Håndarbeidstråd

Pinne 2,5? ;) det tar kjempelang tid med babystrikk når pinnene er så tynne. Jeg har ikke tålmodighet til det, så må opp i pinne nr 3, minst. Men den ser ut til å bli nydelig, den du strikker :)

Jepp !!! Pinne nr3 på beina nå heldigvis... Men fader så treigt det har gått :p glad jeg har noen strikkeglade rundt meg som også strikker til babyen ;)
 
Jepp !!! Pinne nr3 på beina nå heldigvis... Men fader så treigt det har gått :p glad jeg har noen strikkeglade rundt meg som også strikker til babyen ;)

Da går det brått litt fortere, selv om det ikke er snakk om mye større pinner. Jeg fant et oppskrifthefte fra Sandnes med babystrikk med pinne nr. 3. Er sjeleglad for at jeg fant det, for hvis ikke hadde det ikke blitt mye babystrikk på meg. Får så vondt i hendene av pinne 2,5, i tillegg til at det går utrolig sakte :p
 
0506dad52a1ebe076429d7c0b2b31ff4

375b20f217a4cd5b7c92478ddd324edf

Strikka lue å jakke til prinsen :-D å har akkurat starta på ett sett fra klompelompe til han nå :)
 
ImageUploadedByBV Forum1446216955.363592.jpg

Litt nyfødtstrikk ferdig!
Rumper strikket på frihånd, liten, passer kanskje første uken? Myk og varm trollungejakke, varme fluffy tøfler, samt ull/silke-lue.
Jeg har fremdeles heldressen på pinnene, og har begynt på et sjal til meg selv:)ImageUploadedByBV Forum1446217157.925120.jpg
 
Noen av dere som har strikket ammeinnlegg selv og vet om en allright oppskrift?
 
Jeg har strikket ammeinnlegg i ull, men vet ikke hvordan de blir å bruke :p Hadde oppskrift, men den syntes jeg at var klønete, så jeg strikket på en måte baklengs ;-) Istedenfor fra midten og ut, så fra ytterst og inn :) Veldig enkelt!
 
Jeg har lagd denne tøyleken til gutten vår :) Ser nok veldig nybegynner-aktig ut, men syns den har sjarm jeg :)
 

Vedlegg

  • 1446908156948.jpg
    1446908156948.jpg
    185,9 KB · Visninger: 62
Lager vognteppe med maaange små hekla blomster, som er heklet sammen slik som på bildet.. Håper det snart blir ferdig;)

Kjempefint! Ganske mye jobb som ligger bak et slikt teppe, og utrolig tilfredsstillende når man er ferdig:)
 
Utrolig fint!! Er selv ferdig med vognteppe her nå, legger ved et bilde. Har tatt lang tid, man blir ganske lei underveis, men veldig fornøyd nå da :) Vis vedlegget 144772

Kjempeflott teppe! Så deilig når man endelig er ferdig. Kan være litt av en tålmodighetsprøve:)
 
For noen skills du har!! Teppet er utrolig fint!! Jeg skulle ønske at jeg også kunne hekle, syns det er så pent med hekla vogntepper!!
Takk! Det er ikke så veldig vanskelig å hekle sånne bestemorruter (jeg lærte det på nett en gang i tiden), og det tar ikke lange tiden å hekle en rute, men man blir bare så ufattelig lei når man skal hekle så mange (det er 80 av dem i teppet jeg har laget). Også tar det tid å montere, så det er et lite evighetsprosjekt :p Begynte på det i sommer, og har måtte ta mange lange pauser, men ble veldig fornøyd til slutt da :)
 
Takk! Det er ikke så veldig vanskelig å hekle sånne bestemorruter (jeg lærte det på nett en gang i tiden), og det tar ikke lange tiden å hekle en rute, men man blir bare så ufattelig lei når man skal hekle så mange (det er 80 av dem i teppet jeg har laget). Også tar det tid å montere, så det er et lite evighetsprosjekt :p Begynte på det i sommer, og har måtte ta mange lange pauser, men ble veldig fornøyd til slutt da :)

Det har du all grunn til å være <3 <3 Skulle ønske jeg også hadde så god tålmodighet.

Jeg har tenkt å lære meg å hekle under neste svangerskap. Under dette har jeg lært meg å strikke :D Ville ha fokus på en ting av gangen, så jeg lærte meg det ordentlig :D

Har siden sommer strikket to skappel gensere, en kjeledress, en kjørepose, en jakke med tøfler og to store tepper. Hihi :D
 
Det har du all grunn til å være <3 <3 Skulle ønske jeg også hadde så god tålmodighet.

Jeg har tenkt å lære meg å hekle under neste svangerskap. Under dette har jeg lært meg å strikke :D Ville ha fokus på en ting av gangen, så jeg lærte meg det ordentlig :D

Har siden sommer strikket to skappel gensere, en kjeledress, en kjørepose, en jakke med tøfler og to store tepper. Hihi :D
Oii, da har du virkelig stått på!! Gøy å lage ting selv! Veldig glad for at jeg syns det er gøy å strikke og hekle, det får dagene til å gå når man ikke orker så mye annet :)
 
Back
Topp