Håndarbeidstråd

Hekler sånne runde lapper/grytekluter til å begynne med. Syns det virket lettest ut for en nybegynner som meg. Når jeg har fått teken på det, så tenkte jeg å få til et slags lappeteppe :p *evig optimist* :D

Sånne bestemorsruter eller "vanlige" lapper? Det er stilig med lappeteppe. Lagde det til datteren min, med vanlige lapper. Det er enklere enn man tror, når man får dreisen på det. :) Du får legge ut bilder etterhvert som det tar form :)

Sånne bestemorsruter eller "vanlige" lapper? Det er stilig med lappeteppe. Lagde det til datteren min, med vanlige lapper. Det er enklere enn man tror, når man får dreisen på det. :) Du får legge ut bilder etterhvert som det tar form :)
Vanlige lapper. Skal gjøre det når det er noe å ta bilde av ;) det her ser bare trist ut! Prøvde å se om jeg kunne bruke tråden oppigjen, men har heklet så hardt at det er bare en eneste stor floke :shy: heh

Ja, det krøller seg litt når det blir for stramt. Når det er riktig stramt, så får det knirkelyd i tillegg. Hahaha.. Tror vi alle har vært der :p ;) Men større heklekrok er bra å begynne med, slappe av i skuldre og albuer og ta det med ro. Jeg personlig liker best både pinner og heklenåler fra 3 og opp. Under 3 er så smått at jeg får vondt i hendene. ;) Hva hekler du egentlig?

Haha! Så godt beskrevet med knirkelyd da! Jeg har vært der jeg også, husker jeg hadde blitt anbefalt heklekrok av tre - den knakk for jeg heklet så hardt:-) Ble heldigvis bedre med litt øving. Jeg liker også best fra pinne 3 og oppover. Husker mormor heklet sengetepper på pinne 1,5-2 og sånt..! Jeg fikk et sånt teppe til konfirmasjonen<3 Snakk om tålmodighet og hekleglede, det er helt nydelig da.

148a185cf15c4a7ddca89850c266176b
Ferdig med drakt til baby <3

Åh, så herlig! Kjempefin<3 Skal sette i gang å strikke heldress snart jeg også:-)

Hva heter den? Komplisert å strikke? Var jo såå fin!!
Må sjekke navnet... Men den var ikke så komplisert :-) Mer merkelig fordi den strikkes frem og tilbake på rundpinne istedenfor rundt og rundt. Også en del tråder å sy inn til slutt med all fargebyttingen, men den er jo valgfri ;-)

Må sjekke navnet... Men den var ikke så komplisert :-) Mer merkelig fordi den strikkes frem og tilbake på rundpinne istedenfor rundt og rundt. Også en del tråder å sy inn til slutt med all fargebyttingen, men den er jo valgfri ;-)
Jøss.. Hvordan monterte du den da?

Kjøreposen ble ferdig i går kveld, og da startet jeg rett på nytt prosjekt - heldress i ull med striper. Strikkes på pinne 4,5, så det går relativt kjapt unna. Og striper er motiverende! Bare 1 stripe til, og 1 stripe til..:-) Ble veldig fornøyd med posen, den skal brukes i bilstolen og som yttertøy.
ImageUploadedByBV Forum1444593374.401946.jpgImageUploadedByBV Forum1444593385.871389.jpg

Dere er såå flinke. Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å lære meg å strikke og hekle. :arghh: Mammaen min har strikka en del til lille da men vi får se om jeg ikke prøver å lære meg en gang!

Kjøreposen ble ferdig i går kveld, og da startet jeg rett på nytt prosjekt - heldress i ull med striper. Strikkes på pinne 4,5, så det går relativt kjapt unna. Og striper er motiverende! Bare 1 stripe til, og 1 stripe til..:-) Ble veldig fornøyd med posen, den skal brukes i bilstolen og som yttertøy.
Vis vedlegget 140557Vis vedlegget 140558
For en nyyyyyydelig pose!!!!!

Vurderer å strikke en kjørepose i ull, og har funnet en oppskrift med pinne 8. Det må da gå rasende fort å strikke?

Der går nok ganske raskt ja:-) Gøy med tykke pinner!

Jeg har lyst til å strikke en rumper på pinne 4, 5 eller 6 til å bruke etter fødsel over body og strømpis. Men finner ingen oppskrifter på dette. Alt strikkes på tynne pinner:-( Si fra hvis noen har forslag! Hvis ikke må jeg prøve å strikke på frihånd - det kan jo bli interessant:-) Tenker det hadde vært lunt og deilig med en lett og varm rumper for vinterbabyen:-)

Back
Topp