Gravid i voksen alder

Takk for at du tenkte på meg. Ikkje fått svar endå, ventetida er litt for lang. Blodprøven skulle til Sverige, Karolinska, så det tek si tid.

Da krysser jeg fingrene for at svarer kommer nå i starten på uka. Og at svarene er perfekte :Heartred
Tungt å gå å vente. Tenker på deg :love7
 
Så bra <3 Det var gode nyheter! Var det slik at duotesten viste utslag, men NIPT ikke? Har hørt at duotest (KUB) ikke er like presis...
Ja, fekk høg risiko for down syndrom på blodprøven på kub/duo. Men nipt viste at det var normale kromosomer.
 
Har inntrykk av at det er ein del som har erfart det. Eg er veldig skeptisk til den kub/duo testen. Men den forsvinn kanskje no som dei har endra på dei nipt reglane.
Ja, jeg bikka 12uker rett før den ble tillatt, så har ikke fått tatt. Men alt så perfekt ut på TUL 14+1, så har slått meg til ro med det.
 
Snik frå aprilgruppa. Er 45 år og gravid 5+3. Vil vere 46 ved termin, håpar så inderleg at dette skal gå bra. Har fleire ma/sa bak meg, så er veldig nervøs.
 
Har inntrykk av at det er ein del som har erfart det. Eg er veldig skeptisk til den kub/duo testen. Men den forsvinn kanskje no som dei har endra på dei nipt reglane.
Ja, jeg fikk jo svar på kub/duo test at det var høy risiko for kromosomfeil. Jeg var jo helt fra meg da jeg fikk telefonen. Men da jeg fikk svar på NIPT var alt bra. Så jeg har intrykk av at den KUB testen er veldig misvisende. Håper den forsvinner, da vi gravide blir kjempe stressa når vi får tlf om at det er sannsynlig at det er kromosomfeil, og den beskjeden får man bare man ligger på 0,4 % sjans.
 
Ja, jeg fikk jo svar på kub/duo test at det var høy risiko for kromosomfeil. Jeg var jo helt fra meg da jeg fikk telefonen. Men da jeg fikk svar på NIPT var alt bra. Så jeg har intrykk av at den KUB testen er veldig misvisende. Håper den forsvinner, da vi gravide blir kjempe stressa når vi får tlf om at det er sannsynlig at det er kromosomfeil, og den beskjeden får man bare man ligger på 0,4 % sjans.
Heilt einig! Var to tøffe veker før svar på nipt kom. godt å høyra det gjekk bra hjå deg og!
 
Ingen blir gammel så tidlig som gravide kvinner. :joyful: Selv er jeg 40. Fikk førstemann mens jeg var tenåring, så det er virkelig to helt forskjellige opplevelser på absolutt alle vis.
 
Back
Topp