34+5
I dag har vi ryddet litt på rommet til lillebror og vasket første maskin med klær
Nå kjennes det mer virkelig at han kommer snart og nå kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig til å lukte og kjenne han
Jeg har drømt så mye om han i det siste, så nå kjenner jeg det kiler i magen av å tenke på at vi skal snart se han. Jeg vil gjerne at han blir inne i litt over 2 uker til hvertfall, men etter det kommer jeg nok til å begynne med litt kjerringråd og sjekke modenhet hos jordmor. Hun har allerede sagt at vi kan prøve stripping et par uker før termin, ettersom jeg har blitt engstelig rundt alt som skal skje før/under fødsel.
Jeg er utrolig glad for at jeg kjenner at han er så aktiv mange ganger om dagen, men det er helt ok for meg om han kommer litt før termin (uten å være prematur selvfølgelig). Den 25. januar bikker jeg over til uke 37 og da er han ikke prematur lenger. Ingen kjerringråd skal settes igang før det hvertfall.
Det har ikke skjedd så veldig mye mer denne uken i svangerskapet og godt er det. Jeg har vært litt energiløs, men fått lest en bok, begynt på klærne til lillebror og rommet hans. Utover det er det nok med barna vi har og håndtere husstanden med en familie på 6 (snart 7).
Jeg har ikke kjent på noe stress rundt det med nesting / fikse til lillebror kommer, føler ikke at jeg har dårlig tid på noen måte. Vi har funnet frem fødebagen, så jeg skal pakke i den til uken. Da føler jeg at jeg har kommet langt
Vi kommer ikke til å lage mat og fryse ned, vi har nok med å fryse ned brød (går fort 8 brød i uken når vi er alle sammen - går 1 helt oppskåret brød til toast hvis alle skal ha det til kveldsmat feks), så fryseren prioriteres til brød og diverse kjøtt osv. Så det blir trolig mannens oppgave når lillebror kommer. Ettersom vi har 4 skolebarn fra før, så krever det en del tid til lekser, oppfølging av aktiviteter osv. Vi har fordelt det slik at mannen tar størstedel av dette når lillebror kommer. Allikevel blir det veldig viktig for meg å sette av tid til barna mine den uken de er her, så er det lettere for meg å prioritere lillebror 100% de ukene bare mannens barn er her. Da får de litt mer kvalitetstid med pappan sin, mens lillebror og jeg får tid sammen
Har mange tanker rundt det å få et barn som skal være her hele tiden og de to andre kun annenhver uke. Jeg lurer sånn på om det blir vanskeligere for meg at de reiser til pappan sin eller om uken med kun mannens barn føles lettere fordi jeg kommer til å ha lillebror hos meg? Disse ukene har vært så utrolig tunge i laaaaang tid nå, så det er jo håp for at det kan kjennes lettere. Det er så vondt at mine ikke er her og at jeg ser mannens barn mye mer enn mine egne.
Ble litt tanker som jeg har for tiden, men godt å få det ut egentlig, så takk for at dere leser