Håndarbeidstråd

Oi, oi, da har jeg kjøpt ny strikkebok og mer garn i dag! Åh, det er såååå mye fint garn - og mye nytt garn nå på høsten. Av det blå tweed-garnet skal jeg improvisere en rumper (har en plan i hodet mitt nå), og av det grønne blir det kjappstrikka drakt fra Paelas:) Kan nesten ikke ventet med å begynne, selvfølgelig! Gale strikkeguri!
ImageUploadedByBV Forum1444856120.066510.jpg
 
Oi, oi, da har jeg kjøpt ny strikkebok og mer garn i dag! Åh, det er såååå mye fint garn - og mye nytt garn nå på høsten. Av det blå tweed-garnet skal jeg improvisere en rumper (har en plan i hodet mitt nå), og av det grønne blir det kjappstrikka drakt fra Paelas:) Kan nesten ikke ventet med å begynne, selvfølgelig! Gale strikkeguri!
Vis vedlegget 141128


Nydelige farger på garnet du har kjøpt!! Selv holder jeg på med en heldrakt (fra Dale). Strikker den i størrelse 3 måneder, i minialpakka garn i fargen mynt. :D

Syns det er en helt nydelig vår farge :D
 
Oi, oi, da har jeg kjøpt ny strikkebok og mer garn i dag! Åh, det er såååå mye fint garn - og mye nytt garn nå på høsten. Av det blå tweed-garnet skal jeg improvisere en rumper (har en plan i hodet mitt nå), og av det grønne blir det kjappstrikka drakt fra Paelas:) Kan nesten ikke ventet med å begynne, selvfølgelig! Gale strikkeguri!
Vis vedlegget 141128

Det finnes masse rumperoppskrifter, men de heter kortbukser med seler, stort sett.. :p Hvis du fortsatt var på utkikk etter oppskrift mener jeg ;) Men nydelig garn! Så flink du er til å finne ting å strikke :D Jeg tenker også å strikke både en rumper og en bilpose. Må ha noe annet å drive med enn teppe. Deilig å kjenne at strikkegleden har kommet over meg igjen. Fant ut at den selbu-kjolen jeg tidligere har skrevet om faktisk ble gitt opp for 2 (!) år siden. Så sånn kan det gå når man ikke få til ting. :p Mestring er viktig, selv for unge gamlinger :p ;)
 
Oi, oi, da har jeg kjøpt ny strikkebok og mer garn i dag! Åh, det er såååå mye fint garn - og mye nytt garn nå på høsten. Av det blå tweed-garnet skal jeg improvisere en rumper (har en plan i hodet mitt nå), og av det grønne blir det kjappstrikka drakt fra Paelas:) Kan nesten ikke ventet med å begynne, selvfølgelig! Gale strikkeguri!
Vis vedlegget 141128
Den boka har jeg på ønskelista mi til jul. Sikksakkskjørtet til meg selv er kanskje det som blir strikket først for det var skikkelig lekkert. ;)
 
Det finnes masse rumperoppskrifter, men de heter kortbukser med seler, stort sett.. :p Hvis du fortsatt var på utkikk etter oppskrift mener jeg ;) Men nydelig garn! Så flink du er til å finne ting å strikke :D Jeg tenker også å strikke både en rumper og en bilpose. Må ha noe annet å drive med enn teppe. Deilig å kjenne at strikkegleden har kommet over meg igjen. Fant ut at den selbu-kjolen jeg tidligere har skrevet om faktisk ble gitt opp for 2 (!) år siden. Så sånn kan det gå når man ikke få til ting. :p Mestring er viktig, selv for unge gamlinger :p ;)

Ja, mestringsfølelsen må være tilstede:) Utfordringen med rumper-oppskrift er at alle jeg finner er med tynnere garn og pinner. Det er ikke vanlig å strikke babytøy med tykt garn visst.. Kanskje upraktisk?
Jeg skal iallfall strikke med tykt garn på pinne 5:) Jeg har oppskrift på en bleiebukse/shorts på pinne 5, så da tar jeg utgangspunkt i maskeantallet på den, og så strikker jeg lengdene oppgitt i en rumper-oppskrift med tynnere garn. Tror det skal gå:)
 
Den boka har jeg på ønskelista mi til jul. Sikksakkskjørtet til meg selv er kanskje det som blir strikket først for det var skikkelig lekkert. ;)

Det er et fint julegaveønske! Jeg har Paelas-boka på ønskelista mi:)
I går fant jeg Klumpelompe på salg på Elleville Dager på senteret, og da klarte jeg ikke å la være...
 
