktiv nå som jeg skriver.
Det er neppe noe å bekymre seg over, hadde en sånn periode med frøkna på 7, da ringte jeg fødeavdelingen og dem sa også jeg ikke sku bekymre meg, men dem tok meg likevel inn for en sjekk (for å roe meg) Synes om du bekymrer deg at du og skal ta den telefonen :)

Tusen takk for koselige ord :Heartpink Jada, det ordnet seg like etter jeg skrev her i går. Jeg regner med det er vanlig å ha litt uoverensstemmelser. Noen ganger føles det meste håpløst og man er ekstra sensitiv for ting. Godt det er over. Kjente at jeg var veldig emosjonell i går, så jeg vet at jeg overdrev reaksjonen min. Allikevel godt å få det ut her inne :)
Godt det ordnet seg :) alle har nok noen uoverenstemmelser og det er jo sant at vi blir ekstra hormonelle og litt sånn som gravide. Mannen kaller meg bare "smågæren" og sier han heldigvis bare må tåle "the crazyness" i 5+ måneder til nå :P (han sier dette med en dose humord da ) Vi "krangla" her om dagen over at han hadde glemt å sende noen pakker på posthuset som skulle opprinnelig til hans side av slekta, og jeg hadde jo allerede gjort nesten all jobben med å planlegge, kjøpe og pakke inn dette. Og så ble han sur for det er jo lenge til jul, også ble jeg sur for jeg følte meg dårlig behandla :P Hehe, vi ordnet opp raskt etter da :)

Wow jeg lurer på når jeg klarer å kjenne at babyen snur seg rundt på den måten. Høres spesielt ut.
Men jeg har lest at det er ikke negativt at en baby er veldig aktiv inni der, det er heller bekymringsfullt om den er for lite aktiv.
Jeg skulle ønske min lille var mer aktiv, fordi i går bevegde hun seg kanskje halvparten så mye som hun pleier og jeg ble bekymra, men i dag var hun litt mer aktiv igjen så blir nesten sprø av å analysere henne. Jeg sier at jeg ruger på en katt fordi hun gjør akkurat som det passer henne selv :hilarious:

Men altså, om du er i tvil om hva som er normalt og det bekymrer deg så kontakter du jordmor. :)

Godt det ordnet seg :) alle har nok noen uoverenstemmelser og det er jo sant at vi blir ekstra hormonelle og litt sånn som gravide. Mannen kaller meg bare "smågæren" og sier han heldigvis bare må tåle "the crazyness" i 5+ måneder til nå :p (han sier dette med en dose humord da ) Vi "krangla" her om dagen over at han hadde glemt å sende noen pakker på posthuset som skulle opprinnelig til hans side av slekta, og jeg hadde jo allerede gjort nesten all jobben med å planlegge, kjøpe og pakke inn dette. Og så ble han sur for det er jo lenge til jul, også ble jeg sur for jeg følte meg dårlig behandla :p Hehe, vi ordnet opp raskt etter da :)

Tusen takk for koselige ord og deling av egne erfaringer :love7 Man blir jo gjerne litt «gæærn» med alle disse hormonene og alt som skjer :rolleyes: Vi har vært venner siden heldigvis, jeg måtte bare lufte meg litt her inne :angelic:

Wow jeg lurer på når jeg klarer å kjenne at babyen snur seg rundt på den måten. Høres spesielt ut.
Men jeg har lest at det er ikke negativt at en baby er veldig aktiv inni der, det er heller bekymringsfullt om den er for lite aktiv.
Jeg skulle ønske min lille var mer aktiv, fordi i går bevegde hun seg kanskje halvparten så mye som hun pleier og jeg ble bekymra, men i dag var hun litt mer aktiv igjen så blir nesten sprø av å analysere henne. Jeg sier at jeg ruger på en katt fordi hun gjør akkurat som det passer henne selv :hilarious:

