Håndarbeidstråd

Dytter litt på denne jeg, vil veldig gjerne se hva dere lager:)
Her har jeg fått ferdigstilt flere ting, må bare få tatt bilder. Jeg har kost meg veldig ved symaskinen i det siste, med et superkoselig prosjekt som jeg egentlig startet med på impuls. Det gikk med metervis med tråd, har vært i butikken hver uke for å kjøpe mer tråd - så nå kan dere lure på hva jeg har laget;-)
Endelig er jeg ferdig med å reparere de tøybleiene vi skal starte med, har byttet borrelås og strikker der hvor det trengtes - ganske mye jobb, men gikk lettere med litt rutine da.. Er ganske så fornøyd med tøybleieskuffen, så fargerik:)
ImageUploadedByBV Forum1448664773.961486.jpg
 
  • Liker
Reactions: Bee
Har strikket bla clarakjole:) Hadde planer om å sy litt nå i permisjonstiden før hun kommer, men fikk akutt bronkitt rett etter jeg gikk ut i permisjon og ligger med det enda på 3 uken:/

For en nydelig kjole! Helt herlig:) Vil ønske deg masse god bedring, og håper du vil finne litt rom for å sy mellom slaga.
 
Jeg ble veldig inspirert da jeg så en sånn barnevognsrand på en dansk blogg, den var bare så fin! Og jeg kunne bruke ting jeg hadde liggende for å lage den, bortsett fra all tråden da.. Metervis med tråd går med til applikasjonene! Veldig moro prosjekt, men det tar tid - så jeg har gjort litt hver uke. Vet ikke hva jeg kan kalle den på norsk.. Tenker å bruke den som bok, og henge den i lekegrinda kanskje.. Ble veldig fornøyd:)
ImageUploadedByBV Forum1449053992.743422.jpgImageUploadedByBV Forum1449054006.977553.jpgImageUploadedByBV Forum1449054022.463609.jpgImageUploadedByBV Forum1449054029.545535.jpg
 
Jeg ble veldig inspirert da jeg så en sånn barnevognsrand på en dansk blogg, den var bare så fin! Og jeg kunne bruke ting jeg hadde liggende for å lage den, bortsett fra all tråden da.. Metervis med tråd går med til applikasjonene! Veldig moro prosjekt, men det tar tid - så jeg har gjort litt hver uke. Vet ikke hva jeg kan kalle den på norsk.. Tenker å bruke den som bok, og henge den i lekegrinda kanskje.. Ble veldig fornøyd:)
Vis vedlegget 148788Vis vedlegget 148789Vis vedlegget 148790Vis vedlegget 148791
Nå har jeg faktisk også strikket noe til meg selv:) Sjal i alpakka og lue med dusk.
Vis vedlegget 148792
Så mye fint du lager :)
Kunne ønske jeg var like flink som deg :)
 
Så fin!! Likte veldig godt den lua, hvordan garn har du strikket den i? Finnes det en oppskrift? :)

Garnet heter Manos Silk Blend, og oppskriften fant jeg på Ravelry, og den heter Skyping Beanie. Tror den var gratis. Det er 2 varianter i oppskriften, en på pinne 4 og en på pinne 6 - så da er det lett å finne garn som passer:)
 
Heldressen endelig klar for oppklipping.. Hjelp! Har bare gjort dette 1 gang før, og da sydde jeg med symaskin og klipte opp imellom. Nå har jeg heklet 2 brune kanter som jeg skal klippe opp imellom. Redd alt vil rakne.., men ifølge kloke hoder på Internett så skal dette funke veldig bra! Så får satse på det da! Etterpå skal det strikkes knappeåpninger og halskant:) Gøy med utfordringer da:)
ImageUploadedByBV Forum1449243382.935182.jpg
 
Endelig ferdig med dressen! Jeg gikk akutt lei på slutten, så mannen måtte feste de siste trådene. Han er så skjønn<3 Ble veldig fornøyd da. Størrelsen er 0-6 mnd, og er spent på om den kan brukes så lenge:)
ImageUploadedByBV Forum1450013890.435966.jpg
 
Back
Topp