Kjøreposen ble ferdig i går kveld, og da startet jeg rett på nytt prosjekt - heldress i ull med striper. Strikkes på pinne 4,5, så det går relativt kjapt unna. Og striper er motiverende! Bare 1 stripe til, og 1 stripe til..:) Ble veldig fornøyd med posen, den skal brukes i bilstolen og som yttertøy.
Vis vedlegget 140557Vis vedlegget 140558

Hei hei!!
Jeg lurte på en ting.. Hvilken oppskrift er det du fulgte når du strikket heldressen i striper? Og hva slags type garn og farger brukte du? Syns fargene på garnet er kjempe skjønne!! Nydelig farge kombinasjon.. Fikk kjempe lyst å strikke en lik en :) Har du blitt ferdig med din? Kunne jeg eventuelt sett det ferdige resultatet?

Jeg holder på med en ensfarget heldress fra et av Dale sine magasiner nå. Den strikkes på pinne nr. 2,5.. Det går så uendelig tregt.. Kjenner at jeg trenger et sideprosjekt som går litt raskere for
motivasjonens skyld :)
 
Hei hei!!
Jeg lurte på en ting.. Hvilken oppskrift er det du fulgte når du strikket heldressen i striper? Og hva slags type garn og farger brukte du? Syns fargene på garnet er kjempe skjønne!! Nydelig farge kombinasjon.. Fikk kjempe lyst å strikke en lik en :) Har du blitt ferdig med din? Kunne jeg eventuelt sett det ferdige resultatet?

Jeg holder på med en ensfarget heldress fra et av Dale sine magasiner nå. Den strikkes på pinne nr. 2,5.. Det går så uendelig tregt.. Kjenner at jeg trenger et sideprosjekt som går litt raskere for
motivasjonens skyld :)

Jeg bruker en Nøstebarn-oppskrift, som står i boka Strikk til Nøstebarn. Mulig du får kjøpt oppskriften løst også. Det beige og hvite garnet er Nøstebarn 2-tråds merinoull, det brune er Duo, tror jeg det heter.. (dansk garn tilsvarende Nøstebarn-garnet - fordi jeg hadde dette liggende). Hele dressen strikkes med 2 tråder. Nå er jeg vel kommet ca halvveis i strikkingen.
 
Tusen takk for raskt svar :)

Jeg fant en heldress oppskrift på hjemmesidene til nøstebarn. Den skulle strikkes på pinnenr. 4,5. Men på bildene var den strikket ensfarget. Kanskje jeg kan prøve meg på den, men strikke striper istedet :)

Har aldri brukt nøstebarn garn tidligere, men vurderer sterkt å kjøpe det nå!! Spennende :)
 
Tusen takk for raskt svar :)

Jeg fant en heldress oppskrift på hjemmesidene til nøstebarn. Den skulle strikkes på pinnenr. 4,5. Men på bildene var den strikket ensfarget. Kanskje jeg kan prøve meg på den, men strikke striper istedet :)

Har aldri brukt nøstebarn garn tidligere, men vurderer sterkt å kjøpe det nå!! Spennende :)

Ja, det er den dressen:) De har en variant med knapper og en med glidelås. Man kan strikke ensfarget, melert (1tråd i hver farge) eller striper. Anbefaler smale striper, for da slipper du å feste tråder, bare dra med deg disse oppover:) Man kan varierer denne i det uendelige. Google nøstebarndress eller heldress så får du opp masse inspirasjon:)
 
Her er endelig noen bilder. Fant også noe jeg hadde glemt at jeg hadde sydd! Må være graviditetståka:)

Vis vedlegget 139081
Baby-skappel 0-3 mnd (ser stor ut synes jeg). Sandnes garn Tweed, pinne 5. Halvannet nøste bare.

Vis vedlegget 139082
Smetteskjerf 0-6 mnd i Alpakka, i perlestrikk.

Vis vedlegget 139083
Sengesett 80x100. Kun brukt stoffer jeg hadde liggende. Hadde litt lite av det med blomster, så måtte skjøte på med et hvitt laken. Kjempefornøyd med dette:)

Vis vedlegget 139084
4 par ammeinnlegg i bambus (med en gammel frotte-badekåpe som bakside). Skal brukes istedenfor engangs innlegg sammen med ullinnlegg som sperrelag.

Vis vedlegget 139085
Tilbehør til stellevesken: vendbart stelleunderlag, smokkholder, lekeholder - her med troll, og fiklefille.. Føler jeg gikk litt amok her! :)
Så utrolig flink du er !!
 