Men altså, om du er i tvil om hva som er normalt og det bekymrer deg så kontakter du jordmor. :)

Ja, det var en helt sprø følelse. Har ikke kjent det med de andre to, men lillebror er endel mer aktiv hvis jeg ikke husker de to andre feil. Så den kjenner jeg at jeg er veldig spent på når han kommer ut... :joyful:

Det er jo helt vanlig at hun varierer litt på den tiden du er nå, det gjorde han her også av og til. En dag var han skikkelig aktiv og neste dag veldig rolig. Vi dro til jordmor og sjekket fordi jeg ble engstelig, men hun sa det var først fra uke 27 mener jeg å huske, at man må kjenne bevegelser daglig :)

Tusen takk for koselige ord og deling av egne erfaringer :love7 Man blir jo gjerne litt «gæærn» med alle disse hormonene og alt som skjer :rolleyes: Vi har vært venner siden heldigvis, jeg måtte bare lufte meg litt her inne :angelic:
Hehe ja litt lufting av tanker på forumet må være lov :) :) :)
Ingen forhold er vel uansett 100% perfekt hver dag hele året (det høres i grunn kjedelig ut) :P
Vi er også gode venner i dag :P jeg prøver også litt ekstra å holde en god og fin/lett stemning i huset nå i førjulstiden :)
Vet det er mange ting man kan ende med å diskutere/krangle om før jul i forhold, det gjorde vi for en god del år siden, ble mye tull det året med hvem som skulle gjøre hva og kjøpe hva.

30+1

Synes denne gir litt rare sammenligninger av frukt og grønt, men det er kanskje velten de tenker på? :confused:

upload_2020-12-8_17-33-39.jpeg

Litt lettere å se en skikkelig baby her :)

upload_2020-12-8_17-34-38.jpeg

I natt har jeg sovet skikkelig dårlig. Våknet av en vond kynner, så ble et lite øyeblikk usikker på om fødsel var igang allerede :bored: Tror jeg bare klør sånn om natten at jeg har satt igang kynneren av en bevegelse. Har fått så mange myggestikklignende stikk, som klør innmari mye. Vet ikke helt hva jeg kan bruke av klødempende krem? Ellers er lillebror skikkelig aktiv og både hikker og sparker mye daglig. Han er gjerne våken i 3 timer i strekk, og har masse bevegelser i det tidsrommet. Er det flere av dere som har det sånn? Kan bli litt stresset av det noen ganger, for han er så fryktelig aktiv :wacky:

30+1

Synes denne gir litt rare sammenligninger av frukt og grønt, men det er kanskje velten de tenker på? :confused:

Vis vedlegget 343069

Vis vedlegget 343070

I natt har jeg sovet skikkelig dårlig. Våknet av en vond kynner, så ble et lite øyeblikk usikker på om fødsel var igang allerede :bored: Tror jeg bare klør sånn om natten at jeg har satt igang kynneren av en bevegelse. Har fått så mange myggestikklignende stikk, som klør innmari mye. Vet ikke helt hva jeg kan bruke av klødempende krem? Ellers er lillebror skikkelig aktiv og både hikker og sparker mye daglig. Han er gjerne våken i 3 timer i strekk, og har masse bevegelser i det tidsrommet. Er det flere av dere som har det sånn? Kan bli litt stresset av det noen ganger, for han er så fryktelig aktiv :wacky:
Mine beste tips mot nattekløe :) TA en rask dusj før leggetid, har man veldig tørr hud så smør inn med parfymefri fuktighetskrem. bytt sengetøyet hver uke, ha vinduet minst litt åpent om natta på rommet. Hjelper det ikke så ta det opp med legen :) :)

Mine beste tips mot nattekløe :) TA en rask dusj før leggetid, har man veldig tørr hud så smør inn med parfymefri fuktighetskrem. bytt sengetøyet hver uke, ha vinduet minst litt åpent om natta på rommet. Hjelper det ikke så ta det opp med legen :) :)

Alt dette gjør jeg uansett - alle punktene :joyful: Men tusen takk for rådene :love2 Har også lagt kremen i kjøleskapet for at dennsksl være kald. Hjelper fortsatt ikke :( Må kanskje ta det opp med legen, ja..

