Gravid i voksen alder

Du velger den nærmeste datoen. Det er datoen de sender kittet til deg og kittet kan du bare ha liggende hjemme til du tar testen. Om du står fast så bare ring de. De er veldig enkle å prate med på telefonen.

Hei!
Jeg fikk ordnet det :) hadde mailkorrespondanse, gikk veldig smooth. Fikk Mail idag om at kittet er sendt.

har du tatt prøven og sendt allerede?
 
Hei!
Jeg fikk ordnet det :) hadde mailkorrespondanse, gikk veldig smooth. Fikk Mail idag om at kittet er sendt.

har du tatt prøven og sendt allerede?

Ja, og fikk svaret etter 8 dager (ikke sett på svaret ennå fordi vi oppdaget jeg hadde en MA rett før).
 
Hvor lang tid tok det før du fikk time? Jeg skal på sykehuset for ul på fredag, er da 10+2 og blir henvist videre da. Må til en annen by da de ikke gjør det her.

Dagen etter legen sendte henvisninga til Haukeland, fekk eg innkalling til time 1 veke etterpå.
 
Det var kjapt. Takk for svar. Kjenner jeg gruer meg så

Eg var der ei veka for tidleg, så eg fekk ikkje tatt blodprøven. Dei gjorde ein ul og gav info om opplegget. Skal tilbake for blodprøve og ul om tre veker. Skal bli godt å verta ferdig. Så sant prøvane er bra.
 
Jeg blir 35 en måned før termin, fikk min første det året jeg fylte 32. Kjenner at jeg på mange måter er glad for å være såpass "gammel" mor, er mer trygg på meg selv enn jeg var for 10 år siden. I tillegg ble jeg sammen med mannen min da jeg var 28, så jeg føler at vi fikk første så tidlig som mulig :happy: Han har en på snart 12 fra før, så dette blir egentlig attpåklatt nr 2.
 
Har to fra før av 2015,2017 og begge svangerskapene har gått supert Foruten all flesket som enda ikke vil av, inbiller meg at det er enklere når forbrenningen er bedre altså når man er yngre, men mulig jeg bare griper etter strå her :cat:. Tenkte vi sku få en til før 40, men kommer til å bomme med ca 14 dager om alt går etter terminen, plagdes litt med nr 3 da mens de to første kom som bestilt. Så langt går det bra, bare håper kvalmen snart gir seg for godt, 12+2 i dag :)
 
Var på fosterdiagnostikk i dag. Tok blodprøve og ul. Jordmor sa alt så perfekt ut på ul så håper blodprøvene sier det samme. Kunne ta opp til 14 dager før vi får svar, men hun skulle ringe meg uansett pga vi reiser på ferie om 13 dager.
Var litt skuffet over jeg ikke fikk ha samboer på videosamtale så han også kunne være litt tilstede. (Han er på jobb på båt)
Men fikk filme en liten videosnutt til han som han satte veldig pris på.
 
Var å fikk resultatene fra kub prøve som var veldig gode, ble vurdert som normalt lav risiko svangerskap. Tar dere nip i tillegg og eventuelt hvorfor?
 
Er 36, hadde en ny TUL denne uka. Nesebein og nakkefold ble vurdert og så helt perfekt ut, så jeg slår meg bare til ro med det.
 
Hei! Dere som har vært til fosterdiagnostikk, fikk dere vite kjønn og fikk dere bilde?
Jeg skal i morgen og mannen fikk ikke lov til å være med, litt kjedelig siden vi har flere timer reisevei
 
Hei! Dere som har vært til fosterdiagnostikk, fikk dere vite kjønn og fikk dere bilde?
Jeg skal i morgen og mannen fikk ikke lov til å være med, litt kjedelig siden vi har flere timer reisevei

Får ikke mannen bli med? Samboer var på jobb men fikk ha med min søster. Fikk ikke vite kjønn men fikk 2 fine bilder.
 
Var å fikk resultatene fra kub prøve som var veldig gode, ble vurdert som normalt lav risiko svangerskap. Tar dere nip i tillegg og eventuelt hvorfor?

Blir tilbudt nipt, morkake/forstervannprøve om jeg får høy risiko. Vet ikke helt hva vi evt går for
 
Hei! Dere som har vært til fosterdiagnostikk, fikk dere vite kjønn og fikk dere bilde?
Jeg skal i morgen og mannen fikk ikke lov til å være med, litt kjedelig siden vi har flere timer reisevei
Fikk noen bilder og en antydning på kjønn (jeg spurte da alt annet så fint ut ut). Mann var ikke med, kjedelig, men tok det som en minihusmorferie (reisevei her og)

Gode resultater forøvrig, ingen tilbud om NIPT eller annet da, så er ikke aktuelt her hvertfall.
 
Back
Topp