Noen som har tips til en oppskrift på en sparkebukse som er strikket med pinnenr. 3,5 eller mer? Uten så mye dekorasjoner ;)
 
Ferdig med baggy bukse til mini, mangler bare en snor i livet. Det er "Bukse uten seler" fra Myk start. Hadde tenkt at han skal ha den på seg på vei hjem fra sykehuset, men jeg tror den blir alt for stor, til tross for at jeg strikket den minste størrelsen :p ImageUploadedByBV Forum1445608067.834723.jpg (Buksa ser grå ut på bilde, men den er mørk grønn)
 
Ferdig med baggy bukse til mini, mangler bare en snor i livet. Det er "Bukse uten seler" fra Myk start. Hadde tenkt at han skal ha den på seg på vei hjem fra sykehuset, men jeg tror den blir alt for stor, til tross for at jeg strikket den minste størrelsen :p Vis vedlegget 142502 (Buksa ser grå ut på bilde, men den er mørk grønn)

Hehe, jeg har strikket akkurat den samme til hentesettet, og tror nok han vil svømme i min også.. Ja, ja, får ta med noe annet for sikkerhets skyld:) Veldig fin bukse da, vil jo uansett bli passelig ganske snart :)
 
Noen som har tips til en oppskrift på en sparkebukse som er strikket med pinnenr. 3,5 eller mer? Uten så mye dekorasjoner ;)

Hm, tenke, tenke.. De fleste oppskriftene er fra pinne 2,5-3,5 har jeg inntrykk av. Forsvinnende lite babyoppskrifter fra pinne 4 iallfall. Det er et fint, dansk hefte som heter Babystrik på pinde 3,5 til 4 - kanskje du kan finne noe her. Jeg har nå impulsstrikket en rumper på pinne 5, og håper den skal passe til jul - fant ingen oppskrifter på så tykke pinner så får håpe det beste:) Strikker nå Trollungejakken fra Myk Start, den strikkes på pinne 6! Det går herlig fort unna! Og den blir supermyk, lett, lun og deilig:)
 
Hm, tenke, tenke.. De fleste oppskriftene er fra pinne 2,5-3,5 har jeg inntrykk av. Forsvinnende lite babyoppskrifter fra pinne 4 iallfall. Det er et fint, dansk hefte som heter Babystrik på pinde 3,5 til 4 - kanskje du kan finne noe her. Jeg har nå impulsstrikket en rumper på pinne 5, og håper den skal passe til jul - fant ingen oppskrifter på så tykke pinner så får håpe det beste:) Strikker nå Trollungejakken fra Myk Start, den strikkes på pinne 6! Det går herlig fort unna! Og den blir supermyk, lett, lun og deilig:)

Ja, jeg finner bare oppskrifter som er strikket på 2,5-3,5. Blir jo ikke ferdig før neste sommer med 2,5 pinner :oops: Jeg er ikke god nok til å gjøre om på oppskrifter. Det har jeg prøvd meg på før, men det gikk heller dårlig.. Trollungejakken? Den må jeg finne bilde av. Tenkte å strikke en god og deilig ulljakke til neste høst. Husker vi hadde det til snuppa, og den brukte vi masse i mellomperioden mellom høst og vinter. Så deilig! :)
 
Fant et hefte fra sandnes garn som heter "enkel strikk". Der var det oppskrifter i min pinnegate :D Så da er det bare å komme seg til en forhandler.
 
ImageUploadedByBV Forum1445799537.153993.jpg
Jeg strikker ei bukse med seler fra Sandnes, oppskrift i babydrøm.. Jeg begynte med denne når jeg var omtrent 12uker på vei.... Kan bare glemme videre arbeid med tråd så tynn som hårstrå og tannpirkerpinner... Mye knot :p Jeg trodde babystrikk skulle gå så fort unna, men mariusgensern til meg selv gikk mye raskere å strikke :p
 
Vis vedlegget 142781
Jeg strikker ei bukse med seler fra Sandnes, oppskrift i babydrøm.. Jeg begynte med denne når jeg var omtrent 12uker på vei.... Kan bare glemme videre arbeid med tråd så tynn som hårstrå og tannpirkerpinner... Mye knot :p Jeg trodde babystrikk skulle gå så fort unna, men mariusgensern til meg selv gikk mye raskere å strikke :p
Pinne 2,5? ;) det tar kjempelang tid med babystrikk når pinnene er så tynne. Jeg har ikke tålmodighet til det, så må opp i pinne nr 3, minst. Men den ser ut til å bli nydelig, den du strikker :)
 
Back
Topp