Ja, det var en helt sprø følelse. Har ikke kjent det med de andre to, men lillebror er endel mer aktiv hvis jeg ikke husker de to andre feil. Så den kjenner jeg at jeg er veldig spent på når han kommer ut... :joyful:

Det er jo helt vanlig at hun varierer litt på den tiden du er nå, det gjorde han her også av og til. En dag var han skikkelig aktiv og neste dag veldig rolig. Vi dro til jordmor og sjekket fordi jeg ble engstelig, men hun sa det var først fra uke 27 mener jeg å huske, at man må kjenne bevegelser daglig :)
Hehe ja kanskje det reflekterer at han kommer til å bli en veldig aktiv liten gutt. :)
Her ba jordmødrene meg om å gi beskjed allerede etter uke 20... det er så stor forskjell på hvordan de gjør ting her og i Norge.

Alt dette gjør jeg uansett - alle punktene :joyful: Men tusen takk for rådene :love2 Har også lagt kremen i kjøleskapet for at dennsksl være kald. Hjelper fortsatt ikke :( Må kanskje ta det opp med legen, ja..
Har du vært plaget med kløe før svangerskapet også? ta det opp med lege ja :) finnes eurax og slikt, men det har ikke nødvendigvis effekt :)

Har du vært plaget med kløe før svangerskapet også? ta det opp med lege ja :) finnes eurax og slikt, men det har ikke nødvendigvis effekt :)

Ja, klør alltid masse når jeg får stikk (myggestikk feks). Mannen har jo ingenting, så det er merkelig.. Er et stikk på hvert kne, et på rumpa, flere på bena, noen på armene osv. ingen sammenheng med hvor de er og ser veldig likt ut som myggestikk. Skikkelig slitsomt når jeg har lagt meg spesielt, for da kiler dynen på stikkene og trigger kløfølelsen :yuck:

Ja, klør alltid masse når jeg får stikk (myggestikk feks). Mannen har jo ingenting, så det er merkelig.. Er et stikk på hvert kne, et på rumpa, flere på bena, noen på armene osv. ingen sammenheng med hvor de er og ser veldig likt ut som myggestikk. Skikkelig slitsomt når jeg har lagt meg spesielt, for da kiler dynen på stikkene og trigger kløfølelsen :yuck:
Jeg klør meg også ihjel på myggstikk om sommeren :( Myggen ser ut til å elske meg mer enn alle andre jeg er ute med :) :)
Fikk engang noe som hjalp hos legen, men husker ikke hva det heter :(

Jeg klør meg også ihjel på myggstikk om sommeren :( Myggen ser ut til å elske meg mer enn alle andre jeg er ute med :) :)
Fikk engang noe som hjalp hos legen, men husker ikke hva det heter :(

Samme her! Blir alltid bitt mer enn de fleste jeg har vært rundt.
Må nesten ta kontakt med legen, for jeg blir gaaal av den kløingen..! Har faktisk tatt på en salve jeg kjøpte på Kreta eller lignende en gang, nettopp mot myggstikk. Vet ikke om det er så superbra for lillebror, men akkurat nå kjenner jeg at jeg bare må slutte å klø :facepalm:

30+1

Vis vedlegget 343069

Vis vedlegget 343070

Ja! Min er også skikkelig aktiv i perioder, prøver nesten sparke/dytte seg gjennom magen føler jeg :p Jeg er 32+5 og de siste ukene har det virkelig økt i mengden bevegelse. Hikker også gjerne 3-4 ganger for dagen.

Ja, jeg synes også den appen har helt tullete "rekkefølge" på grønnsakene :inpain: Gir ikke mye mening.

Ja! Min er også skikkelig aktiv i perioder, prøver nesten sparke/dytte seg gjennom magen føler jeg :p Jeg er 32+5 og de siste ukene har det virkelig økt i mengden bevegelse. Hikker også gjerne 3-4 ganger for dagen.

Ja, jeg synes også den appen har helt tullete "rekkefølge" på grønnsakene :inpain: Gir ikke mye mening.

Hei Gressløken,

Så koselig at du legger igjen spor hos meg :)

Godt å høre at din også er veldig aktiv. Blir nesten bekymret av og til fordi han er så veldig aktiv, synes liksom det er litt vel mye for en såpass liten tass. Men i går var han litt roligere til han å være, så det var litt godt. Vil jo selvfølgelig ha bevegelser og mye av det er koselig, men når det er sånn i timevis og jeg ikke får sitte eller ligge godt, da kjenner jeg at jeg blir sliten. Jeg var endel på farten i går, så kanskje det var derfor han var roligere (eller at jeg ikke merket det).

Lillebror her hikker også mye nå, samme som din. Og det er jo bra :) Er glad for alt som gjør at de blir sterkere og mer rustet for livet utenfor magen :Heartblue

Det er så koselig å lese oppdateringene dine! Skjønner det kan bli litt mye med en så aktiv baby :D Hva heter den appen du har brukt der du har bilde av babyen?

Det er så koselig å lese oppdateringene dine! Skjønner det kan bli litt mye med en så aktiv baby :D Hva heter den appen du har brukt der du har bilde av babyen?

Det er alltid så koselig at du er innom, Nuuni:Heartpink Hvordan går det med deg om dagen?
Den heter Preglife og er veldig fin. Bruker den, Babyverden sin og den med grønnsakene (Preggers). Liker Preglife best. Står om babyens utvikling, mors «utvikling» og en kort tekst til partner. Sistnevnte kanskje litt mer aktuell for førstegangsfedre, men fin å lese den også :)

Det er alltid så koselig at du er innom, Nuuni:Heartpink Hvordan går det med deg om dagen?
Den heter Preglife og er veldig fin. Bruker den, Babyverden sin og den med grønnsakene (Preggers). Liker Preglife best. Står om babyens utvikling, mors «utvikling» og en kort tekst til partner. Sistnevnte kanskje litt mer aktuell for førstegangsfedre, men fin å lese den også :)
Da må jeg laste ned den og :) Nå har jeg både Babyverden sin, Graviditet+ og Helseoversikt, men er fortsatt på jakt etter den "perfekte" appen ;)

Her går det bra, ganske fin i formen. Kjenner på litt symptomer denne gangen, men det tar jeg bare som positive tegn. Blir ofte litt småuggen på kveldstid, men merker at det henger litt sammen med at det er lenge siden jeg spiste middag. Ny TUL på lørdag for å se hvordan dette utvikler seg, så det er spennende tider :D

Da må jeg laste ned den og :) Nå har jeg både Babyverden sin, Graviditet+ og Helseoversikt, men er fortsatt på jakt etter den "perfekte" appen ;)

Her går det bra, ganske fin i formen. Kjenner på litt symptomer denne gangen, men det tar jeg bare som positive tegn. Blir ofte litt småuggen på kveldstid, men merker at det henger litt sammen med at det er lenge siden jeg spiste middag. Ny TUL på lørdag for å se hvordan dette utvikler seg, så det er spennende tider :D

Si gjerne fra om hva du synes sammenlignet med de andre, for jeg tok en titt på de andre du bruker, og de ser enda bedre ut synes jeg :joyful: Så jeg tar gjerne i bruk noe annet hvis det er bedre. Rieteller er sikkert lurt å ha etterhvert :wideyed: Kroppen spenner seg litt når jeg tenker på akkurat det, så skal prate med jordmor mer om dette neste time 21.desember.

3D ultralyd om 1 uke, 17.desember. Gleder meg:love7

Back
Topp